Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
quote:xbird schreef op 19 september 2014 @ 08:26:

zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen. Weet niks van de situatie en weet dat het ook niet normaal is.



Begrijp me niet verkeerd. Die jongens hebben geen recht om haar aan te raken.. maar ik vind t fysiek gezien allemaal wel meevallen

Sorry? Dit is geen eerlijk man op man gevecht. Dit is een jongen die, samen met vrienden, een meisje in elkaar slaat.

Dat er mensen zijn die dit bagatelliseren.
Alle reacties Link kopieren
"zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen."



Wat een paupers dan bij jou thuis... Ik vind geweld zo een brevet van onvermogen.. Het niet kunnen uitpraten en dan maar gaan slaan en schoppen, heel sneu..



Dus als je vader je op de grond had geslagen stond je moeder daarna nog even op je hoofd te stampen?? En dat vind jij dus normaal en goed?

Omdat je ouders dat ook deden...pffff
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 08:34:

[...]



Sorry? Dit is geen eerlijk man op man gevecht. Dit is een jongen die, samen met vrienden, een meisje in elkaar slaat.

Dat er mensen zijn die dit bagatelliseren.
Ben benieuwd wanneer de Marokkaanse ambassadeur zich meldt om het voor dit tuig deze jongens op te nemen. Een westerse vrouw is een hoer voor dit volk en ook nog eens een hoer die niet luistert naar een zwakbegaafde etterbak moslimprinsje. Agressief, kort lontje, grote bek zijn allemaal aanwezig.



Nu wachten op de D66-rechter die 20 uurtjes schoffelen al een pittige straf vindt voor deze kansenpareltjes.
Noesa ingepakte moeders
Alle reacties Link kopieren
quote:Ooit krijg ik 'm dus misschien wél onder ogen, ook doordat Facebook fimpjes ongevraagd afspeelt. Maar, zoals ik al zei, ook dat meisje blijft dus zo in beeld komen..Je moet even googlen, want dat kun je dus uitzetten. Op mijn smartphone zit dat onder de algemene instellingen van mijn telefoon (niet bij de instellingen van FB dus), hoe het zit op een pc of tablet weet ik niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:xbird schreef op 19 september 2014 @ 08:26:

zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen. Weet niks van de situatie en weet dat het ook niet normaal is.



Begrijp me niet verkeerd. Die jongens hebben geen recht om haar aan te raken.. maar ik vind t fysiek gezien allemaal wel meevallenMeevallen noemt ze het nog. Omdat het vroeger bij jouw thuis gebeurde, vind je dit dan wel meevallen?? Ze hebben met hun gore poten van anderen af te blijven. En al helemaal van meisjes. Ach ja, dat zijn in hun ogen toch allemaal hoeren. Heeft onze dochter ook wel eens naar haar hoofd gekregen. En dan mag je niet zeggen dat er een probleem is in dit land??
quote:Snoesje666 schreef op 19 september 2014 @ 07:50:

[...]





Dit moet verhaald worden op de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders.



Jaar kinderbijslag als immateriële schadevergoeding voor het meisje, want dat zit niet in de WA-verzekering. Meer jaren mag natuurlijk ook.Tuurlijk is dat verhaald op de verzekering, maar die puber had in zijn vrije tijd ook liever iets anders gedaan dan bij de psycholoog of de tandarts zitten. Had niet bang willen zijn voor elke wandelaar in de schemering. En één jaar kinderbijslag is mijn ogen dan eigenlijk te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Wat een idiote opmerking xbird. Dit kan niet. Nooit. Punt.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 19 september 2014 @ 08:40:quote:Ooit krijg ik 'm dus misschien wél onder ogen, ook doordat Facebook fimpjes ongevraagd afspeelt. Maar, zoals ik al zei, ook dat meisje blijft dus zo in beeld komen..Je moet even googlen, want dat kun je dus uitzetten. Op mijn smartphone zit dat onder de algemene instellingen van mijn telefoon (niet bij de instellingen van FB dus), hoe het zit op een pc of tablet weet ik niet.dankje, ik ga zoeken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 08:17:

[...]



"Volgende keer neuk ik je!", roept hij tegen het meisje als hij klaar is met de mishandeling.

Dat is precies wat die jongens van hun ingepakte moeders meekrijgen, 'ongelovige' meisjes zijn hoeren, en sowieso zijn 'ongelovigen' inferieur aan moslims.

Geloof maar niet dat hij een moslima met hoofddoek tegen de vlakte gewerkt zou hebben.Nee, zij zien westerse vrouwen als hoeren. Die kerels kleden je ook met hun ogen uit ( ja, nu generaliseer ik, maar ik maak het dagelijks mee, woon ook in een grote stad met veel islamitische allochtonen). Ik zie dagelijks als ik mijn dochters naar school breng op de fiets hoe uitdagend sommige jongens en meiden van bepaalde afkomst zijn. Plotseling op de rem trappen in de hoop dat jij er wat van zegt, dan hebben ze een aanleiding om ruzie te zoeken. Je uitschelden als ze er langs willen, slingeren over het fietspad en smerig kijken. Ik mag het niet zeggen maar ik doe het toch, dergelijk tuig mogen ze van mij uitzetten, terug naar het land van hun ouders die er blijkbaar een potje van hebben gemaakt in de opvoeding.
Alle reacties Link kopieren
quote:xbird schreef op 19 september 2014 @ 08:26:

zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen. Weet niks van de situatie en weet dat het ook niet normaal is.



Begrijp me niet verkeerd. Die jongens hebben geen recht om haar aan te raken.. maar ik vind t fysiek gezien allemaal wel meevallenJij spoort ook echt niet zeg, om dit maar normaal te vinden.
quote:xbird schreef op 19 september 2014 @ 08:26:

zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen. Weet niks van de situatie en weet dat het ook niet normaal is.



Begrijp me niet verkeerd. Die jongens hebben geen recht om haar aan te raken.. maar ik vind t fysiek gezien allemaal wel meevallenMijn god zeg! Die klappen zijn dan harder aangekomen dan je zelf denkt. Ergens is er dan toch iets mis gegaan!
[quote]Sylphide75 schreef op 19 september 2014 @ 08:42:

[...]



Nee, zij zien westerse vrouwen als hoeren. Die kerels kleden je ook met hun ogen uit ( ja, nu generaliseer ik, maar ik maak het dagelijks mee, woon ook in een grote stad met veel islamitische allochtonen). Ik zie dagelijks als ik mijn dochters naar school breng op de fiets hoe uitdagend sommige jongens en meiden van bepaalde afkomst zijn. Plotseling op de rem trappen in de hoop dat jij er wat van zegt, dan hebben ze een aanleiding om ruzie te zoeken. Je uitschelden als ze er langs willen, slingeren over het fietspad en smerig kijken. Ik mag het niet zeggen maar ik doe het toch, dergelijk tuig mogen ze van mij uitzetten, terug naar het land van hun ouders die er blijkbaar een potje van hebben gemaakt in de opvoeding.[/quote]



100% eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik mag het niet zeggen maar ik doe het toch, dergelijk tuig mogen ze van mij uitzetten, terug naar het land van hun ouders die er blijkbaar een potje van hebben gemaakt in de opvoeding.Ook al een oplossing bedacht voor Nederlands tuig?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 19 september 2014 @ 08:35:

"zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen."



Wat een paupers dan bij jou thuis... Ik vind geweld zo een brevet van onvermogen.. Het niet kunnen uitpraten en dan maar gaan slaan en schoppen, heel sneu..



Dus als je vader je op de grond had geslagen stond je moeder daarna nog even op je hoofd te stampen?? En dat vind jij dus normaal en goed?

Omdat je ouders dat ook deden...pffff



Volgens mij is dat juist niet wat ik typte...

Ik ben alleen van mening dat 'zware' mishandeling wel heel overdreven is.. en ja natuurlijk is het sneu
Alle reacties Link kopieren
Omstanders moeten ingrijpen ? Beide filmpjes staan (ongeblurd) op GeenStijl, en het is van begin tot eind nog geen 12 seconden, niet eens de tijd om als omstander te beseffen wat er gebeurt. De jongen in de rode broek die voor het meisje gaat staan zou de jongen kunnen zijn die het andere filmpje maakte.



Hier worden de mishandelaars "lichtgetintiërs" genoemd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
http://www.telegraaf.nl/b ... _Agent_weggestuurd__.html

Wat laat men toch de kop steeds hangen naar die gasten. Met hun gigantische grote bek weten ze alles naar hun hand te zetten en claimen "weer een overwinning". nee, lekker de andere kant op blijven kijken. Om te kotsen gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp me goed, ik ken ook een heleboel moslims die hier prima leven, met wie ik een leuk contact heb. Ik merk vaak dat wanneer je belangstelling toont voor hun cultuur/land ze dit vaak niet verwachten, je krijgt dan leuke reacties. En dat veins ik dan niet, ik zou echt graag een keer naar Marokko willen en vind de cultuur op zich interessant. Respect voor elkaar is het toverwoord, maar dat moet dan wel van beide kanten komen.
quote:jo-elise schreef op 19 september 2014 @ 08:47:

http://www.telegraaf.nl/b ... _Agent_weggestuurd__.html

Wat laat men toch de kop steeds hangen naar die gasten. Met hun gigantische grote bek weten ze alles naar hun hand te zetten en claimen "weer een overwinning". nee, lekker de andere kant op blijven kijken. Om te kotsen gewoon.De Marokkaanse ambassade spreekt van ’passende maatregelen’.
Alle reacties Link kopieren
qua woorden die ze roepen mogen ze wat mij betreft meteen de bak in. Woorden doen veel meer pijn dan fysieke mishandeling.. heel jammer dat daar zo weinig mee wordt gedaan. (snap ook wel dat zoiets veel moeilijker aantoonbaar is, helaass..)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sylphide75 schreef op 19 september 2014 @ 08:42:

[...]



Nee, zij zien westerse vrouwen als hoeren. Die kerels kleden je ook met hun ogen uit ( ja, nu generaliseer ik, maar ik maak het dagelijks mee, woon ook in een grote stad met veel islamitische allochtonen). Ik zie dagelijks als ik mijn dochters naar school breng op de fiets hoe uitdagend sommige jongens en meiden van bepaalde afkomst zijn. Plotseling op de rem trappen in de hoop dat jij er wat van zegt, dan hebben ze een aanleiding om ruzie te zoeken. Je uitschelden als ze er langs willen, slingeren over het fietspad en smerig kijken. Ik mag het niet zeggen maar ik doe het toch, dergelijk tuig mogen ze van mij uitzetten, terug naar het land van hun ouders die er blijkbaar een potje van hebben gemaakt in de opvoeding.

Klopt. Ze pompen hun koters vol met haat, en als deze opvoeding dan hartstikke aangeslagen blijkt en ze beroven 'ongelovigen', schelden Joden, homo's en vrouwen uit, stampen meisjes in elkaar, of reizen af naar Syrië, wordt er gejankt dat 'de overheid' niks doet.



Zoals in deze video. Moeder (van top tot teen ingepakt en nauwelijks Nederlands sprekend), beklaagde zich eerder over de Nederlandse overheid. Haar opvoeding is zó goed aangeslagen dat zoonlief (15 jaar) geradicaliseerd is, en nu heeft de Nederlandse regering het gedaan:



http://youtu.be/4V0VaR2xd1s



http://nieuws.thepostonli ... r-willen-zoon-terughalen/
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 19 september 2014 @ 08:40:

[...]

Meevallen noemt ze het nog. Omdat het vroeger bij jouw thuis gebeurde, vind je dit dan wel meevallen?? Ze hebben met hun gore poten van anderen af te blijven. En al helemaal van meisjes. Ach ja, dat zijn in hun ogen toch allemaal hoeren. Heeft onze dochter ook wel eens naar haar hoofd gekregen. En dan mag je niet zeggen dat er een probleem is in dit land??Dus als een jongen van 15 jaar mishandeld wordt is het minder erg?
Geweld is niet OK en mag van mij zwaar gestraft worden.



Agressief taalgebruik op internetfora is een vorm van geweld. Het zorgt voor een omgeving waarin het zo gewenste respect voor elkaar onmogelijk wordt.



Ik zou iedereen willen oproepen zijn of haar eigen reacties eens onder de loep te nemen.
Nou jeetje. Ik begrijp mensen die erbij staan te kijken, gaan filmen en het op social media plaatsen ook niet. Gs dan met z'n allen helpen als je wel de ballen hebt om te kijken, want ernaar kijken vind ik persoonlijk al bizar. Dat je dan als kijker daadwerkelijk niet de drang hebt om zo'n slachtoffer te helpen gaat er bij mij niet in.



Het lijkt mij vreselijk voor zo'n meisje; dan word je in elkaar geslagen en zijn er meerdere omstanders die gaan kijken en filmen. Ik kijk het filmpje nu al niet omdat ik nooit tegen mishandeling e.d. kan (ook niet in films), maar in het echt had ik mishandeling - hoe ernstig of zwaar ook - echt niet kunnen aanzien. Vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven