Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Alle reacties Link kopieren
quote:mlsc schreef op 18 september 2014 @ 21:53:

Jan10e2000

Dus is eigenlijk zo n new york pass niet nodig?

Thanks voor de tips.

Je bedoelt de officiële "New York City Pass", waarmee je voor $109,- 6 top-attracties kunt bezoeken?



Tja, als je bijvoorbeeld naar Rockefeller Top of the Rock wilt en Empire State en een Circle Line Cruise wilt maken (aangezien je moet kiezen tussen Circle Line OF Liberty & Ellis Island, die laatste is goedkoper, dus die kan je dan beter zelf betalen en de pass gebruiken voor de duurdere Circle Line), dan ben je met die pass alsnog goedkoper uit. Want je moet best ballen hebben om bij de musea te zeggen dat je helemaal niets wilt betalen…dus waarschijnlijk betaal je daar alsnog $5,- per museum voor…



Je moet zelf even bedenken wat je precies wilt zien.

Ikzelf zou kiezen voor Rockefeller ipv Empire State. Uitzicht is praktisch hetzelfde, alleen bij Rockefeller staat Empire State op de foto's!



Circle Line vond ikzelf niet zo speciaal. Gewoon boottochtje. Onder de Manhattan en Brooklyn Bridge door (maar dat was bij mij in 2003, dus kan heel goed zijn dat ze nu een andere route varen!). Eronder door vind ikzelf niet zo speciaal. Brooklyn Bridge overlopen is veel mooier. Of er vanuit South Street Seaport naar kijken… (Leuk buurtje!)



Statue of Liberty heb ik nooit bezocht, alleen bekeken vanuit Staten Island Ferry. Maar die is redelijk goedkoop vergeleken met de rest.



Ik ben nu 4x in New York geweest. Vind het een heerlijke stad!!

Maar zou er graag nog eens voor wat langere tijd heen willen, zodat ik mij niet hoef te haasten, omdat ik altijd alles wil zien!



Weet niet meer wie het zei, maar er zijn wel terrasjes hoor

Alleen iets anders dan hier in NL. Kleiner, in Soho of Chelsea. Of juist groot in een park.

In Bryant Park kan je heerlijk zitten en in Madison Square Park (naast Flat Iron Building) zit Shake Shack! Die heb je voorbij kunnen zien komen in Sex and the City en er staat altijd een enorme rij tijdens de lunch!!
Alle reacties Link kopieren
quote:lalalalalinda schreef op 18 september 2014 @ 17:54:

de eerste mijlpaal van onder de 110 is bereikt: 109.8 KGWhoop Whoop!!!
Alle reacties Link kopieren
Sorry btw medeschrijfsters, voor de NYC-posts… Natuurlijk niet gerelateerd aan onze topic.

Misschien nieuwe topic starten, haha.
Jan10 : we kunnen toch wel eens oftopic praten . Ik vind het wel leuk .



Ik heb geen terras gezien maarja was Er 5 dagen en het is zo groot. Wist niet van die musea. Ben alleen naar historic museum gewest. En ook op Rockefeller boven want toen we bij empire waren was et mistig boven zeiden ze. Voor de rest ook wel hier en daar wat gewinkeld maar weinig gekocht . Central parc half doorgelopen, fifth avenue, China town, gemeentehuis , Vrijheidsbeeld met bootje. Ground zero. Heb ook zo'n hop op bus gedaan. Beetje door de stad rijden en dan hier en daar uitstappen. Wij zaten in new Jersey in hotel. Met de bus naar NY elke dag en dan zie je elke keer de skyline. Was elke keer leuk. Zou echt zo weer gaan.



Ff on topic. Manlief net broodje satekroket naast me gegeten. Heb 2 hapjes genomen gewoon voor de smaak. Toch ff genoten



Ga zo lekker slapen want ben kapot van het sporten.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben er nog steeds hoor!

Druk met een verhuizing ondertussen schommel ik rond de 117...!

Dus nog 8 kg dr af en dan nog maar 9kg en dan zit ik onder de 100. YEAAAAAAH!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op off topic!!



Siril, lekker positief!!



Oja, ik kreeg ook nog een soort van sneer vandaag. Een vrouw tijdens het sporten.

Ik doe na elke les meestal nog even een rondje parkeerplaats hardlopen. Is maar 300 mtr, lekker ff uitlooptempo. Dat noemen ze al het rondje van Tats LOL.

Enniewee, zij had last van haar knie, maar wandelen wilde ze wel. Dus wije en rondje gewandeld en zij vroeg hoeveel ikw as afgevallen en hoe etc. Na het wandelen ik nog ff rennen, daarna een bakkie gedaan.

Met de trainer (is onze bokstrainer en die worstelt ook met overgewicht) ff lekker over eten etc praten, ik geef hem altijd recepten.

Zegt zij opeens, uit het niets 'nou, ik ben ook al drie keer 35 kilo afgevallen hoor en moet je nou zien!' (De helft van die -110 zit er weer aan en meer ook denk ik) 'En als ik jou zo over eten hoor praten zit het er bij jou ook weer zo aan!'

Ik was echt ff flabbergasted. Gelukkig, mijn andere trainer hoorde het ook en die zei er wel wat van. En later kwam ie nog naar me toe voor een hart onder de riem.

Het is haar onzekerheid zullen we maar denken
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
@hats lekker positief figuur zeg. Inderdaad waarschijnlijk onzekerheid, omdat haar het niet lukt zal een ander het ook wel niet lukken. Gelukkig is geen mens hetzelfde en gaat het er bij ons gewoon afblijven, een positieve insteek is het halve werk
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
quote:jan10e2000 schreef op 18 september 2014 @ 23:00:

[...]



Whoop Whoop!!! Stom is dat hè als je er eenmaal toe zet is je nieuwe levensstijl zo gewoon geworden en vliegen de kilo's eraf. Kilo of 6 in 2 maanden vind ik absoluut een waard. Zeker aangezien ik ook nog uit eten en stappen ben geweest en amper gesport heb nog, op de oefeningen thuis na.
Don't know, don't care
Hatse: een niet nodige opmerking maarja als ik zie dat iemand veel is afgevallen vraag ik me ook af of het eraf blijft. Ken gelukkig nu 3 personen waar dat wel het geval is (tot nu toe) dus dat geeft mij hoop. Ik denk alleen dat bij jou echt wel een knop om is. Kan me niet voorstellen dat je opeens niet meer gaat sporten. En heb het idee dat jij niet het idee hebt dat je jezelf iets ontzegt en je het gezonde eten met tegenzin eet 😀



Er is hier wel een knop om maar ben er niet zeker van of dat altijd blijft. Ik zal er op moeten blijven letten en leven zoals ik nu leef. Als ik straks op streef ben mag ik best een keer een reep bon bon bloc eten of los gaan in de vakantie maar daarna weer gewoon verder.



Hoop een beetje dat dit forum blijft bestaan nadat iedereen is afgevallen en hoop ook dat iedereen het blijft volhouden. Dot werkt toch wel om met mensen te praten die weten wat je doormaakt.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer de hele dag gewerkt en veel zending gehad, dus genoeg beweging gehad. Daarna gauw door naar de stad om de trouwfoto's op te halen en wat zijn ze mooi geworden! Toen terug naar huis. Lasagne in de oven, eten en weer terug naar de stad, want had teveel betaald. Ondertussen 8 uur: gtst kijken en daarna naar mijn schoonmoeder om te douchen. Eten doe ik tussen de bedrijven door en ik merk dat het daardoor te weinig wordt. Ook heb ik nog geen tijd gevonden om boodschappen te doen, dus ik heb ook niet zo heel veel goede keuzes in huis.



Positieve punten van gisteren heb ik niet echt. Misschien negatief, maar ik ben gewoon niet blij met de dingen en de hoeveelheden die ik nu eet. Qua hoeveelheden is het gewoon te weinig. Op naar mijn eetlijstje van gister:



O Beker linessa framboos

T Kop thee met 2 zoetjes en 2 rijstwafels met bbq smaak

L 2 bruine boterhammen met latta en boterhamworst + beker kippensoep

T Mini stukje slagroomtaart

D Bak lasagne

S Glas cola



4 Glazen water

1318 kcal totaal



Vandaag moet ik wederom de hele dag werken. Daarna even druk bezig met het huis opruimen en dan is het vanaf 8 uur uit met de drukte! Morgen weer een dag.
Iemand vroeg of je zwaarder bent na sporten. Ik dacht eigenlijk dat dit ook het geval was omdat ik dit ook elke keer zag maar vandaag niet. Deze ochtend 400 gram lichter. Er is volgens mij geen touw aan vast te knopen dat afvallen.



Sinds maandag 5200 kcal gegeten en dus nu 0,9 lichter. Vorige week diezelfde 4 dagen 6200 en voel niks af. Ik mag in 4 dagen in rust stand 7400 kcal. Dus had vorige week ook iets moeten afvallen want heb gesport en zat onder 7400 kcal maarja gebeurde niet.



Ondanks dat ik weinig heb gegeten heb ik toch ook lekker gegeten . Mosselen en wraps en frozen yoghurt
Weer halve bak aarbeien de prullenbak in. Zaten weer aantal te beschimmelen en durf dan niet zo goed de rest wel op te eten. Baal er zo van dat die aardbeien zo snel slecht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die vraag best hoor Schorpioen! En je mag m ook gewoon stellen, vind ik geen probleem. Alleen dit was echt zo'n rare snauw..

Sta niet snel met de mind vol tanden, nu wel.

Zonde van je aardbeien! Bewaar je ze wel on de koelkast?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:pyh1989 schreef op 18 september 2014 @ 19:22:

[...]





Mijn eetlijstjes stellen zich alleen niet aansprakelijk voor als jij wel aankomt!



De foto op plexiglas is echt heel gaaf geworden! Heb alleen teveel betaald, dus moet zo nog terug!
lalalalinda: wat goed van je!



Schorpioen: zonde van de aardbeien. Ik eet ze daarom al weken niet meer, jammer want ik ben er echt gek op.



Hatse: wat raar dat iemand dan op zo'n manier reageert. Ze zal wel jaloers op je zijn ofzoiets?



Ik ken ook maar weinig mensen die zoveel afvallen en het er ook af houden. Meestal zijn ze na een paar jaar gewoon weer op hun oude gewicht. Dat was me zelf deze keer ook overkomen. Maar nu ga ik er echt voor dat het eraf blijft.
Hatse: Yep staan in de ijskast. Je moet ze echt binnen 2 dagen opeten en met uitzondering 3 dagen. H



Het is ook soms de toon hoe iemand het zegt. Kan ook uit sarcasme zijn dat je zoiets zegt Het is maar hoe je het zegt.



Net toch weer aardbeien gehaald 😝 . Ga niet mer naar ah als ik honger heb. Ja bijna guacemole met chipje gehaald . Voor morgen zei ik tegen mezelf. En toen besefte ik dag als ik dat nu zou halen het straks op zou zijn.



Was op zoek naar de zonnetura cruesli maar ook hier niet. Geeft zonnetura allemaal reclame op tv en nu al bij 2 supermarkten niet te vinden. Heb wel speltmeel gehaald. Ga daar ook een variant van hatses pannekoeken maken. Die met banaan. Alleen dan ipv havermout speltmeel.



Vandaag weer helemaal niks. Alleen kind ophalen en weg brengen



Heb net 3 speltboterhammetjes met 1 banaan gegeten. Was vannochtend met frozen yoghurt begonnen maar die was niet lekker meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me weer na een hele rommelige week.

Volgens mij had ik vorige week nog geschreven over een enorme teleurstelling qua sollicitatie wat resulteerde in een (vr)eetbui bij mij.

Werd die nacht ook mijn dochtertje ineens heel erg ziek.

Vanwege de immuunstoornis die zij al heeft, verlopen ziektes bij haar vaak heel heftig.

Ondanks alle alarmbellen en voorzorgsmaatregelen heeft ze sinds zaterdag toch weer 6 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Maar gelukkig sinds gisteren weer thuis en gaat het steeds wat beter.

Maar qua lijnen zijn dit soort periodes echt zo slecht voor mij.

Ga dan echt in een overlevingsstand en bij alle zorgen die je dan hebt, geeft eten me toch wat rust en troost.

Ik ben vanmorgen met grote angst op de weegschaal gaan staan en dat wil me mee; 72,3.

Wel 0,8 erbij, maar ging er vanuit dat het meer zou zijn.



Nu mezelf maar meteen streng toegesproken om mijn gezonde eetritme vanaf vandaag maar meteen weer op te pakken.

Wie weet valt de ""schade" dan maandag wel helemaal mee.

Maar wil zo graag ook dit soort periodes doorkomen zonder troosteten. Maar blijk elke keer toch niet sterk genoeg om dat voor elkaar te krijgen. Iemand tips, hoe je dit kunt leren?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Paulien!

Is het echt troosteten wat je doet? Ik herken het namelijk (en ik denk veel van ons), maar het heeft bij mij er ook mee te maken dat ik dan geen aandacht geef aan eten. Niet op tijd boodschappen doe, het niet belangrijk meer vind, en gewoon het eerste opeet wat ik tegenkom. Ik geloof niet dat ik me op zo'n moment echt troost met eten, maar meer dat het me niks kan schelen, dat het me teveel wordt om ook daar nog over na te denken. Maar ja, die oplossing, ik heb hem ook nog niet helemaal gevonden, behalve dan zorgen dat ik standaardboodschappen in huis heb, dan kan dat in elk geval geen excuus zijn.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack, eten kan op zo'n moment voor mij echt wel even als troost voelen. Helaas maar kort, want daarna baal ik er ontzettend van .

Maar herken ook wat je schrijft over dat het je even niks kan schelen. En dat is ook wat speelt als mijn dochtertje weer eens in het ziekenhuis ligt.

Dag en nacht ben ik dan bij haar en dat is zwaar. Elk ritme qua eten en boodschappen doen schiet er dan echt bij in.

En als mijn man dan uit zijn werk komt lost hij me wel af, maar thuis gaat dan meteen al mijn aandacht naar mijn andere dochtertje.

Ook voor haar zijn dit telkens weer heftige periodes.
Heftig Paulien. Fijn dat ze inmiddels weer thuis is.



Ik heb hetzelfde als MevrJack, op dat soort momenten vind ik eten niet belangrijk en dan pak je maar wat er in de kast ligt. Of ik eet helemaal niet, dat is ook niet goed. Maar ik denk ook dat troosteten op zulke momenten niet zo erg is, of zeg ik nu iets heel verkeerds? Zolang je je daarna maar herpakt en weer gezond en verstandig gaat doen.
Paulien, wat een week heb jij achter de rug. Zou maar niet al te streng zijn naar jezelf toe, je gaat op een overlevingsstand en daar valt afvallen gewoon niet bij.



Hatse, zeker een vreemde opmerking. Wat je zegt de vraag op zich is niet gek maar dergelijke conclusies trekken slaat nergens op.



Leuk om even te lezen over NY. Als mijn verkoop nu idd. door gaat gaan vriend en ik in feb/maart ernaar toe.



Vanmorgen lekker een uur gaan zwemmen. Gisteren heb ik een nieuw trainingsschema gehad bij de sportschool. Dat was wel heel intensief heb er zelfs een blaar van gekregen



Eetlijstje gisteren:



O: kwark met granen en een appel

T: -

L: 3 boterhammen met mager beleg

T: 3 gedroogde vijgen

D: Aardappel, paksoi met ananas en tja het was mager vlees ik weet niet meer wat het was haha

T: bakje optimel yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg!!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Paulien: pfff sterkte
Alle reacties Link kopieren
Hats: Stomme opmerking! Maar idd, ik denk niet dat jij ooit nog een dikkertje wordt hoor! Bij jou is echt een knop om, je eet supergezond en sport heel veel. En jij vindt dat zo heerlijk, daar ga jij echt niet mee stoppen.

Die vrouw zou jou als voorbeeld moeten nemen!

(Net als wij hier allemaal!)



Paulien: Wat een nare week, ik ben blij dat het weer ietsjes beter gaat. Ik heb helaas geen tips wat betreft het troosteten. Ik ben ook iemand die eerder verkeerd eet, omdat ik er niet bij nadenk. Of omdat ik geen idee heb wat ik wel wil/moet eten.



Schorpioen: Wat is New York heerlijk he? Ik ben er een keer 1 dag (2000), 5 dagen (2003), 4 dagen (2008) en een week geweest (2012). Maar tijdens die laatste week regende het zoveel dat ik eigenlijk maar 1 echte mooie dag heb gehad. Ik shop wel wat; Century 21 (waar je goedkoop designerkleding kan kopen)...toen ik nog kans had in sommige samples te passen! Of Abercrombie & Fitch (staan altijd van die heerlijke mannen voor de deur en binnen ruikt het lekker!) of Victoria Secret. En natuurlijk Forever 21! Die we nu ook in Amsterdam hebben!

Central Park is ook heerlijk!! Al ben ik daar de laatste keer echt doorheen geracet! Ik wilde foto's maken voor mijn online reisgids en omdat het de enige mooie, zonnige dag was moest ik van zoveel mogelijk sights foto's maken. Heb echt heel Manhattan gezien die dag! Wat was ik daarna moe zeg!

Ik loop altijd heel veel, maar pak ook wel de metro hoor. Ik koop meestal zo'n metrokaart voor een paar dagen. De laatste keer verbleef ik bij mijn broertje in Brooklyn. Moest ik eerst 30 minuten met de metro voordat ik in Manhattan was.
Jan10: century21 ben ik ook geweest. Aangezien ik destijds 107 kilo was alleen een stropdas van Donald trump gekocht voor man omdat ik dat wel grappig vond. Ik wilde er in eerste instantie designer schoenen kopen maar met maat 43 is dat moeilijk. De kleding vond ik niet bijzonder en omdat ik toen niet echt merken meisje was heb ik ook niks gevonden . Als ik nu zou gaan zou ik Michael kors tas er kopen want die zijn daar goedkoper en guess kleding voor stiefdochter want dat scheelt echt.



Maarja volgend jaar misschien naar Californië en dan zoek ik wel ff een outletmall op. Hopelijk dan met maat 38/40 😁



Heb net spelt pannekoeken gemaakt. Losse ingrediënten uitgerekend en kwam op120 kcal per pannekoek. Wel wat suiker en stroop erop en kom dan op 150. Daarna nog halve van dochter met iets meer stroop en zit nu heel er vol!!!! Wel wat droger als je hem te koud laat worden maar wel lekker als afwisseling. Maar wel gezonder en zonder toevoegingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven