Gezondheid alle pijlers

Moeilijk in slaap komen

19-09-2014 09:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag omdat het volgens mij bij mij extreem lang duurt. Eigelijk is een uur kort bij mij. Meestal doe ik er 2 uur over. 3 of 4 uur zijn geen uitzondering.



Als ik een drukke dag heb gehad duurt het helemaal eindeloos omdat ik dan overprikkeld ben. Soms geef ik het zelfs helemaal op en sla een nachtje over. Gelukkig slaap ik dan de nacht daarna meestal wel.

Tips als ontspanningsoefeningen allemaal wel geprobeerd maar als ik eenmaal dat "niet slaap"gevoel heb is het hopeloos.



Partner slaapt na 5 minuten, echt, ik zo dat zo graag willen!!



Ik ga 's avonds ook heel laat slapen (pas na 12 uur) omdat ik toch anders wakker lig. Terwijl ik altijd erg moe ben en het heel goed voor mij zou zijn om eens om 22.00 uur te gaan slapen maar dat lukt niet.



Ook als ik weet dat ik de dag erna iets "belangrijjks" heb zoals een bruiloft of een fotoshoot waarbij ik er een beetje goed uit moet zien slaap ik niet. Alsof mijn onderbewuste me plaagt. Hierdoor zijn al best veel dingen verpest in mijn leven. Nouja, dat is een zwaar woord maar ik baal er goed van. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met een slaapcentrum (mogelijk via huisarts) Misschien kunnen zij je meer inzichten en tips geven (er kan ook iets spelen qua stofjes aanmaken etc. Dit kunnen zij met je opnemen)
Alle reacties Link kopieren
Oh eigenlijk wilde ik als topic titel: hoe lang duurt het bij jullie voordat je in slaap valt?

Vandaar het begin van mijn bericht
Alle reacties Link kopieren
Er zijn op dit gebied allerlei trainingen en cursussen waar je beter leert slapen; vaak bij thuiszorgorganisaties (hangt van je regio af).Ik zou inderdaad de huisarts vragen om informatie en hulp. Niet goed slapen is supervervelend, maar het valt echt beter te leren!
Alle reacties Link kopieren
ik slaap zelf zo'n 4 à 5 uur per nacht. Doe een universitaire studie, werken, sporten, huishouden, vriend die niet bij mij woont, etc.. ik heb gewoon geen tijd voor meer slaap en heb t bovendien ook niet echt nodig. Verder geen tips voor je ;p
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde als oplossing aandragen, later gaan slapen, maar voor jouw gevoel ga je al te laat.



Ik had nl hetzelfde. Eerst ging ik zo rond half elf slapen en lag minstens twee tot drie uur wakker. Munsters ga ik rond 1 uur slapen en slaap binnen 5 minuten.



Slaapcentrum lijkt mij een goeie tip.
Ik val niet altijd even snel in slaap, vooral als ik s'avonds heb gewerkt. Ik weet sinds kort ook dat ik adhd heb en dat daar vaak ook vermoeidheid bij komt kijken.



Bij mij helpt het:

om te lezen (helpt tegen piekeren)

Een ontspanningsoefening die ik op mijn telefoon heb staan van mindfullness. Hierbij zegt iemand wat je moet doen dat zorgt er bij mij voor dat ik niet afdwaal.

Mocht je deze willen hebben kan ik je n mailen als je je mail adres in een pbtje stuurt





Seks
Ik slaap beter of slechter in periodes en ik maak nooit veel slaapuren meer. Vijf à zes uur.
Saai slaapboek of slaapvideo. Slaap-tv, slaap-radio?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van, zeker als ik de volgende dag iets bijzonders gepland heb.

Bij mij helpt het om te lezen, geen tv kijken vlak voor het slapen gaan. Niet te veel prikkels in de avond en op tijd naar bed gaan.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
En hoe laat ga je er uit s'ochtends?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is inslaapvallen nooit een probleem, ik heb meer moeite met doorslapen.

wat mij dan helpt, om mijn hoofd rustig te krijgen is ene boek gaan lezen. Zodat je gedachten maar 1 kant op kunnen.
´s Avonds niets meer doen. Dagboekje bijhouden, waarin je dingen opschrijft die je dwarszitten. Niet in bed blijven liggen als je toch niet slaapt, maar opstaan en iets rustigs gaan doen.



Controleer eens of je het niet te koud of te warm hebt, dat kan onbewust het geval zijn. Een extra deken kan dan het verschil maken.



Vooraf denken; ik slaap niet, ik slaap toch niet, ik kan niet slapen, zorgt ervoor dat je hersenen inderdaad niet tot rust komen. Accepteer het feit dat je niet slaapt en ga wat anders doen. En dan bedoel ik niet studeren, een film kijken of de tablet nemen, maar eerder een kopje thee aan de keukentafel met de poes op schoot en een gezellig tijdschrift of een handwerk. Iets saais in elk geval.



Je kunt bij de drogist wel wat krijgen om in te slapen, een simpele paracetamol kan ook helpen. En anders inderdaad eens langs de huisarts. Maar die komt eerst aan met bovenstaande, dus als je kunt zeggen dat je dat al geprobeerd hebt, ben je al een stap verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd nu een slaapdagboekje bij en ga daarna naar de huisarts (weet dat ze daar toch mee komt). Ik slaap niet alleen moeilijk in, ik word ook constant wakker. De laatste tijd wordt het steeds erger dus wil aanvragen naar een slaapkliniek doorverwezen te worden. Ik heb alles al geprobeerd tot slaappillen toe. Daar slaap ik 3 uurtjes op en dan ben ik weer wakker. Ik ben zó moe
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Periodes dat ik slecht slaap.

Nu ook weer al weken. Ben dan ook druk in mijn hoofd, slaap slecht, ik slaap licht en wordt vroeg wakker ( vijf uur) Bij t wakker worden mis ik die slaperige stemming. ik weet dat nog van vroeger dan kon ik als ik de gelegenheid had, uren doezelen of weer in slaap vallen.

Lijkt nu wel alsof ik dan gelijk alert ben, soort van overprikkeld, ook s nachts, kom voor mijn gevoel niet in die diepe slaap daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Dit probleem herken ik helemaal! Ik heb veel baat bij de Nachtrust tabletten van huismerk Kruidvat of Trekpleister. Ik neem er 3 voor het slapen in en het werkt geweldig goed. Er zit voornamelijk melatonine in en is dus veilig en miet verslavend.
Alle reacties Link kopieren
Heb het zelf niet maar slaap slecht door mijn dochter.

Ze is bijna 18 jaar en had zo 1keer in de 3weken een slapeloze nacht.Echt de hele nacht geen oog dicht.Nu sinds 3 weken soms 3nachten achter elkaar niet slapen.Huisarts heeft melatonine 5mg gegeven en hierop heeft ze afgelopen vrijdag een beetje op geslapen.Nu weer 2nachten niet geslapen.as vrijdag weer naar huisarts Weet het ook niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven