Vervelende buurjongen

19-09-2014 09:24 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon speelt altijd buiten met een aantal andere buurkinderen. Meestal gaat dat heel leuk samen, maar de laatste tijd heeft een jongen het gemunt op mjjn zoon. Hij weet het altijd zo te draaien dat mijn zoon overal de schuld van krijgt. Hij daagt mijn zoon op een dergelijke manier uit zodat mjjn zoon het zat wordt en ook begint met klieren. Vervolgens rent het buurkind steevast naar mij of naar zijn moeder om te vertellen wat mijn zoon nu weer heeft gedaan. Zijn moeder behandelt hem als een prinsje en geeft hem altijd gelijk want tja...mijn zoon was de laatste die wat deed. Ik zeg er wel altijd wat van tegen mijn zoon want ik vind niet dat je terug mag pesten ongeacht de aanleiding.



Ik heb mjjn zoon ontelbare keren gezegd dat hij gelijk naar mij moet komen als de buurjongen weer begint, maar op de een of andere manier heeft hij niet door wanneer het begint.



ondertussen word ik het zat. Ik heb er genoeg van om mijn kind te "straffen" voor iets waar hij in begin geen debet aan heeft. Ik heb al een paar keer aangegeven dat hij maar niet meer met die jongen moet spelen, maar elke keer komt buurjongen vragen of hij buiten komt spelen. Bovendien spelen ze met nog meer buurkinderen die het overigens altjjd opnemen voor mijn zoon als er weer zo'n akkefietje speelt. Bovendien vind ik het belangrijk dat hij buitenspeelt zeker met dit mooie weer.



Hebben jullie ideeën hoe ik dit kan laten stoppen? Ik heb al aantal keer geprobeerd met de moeder het gesprek aan te gaan maar in haar ogen kan haar zoon geen kwaad doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom spreek je die jongen er niet zelf op aan?
Hoe oud zijn die kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik gedaan, maar dan begint hij dus over wat mijn zoon heeft gedaan wat ook niet goed is. Moeder van die jongen zegt dat ze dus allebei schuld hebben en daarmee is de kous af.



Ik moet mijn zoon dus echt leren dat hij er niet in mee moet gaan en gelijk naar mij moet komen ipv gelijk iets terug te doen.
Alle reacties Link kopieren
De jongens zijn tussen de 6 en 9 jaar.
Ik heb dat ook met mijn zoontje. Alleen gaat het om een buurmeisje. Hij is zelf niet iemand die snel thuis zal komen of naar de andere ouder zal gaan. Zij daarentegen wel. Duidelijke afspraak gemaakt met mijn zoontje en het meisje (en haar moeder). Ze blijven bij elkaar uit de buurt, negeren elkaar. Andere kinderen weten ook van de afspraak, zo gaat het nu al een poos goed
Niks.



Dit is iets dat ze zelf moeten oplossen. Je hoeft je zoon ook niet te straffen. De andere moeder doet haar kind hier geen plezier mee, het duurt niet lang meer of geen enkel kind wil nog met hem spelen.



Wij hebben iets soortgelijks gehad met de meiden. Het heeft even geduurd maar uiteindelijk bleef de ´pestkop´ alleen achter. Ik kan je vertellen dat ze vier hele zware jaren heeft gehad. Idem bij mijn zus, die kreeg ook te maken met een buurmeisje dat niks fout kon doen volgens haar moeder. Die heeft nu ook niemand meer.



Wat je wel kunt doen, het wordt straks herfst, dus je zou een aantal kinderen kunnen meenemen naar het bos (dit kind dus ook), waardoor je er zelf bij bent. Ook straks, in de winter, kun je ze eens binnen laten spelen. Zo krijg je beter mee wat er speelt en je kunt het patroon misschien doorbreken. Of ingrijpen.



Maar echt, het kind komt zichzelf tegen.
Neem aan dat je er niet steeds bij bent en dus ook niet weet wie er steeds begint? Ik zou ze, net als buurvrouw, beiden even 'schuldig' vinden en ze het lekker zelf laten uitzoeken. Niet meer komen klikken en naar moeders rennen de hele tijd. Ze kunnen elkaar blijkbaar even goed klieren.
Alle reacties Link kopieren
Dus volgens de andere moeder hebben ze beiden schuld

Maar volgens jou ligt het alleen aan het andere kind? Welk kind is dan het 'prinsje ' ?



Natuurlijk hebben ze beide schuld.

Ik zou zeggen, los het op en anders ga je maar op je slaapkamer zitten,

En als het volgens je kind aan het jongetje ligt..dan ontwijk je het jongetje maar en bij hommeles is het klaar met buiten spelen,
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat hij jou zoon altijd moet hebben en dat hij het altijd zo draait dat jouw zoon de schuld krijgt.

Maar in jouw hoofd is het dus eigenlijk altijd zijn schuld.

Dus net als dat hij zijn moeder weet te overtuigen dat het niet zijn schuld is, weet jouw zoon jou te overtuigen dat hij niet de schuldige is.



Laat ze het zelf uitzoeken en blijf je zoon leren hoe hij dat kan doen, bijvoorbeeld door gewoon weg te lopen als de ander vervelend is.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Exces, dat is in ieder geval aan de hand al. Die jongen wordt er zeker niet populairder op hier in de buurt.



Ok...beetje loslaten dus. Vind ik moeilijk maar ga het proberen.



Ze spelen ook vaak hier thuis met de lego. Dit gaat in het begin goed maar op den duur krijgen ze ruzie omdat de een iets wil wat de ander niet wil. Buurjongen stampt dan het huis uit en dan komt de moeder erachteraan waarom buurjongen niet mee mag spelen. Terwijl hij wel mee mag spelen maar mijn zoon wil niet wat buurjongen wil. Ik vertel dat dan ook hoe het is gegaan maar jd ziet dat die moeder het er niet mee eens is.



Dat zit mij ook dwars: dat die moeder niet inziet hoe haar zoon anderen manipuleert. Mijn man is er allang klaar mee. Die wil die jongen hier niet meer in huis hebben maar ik vind het moeilijk hem fe weigeren als de andere buurkinderen hier wel spelen.
Hij moet het juist zelf leren oplossen in plaats van meteen naar zijn moeder te hollen.

Niet mee bemoeien, laten gaan, loslaten.
Alle reacties Link kopieren
je kunt weinig doen aan andermans kind, probeer je eigen zoon sterk en weerbaar te maken
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 19 september 2014 @ 09:55:

Je zegt dat hij jou zoon altijd moet hebben en dat hij het altijd zo draait dat jouw zoon de schuld krijgt.

Maar in jouw hoofd is het dus eigenlijk altijd zijn schuld.

Dus net als dat hij zijn moeder weet te overtuigen dat het niet zijn schuld is, weet jouw zoon jou te overtuigen dat hij niet de schuldige is.



Laat ze het zelf uitzoeken en blijf je zoon leren hoe hij dat kan doen, bijvoorbeeld door gewoon weg te lopen als de ander vervelend is.Da heb ik het verkeerd verwoord. Ik vind het niet goed dat mijn zoon terug pest! Buurjongen geeft ook toe dat hij is begonnen maar vertelt vervolgens wat "mijn zoon allemaal wel niet heeft gedaan". Ik vind niet dat ik mijn zoon behandel als een prinsje. Ik zeg altijd dat hij niet terug mag pesten.
Alle reacties Link kopieren
Dus die moeder vindt dat het vooral de schuld is van jouw zoon en jij vindt dat het vooral aan de buurjongen ligt?? Maar jij bent degene die gelijk heeft?
Alle reacties Link kopieren
Als die jongen aanbelt zeg je: nee, want het draait altijd op geruzie uit, dus gewoon nee, mijn zoon komt niet met jou spelen/je komt hier niet binnen.



En je zoontje zo veel mogelijk leren de andere jongen te ontwijken, weg te lopen en er niet op in te gaan.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:ienemienemutte schreef op 19 september 2014 @ 10:02:

[...]





Da heb ik het verkeerd verwoord. Ik vind het niet goed dat mijn zoon terug pest! Buurjongen geeft ook toe dat hij is begonnen maar vertelt vervolgens wat "mijn zoon allemaal wel niet heeft gedaan". Ik vind niet dat ik mijn zoon behandel als een prinsje. Ik zeg altijd dat hij niet terug mag pesten.



Toch is de titel van dit topic: 'vervelende buurjongen'.

En ga je ervan uit dat de ruzies de schuld van de buurjongen zijn in plaats van de interactie tussen beiden, waarbij ze beiden schuld hebben.



Ik denk dat je zelf ook niet zo objectief bent als je denkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaaaa79 schreef op 19 september 2014 @ 10:03:

Dus die moeder vindt dat het vooral de schuld is van jouw zoon en jij vindt dat het vooral aan de buurjongen ligt?? Maar jij bent degene die gelijk heeft?Dat zeg ik niet. Ik vind wel dat ik het beter aanpak dan die moeder die altijd maar met haar zoon meepraat. Daar ben ik eigenlijk nog het meest kwaad over bedenk ik mij nu.
Maar dat doet ze helemaal niet. Ze geeft aan dat de jongens beide schuld hebben en het zelf op moeten lossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaaaa79 schreef op 19 september 2014 @ 10:06:

[...]





Toch is de titel van dit topic: 'vervelende buurjongen'.

En ga je ervan uit dat de ruzies de schuld van de buurjongen zijn in plaats van de interactie tussen beiden, waarbij ze beiden schuld hebben.



Ik denk dat je zelf ook niet zo objectief bent als je denkt.Toch zie ik dat niet zo. Ik denk dat mijn zoon niet uitgedaagd wordt hij ook niet gaat pesten Mijn zoon is geen pester ook op school niet. Die andere jongen vertoont hetzelfde gedrag wel op school. Mijn zoon speelt ook wel zonder het buurtkind en dan is er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 19 september 2014 @ 10:10:

Maar dat doet ze helemaal niet. Ze geeft aan dat de jongens beide schuld hebben en het zelf op moeten lossen.Dat laatste zegt ze niet, het eerste wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:ienemienemutte schreef op 19 september 2014 @ 09:58:



Ze spelen ook vaak hier thuis met de lego. Dit gaat in het begin goed maar op den duur krijgen ze ruzie omdat de een iets wil wat de ander niet wil. Buurjongen stampt dan het huis uit en dan komt de moeder erachteraan waarom buurjongen niet mee mag spelen. Terwijl hij wel mee mag spelen maar mijn zoon wil niet wat buurjongen wil. Ik vertel dat dan ook hoe het is gegaan maar jd ziet dat die moeder het er niet mee eens is.



Dat zit mij ook dwars: dat die moeder niet inziet hoe haar zoon anderen manipuleert. Mijn man is er allang klaar mee. Die wil die jongen hier niet meer in huis hebben maar ik vind het moeilijk hem fe weigeren als de andere buurkinderen hier wel spelen.



Dit is zo alleszeggend..... Jouw zoon bepaalt wat ze spelen, vervelende buurjongen moet gewoon meedoen. Buurjongen wil wat anders maar dat mag niet van jouw prinsje. Vervolgens gaat buurjongen weg, logisch dan kan hij beter alleen spelen en vervolgens komt buurmoeder erbij.



Je sluit je ogen voor de acties van je eigen kind.

Daarnaast, bemoei je niet zoveel met die kinderen. Laat ze het lekker zelf uitzoeken. Tenzij het uit de hand loopt natuurlijk, dan kun je ingrijpen.
Dan verbied je je kind met het jongetje te spelen. Punt.



Wat wil je nou? Het oplossen of haar doen inzien dat ze fout zit?



Dat laatste gaat niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Correctie/aanvulling, dit geldt niet alleen voor jou maar ook voor die buurmoeder.



Hoe oud is jouw zoon en hoe oud is buurjongen? Tussen 6 en 9 is een groot begrip.
Alle reacties Link kopieren
quote:ienemienemutte schreef op 19 september 2014 @ 10:11:

[...]



Mijn zoon speelt ook wel zonder het buurtkind en dan is er niets aan de hand.ik zie het bij mijn kinderen ook. Het ligt niet aan een kind, het ligt aan de dynamiek tussen de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven