Geld & Recht alle pijlers

Vannacht koerier voor de deur

19-09-2014 09:18 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet waar ik dit moet zetten maar ben KAPOT! Hele nacht niet geslapen.

Ik ging rond 1 uur naar bed en ongeveer een half uur later gaat ineens de bel. Ik schrok me rot!! Ik naar de voordeur, keek door het spionnetje: staat daar een vent in een DHL uniform! Ik heb zo'n ketting op de deur dus ik deed die ketting erop en vroeg wat hij moest. Zegt 'ie dat 'ie een pakketje heeft voor mij. Ik had niks besteld dus sowieso raar natuurlijk. Hij wist ook mijn naam niet (heb ook geen naambordje bij de voordeur) dus ik heb toen de deur dicht gegooid. Vervolgens heeft 'ie nog 5 minuten ofzo op de bel gedrukt. Heb getwijfeld om de politie te bellen maar toen was hij weg. Ik durfde niet meer te slapen. Het is nu licht maar heb nog steeds angst.



Wat kan ik het beste doen? Alsnog de politie bellen ondanks dat ik niet direvt gebeld heb? Heb hem natuurlijk wel gezien en kan ongeveer vertellen hoe hij eruit zag. DHL ool bellen? Waarschijnlijk werkt hij daar niet maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Politie en DHL bellen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
En in die vijf minuten dat ie aan stond te bellen heb jij geen tijd gehad om de politie te bellen? Je kunt nu wel bellen om het vast te laten leggen. Dan weten ze er van bij meerdere van dit soort meldingen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Raarrrrrr.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Beide absoluut bellen!
Dat tart elke logica
Alle reacties Link kopieren
Ja bellen natuurlijk. Had je meteen moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Op zo'n raar tijdstip had ik die kerel om zijn DHL-legitimatie gevraagd en zijn naam genoteerd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 19 september 2014 @ 09:24:

Op zo'n raar tijdstip had ik die kerel om zijn DHL-legitimatie gevraagd en zijn naam genoteerd.Ik had de deur niet eens opengedaan. Kan ook komen vanwege een documentaire die ik laatst heb gezien waarin meerdere keren door verschillende vrouwen werd verteld dat ze op zo'n manier zijn verkracht door een vreemde. Moet er niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk de politie bellen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Sja. Aanbellen is nog steeds niet wettelijk verboden natuurlijk, maar het is wel raar. Ik zou toch maar even melding maken bij de politie. Het kan gewoon een dronken tor zijn geweest, maar je weet het maar nooit.
Absoluut de politie bellen, en ook DHL informeren! De politie zodat ze er achteraan kunnen gaan als dit vaker gebeurt. En DHL om hen te informeren dat hun medewerker - of iemand die zich als zodanig voordoet - dit soort activiteiten uithaalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 't kenteken genoteerd en de politie gebeld.

Dat laatste zou ik nu alsnog doen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Idd politie en DHL bellen.
Alle reacties Link kopieren
Niet open doen en de volgende dag DHL bellen.



Ik weet niet zo goed waarom je de politie zou bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de politie bellen om te vragen wat je hiermee het beste kan doen. Wie weet kennen ze hem en zijn ze blij met jouw informatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel de tijd om te bellen maar durfde niet goed. Ben nogal bang aangelegd en was mezelf eerst op aan het jutten dat de kans bestond dat hij de deur intrapte. Onzin natuurlijk. Maar goed daarna was hij weg.
DHL bellen en signalement doorgeven. Dit is NIET de werkwijze van DHL. Ze hebben wel nachtdiensten maar das alleen tussen de verschillende terminals om spullen die overdag zijn opgehaald verder te distribueren.



Ook horen ze een pasje bij zich te hebben aan een DHL keychain en die hangt meestal aardig in het zicht voorzien van pasfoto. Is een pasje a la identiteitskaart dus geen geplastificeerde rommel.



Als het al een aan DHL gerelateerd iemand is dan is het zo'n ingehuurde particulier die onder naam van DHL rijdt (voorheen was die particuliere tak Selectvracht maar nu lopen ze ook in een DHL pakkie) en ik kan me zo voorstellen dat zijn werkgever not amused is.
Alle reacties Link kopieren
Politie en DHL bellen.

Politie had je meteen al moeten bellen zodat zij er extra op gaan letten. Kan toch niet anders dan dat diegene kwaad in de zin had.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op vrijdag 19 september 2014 09:31 Niet open doen en de volgende dag DHL bellen.



Ik weet niet zo goed waarom je de politie zou bellen. Nee. Wachten tot opsporing verzocht komt wegens nachtelijke overvallen door DHL koerier?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Selectvracht (nu DHL) zijn vaak mensen die met hun eigen auto rijden en ik kan me zo voorstellen als mensen overdag niet thuis zijn dat ze later nog terugkomen ofzo maar NIET om dit tijdstip!
quote:rdvv schreef op 19 september 2014 @ 09:27:

[...]



Ik had de deur niet eens opengedaan.

Ik ook niet. Nu wist hij dat je thuis was en bleef daarom bellen denk ik...



DHL en politie bellen.
quote:XDemiX schreef op 19 september 2014 @ 09:34:

Ik had wel de tijd om te bellen maar durfde niet goed. Ben nogal bang aangelegd en was mezelf eerst op aan het jutten dat de kans bestond dat hij de deur intrapte. Onzin natuurlijk. Maar goed daarna was hij weg.



Ehm... stel nou he, hij had inderdaad de deur ingetrapt. Was het dan niet handiger geweest als je de politie wel al had gebeld? Dan was er in elk geval iemand onderweg geweest.



En volgende keer fototoestel in de aanslag, en een honkbalknuppel.
Alle reacties Link kopieren
Stel ik was een man die vrouwen in hun eigen huis wilde gaan lastigvallen. Ik had een DHL uniform (gestolen misschien wel), zodat ik er betrouwbaar uitzag.

Waarom zou ik dan om half een 's nachts aanbellen? Daar trapt toch geen hond in?



Ik denk eerder dat het een echte DHL medewerker was, die ladderzat en/of high was. Ik zou zeker melding maken bij DHL, alhoewel ik me afvraag wat die zouden doen. En inderdaad ook bij de buurtbrigadier, voor het geval het vaker gebeurt.
Heb trouwens mijn vent even een appje gestuurd of hij toevallig aan het slaapwandelen was vannacht (ok I get it...not funny)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven