En, wat eten we vandaag?

12-02-2014 22:35 3091 berichten
Alle reacties Link kopieren






Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Strand? Wauw. Dat was vast fijn.

En hier alles goed! Kind dat absoluut niet van Aziatisch eten houdt heeft na de bloemkool/kip curry aangegeven dit vaker te willen eten. Ik zit me nu dus gek te googelen naar leuke curry recepten. Dit weekend ga ik maar eens een recept uitproberen. Het liefst weer met bloemkool want dat viel dus erg in de smaak.
Heerlijk GB, het strand! En Dolfje, ook een fijne dag gehad? Met dit weer kan het bijna niet anders.



Leuk dora-wee, dat je je repertoire kunt uitbreiden. Kan me voorstellen dat het lastig is om gevarieerd te blijven koken als je kinderen hebt, die nu eenmaal niet alles lusten. Ik was ook als kind een stukje lastiger dan ik nu ben , volgens mij geldt dat voor vrijwel iedereen.



Dolfje, met de buik gaat het gelukkig prima. Ik voel de baby heel vaak, wat ik erg leuk vind. Heb wel wat kleine kwaaltjes maar dat zijn echt maar kleine dingetjes. Ik kan nog gewoon fietsen, naar de bodypump en dat soort dingen meer, slaap prima, energieniveau is ook goed. Ik hou het nog wel even vol zo! Ben alleen wat zwaarder en ronder dan anders, dus bukken is lastig (teennagels lakken is gedoe!) en opstaan uit de bank bijvoorbeeld ook.



Vanavond aten we lekker in de tuin: minikrieltjes, spinaziekaasrondo (zo'n vegading van Appie) en broccoli. En voor mij is het nu weekend!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat t zo goed gaat Teig! En knap dat je de buik nog niet als sportschool-excuus aanwendt



Wij aten springrolls. Kon ik mijn julienne-techniek nog even botvieren (huiswerk! ) op wortel en komkommer, en ik had een waanzinnig prutje gekookt voor d'rin. Had tomatenpuree aangebakken met ansjovis en knoflook, daar een rest schelvis in gesmoord, er puntpaprika, wortel en komkommer bij gedaan en verder de halve wereld aan Aziatische smaakmakers (vissaus, oestersaus, sojasaus, rijstazijn, sambal, gembersiroop, limoenblaadjes). Was waanzinnig lekker. Al zeg ik het zelf.
Teennagels lakken moet je lief dan maar bij je doen, Teig.



Weer een beetje bijgekomen van je excursie, Info? Pff, het lijkt mij echt verschrikkelijk, hahaha.



Klinkt heerlijk, Moos, je springroll prutje. Hoe gaat het met de opleiding? Leuk?



Ik at op het strand een stukje roodbaars met witte wijnsaus, met worteltjes, groene asperges en venkelsalade. Met friet. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dag het goed gaat Teig!



Dag was heel gezellig alleen net heel nat geworden onderweg naar huis.

Nu nog even met man op de bank.
Alle reacties Link kopieren
ladies, een zwaai vanuit Peru. Een hotel met zowaar snelle WiFi. Zitten nu in de Andes op 3800 meter. We zijn steeds hoger aan het gaan om te acclimatiseren. Morgen naar het Titicacameer en dan overnachten we bij de lokale bevolking thuis



Eettechnisch is het hier heel fijn. Ze hebben hier 80 soorten aardappel, natuurlijk quinoa en amaranth, veel soorten groenten en fruit. Ik heb een goddelijke quinoa-risotto gegeten, alpaca (kleine lama), veel verse vis aan de kust en natuurlijk ceviche en cavia (maar dat was niet voor herhaling vatbaar).



Helaas wordt iedereen ziek. Ik heb een paar dagen geleden leegloop gehad en lief de afgelopen 2 dagen. Hoort erbij, het is niet anders.



We hebben veel moois gezien en er gaat nog veel meer komen. Adios!
Wat leuk van je te lezen Koreveen!! Op het ziek zijn na klinkt het echt heerlijk... een avontuurlijke reis. Geniet lekker!



Nee, de buik is nog geen sportschoolexcuus, daarnaast denk ik dat het beter voor mijn lijf én voor de bevalling straks is als ik nog een beetje conditie heb. Dus ik doe 1x per week zwangerschapsyoga, 1x per week bodypump en zometeen ga ik voor het eerst weer eens ouderwets baantjes trekken. Zit nu aan een kopje thee en beetje yoghurt en dan ga ik zo het zwembad hier in de buurt eens ontdekken.



@GB: dat heb ik al geprobeerd, van die teennagels lakken, maar dat wil lief niet... Vond ie onzin .



Ik denk dat ik vanavond risotto met paddestoelen en verse salie maak, maar ik weet het nog niet zeker, misschien komt dat later dit weekend nog op tafel.
KV! Wat leuk om je even te lezen. Het lijkt me een geweldige reis.



Teig, ik moet opeens aan zo'n 'liefde is' tekeningetje denken.



Vanavond heb ik een wijnproeverij. Zijn wel hapjes bij, maar moet wel van te voren eten natuurlijk. Wilde eigenlijk griekse salade eten (aangezien dat gisteren eigenlijk de bedoeling was), maar betwijfel of dat nu zo'n beste bodem is. Dus mss de signature dish van Brown. Ongeveer dezelfde ingredienten (- feta, + garnalen) en dat is net wat substantieler.



Ga zo de eerste ronde boodschappen doen voor morgen. Zou dolgraag mijn plan hier delen, maar het is mss een beetje te herkenbaar. Plaats wel foto's op FB morgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Koor! Balen van het beide ziek zijn maar verder ben ik echt echt niet jaloers hoor! :-)



Wij hadden gisteren een kookworkshop, heb ik nog nooit gedaan dus geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vond het leuk maar wel wat op en aanmerkingen over de begeleiding. Het was een beetje rommelig of onze groep te groot of zo. Lekker gegeten alleen vond het een beetje weinig.



Vanavond ga ik met 2 collega's een broodje eten in onze vaste broodjeszaak.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik heb vandaag officieel vaknatie. Ik moet nog wel wat dingen afmaken voor mijn werk, maar ik ben begonnen met uitslapen, een boekje lezen op de bank en sporten. Ik ga zo nog even naar het winkelcentrum wandelen en wat boodschapjes halen en dan is het echt tijd om aan de slag te gaan. Ondertussen ook al twee wasjes gedraaid.



Gisteren eerste wedstrijd van het seizoen. Gewonnen, jeuj!

Ik at pasta met gestoorde paprika saus en toscaanse worstjes. Was een restje van woensdag.



Ik heb echt zin in de vakantie. Vanochtend de auto geboekt en vanavond boeken we de hotels, lang leve op vakantie gaan buiten het hoogseizoen. We gaan best lang, 13 dagen en ik verheug me echt ontzettend op lekker eten, op genieten van de zon de mooie natuur, de mooie architectuur en ook vooral om weer eens echt wat tijd voor mijn lief te hebben. We gaan iets rustiger aan doen als vorige keer, dus ik neem mijn bikini mee en een stapel boeken en dan verwacht ik daar ook nog echt tijd voor te hebben (super fijn!)
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Kaaaat geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 19 september 2014 @ 12:21:



Ik at pasta met gestoorde paprika saus en toscaanse worstjes.



Daar ben ik erg benieuwd naar.



Fijne vakantie!
Hahaha Elynn ik wilde precies hetzelfde posten!!



Maar fijne vakantie gewenst Kaaaaaatje . En GB, veel plezier met al je voorbereidingen!



Ik maak vanavond toch geen risotto, heb meer trek in Indiaas dus maak een curry met kip en bloemkool, met naan. Risotto wordt dan morgen of overmorgen.
Vanavond ovenfrites, zuurvlees en sla.
quote:Elynn schreef op 19 september 2014 @ 12:44:

[...]





Daar ben ik erg benieuwd naar.



Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hee Teigera, jij dus ook aan de bloemkoolcurry? kun je het recept delen of is dat te lastig?

Kaatje, fijne vakantie. Ik benijd je hoor, zoals je het beschrijft. Boeken, zon, tijd voor elkaar, wijn en lekker eten. Ik zou dolgraag ook gaan.

Peru met de 80 soorten aardappel klinkt ook geweldig. Ik ben dol op aardappel in allerlei varianten. Goed. Nog driekwart jaar wachten, dan ga ik ook weer (net terug uit de USA dus doe nu zieliger dan ik ben hoor).

Wij eten zometeen zelfgemaakte hamburgers met ui tomaat komkommer sla en ovenfrietjes. Ik geloof dat er niets lekkerders bestaat op vrijdagavond na een week werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 19 september 2014 @ 18:41:

[...]

[afbeelding]Ik zit hier hardop te lachen in m'n eentje...
Goede foto GB!



Dora-wee, het was niet echt een recept, meer een freestyle. Ui, gember, knoflook, garam massala, komijn, hot currypoeder, blik tomaten, stukje santen, zout, peper. Kipfilet en bloemkool . Maar ik kook de bloemkool altijd apart, want ik wil die wel goed gaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
Doe ik ook altijd Teig,ik kook de bloemkool meestal voor in de magnetron en laat het dan even in het hete water staan tot ik het bijna goed vind en dan in de curry.



Ik wil vandaag springrolls maken,heb er denk ik alles wel voor in huis maar we gaan ook nog even naar de toko als ik klaar met werken ben.
Ik denk dat ik vanavond dit hartige taartrecept van Jamie Oliver ga proberen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een pompoentaartje met geitenkaas en spinazie op, vanavond eet ik geglaceerde kip met gegrilde paprika.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag date 2. Jeetje ben gewoon weer zenuwachtig. Over een kleine 2 uur zie ik hem weer. Krijg met veel moeite mijn broodjes naar binnen. Buiten begint het zonnetje een beetje te schijnen, hopelijk blijft het droog vanmiddag, anders wordt het geen wandeling in de duinen.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Gisteren werd het een makkelijke roerbak want daarvoor hadden we nog spullen in huis.



Vandaag maak ik voor de lunch zwarte bonensoep, zodat we die morgen ook kunnen eten. Als avondeten wil ik aubergines vullen met parelcouscous, feta, paprika en rucola (en wat ik verder nog in huis vind).
Hartige Uruguyaanse taartje van gisteren was erg lekker. Had het recept wel wat aangepast, geen paprika gebruikt maar courgette, maar wel flink op smaak gebracht met pimentón en tijm. Lief was ook enthousiast.

Had ook een Moscovisch gebak (dus zonder boter) gemaakt met appels uit eigen tuin, want in de avond kregen we visite. Leuk om dan eigen appels te kunnen serveren.



Vanavond maak ik risotto met champignons en salie.



mare, hoe was je date gisteren?



Kaaaaaaaatje, het wordt hier nu minder mooi weer, dus ideaal om lekker op vakantie te gaan! Heerlijk hoor, twee weken.
Uruguayaans taartje? Heb ik denk ik gemist. Moet even teruglezen. Lekker, risotto met champignons en salie. Verse salie is zoooo lekker.



Ben ook benieuwd naar date 2, Mare!



Ik had gisteren weer kookclub. Ik was aan de beurt om te koken. Ik had een zwart-wit thema voor mezelf bedacht. Dus alleen zwarte en witte dingen gemaakt. Eerst hapjes: crackertjes met een zwarte paddestoelen ragout (gedroogde hoorn des overvloeds met verder daarin ui, gerookte knoflook, kastanje champignons & truffelolie). En witlofblaadjes met een tapenade achtige dip (van ansjovis, zwarte olijven, kappertjes, limoen en olijfolie). Toen een amuse, pastinaak-mierikswortel soepje met gerookte heilbot en nepkaviaar. Toen als voorgerechtje blini's van zwart boekweitmeel met zelfgemaakte ricotta en belugalinzen. Als hoofdgerecht risotto met inktvis en inktvisinkt, geroosterde bloemkool en zwarte wortelen met gerookte yoghurtsaus en venkelsalade. Toen een paar geitenkaasjes en toen nog Scroppino. En heeeeeeeel veel wijn.



Vanavond wat leftovers denk ik. En ik heb nog wat dingen die op moeten omdat ik een midweek wegga. Dus ga denk ik nog even bouillontrekken en invriezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven