Mijn ex verziekt mijn leven nog steeds

19-09-2014 10:16 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een moeder van 2 kids, een dochter en zoon.

Inmiddels ruim 5 jaar geleden ben ik op straat gezet door mijn ex. Ik besloot voor de laatste keer en ging niet terug, dit geheel tegen zijn verwachting in wat hij tot de dag van vandaag niet kan verwerken. Ik verloor hun ouderlijk huis omdat ik er geen gevecht om wilde, verloor al mijn , en hun spullen niks werd verdeeld. Ook hier geen ruzie om willen maken, op dat moment waren het slechts spullen die niet in vergelijking stonden tot mijn onafhankelijkheid en "vrijheid" . Jaren lang geprobeerd normale omgangsregeling op te zetten dit werd vermoeilijkt door mijn ex . Zijn woede naar mij kent geen grenzen. En stond en staat dus in de weg om goed contact te hebben met de kinderen. Aangiftes van mishandeling smaad stalking, niet verschijnen voor de rechter voor alimentatie waardoor het op 200 pm kwam ik gekort werd maar nooit dat bedrag van hem kreeg. Maar ook zonder betalen mocht hij ze gewoon zien. Ik vond dat er los van staan. Nu zijn de rollen omgedraaid wegens de slechte band die de kinderen met hem hebben willen ze niet meer. Hij doet er niks aan om dit te veranderen. Hij stalked dreigt net zo hard door, vraagt niet oprecht naar hun en enige manier om tot een gesprek te komen blijkt er niet te zijn. Destructief is deze man. Eerder bleek via een arts dat hij narcistische persoonlijkheid stoornis heeft en dit zelden verbetering kent zeker zonder hulp. Meanwhile, moet ik dagelijks mijn kind ondersteunen met school, word hij binnenkort getest op ptss . Uiteraard zet ik me vol in voor mijn kinderen, maar soms zo oneerlijk ik moet rechtzetten wat hij heeft stukgemaakt en dat terwijl hij maar ons blijft lastig vallen aanvallen en dreigen. Wie herkent dit ? En hoe zorg je dat je zelf niet aan de stress onderdoorgaat ? We hebben een burgerlijk leventje met n strak gestructureerd huishouden omdat mijn zoon daar het beste mee vooruit kan. Maar soms voelt het alsof dagelijks op mijn tenen moet lopen.... Door mijn ex. Terwijl ik wil kunnen genieten van wat er is.. Een mooi gezin.
Alle reacties Link kopieren
Mommy: ik ontving mails destijds niet meer zelf, maar had mijn mail zo ingesteld dat zijn mail rechtstreeks naar iemand anders werd gemaild. Ik snapniet dat je daar in al die jaren niet opgekomen bent en dat ook met de wijkagent wilt overleggen. Je beschermt jezelf en je kinderen toch?
Alle reacties Link kopieren
Tnx lelie, ik neem de positieve dingen gewoon mee, en de goede tips. Ik ben wel wat gewend inmiddels.



En indd ik hoop het wel maar fat change dat hij zal veranderen dus het is niet hoe verander ik zijn gedrag maar hoe ga ik ermee om. Dat besefte ik me al n tijd. Ik probeer nu dus te zoeken naar een manier die zijn negatieve aanvallen beperken , en iemand als filter zoals waterval zegt lijkt me super. Geef ik die persoon dit nr, neem ik een ander voor de laatste keer en het oude email adres laat ik dan door diegene bekijken en dit kan ik dan ook aan de wijkagente melden dat diegene het doorstuurt. Ga dat zsm navragen of ik dat zo kan doen.
Alle reacties Link kopieren
contactverbod aanvragen, en altijd blijven melden bij de politie. En informeer bij het juridisch loket wat voor acties je verder kan ondernemen.



En mijn god, wat ben jij ontzettend sterk zeg!
Alle reacties Link kopieren
en aangifte doen, blijven doen iedere keer als hij jullie bedreigt of lastigvalt. En hou het bewijsmateriaal zodat je dit kan inzetten. Hij is namelijk gewoon hartstikke strafbaar bezig en moet hiervoor opgepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
Hi spinazie-lasagne bedankt, alles voor de kindjes !



Contactverbod aanvragen lijkt me momenteel niet handig dan lok ik hem miss uit de grenzen daarvan te zoeken .



Ik heb een advocaat, juridischloket heeft me al vaak geholpen , heb contact met bjz, en mijn dochter heeft verwerkingstherapie gehad wat super heeft geholpen. Mijn zoon krijgt ook zoiets binnenkort.



Dankzij alle inzet gaat het met hun momenteel niet slecht, dus daar ben ik zeer trots op. Ze hebben wel krasjes uit het verleden, maar gebroken zijn ze niet. En ik weet zeker dat het mooie mensen worden !





Ook heb ik goed contact met de wijkagente .
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik liever niet zo, maar basisschool leeftijden.
Alle reacties Link kopieren
En die rapportcijfers waar hij dan wel is ingeinteresseerd zegt alleen maar iets over zijn zieke persoonlijkheid. Echt nergens op reageren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Viva amber, heb ik toen ook niet gedaan. School vertelde het me, ik heb gezegd vind het prima als hij dat mag geef je ze maar. En omdat hij niet de drama kreeg die hij wilde , heeft ie het maar 1 keer gedaan. Dus niet wegens interesse in zijn kinderen anders had hij toch alle rapporten elke keer gevraagd.
Alle reacties Link kopieren


Respect voor jou.

Echt waar!
Alle reacties Link kopieren
Tnx !!!
Sorry maar ik vind je dus echt helemaal niet sterk. Snap ook echt heel erg veel van je verhaal niet en aangezien ik zelf in deze situatie heb gezeten weet ik precies hoe het werkt.



Contactverbod is heel erg simpel, hi mag geen contact opnemen. Ja daar wordt die pissig om ja maar dat is pech voor hem.



Door de straat rijden en bij scholen staan wachten is ook zo opgelost, straat en omgevingsverbod. Ja daar wordt die ook pissig om maar hij heeft alleen zichzelf ermee.



Kappen met die alimentatie want als jij geen ali wil dan zegt geen enkele rechter dat het moet dus waarom bedelen om Ali?



Aware kastje aanvragen ( als dat in je jouw regio beschikbaar is) . 1x op de knop drukken, ze zoeken via GPS waar je bent en je bent 1ste prioriteit voor de hulpdiensten, krijg je wel alleen als je ex een veroordeelde misdadiger is, is hij dat niet dan moet je het aware kastje zelf betalen maar dat kost echt bijna niks.



Met je kinderen gaat het goed maar ze hebben wel PTSS? Dat noem ik echt niet dat het goed gaat met je kinderen. Jij hebt alleen gezag en hij heeft niks meer met ze te schaften.



Wat je zegt over verzekering is ook onzin, er zijn speciale protocollen voor gevallen zoals dit.



Maar als jij elke keer contact met hem opneemt dan maak je het zelf erger, ik kan echt geen medelijden met je hebben als je het zelf uitlokt.
En over gewoon maar verdwijnen? Dat vertikte ik ook echt..Ik ging mijn huis echt niet uit wegens een idioot die mij niet met rust kon laten..Ja tot de politie aan de deur stond en ik direct mee moest komen omdat mijn leven ernstig in gevaar was. Ik kreeg de keuze..Of ze brachten mij naar een opvang aan de andere kant van het land of ik regelde zelf direct iets. Ik ben toen bij een vriendin aan de andere kant van het land gaan wonen.



Later weer terug gegaan naar mijn eigen huis waar de ellende weer opnieuw begon, toen mijn huis maar opgezegd en urgentie gekregen voor een ander huis, verhuisd en ook daar vond hij mij weer, daar weer weggegaan, tijdje in het huis van een familie lid gewoond waar hij mij ook weer vond en toen ben ik echt verdwenen. Waar ik nu woon kent niemand mij en ik kom niet veel meer op straat, kom ik wel buiten dan let ik erop dat ik altijd ergens ben waar er camera's hangen.



Wat je zegt over je telefoon nummer is ook echt onzin, ik kreeg de tip van de politie om een ander nummer te nemen maar mijn oude simkaart in een telefoon te doen, die aan te laten staan en ergens weg leggen. 1x per week kwam de politie dan langs om die telefoon te checken, zelfde met mijn email adres ik heb ook een nieuwe.



Niemand je nieuwe nummer of email geven, hij zal zielige verhalen gaan vertellen om zo aan je nummer te komen en niemand is in deze situaties meer betrouwbaar. Ik denk dat maar 10 mensen mijn nummer hebben. Willen ze mij toch spreken? Prima bel mijn familie dan maar dan neem ik vanzelf wel contact met je op en dan bel ik anoniem.



Naar het politie bureau gaan of maatschappelijk werk ( waar hij dus goed weet waar je uithangt!) gaan hoeft ook niet, elke instantie kan ook bij je langskomen, zo gaat het hier ook.



Je leven in angst leven? Ja je leven zal nooit meer hetzelfde zijn maar als ik nu vergelijk hoe goed ik mij nu voel dan een jaar geleden dan ben ik toch erg dankbaar.



Ik zat letterlijk hele avonden in het donker voor mij uit te staren, te bang zijn om een geluid te maken, te bang om het licht aan te doen, televisie kijken zonder geluid overdag en in de avond de tv ook uit zetten en letterlijk alleen maar voor mij uit staren met een vleesmes in mijn handen, luisterend naar elk geluidje.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het zelf meegemaakt en reageert zo ? Ja want elke situatie is hetzelfde. Duidelijk.



Dus als je ptss hebt kan je alleen achteruit gaan niet vooruit ? Dat is pas kortzichtig .



Ik heb melding aan huis gehad, en na waarschuwing van school en politie komt hij niet meer aan school.



En elke keer contact opnemen? Juist ja, anderhalf jaar zelfs 2 x waarvan 1 na informeren bij jurist enige optie was. Soms zitten de regels van nl namelijk behoorlijk krom in elkaar.



Maar zal het je even uitleggen aangezien ik hier weggezet word als iemand die onwetend is en dingen uitlokt.



Mijn ex heeft geen gezag nooit gehad. Je kunt als moeder zijn wel je eigen gezag aantonen, maar dat van een ander niet want een melding in het gezagsregister is er alleen als iemand het gezag later heeft aangevraagd of het gezag is afgenomen. Zie dan maar eens aan te tonen bij een verzekering dat hij geen gezag heeft.



En ja ze kunnen wel degelijk eisen dat je alli aanvraagt. Want ik ben afgekeurd, 100% op rugklachten overigens voor mensen daar ook weer een oordeel over willen hebben. Veroorzaakt door een slecht uitgevoerde operatie en op moment dat ik afgekeurd werd werkte ik parttime, daardoor is mijn wia niet de toereikend om tot sociaal minimum te komen, en de gemeente eist in dat geval dat je alli gaat eisen omdat ze je anders moeten aanvullen. Aanvullende bijstand noemen ze zoiets. Maar goed wat bijzonder zeg dat jij dit hebt meegemaakt, hoe gaat het met je rug?
Ik durfde niet eens naar de wc te gaan uit angst om geluid te maken zodat hij zou weten dat ik thuis was. Jeetje wat heb ik een doodsangsten uitgestaan zeg, weet nog zo goed dat ik helemaal paranoide in bed lag..De ruiten opeens in werden gegooid en hij ff naar binnen klom, ik redde het nog maar net om naar de badkamer te rennen en de deur op slot te doen ondertussen panisch aan het drukken op mijn alarmknop in de hoop dat de politie er eerder zou zijn zodat ik niet vermoord zou worden. God wat een angst allemaal..



Of de keer dat ik echt he-le-maal fucked up was van gevoelens, zo bang dat ik overal schijt aan kreeg en hem ben gaan zoeken en heb aangevlogen gewoon om te laten zien dat ik ook sterk ben. Die keer was ergens ook nog wel "grappig" . Ik die helemaal los ging tegen hem dat als hij mij zou vermoorden hij wel zou winnen maar dat ik alles zou doen om hem mee te trekken mijn graf in. Die dag heeft hij de nooddiensten voor MIJ gebeld want hij maakte zich zo'n zorgen over mijn geestelijke gezondheid..



Mijn geluk was later dat hij zichzelf "opblies" of het een ongelukje was of een verkapte zelfmoordpoging weet niemand maar ik weet wel mocht ik hem weer zien dat ik nu ga winnen. Hij kan voor geen meter meer lopen en mist een hand.
Alle reacties Link kopieren
By the way ik ben niet bang en omdat de politie mij een ander advies geeft als jou is het mijne maar onzin?



En jij zou zeker moeten weten als je anderhalf jaar lang melding op huis hebt hoe gek die persoon dan is want dat krijg je niet zomaar.



Vind het heel vervelend wat jij hebt meegemaakt, maar kunnen we niet beter delen dan veroordelen en zo van elkaar leren?
Alle reacties Link kopieren
Hij toont geen interesse in je kinderen als mens, hij toont alleen interesse in hun cijfers. Hoezo zou het wel een vorm van interesse zijn wanneer hij die cijfers elk jaar opvraagt? Waarom is het prima dat hij die krijgt. Ik zou tegen de school hebben gezegd. Ik heb liever niet dat hij die gegevens krijgt. Ik zou aan de school hebben gemeld dat zij deze zaken alleen mogen geven wanneer zij er echt niet om heen kunnen.



Ergens ben je nog steeds opzoek naar zijn goedkeuring.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:mommy30 schreef op 19 september 2014 @ 13:19:

Je hebt het zelf meegemaakt en reageert zo ? Ja want elke situatie is hetzelfde. Duidelijk.



Dus als je ptss hebt kan je alleen achteruit gaan niet vooruit ? Dat is pas kortzichtig .



Ik heb melding aan huis gehad, en na waarschuwing van school en politie komt hij niet meer aan school.



En elke keer contact opnemen? Juist ja, anderhalf jaar zelfs 2 x waarvan 1 na informeren bij jurist enige optie was. Soms zitten de regels van nl namelijk behoorlijk krom in elkaar.



Maar zal het je even uitleggen aangezien ik hier weggezet word als iemand die onwetend is en dingen uitlokt.



Mijn ex heeft geen gezag nooit gehad. Je kunt als moeder zijn wel je eigen gezag aantonen, maar dat van een ander niet want een melding in het gezagsregister is er alleen als iemand het gezag later heeft aangevraagd of het gezag is afgenomen. Zie dan maar eens aan te tonen bij een verzekering dat hij geen gezag heeft.



En ja ze kunnen wel degelijk eisen dat je alli aanvraagt. Want ik ben afgekeurd, 100% op rugklachten overigens voor mensen daar ook weer een oordeel over willen hebben. Veroorzaakt door een slecht uitgevoerde operatie en op moment dat ik afgekeurd werd werkte ik parttime, daardoor is mijn wia niet de toereikend om tot sociaal minimum te komen, en de gemeente eist in dat geval dat je alli gaat eisen omdat ze je anders moeten aanvullen. Aanvullende bijstand noemen ze zoiets. Maar goed wat bijzonder zeg dat jij dit hebt meegemaakt, hoe gaat het met je rug?

Juist omdat ik dit allemaal heb meegemaakt weet ik precies hoe het werkt en merk ik veel omjuistheden in je verhaal..



Ja klopt helemaal dat er geeist kan worden voor alimentatie MAAR niet als er geweldsdelicten zijn geweest of aangiftes zijn voor stalken etc, de politie kan je hierbij helpen. De politie heeft zelfs gezorgd dat ik een bijstandsuitkering kreeg en ik hoefde er niet eens wat voor te doen, ben geen enkele keer naar de gemeente of UWV geweest, die komen aan huis!!



Systeem op afspraak is erg handig, want je hoeft niets te zeggen en ze komen gelijk maar een aware kastje is veel beter, die neemt ook op wat er gebeurt.



Ja 2x contact opnemen in 1,5 jaar is voor een stalker al veel te veel ja! Daar mag je nooit contact mee opnemen, ook dit had makkelijk via de politie geregeld kunnen worden EN elke instanties heeft hier oplossingen voor, wat je zegt is gewoon niet waar.



PTSS noem ik geen teken dat het goed gaat met je kinderen, alleen maar een teken dat ze al heel erg beschadigd zijn! Ik zeg niet dat het erger kan worden maar ik zeg wel dat het ook voorkomen had kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Viva amber, miss was mijn antwoord niet uitgebreid genoeg we hebben eerst de advocaat gebeld die heeft het uitgezocht, een brief gemaakt voor school dat zij echt alleen beperkte info mogen verschaffen en niks meer, omdat wij hun aansprakelijk stellen als ze meer info geven dan wat hij mag krijgen.



Niet te voorkomen als iemand zich dus op zoiets gaat beroepen en volgens advocaat niet het strijden waard omdat zoals gebleken hij verwachte mijn ex dit alleen deed om vervelend te doen.



Een zaak kost heel veel geld , nu heeft mijn ex een cijferlijst waar hij niks mee opschiet.
quote:mommy30 schreef op 19 september 2014 @ 13:22:

By the way ik ben niet bang en omdat de politie mij een ander advies geeft als jou is het mijne maar onzin?



En jij zou zeker moeten weten als je anderhalf jaar lang melding op huis hebt hoe gek die persoon dan is want dat krijg je niet zomaar.



Vind het heel vervelend wat jij hebt meegemaakt, maar kunnen we niet beter delen dan veroordelen en zo van elkaar leren?Ik heb al jaren systeem op afspraak, dat is de eerste stap die ze nemen in huiselijke zaken zelfs na 1 aangifte/melding al.
quote:kiki1987 schreef op 19 september 2014 @ 13:21:

Ik durfde niet eens naar de wc te gaan uit angst om geluid te maken zodat hij zou weten dat ik thuis was. Jeetje wat heb ik een doodsangsten uitgestaan zeg, weet nog zo goed dat ik helemaal paranoide in bed lag..De ruiten opeens in werden gegooid en hij ff naar binnen klom, ik redde het nog maar net om naar de badkamer te rennen en de deur op slot te doen ondertussen panisch aan het drukken op mijn alarmknop in de hoop dat de politie er eerder zou zijn zodat ik niet vermoord zou worden. God wat een angst allemaal..



Of de keer dat ik echt he-le-maal fucked up was van gevoelens, zo bang dat ik overal schijt aan kreeg en hem ben gaan zoeken en heb aangevlogen gewoon om te laten zien dat ik ook sterk ben. Die keer was ergens ook nog wel "grappig" . Ik die helemaal los ging tegen hem dat als hij mij zou vermoorden hij wel zou winnen maar dat ik alles zou doen om hem mee te trekken mijn graf in. Die dag heeft hij de nooddiensten voor MIJ gebeld want hij maakte zich zo'n zorgen over mijn geestelijke gezondheid..



Mijn geluk was later dat hij zichzelf "opblies" of het een ongelukje was of een verkapte zelfmoordpoging weet niemand maar ik weet wel mocht ik hem weer zien dat ik nu ga winnen. Hij kan voor geen meter meer lopen en mist een hand. Mijn hemel zeg. Mens wat zal jij in angst hebben geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Dus je verhaal blijft hetzelfde, ik heb gedaan zoals mij is uitgelegd door instanties en dan is het onzin.



Je mag de stukken wel even komen inzien, kast vol dossier aangiftes enz, in de eene gemeente helpen ze mensen miss minder goed als in de andere.



En ja zijn ze bschadigd uiteraard , en ja miss had n deel kunnen voorkomen zeker weten en ja ik heb mezelf zolang schuldig gevoeld over het feit dat ik niet al veel eerder was vertrokken. Dat ik hoopte op beter. Maar nu 5 jaar verder, moet je vooruit kijken want je verleden kan je niet veranderen je toekomst wel. En mijn kinderen maken flinke sprongen vooruit zijn jong, en hebben ondanks hun verleden nog een hele toekomst voor zich .
Ja hoor als je regio Rotterdam woont dan wil ik best die stukken wel inzien en je helpen want ik weet hoe het allemaal werkt en echt in samenwerking met de politie gaan er opeens deuren voor je open waarvan je niet eens een flauw vermoeden had dat het mogelijk was.



Mij hoef je niks uit te leggen over eerder vertrekken en hopen op beter. Dat heb ik 10 jaar gedaan voordat opeens van de ene op de andere minuut mijn ogen open gingen. Ze hebben zeker nog een hele toekomst voor zich maar niet met een moeder die zelf weer contact heeft gezocht..Je hebt hier echt niets aan advocaten maar de politie die kunnen je zo goed helpen, aan maatschappelijk werk heb ik eigenlijk ook helemaal niks gehad, kwam met advies wat ik allang wist en verder niets maar de politie kan zoveel voor je doen.



Waarom moet jij trouwens als je bent afgekeurd en een uitkering hebt kosten aan een advocaat betalen? Je moet 1x een akte van onvermogen halen ( kostte mij toen 75 euro maar de kosten kunnen tot 125 euro oplopen) en dan heb je verder helemaal geen kosten.
Kiki, ik denk dat jullie ervaringen niet hetzelfde zijn. Bij jou is er sprake van geweld, dat heb ik bij TO niet gelezen. Ik weet uit eigen ervaring dat de politie pas wat gaat doen als je uiteindelijk in elkaar geslagen bent. Van stalken en bedreigen kun je wel melding maken, maar ze kunnen er verder niet zoveel mee, werd mij verteld.



TO overlegd alles met de politie en de advocaat, waarom is dat onzin volgens jou dan?
Liara: Ja bij mij was er wel sprake van geweld maar dat maakt opzich niet heel erg veel uit. Stalken is stalken en in het begin wordt er helemaal niks gedaan TOT het moment dat het echt de spuigaten uit begint te lopen. Ze kunnen veel doen bij stalking alleen gaat er een tijd overheen en zoals TO het verteld is dit al jaren aan de gang.



Ik weet hoeveel de politie kan doen, ik weet dat elke instantie een stalkings protocol heeft en ik weet ook dat je met een klein inkomen geen advocaat kosten hebt, het klopt gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven