heb ik mijn toekomstpad doorkruist.

19-09-2014 11:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand vertellen hoe ik er achterkom of de keuze die ik maakte de juiste was. Ik heb gekozen om een abortus te doen. Ik gaf het kindje geen kans, omdat ik dacht dat het in de huidige situatie beter was. Nu achteraf doet het pijn, heb ik verdriet, schuld- en spijtgevoelens. Deze gedachten overheersen mijn bestaan. Ooit heeft iemand mijn toekomst voorspeld, veel is uitgekomen. Ik zou o.a. 3 kinderen krijgen. Ik ben nu 43 en voor een 3e kindje vond ik mezelf te oud, maar door de spiraal heen werdt ik onlangs onverwacht zwanger. Heb ik mijn toekomstpad negatief doorkruist door egoistisch de abortus te kiezen. Had dit 3e kindje er moeten komen. Ondanks mijn stomme zakelijke overwegingen. Emoties heb ik in de keuze niet laten meewegen. Is er een toekomst voorspeler die mij kan zeggen hoe zoiets werkt.

Cymil
Alle reacties Link kopieren
Aan mij werden (door twee verschillende mensen) twee kinderen voorspeld. De eerste keer: twee jongens. De tweede keer: een jongen en een meisje.



Ik ben nooit moeder geworden.



Hecht er niet te veel waarde aan.



Je hoeft je niet schuldig te voelen. Echt niet.



Knuffel voor jou.
Cymil, de toekomst bestaat nog niet. De toekomst wordt elk moment opnieuw gemaakt. Er is geen vooraf uitgestippeld pad, dat jouw levensweg bepaald en waar je afslagen kunt missen of kunt nemen. Toekomstvoorspellers moet je daarom ook met een korrel zout nemen.

Je bent jezelf op een enorme niet constructieve manier aan het dwars zitten. Het maakt voor de kosmos en voor het geaborteerde kind niets uit wat jij gedaan hebt.

Het enige waar jij invloed op hebt is de keuze die je nu gaat maken. Blijf je hangen in dit verdriet, of kies je voor jou leven en dat van je gezin?
Alle reacties Link kopieren
quote:theemetsuiker schreef op 19 september 2014 @ 13:26:

Nou lilalinda dat zou dan ook niet kloppen want dan had deze "toekomstvoorspeller" 4 kinderen voorspeld moeten hebben. Want als een miskraam die nooit is opgemerkt telt als kind dan telt het kind dat ze net heeft weg laten halen ook als kind.

zoals ik al zei: ik wil het alleen maar relativeren

Niet het verdriet van TO, wel de onzin die zo'n voorspeller haar vertelt. Ik vind dat zelfs kwalijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb stappen ondernomen. Ik ga met mijn huisarts praten en een maatsch.werker. ik wil het graag en goed verwerken. Maar ook wil ik weten of het goed is voor nu en voor de toekomst van mij, ons en iedereen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cymil schreef op 19 september 2014 @ 13:51:

Maar ook wil ik weten of het goed is voor nu en voor de toekomst van mij, ons en iedereen.

Ik begrijp niet goed, wat je wil weten, wat zoek je?



Soms moet je het leven ook gewoon accepteren, dat geeft rust (maar dat gaat de hulpverlener je ook nog vertellen).
De beslissing die je hebt genomen is altijd de goede beslissing. Dat is immers de enige beslissing waar je mee te maken hebt. Met wat als maak je jezelf alleen maar gek en het leidt je nergens toe. Stop daarmee.

Ja, wat jij hebt gedaan is goed voor jou, voor je gezin, voor nu en voor de toekomst. Met 43 ben je behoorlijk op leeftijd om zwanger te raken met alle complicaties van dien. Je zou ook spijt kunnen krijgen van het kind dat je nog zou gaan krijgen. En dat is veel erger dan spijt van het kind dat je niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:cymil schreef op 19 september 2014 @ 13:04:

Thank, lieve, lieve mensen. Bedankt voor de lieve woorden. Ze geven me steun en de bevestiging dringt door. Ik heb weinig mensen om me heen met wie ik kan praten. Vandaar dat ik niet vaak hoor dat het goed was en is. Ik verdrink in mijn eigen gedachten.

Dat vind ik erg voor je, dat je weinig mensen om je heen hebt. Je gedachten kunnen dan echt met je op de loop gaan, dat merk jij nu ook. Ik denk dat het een goed idee is om dit met je huisarts te bespreken. Het is soms heel fijn als iemand je weer met beide voeten op de grond zet.



Ik geloof niet in toekomstvoorspellers, want ik denk dat de toekomst open ligt. Je hebt het over een pad dat wordt afgebroken. Maar heb je nooit eerder gehad dat dingen anders gingen dan je van tevoren dacht of gepland had? Soms pakken dingen slechter uit, soms beter, en soms gewoon anders. Maar het enige waar je mee te maken hebt is de werkelijkheid zoals hij nu is. Geniet van de mooie twee kindjes die er wel echt zijn. Dat verdienen zij, en jij ook.

Want zelfs als je keuze verkeerd was (wat ik niet denk), maakt dat jou nog geen verkeerd mens!
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven