Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden.



Ik hoef eigenlijk niet af te vallen maar 1 a 2 kilo zou niet erg zijn. Toch vind ik het vreemd dat ik zelfs iets zwaarder ben geworden want ik eet/drink niet meer dan eerst, let er juist beter op. Gezonder en gevarieerder.



Ik zal de aankomende maand in aanloop naar de HM van Amsterdam mijn gewicht eens 1x per week bijhouden kijken of ik die 1 a 2 kilo nog kwijt kan raken.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week moest ik de lange duurloop na een uur (op de helft) staken, maar ik heb op zondagavond een enorme tempoloop gedaan van 10 kilometer in zo'n beetje wedstrijdtempo. Toch een beetje compenseren he. En ik heb deze week getraind en een hele rustige duurloop gedaan. Vandaag kreeg ik een herkansing met hetzelfde loopmaatje, maar ik moest mijn fysio beloven de goede schoenen aan te doen en niet hard te gaan. Vandaag hield ik het kletsend, soppend in natte schoenen en genietend helemaal vol! mijn voet doet geen pijn meer (maar mijn knie nu weer wel) Over de halve marathon deed ik vandaag 5 kwartier. Ging niet om een toptijd.



Ik zou ook nog wel 5kilo af willen vallen en ik doe echt erg mijn best: ik neem bewust veel minder calorieen tot me. het helpt voor geen meter qua gewicht. maar ik word enorm veel magerder, want ik heb een gaatje extra nodig in mijn riem.



Mijn kind zit al een tijd op atletiek. De nieuwste vinding nu hij maar niet sneller wordt met lopen is: blote voeten. Ineens kan hij bijna 10 seconden sneller op een rondje!

heeft iemand hier ervaring met barefoot running of iets soortgelijks?



Iedereen heel veel succes het komende weekend met alle wedstrijden op diverse afstanden.
Alle reacties Link kopieren
5 kwartier over de halve marathon? Dat is voor dames wel degelijk een toptijd hoor. Maar waarschijnlijk een schrijffoutje? Fijn dat de voet geen pijn meer doet.



Geen ervaring met op blote voeten lopen behalve dan een paar rondjes uitlopen op het gras na een interval training maar dan ben ik weer blij dat de schoentjes aan kunnen.
Alle reacties Link kopieren
klopt baukje, ik deed 9 kwartier over de halve marathon 2uur en 15 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch voor een rustige duurloop Anke. Dat gaat om de duurbelasting en zijn km's maar bijzaak.



Moet nu ineens denken aan een marathon tijd 'grapje' die we hier weleens maken. Als ze dan vragen naar de marathon tijd dan bv niet zeggen 3hr15 maar 2hr75. Klinkt zoveel mooier en vaak valt pas veel later het kwartje.



Gaat helemaal nergens over natuurlijk maar ik vond het toch leuk.



Even boterhammen laten zakken en dan gaan trainen (als ik de weg kan vinden in de mist). Ik vier vanavond mijn verjaardag maar mij oudste broer komt strakjes al met de trein aan. Moet dus op tijd terug zijn om hem op te halen.



Heb voor morgen al een schema in mijn hoofd, de eerste 10km op 4.45, de twee 10 op 4.40-4.35 en de laatste 10 op 3.30. Plan is goed, nu nog de uitvoering.
Ook een schrijffoutje Baukje . Alvast succes morgen.



Anke, ik rende vroeger als kind ook het snelst op blote voeten. En stiekem nog steeds denk ik wel eens. We trainden ooit ergens op een mooie grasbaan op blote voeten. Zalig was dat. Ik weet ook niet hoe snel ik mijn schoenen uit moet doen als ik thuis kom.



Zo, vriend is de hele dag op pad voor een wedstrijd en het is een heksenketel hier in huis (heel veel herrie, heel veel rommel). We gaan dadelijk maar even huurschaatsen halen voor oudste dochter, het seizoen begint volgende week alweer (raar idee met dat heerlijke weer) en dan maar even de stad in.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ha anky, ja ik zou wel willen 3.30/km maar dat houd ik nog geen 100m vol laat staan 10km. ik vind het al knap van mezelf als ik na 20km nog 10km op 4.30 kan rennen.



Vanmorgen de training ging heel goed. En gelukkig zijn vandaag mijn nieuwe compressie kousen binnen gekomen. Want mijn vorige had ik vorige week zondag net voor de wedstrijd helemaal kapot getrokken. Wel een gok want ik ben nu voor CEP gegaan. Ze lijken iets minder stug dus als ze maar stevig genoeg zijn. Herzog beviel me heel goed, maar deze lagen wat betreft prijs een stuk gunstiger en dus toch het proberen waard plus dat ik de naam Herzog nu niet echt een positieve bijdrage levert aan de loopsport me al de vermeende doping. Maar ik kreeg ze dus te laat binnen om nog uit te proberen want toen zat mijn training er al op.



Zoveel kinderen en ik vrees dat ik niemand zo ver krijg dat ze me drinken aan willen geven. Oudste heeft een honden wedstrijd, tweede oudste moet werken, derde heeft stapplannen, vierde te veel huiswerk, vijfde gaat naar de efteling. Mijn hoop is dus gevestigd op de jongste. Man loopt zelf de halve en kan dus ook niets voor me betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!



Dinsdagavond heb ik rustig training gegeven en woensdag heb ik mezelf weer eens het zwembad in gedwongen. Vanaf nu is het voornemen de hele winter 1 keer te zwemmen om de triathlonactiviteiten voor volgend jaar weer een beetje voor te bereiden ☺



@Maslo.. leuk hoor! Waar wil je precies tips over hebben? Heb er nog wel wat op voorraad denk ik. Ben dan wel niet zo’n goeroe als Baukje maar ik heb er ook wel de nodige in de benen☺

Ik merk wel dat als ik meer loop, ik ook af val. Maar doorgaans eet ik dan ook meer dus blijft het weer gelijk. Normaal goed maar nu zou ik opzich wel een paar kilootjes kwijt willen.

Ik meot trouwens wel zeggen dat ik een jaar heel serieus krachttraining heb gedaan en dat de 4 meiden met wie ik dat deed en ik allemaal 3 kilo aangekomen zijn. Ook zagen andere mensen echt aan ons dat we flink spieren opbouwden. Maar dat waren dan wel dames waarmee we ook veel trainden dus die er oog voor hebben en met ons onder de douche stonden ;)



@kitkat-chuncky.. Gezellig dat je mee komt schrijven! Een wedstrijdje hebben is altijd een mooie motivatie ☺



@Baukje… haha, heb ook een patient die van de week zei dat hij zijn snelste marathon in 2.61 liep ☺ Ben benieuwd naar je nieuwe kousen. Ik heb herzogs in de la maar draag ze eigenlijk nooit. Heb ze vorige week aan zus beloofd uit te lenen omdat ze een ebetje tegen een kuitblessure aan zit.



Ik heb vandaag en gister mijn eerste schooldagen gehad. De tijd ging heel snel en heb nu al veel geleerd. Maar omdat we aan het manipuleren zijn voel ik me nu helemaal beurs. Echt geen zin om te lopen vanavond! Maar morgen staat er een flinke duurloop op de planning en smiddags nog een stukje fietsen met vrienden dus ik doe vandaag nog even een stukje core en lig dan lekker op tijd in bed ☺



Ik heb trouwens voorlopig nog geen kinderen maar stiekem hopen vriend en ik dat onze eventuele toekomstige kinderen ook van atletiek gaan houden ☺
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog even laten weten hoe mijn hm ging... nou, fantastisch!

Wat een superleuke loop was dit. Weer was perfect voor mij, ik kan niet tegen hitte. Het was niet megadruk, waardoor ik gelijk een lekker tempo had.

Op het stukje door het mulle zand heen na, heb ik dit tempo ook constant aangehouden (gemiddeld rond 5.50 m/km).



De eerste vijf kilometer vlogen voorbij, alsof ik nauwelijks iets deed. Toen kwamen we in de buurt van het strand en begon de wind een rol te spelen. Het grootste deel van de 2km langs het strand ging over het stenen pad langs de strandtenten (daar zat volgens mij nogal verbaasd publiek, en een enthousiaste Australiër die ons aanmoedigde). Het laatste stukje moesten we door het mulle zand. Daar liet ik mijn gemiddelde kilometertijd los en had daar één ding voor ogen: niet gaan wandelen. Gelukkig was aan het eind van dit stukje een water- en fruitvoorziening, die was erg welkom.



Ondertussen zaten we op ongeveer 11 kilometer en begonnen we aan de 'terugweg'. Ik begon nu wel te merken dat ik me aan het inspannen was; de zinnen werden korter, de adem wat zwaarder en blaren begonnen zich te vormen.

De omgeving (duinen en later bos) vormde een mooi decor en ook de man die zijn hond had meegenomen hield het tempo erin. De hond kreeg overigens zijn eigen medaille.



Na 18 km waren de blaren nog iets irritanter aanwezig en ook andere pijntjes begonnen op te spelen. Ik heb nog nooit verder dan dat gelopen dus dit voelde al een beetje als een overwinning.

Ook begon hier het mentale gevecht: was ik maar klaar. Kon ik maar zitten. Ik heb pijn. Nóg een bocht? Etc. Tegelijk realiseerde ik mij dat het belachelijk was om nu nog op te geven. Ik liep nog even snel, zij het moeizamer. Zo ver kon die finish toch niet zijn?



Toen mijn Garmin 21.1 km aangaf zat ik op 2 uur en 4 minuten. 'Nog een halve kilometer!' schreeuwde de vrijwilliger. Tijd voor een sprintje? Ik voelde niet waar ik dat vandaan moest halen en liep dus gewoon door. De finish was op het Plein in Den Haag, een plek die na de laatse bocht opeens vlak voor je ligt. Daar gaven de bekende gezichten in het publiek me de boost om er toch vol voor te gaan en te eindigen met een sprint.

Ik viel het meisje dat de medailles uitdeelde nog net niet snikkend om de hals (mijn vriend later wel).



Tijd ruim onder de 2u 15 waar ik op had gemikt.



Moe, trots, met pijnlijke voeten en een enorme sentimentele dankbaarheid omdat mijn lichaam dit kan.



De training was soms echt heel zwaar, maar dit was geweldig. Super organisatie en veel leuke mensen langs de weg. Kortom, een geslaagde ervaring die smaakt naar meer (maar nu nog niet. Nu ga ik dingen eten).
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
@Tyche: Gefeliciteerd met je halve marathon! Klinkt als een mooi parcours, misschien doe ik volgend jaar ook wel mee!



@Maslo: Ik kom meestal juist aan van hardlopen. Ik dacht altijd dat ik niet veel meer ging eten door het lopen, maar ik heb het eens een tijdje bijgehouden en toen bleek dat ik mijn verbruikte calorieen ruimschoots compenseerde... Op dit moment ben ik blij met mijn gewicht dus ik eet gewoon wat ik wil, maar als ik af zou willen vallen zou ik er wel weer op moeten letten, ondanks dat ik zo'n 50 km per week loop. Misschien een goed idee om eens bij te houden wat je eet (niet alleen voor gewicht, maar ook voor voedingsstoffen)? Ik gebruikte de app fitnesspal, werkte heel fijn!



@Baukje: Ik heb sinds kort ook compressiekousen van Herzog en ik vind ze geweldig! Wat een verschil maakt dat zeg, als ik ze aandoe dan voel ik meteen het verschil in mijn schenen! Ik heb laatst een stukje gerend zonder kousen en de pijn kwam meteen weer opzetten dus ik loop voorlopig niet meer zonder compressiekousen! Inderdaad wel duur, maar voor mij zijn ze het 100% waard. Ben benieuwd hoe dat andere merk bevalt. Hoe is je 30 gegaan?



@Anke: Toch die HM, fijn dat het nu wel lukte!



@Fiekes: Klinkt als een druk en sportief schema! Heb je al besloten of je voor de marathon gaat?



Ik heb vandaag ook 30 gerend en het ging goed! Ik had vandaag besloten om eens wat langzamer te gaan lopen, ik ben begonnen met 10 km op 6:10, toen 10 km op 5:50 en daarna 10 km op 5:40. Ik heb me netjes aan mijn schema gehouden, uiteindelijk kwam ik iets boven mijn marathon streeftempo. Na 30 km was ik er wel echt klaar mee (zoooo saai) maar ik had nog wel genoeg energie voor wat extra km. Dus ik ben tevreden :-)
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Wow gioia, 30 km, wat veel. En wat een mooi tempo!



Verveling tijdens lange afstanden herken ik, dat had ik op gegeven moment ook. Het rondje dat afdoende was voor 5 km wordt toch wat eentonig als je het elke training drie keer afwerkt, bij wijze van spreken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Tyche wat goed en dat op zo'n zwaar parcours met mul zand en de wind. Super hoor.





Gioia goed zeg die 30km en dan zo goed doseren! Dat voorspeld wat voor de hele marathon.





Hier ging de wedstrijd echt waardeloos. Ben goed weggegaan maar voelde me al niet fit voor de start en al voor het 10km punt voelde me ik me hondsberoerd. Dus besloten om in ieder geval tot de volgende doorkomst bij 21,1km niet te versnellen. Nu zat er ook weinig versnelling in hoor, al had ik gewild. Ik was al blij dat ik het tempo strak kon houden. Heb nog getwijfeld bij de 21,1km uit te stappen. Maar ik weet hoe ik dan achteraf van mezelf baal. Dus heb me vermand en de laatste ronde van 9km ingegaan.



Tijdens die laatste ronde even een noodstop moeten maken om over te geven en maar weer door. Schijnbaar had dat wel voor een tijdelijke opluchting gezorgd want de laatste 3km gingen wel wat sneller.



Maar net over de finish was ik weer zo beroerd. Enfin mijn 2hr22 was voldoende voor de eerste prijs als kusje op de wond. Hoewel ik nu bij de uitslagen nog op de derde plaats overall sta. Maar bij de prijsuitreiking werd me verteld dat die eerste dames die voor me gefinisht waren niet de volledige afstand hadden gelopen.



Heb daarover nu wel de organisatie gemaild. Zou het lullig vinden als ik onterecht de eerste prijs heb gekregen. En als het wel terecht is dan moeten ze de uitslagen maar aanpassen.



Thuis gekomen gelijk mijn bed in gedoken, nu gaat het gelukkig wel weer. Maar zeker na het bericht van die jongen bij de dam tot dam loop gelezen te hebben ben ik toch wel geschrokken en blij dat ik niet het onderste uit de kan heb proberen te halen.
Alle reacties Link kopieren
@tyche: proficiat met je mooi behaalde resultaat, klinkt als een avontuurlijk parcours.



@gioja82: mooi gedoseerd, dit geeft me weer ideeën voor mijn eigen manier van lopen. Geniet van het resultaat!
Alle reacties Link kopieren
@tyche klinkt echt super cool die race die je gelopen hebt!! Erg leuk om zulke ervaringen te lezen.



@Gioia Ik zal de app eens downloaden misschien heb ik er wat aan! Al twijfel ik er niet aan dat ik gezond, gevarieerd eet. Dat je meer calorieën inneemt op dagen dat je loopt t.o.v. de dagen waarop je niet loopt lijkt me logisch. ik heb dan ook veel meer trek in chips e.d. savonds laat. haha



Ik heb afgelopen zaterdag 10km gelopen en gisteren gevoetbald. Dat was niet echt een goed idee want mijn enkel begint weer erg op te spelen nu (al 2 maanden niet pijnvrij :( ) Ik ben bang dat ik er toch maar eens mee naar een arts moet binnenkort. A.s. zaterdag doe ik mee aan de color obstakel run (met modder, zwemmen, klimmen, stormbaan, touwladders etc) (9km) in Wijchen daar heb ik wel ontzettend veel zin in maar dan moet mijn enkel wel meewerken.
Alle reacties Link kopieren
@Tyche: Van harte gefeliciteerd met je halve marathon! Auw, hardlopen met blaren is pijnlijk weet ik uit ervaring.



@Gioja82, 30 km. wat goed. Knap hoor om je zo netjes aan je schema te houden!



@Maslo, Oei vervelend dat je enk weer begint op te spelen. Succes aankomende zaterdag tijdens de color obstakel, klinkt leuk en pittig!



Nou mijn wedstrijd afgelopen zaterdag is niet goed gegaan.

Ik was op tijd bij de Start, nog even rondgelopen en om 15:00 uur klonk het start sein. Het was drukkend warm maar er was veel muziek/ veel mensen langs de kant, dus ik dacht nou dit gaat lukken. De eerste 5 km. gingen goed, zelfs de 3e km. in 10.12 gelopen, ineens moesten wij stoppen voor een tram, daardoor ben ik uit mijn ritme geraakt en heb ik helaas een paar x gewandeld wat ik normaal nooit doe. Eindtijd was 1.8 oh men, wat baal ik, maar ja ik ben wel een mooie medaille rijker.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@mother Jammer dat het niet zo goed ging. IEcht super vervelend als je ineens stil moet gaan staan! Wat betekent eigenlijk een tijd van 1.8 en hoe ver was het?
Alle reacties Link kopieren
@Maslo, ja idd. 1.8 = 1 uur en 8 minuten.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Mother jammer dat de wedstrijd niet na tevredenheid is gelopen.



Ik kan mijn eigen wedstrijd wel weer relatieveren. Heb de 30km uiteindelijk toch in een strak tempo gelopen en op een hoger tempo dan mijn streeftempo voor de hele marathon. En dat terwijl mijn maag aardig van streek was. En als bonus nog een podiumplaats en een beker. Met in en uitlopen erbij toch weer een omvang van 35km gemaakt en daar eigenlijk helemaal geen last van gehad vandaag. Zojuist 10,5km uitgelopen op 12km/hr maar op een hele lage (voor mij dan) hartslag.



Over twee weken pas weer de volgende wedstrijd (halve marathon)en dat wordt gelijk mijn laatste wedstrijd voor de marathon.



Dat plots stilstaan had ik dus bij de wedstrijd na een 24km. (even braakpauze) maar ik heb daarna mijn tempo toch weer gelijk weten op te pakken.



Masio ik denk dat ik misschien wel juist meer eet op de dagen dat ik niet loop. Als ik 's avonds train dan eet ik vooraf bewust minder. En op de dagen dat ik niet loop fiets ik vaak ook meer. En eten en fietsen is bij mij altijd een betere combinatie dan hardlopen en eten. Maar ik denk ook dat je lichaam behalve dan een kleine aanvulling van koolhydraten met eiwitten kort na de training vooral de volgende dag extra nodig heeft voor herstel.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag was het weer zo ver dat het niet meer lukte om in het bos te lopen! Het lusje wat ik zelf liep lukte nog wel maar toen ik na 8 km de straat weer in liep, liep vriend er net uit. Toen samen met hem nog een rondje gelopen maar toen waren we echt weer aangewezen op de verlichte fietspaden. Toch een beetje jammer..



@ Tyche, mooi dat je halve marathon toch behoorlijk goed ging! En sentimenteel wordne bij de finish zie ik veel vaker dus trots mag je zeker zijn!



@Gioia, nee ik beslis na komend weekend waarin ik een 30 km ga rennen. Maar zoals Baukje al aangaf denk ik er nit te makkelijk over. Ik weet dat menig loper met mijn ‘hardloopervaring’ en blessurevrije jaren het al lang gedaan had, maar op een of andere manier heb ik erg veel respect voor de afstand. Misschien wel te veel. Dit weekend loop ik een 30 km trailrun en heb ik een hele stapel zeeeer ervaren sportvrienden over de vloer om eindeloos te analyseren. Ben benieuwd ☺ Lig jij lekker op schema? Die 30 km ging zonder al te veel problemen zie ik ☺ Ik ben even kwijt voor welke halve marathon jij ook alweer ging…

Ik moet zeggen dat ik meesatl niet zoveel last heb van verveling maar de 20+ afstanden loop ik vaak in gezelschap en ik woon sinds 1.5 jaar op een plek met heel veel mooie natuur om me heen gelukkig. Lange afstanden in Groningen vond ik een stukje taaier inderdaad.



@Baukje.. wat ben je toch een beest. Onderweg even overgeven maar van jezelf balen als je uit zou stappen! En daar nog mee winnen ook! Hoe krijg je het voor elkaar ☺ Inmiddels weer opgeknapt? Zou dat nou een virusje zijn die je normaal gesproken niet echt zou merken maar tijdens het lopen er even flink uit komt? Hoor het wel vaker. Ben zelf voor de start ook wel eens licht misselijk maar dat schrijf ik meestal toe aan zenuwen. Het kan natuurlijk ook liggen aan heel diep gaan, maar je had juist het plan om steeds te versnellen dus je zult de eerste helft nog niet zo diep gegaan zijn. Ik zou zulk soort dingen altijd graag begrijpen om zo er een volgende keer iets aan te kunnen doen. Maar dat is vaak vrij lastig bij zulk soort incidenten.

Hier gaat vriend toch maar weer de medische molen in. Wellicht weet je het nog van een paar jaar terug dat hij soms niet goed werd bij de finish. De laatste tijd is het weer een paar keer gebeurd met de laatste keer bijna een minuut buiten westen zijn. Dat kan niet de bedoeling zijn.



@Maslo.. al 2 maanden niet pijnvrij maar wel bij de fysio geweest toch? Wellicht even gas terug nemen qua hardlopen/voetbal/triathlon (wat niet wil zeggen dat je niks mag doen) maar je even richten op de revalidati/oefeningen/belastbaarheid verhogen van je enkel? 9 van de 10 keer zegt een arts dit ook.



@ Mother.. ach, mislukte wedstijden zitten er ook soms tussen ☺



Na donderdag 13 km heb ik vrijdag en zaterdag dus hard gestudeerd tijdens de eerste lesdagen. Zondagochtend begonnen met een prachtige 24 km. (4 km alleen, toen 17 met de groep, toen taart eten, en toen nog met een ommetje weer naar huis) ’s Middags kwamen vrienden onze nieuwe keuken bekijken en hebben we samen nog een rondje op de racefiets gemaakt met hun. Gister ivm werk en vergaderen geen tijd voor trainen en vandaag studiedag die ik mooi ga onderbreken met een rondje mtb’en!
Alle reacties Link kopieren
Je bent weer druk geweest fiekes.





Begin toch te twijfelen over de prijsuitreiking hoor. Heb de twee loopsters voor me nog gegoogeld en zo ongeloof waardig zijn hun tijden niet als eindtijd.. Maar ik had het nog aangegeven bij de prijsuitreiking dat er nog twee dames voor me waren. Maar daar bleven ze beweren dat dat wel klopte maar dus uitgestapt waren.



Ik heb wel het idee waardoor het komt hoor. Een hele drukke week achter de rug met allemaal extra afspraken. Niet extra kunnen slapen. Heb al een week last van ochtendmisselijkheid en daardoor slecht kunnen eten 's ochtends. Avond ervoor nog een feestje dus weer niet op tijd gaan slapen. Kom gewoon niet goed op gang en ik denk toch door te weinig rust. Dus ik ga mijn rust momenten weer opeisen. Schijnbaar heb ik het echt nodig.



En nu ik dit zo opschrijf realiseer ik me in een keer dat ik er voor de zekerheid toch maar een zwangerschapstestje tegen aan moet gooien. Theoretisch gezien kan het niet (man is tien jaar geleden al gesteriliseerd) . Maar tot voor een paar maanden had ik nog een volstrekt regelmatige cyclus en nu heb ik al twee opeenvolgend maanden dat ik op het verwachte moment wel heel even wat licht bloedverlies heb, maar dat beperkt zich dan maar tot nog geen halve dag.



Oh shit waarom bedenk ik me dat nu pas........
Alle reacties Link kopieren
Dat zou wat zijn Baukje! In de maand dat je oma bent geworden...
Alle reacties Link kopieren
hahaha baukje toch: het zou toch wat zijn, en dan ook nog 'even' een marathon lopen. Ik weet niet of ik voor je moet hopen dat je gelijk hebt, zou wel een aparte "blessure" zijn!

Was je al aan het hardlopen toen je zwanger was?



Ik ben naar de fysio geweest van de week voor mijn knie, daardoor heb ik iets minder zin in het hardlopen gekregen, als ik er elke keer pijntjes van krijg. Toch gisteren maar weer 10 km door het donkere bos gelopen (niet alleen hoor) en dat ging best goed, maar het enthousiasme herstelt minder snel dan de spieren.



Ik blijf hier meelezen en hoop daardoor de zin weer terug te vinden.

@mother: wat raar dat je voor een tram moest stoppen en hoe jammer is dat dan zeg. Dan mag je toch ook wat tijd van je totaal afhalen voor het stoppen? Valt het nog best mee hoor!

@fiekes: wat heb jij een energie zeg. Leuk van de taart tussendoor, ik had dat wel willen zien: in hardloopkloffie taart naar binnen werken
Alle reacties Link kopieren
@Baukje, fijn dat jij je wedstrijd weer kan relatieveren. Jij zwanger? Oeps nee toch? Heb je al een test gedaan?



@Fiekes ja maar het voelt niet goed. Zo hebt het lekker druk gehad.



@Anke, sterkte toegewenst ik hoop met je mee dat de zin om te gaan hardlopen weer snel terugkomt.



Ja, ik was er ook niet blij mee, ik heb via twitter een bericht gstuurd naar de organisatie, Antwoord: ik citeer: we hebben het ook gehoord, dat was niet volgens de afspraken met de tramdienst. Excuses!



Zo ik wil morgen weer gaan hardlopen.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Baukje, wat was de uitslag van de test?



Anke, ik heb vaak ook geen zin in hardlopen maar dwing mezelf meteen te gaan als ik bijvoorbeeld thuis kom uit het werk. Na 1 a 2 km ben ik al blij dat ik ben gegaan en als ik helemaal niet ga (wanneer ik eigenlijk wel moest van mezelf) voel ik me de hele avond niet prettig.



Maar ik lees dat het bij jou meer met pijn dan motivatie te maken heeft.



Maandag 5 km gelopen, gisteren niets, vanavond staat 10 op het programma en morgen wil ik voor het eerst 20 km gaan lopen. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen leek de misselijkheid mee te vallen, ben 51 en man is al 10 jaar gesteriliseerd. Dus jullie gaan hier toch niet al te serieus op in he. Nu had ik wel een test willen doen. Niet omdat ik denk dat ik zwanger ben maar om voor het heel onwaarschijnlijke geval dat dat wel zo is ik het ook zo snel mogelijk wil weten om nog actie te kunnen ondernemen. Maar vandaag niet in de gelegenheid geweest er eentje te halen. Morgen heb ik wel tijd.



Masio succes met de 20 die je voor mogen op het programma hebt staan.



Ja slordig he mother dat ze je laten wachten voor een tram bij een wedstrijd. Maar het gebeurd meer hoor. Bij de kustmarathon kun je de sluizen dicht treffen. Dan kun je of wachten of omlopen. En zo bij rondje voorne kun je ook treffen dat de brug open is en dat je dus gewoon moet wachten. Maar eigenlijk vind ik dat soort dingen niet kunnen.



Anke ik vind het lopen ook altijd ineens veel minder leuk als er pijntjes opspelen. Gewoon omdat je dan geen plannen meer durft te maken en meer mee bezig bent van voel ik nu iets dan met het lopen zelf. Wat zei de fysiotherapeut?



Vanmiddag lekker in het bos gelopen. Nou ja lekker, ik kreeg uiteindelijk een fikse onweersbui over me heen dus ben het bos wel uit gevlucht maar ja toen was het nog 4km terug naar huis. Het rustig duurloopje heeft dus wel een wat snellere laatste stuk gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven