Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Walgelijk... En weet je dat ik zo'n opmerking ("de volgende keer neuk ik je") bijna nog erger vind dan die klappen? Echt... volkomen gestoord tuig is het...
Alle reacties Link kopieren
De reden is toch nog steeds geen reden voor deze mishandeling? Typisch weer een verschil in cultuur/opvoeding( ik zeg GEEN geloof) Bij hun zal dit het namelijk allemaal rechtvaardigen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Echt bizar dit. Ik heb jaren daar om de hoek gewoond.

Het is helaas wel een plek waar weinig mensen lopen, maar wel veel auto´s rijden. Denk ook dat er daarom op dat moment niemand was om te helpen. Met je auto ben je al veel verder voor je doorhebt dat er wat gebeurd.

Ik ben blij dat ze nu al zijn opgepakt. Je hebt het recht niet om iemand dat aan te doen. Nooit.

En ze zijn nog zo belachelijk jong. Dat wordt wat als ze later 30 jaar zijn of zo.

Walgelijke mannetjes worden het dan. Ik heb nu al medelijden met hun vriendin/vrouw
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 september 2014 @ 12:20:

Nou, echt een 'goede' reden zeg. Dat is toch verzekeringswerk.Ja door deze lieve kleinzoon kan Oma vast naar dit verzekeringsgeld fluiten... thank you kleinkind
Alle reacties Link kopieren
quote:zas, 5 minuten geleden

Walgelijk... En weet je dat ik zo'n opmerking ("de volgende keer neuk ik je") bijna nog erger vind dan die klappen? Echt... volkomen gestoord tuig is het...

Ik zie die opmerking meer als een regelrechte bedreiging en inderdaad volkomen gestoord.
You know how I know? Because I reeaally think so!
"Neergeslagen meisje reed scooter aan". Als 15 jarige kan dat alleen maar met de fiets zijn gebeurd. Dus het zal allemaal wel meevallen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 19 september 2014 @ 07:46:

Ik heb niet gekeken en zal dat ook niet doen, maar laat me raden; de daders zijn van 'Noord-Afrikaanse afkomst'?Want blanke jongeren doen dat niet ? Dat zijn bovenste beste brave burgers ? Hou jezelf toch alsjeblieft niet voor de gek, zeg!
quote:enchantedjewell schreef op 19 september 2014 @ 12:27:

Echt bizar dit. Ik heb jaren daar om de hoek gewoond.

Het is helaas wel een plek waar weinig mensen lopen, maar wel veel auto´s rijden. Denk ook dat er daarom op dat moment niemand was om te helpen.Mij leek het alsof er minstens zes omstanders waren, maar dat kan ik natuurlijk ook helemaal mis hebben.
Ik vind de reden ook volslagen idioot.

Maar als bv de broer van dit meisje vervolgens die jongen in elkaar ramt kan ik dat toch nog enigszins begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Las ergens dat het iets van deze tijd is of iets in die context. Alleen het filmen is van deze tijd, helaas!



Ik ben nagenoeg wekelijks in elkaar getrapt, geslagen enz. Daar stond, helaas voor mij, geen camera op. En zo zijn er velen met mij.
Waarom werd jij wekelijks in elkaar getrapt dan?!
quote:fluim schreef op 19 september 2014 @ 12:40:

[...]



Mij leek het alsof er minstens zes omstanders waren, maar dat kan ik natuurlijk ook helemaal mis hebben.

Rechts van de ruzie staan er al zo negen buitenstaanders.

Links zullen het er niet veel minder zijn. Dus het is kul dat er daar weinig mensen lopen.
st=l
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn allemaal te jong om scooter te rijden, 14/15 jaar. Daarna een meisje knock-out slaan, en mensen grijpen ook pas in als ze nock out is.



Lekkere wereld dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 19 september 2014 @ 08:46:



Ook al een oplossing bedacht voor Nederlands tuig?Stuur die er ook maar heen! Elke willekeurige woestijn in Noord-Afrika voor een flinke bootcamp lijkt mij prima!
Ik weet niet hoevel seconden ik nodig heb om in te (durven) grijpen, maar je zou ook niet verwachten dat 13 seconden zo langzaam gaan.

Ga er maar vanuit dat voor haar die secondes langer duren dan voor de omstanders.

Je bent eerst verbaaasd, dan denk je shit wat moet ik doen, zal ik ingrijpen, ja ik grijp in, ingrijping. Denk dat die gedachten ook zo een seconde of 20 duren, dus eigenlijk wordt er nog best snel ingegrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet quoten, forum mobiel.



*poef*



Over omstanders. Die zijn vaak bang hetzelfde te moeten incasseren. Sommige mensen bevriezen vaak in zo'n situatie. Je weet ook pas of je zelf in kunt grijpen als je zoiets echt ziet gebeuren. Je schat het eerst in en soms ben je dan al te laat. Als er meerdere mensen zijn of een groep dan grijpt men vaak sneller in maar doet dat pas als men de situatie heeft ingeschat.
anoniem_100046 wijzigde dit bericht op 19-09-2014 18:08
Reden: gezien
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Liever niet quoten, wil het weer weg kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
De "omstanders" waren waarschijnlijk zogenaamde vrienden van het meisje.

Volgens de krant hier in het dorp is het dus zo gegaan dat het meisje had afgesproken met mensen in IJmuiden.

Die mensen hebben de daders gezegd dat ze dus hier zou zijn.

Ze is in de val gelokt.

Dus ja, dan heb je niet zoveel aan je omstanders.



Daarnaast, denk ik dat ik echt wel weet of daar veel of weinig mensen lopen. Ik woonde er om de hoek.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 19 september 2014 @ 12:37:

[...]





Want blanke jongeren doen dat niet ? Dat zijn bovenste beste brave burgers ? Hou jezelf toch alsjeblieft niet voor de gek, zeg!Ik durf hier zomaar te beweren dat het vele malen vaker voorkomt dat "lichtgetinte" jongens dit soort dingen tegen meisjes doen dat dat blanke jongens dit doen. Daarbij zijn die "lichtgetinte" jongens vrijwel altijd in een groep. Ik ben nog nooit door een blanke jongen voor hoer uitgemaakt of bespuugd, maar Marokkanen hebben zich daar helaas meerdere malen aan schuldig gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal wordt steeds gekker...

Bah.. wat een f**ked up zooitje.
Och Tara, wat een ellende
Ik ben bang dat het met deze jongens nooit meer goed komt. Wat een verknipte geesten om een meisje zo afschuwelijk toe te takelen. Natuurlijk nooit een excuus, maar wat is er in de ontwikkeling/opvoeding misgegaan?
quote:pientjexxx schreef op 19 september 2014 @ 13:33:

[...]

Ik durf hier zomaar te beweren dat het vele malen vaker voorkomt dat "lichtgetinte" jongens dit soort dingen tegen meisjes doen dat dat blanke jongens dit doen. Daarbij zijn die "lichtgetinte" jongens vrijwel altijd in een groep. Ik ben nog nooit door een blanke jongen voor hoer uitgemaakt of bespuugd, maar Marokkanen hebben zich daar helaas meerdere malen aan schuldig gemaakt.Dit dus.
quote:enchantedjewell schreef op 19 september 2014 @ 13:26:





Daarnaast, denk ik dat ik echt wel weet of daar veel of weinig mensen lopen. Ik woonde er om de hoek.

Ja woonde. Weet niet waar je nu woont en doet ook niet ter zake

Maar ondanks dat ze in de val gelokt zou zijn (zal het?) stonden er meer mensen dan dat er auto's reden.

Gewoon ter correctie, omdat wat jij schreef overkwam als dat er hooguit twee mensen in de buurt waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven