Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, deel 4

14-01-2014 19:06 420 berichten
Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Maakt niet uit of je op gewicht wilt blijven of wilt komen; schroom niet om mee te schrijven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek feedback kunnen.



Eerste topic

Tweede topic

Derde topic
Alle reacties Link kopieren
@gifgroen,

Dat gevoel van "moeten" sporten heb ik ook heel erg. Heb vaak het idee dat er meteen kilo's bij zitten als ik niks doe. Een hele kromme gedachte natuurlijk... Dat obsessieve zal er bij mij helaas nooit uitgaan. Teveel met gewicht bezig zijn, teveel met kilo's bezig zijn.



Mijn lijstje van gister:

O: 4 x snee meergranen brood. 2 met 30+ kaas & stroop, 2 met pindakaas

T: 750 ml Maxim dorstlesser, 2 x 750 ml water, 2 kopjes thee, 1 capuccino met suiker, 1 stroopwafel, stuk chocolade taart (...), krentenbol met wat margarine, wafel.

Meteen na het fietsen: halfvolle yoghurt met honing & banaan

D: gemarineerde biefreepjes met mango, sperzieboontjes en gele rijst. groot glas water

T: mok thee, peer, glas water



Ik heb 5 1/2 uur op de fiets gezeten, 2483 kcal met een gemiddelde hartslag van 121. Keurig op vetverbranding gefietst!

Dinsdag is mijn part-time dag en dan fiets ik met een groep op een heerlijk rustig tempo. Gister was "vlak". Toen ik hoorde waar we naar toe zouden fietsen wist ik al dat ik de verleiding van een stuk taart moeilijk zou kunnen weerstaan :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijst van gister:



O: 2 x snee meergranen brood met 30+ kaas en komkommer. Mok thee

T: Krentenbol met beetje margarine

T: Magere yoghurt met honing & banaan, bidon water

L: 2 x snee meergranen brood met kipfilet, mok thee

T: nectarine, witte druiven, worteltjes

D: kip goelash met tuinerwten

T: peer, handje noten



Beweging: op de fiets naar de sportschool en terug (40 minuten, rustig tempo), 30 minuten core stability training.

's Avonds op de fiets naar een vriendin, totaal 50 minuten.
Veloce, inderdaad een kromme gedachte. Maarja, verstand en gevoel zeggen niet altijd hetzelfde.. Bij mij zit nog zo in m'n systeem dat ik moet afvallen; dat laat je (blijkbaar) ook niet van de ene op de andere dag los. Komt goed! En anders vind ik het ook wel prima, want niemand wordt slechter van gezond eten en veel bewegen!



Gister:

O: volkoren beschuit met hagelslag puur en 3 crackers met kipfilet

T: banaan en een gele kiwi

L: salade van spinazie, tomaat, avocado, garnalen met slasaus en een donkerbruin broodje met kruidenboter

T: gele kiwi

D: all you can eat sushi&grill (sushi, gegrilde vis, gefrituurde garnalen, noodles, sojaboontjes, vers fruit in kokossaus)



Vandaag:

O: Griekse 0% vet yoghurt met appel, kaneel, rozijnen, havermout, amandelen en een beetje honing

T: een peer

L: dubbele boterham met rookvlees en dubbele boterham met kipfilet en een gekookt ei

D: Pompoenpittenbroodje met filet americain martino en een salade van (restjes) rucola, spinazie, avocado, tomaat, komkommer, Hüttenkäse



Geen sport.
Alle reacties Link kopieren
@ gifgroen, dat zijn lekkere lijstjes :-)

Goed bezig!



Mijn lijstje van gister:

O: 2 x vk brood met 30+ kaas en komkommer

T: nectarine

T: halfvolle yoghurt met wat druiven, beetje bruine suiker

L: 2 x vk brood met kipfilet

T: worteltjes

D: spitskool curry: Kokosmelk, basmati rijst, kipfilet en spitskool

T: kop koffie met suiker en 1 klein koekje

T: 1 glas witte wijn, stuk of 5 TUC koekjes

T: 1 Knoppers (melk hazelnoot wafel). Zeer zwak, maar het was super laat en ik had zo'n trek in iets :-)



Geen beweging.
O: Griekse 0% vet yoghurt met appel, kaneel, rozijnen, havermout, pecannoten en een beetje honing

T: 2 gele kiwi's

L: dubbele boterham jonge kaas met komkommer en dubbele boterham filet americain martino

T: smoothie van karnemelk, halve bevroren banaan en 2 handjes bevroren aardbeien

D: Tivall spinazie-kaasrondo, boontjes, aardappeltjes uit de airfryer met een beetje mayo

T: 3 blokjes Milka oreo



Sport: 75 minuten sportschool (cardio en krachttraining)
O: dubbele boterham met pindakaas

T: gele kiwi

L: 2 volkoren beschuiten met hüttenkäse en tomaat en een dubbele boterham met kaas. En de rest van de tomaat gevuld met hüttenkäse

T: een madeleine (cakeje)

T: banaan

D: Opnieuw een spinazie-kaasrondo en boontjes. Deze keer met rösti van aardappel, ui, ei, hüttenkäse, zout en peper, gebakken in de airfryer.

T: 3 blokjes Milka oreo
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstjes



Vrijdag

O: 2 x vk boterham met 30+ kaas en komkommer, mok thee

T: halfvolle yoghurt met wat honing en banaan

L: bulgur salade, glas thee, glas verse munt thee, kop koffie met 1 zakje suiker

T: knoppers wafel, worteltjes, vk boterham met pindakaas

D: zgn stoofschotel uit Malta, met varkensfricandeau, aardappel blokjes, witte wijn, bouillon, kookroom, druiven en olijven

T: mok thee, glaasje 43 likeur



Beweging: op de fiets naar de sportschool + 30 minuten core training



Zaterdag

O: 2 meergranen puntjes, 1 met kaas en stroop, andere met pindakaas

T: 2 x snee krentenbrood met margarine

L: Italiaanse bol met kippenragout

T: 700 ml Maxim dorstlesser, 1 liter water, 1 cola light, 1 kop thee

T: halfvolle yoghurt met honing en 2 eetlepels muesli

D: 1 broodje met 2 frankfurters, 1 broodje pindakaas

(Geen zin om te koken...)

T: 2 mokken thee, 1 Knoppers wafel, stukje Mars, glaasje 43 likeur



Beweging: 5 uur op de fiets, 2500 kcal
Haha Veloce. Van een culinair verantwoorde stoofschotel op vrijdag naar knakworsten op zaterdag . Groot gelijk hoor, ik heb ook niet altijd zin in koken!



Vandaag:

O: smoothie van yoghurt, banaan, frambozen en een beschuit met hagelslag puur

T: een madeleine

L: boterham met gebakken ei en dubbele boterham gerookte kalkoenfilet met komkommer

T: mini-bros puur en een handje zoute pinda's

D: witte rijst met zelfgemaakte tjap tjoi (winterpeen, lente-ui, taugé, knoflook, sesamolie, klein beetje kippenbouillon) met garnalen
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: brintapap met rozijnen

T: appel/rijstwafel

L: 2 sneden volkorenbrood met halvarine en kaas en een banaan

T: 2 volkoren crackers met sandwichspread

D: saus met champignons en 1 of 2 gekookte eitjes

T: Pakje crackers

S: 1 mile walk via youtube en 1ste dag van melt your muffin top may
Han, saus met champignons met niks erbij? Geen rijst of pasta of een boterham ofzo? Die melt your muffin top moet ik ook eens naar kijken. Al zeggen ze in de sportschool dat je niet lokaal kunt afvallen..



Mijn lijstje:

O: dubbele boterham met kaas

T: smoothie karnemelk, banaan, frambozen

L: 2 dubbele boterhammen met philadelphia, gerookte kalkoenfilet en komkommer

T: 2 gele kiwi's en voor het sporten een handje notenmix (walnoten, hazelnoten, amandelen, paranoten)

D: couscous met gehakt, winterpeen, lente-ui, rode paprika, ui, knoflook en Spicy Lemon Tagine Paste

T: zometeen nog een chocolaatje denk ik



Sport: 20 minuten crosstrainer, 45 minuten krachttraining, 15 minuten loopband
Alle reacties Link kopieren
Ziet er weer lekker uit gifgroen!!



@han, saus met champignons en een eitje... zelfde opmerking als gifgroen, is dat je diner?



Gister:

O: 2 x vk boterham met 30+ kaas en komkommer

T: appel

T: rauwkost

L: 2 x vk boterham met kipfilet

T: peer

D: AGV... aardappel, worteltjes, varkensfiletlapje

T: pruim en 1 Milka chocolade koek



Beweging: op de fiets naar de sportschool, 30 minuten core training
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soms geen zin om er iets bij te eten, gebeurt misschien 1x in de 3 of 4 weken. En ik heb zondag veel gegeten bij een verjaardag, dus....

Lijstje vandaag:

O: brintapap met rozijnen

T: 2 kleine appels

L: 2 sneden volkoren brood met halvarine en kaas, 1 rijstewafel met kipfilet

T: grote banaan, volkoren cracker met sandwichspread

D: butter chicken met 2 wraps.

T: biscuitjes
Dat klinkt meer als compenseren dan, Han. Doe ik soms ook hoor, maar dan door extra te sporten.



Veloce, ik eet alleen maar dingen die ik lekker vind . Gelukkig heb ik het afgelopen jaar geleerd dat gezond eten ook heel lekker is! En gelukkig heb ik nu een gezond gewicht waardoor er weer ruimte is voor minder gezonde dingen. Kilo's hoef ik niet echt meer kwijt, maar ik zou wel graag wat strakker worden. Dus meer spieren kweken en nog wat vet kwijt. M'n vetpercentage zakt nog steeds volgens de weegschaal in de sportschool (voor zover dat betrouwbaar is) dus ik blijf vol goede moed sporten. Morgen weer! Ben jij ook nog zo bezig met je vetpercentage of heb je dat een beetje losgelaten?





Vandaag had ik:

O: yoghurt met muesli met extra noten

T: een nectarine en een gele kiwi

L: dubbele boterham (maisbrood) met jonge kaas en dubbele boterham met krabsalade

T: schaaltje verse ananas

D: stoofpotje van gehakt, zoete aardappel, aubergine, rode paprika, winterpeen, ui, knoflook en Spicy Lemon Tagine Paste. En dat eet ik morgen weer.

T: 2 blokjes chocolade (71%)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Gifgroen,



Gezond eten is heel lekker! Ik vind het leuk om gezonde recepten te zoeken en iets lekkers op tafel te zetten.



toevallig net bij de sportdietiste geweest en mijn vet% was gelukkig weer iets naar beneden. Ik zit nu op 28.9 - het gemiddelde voor een vrouw van mijn leeftijd is 30%.

Omdat ik regelmatig naar de dietiste ga, ben ik wel met gewicht en vet bezig. Ik kan dat niet loslaten... Als ik een keer niet kan sporten, ben ik meteen bang dat het vet omhoog vliegt.

Ik moet zoveel laten staan en zoveel sporten om op een laag vet% uit te komen. Daar heb ik me inmiddels wel bij neergelegd, maar het is zuur.



Ook nog met de dietiste gesproken over de manier van meten, zij gebruikt de vetplooimeting, deze is het meest betrouwbaar. Bij veel sportscholen wordt een speciale weegschaal gebruikt, maar vochthuishouding heeft een grote invloed op het meten van vet via de weegschaal.



Ik was, in verhouding tot het lagere vet%, wel teveel afgevallen. Ik kreeg het advies om iets meer te eten, uiteraard verantwoord (dus geen koekjes), en ik moet meer onverzadigde vetten gebruiken. Dit ook omdat ik helemaal geen vis eet en geen boter op mijn brood smeer.



@han, compenseren heeft geen zin. Als je 1 dag doorslaat, ga je de dag erna weer "normaal" eten. Met compenseren straf je jezelf en dat zal altijd negatief werken.



Mijn lijstje van gister

O: 4 x vk brood, 2 met stroop en kaas, 2 met pindakaas



Tijdens het fietsen: 700 ml Maxim dorstlesser, 1400 ml water, 1 warme chocolademelk en koekje 1 thee en koekje, 4 x snee krentenbrood met margarine, 2 luikse wafels.



Meteen na het fietsen: 250 ml halfvolle yoghurt met honing en banaan. 1 chocolade koek, water



D: gebakken aardappels, heel veel rauwkost. Geen vlees.



T: 2 pruimen



Beweging: 5 uur gefietst, 26.6 km p/uur gemiddeld. En dit is een rustig tempo, op vetverbranding.
Dat zo'n weegschaal niet al te betrouwbaar is, dat had ik al ervaren! Volgens dat ding was mijn vetpercentage in een maand van 28,7 naar 24,1 gegaan. Klinkt leuk, maar slaat natuurlijk nergens op. Week later opnieuw laten wegen en toen kwam het vetpercentage op 28,4. Dat komt waarschijnlijk meer in de richting. Die meting is nu bijna 2 maanden geleden. M'n gewicht is in die tijd ongeveer gelijk gebleven. Vrijdag eens laten kijken hoe het met het vetpercentage zit. Ik geloof dat ik de laatste tijd vooral onverzadigde vetten heb toegevoegd aan m'n lijstjes .



Vandaag was het dit:

O: yoghurt met muesli

T: Bolletje brosse eierkoek kaneel

L: schepje aardappelsalade, schepje coleslaw en schepje Italiaanse salade en een broodje met boter

T: een nectarine en voor het sporten een handje gemengde noten

D: stoofpotje van gehakt, zoete aardappel, aubergine, rode paprika, winterpeen, ui, knoflook en Spicy Lemon Tagine Paste



sport: dik uur sportschool; crosstrainer, krachttraining en roeien
Alle reacties Link kopieren
Vraag 's bij de sportschool of er iemand is die met een tang je vet kan opmeten.

In zo'n korte tijd zoveel vet verliezen is idd onmogelijk!



Mijn lijstje van gister

O: halfvolle yoghurt met honing en muesli

T: 2 x vk boterham met kipfilet

L: 2 x vk boterham net kaas en komkommer

T: 2 galette wafels, pruimen

D: bolognese saus met wat pasta

T: 2 x handje chips



Veel thee gedronken en een paar glazen water. Geen beweging omdat ik ontzettend verkouden ben met pijnlijke bijholten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van gister



O: 2 x vk boterham met kaas en komkommer, 2 x mok thee

L: salade van ossehaaspuntjes en 1 tarwe pistolet met kruidenboter, glas verse munt thee, koffie met suiker

T: bekerje chocomel creme uit de automaat

D: andijvie stamppot, glas water

T: mok thee met 2 galette wafeltjes, 2 x handje noten, glas water



Veel te weinig gegeten en gedronken....
Beterschap, Veloce!



Geen tang bij de sportschool, dus op de weegschaal geweest. 28% vet zegt 'ie. Prima! Kan me haast niet meer voorstellen waar ik vandaan kom...



Had je trek gister aan het eind van de dag, Veloce? Ik vind je lijstje er helemaal niet slecht uitzien.. Zet er wat fruit bij, en het had een lijstje van mij kunnen zijn. Eet ik dan ook te weinig?



Gister:

O: boterham met pindakaas en boterham met hagelslag

T: bakje yoghurt met blauwe bessen

L: 2 dubbele boterhammen met rookvlees en 1 gekookt ei en een mok tomatensoep

T: een schaaltje verse ananas

T: een handje M&M's

D: spinazie-doperwtensoep en een tosti rauwe ham-kaas-rucola



Vandaag:

O: dubbele boterham met pindakaas en een boterham met hagelslag puur

Sport: halfuur crosstrainer en halfuur krachttraining

L: salade van ijsbergsla, tomaat, avocado, surimi, slasaus en 2 sneetjes geroosterd brood met boter

T: handje gemengde noten

D: broodje hamburger, friet met mayo en een plukje excuus-sla

T: pumpkin spice hot chocolate van Starbucks
Alle reacties Link kopieren
@ Veloce: ik heb je een berichtje gestuurd met wat vragen over de sportdranken tijdens het fietsen. Is het bericht aangekomen en kun je me helpen? Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Heel lang geleden schreef ik ook een tijdje mee in dit topic en ik hoop dat ik me weer bij jullie mag voegen



Afgelopen maanden is door allerlei lifeevents (verhuizing, relatie stukgelopen, nieuwe baan, flink ziek geweest) mijn leven en eetpatroon behoorlijk op zijn kop gezet. Van braaf 3x sporten per week en gezond eten ging ik naar weken bankhangen met een zak chips en een reep chocola erbij..en nu heb ik besloten dat het wel weer mooi is geweest. Ik hoop dat hier schrijven me helpt weer een gezonder en gestructureerd eetpatroon te krijgen. Mag ik erbij ?
Welcome back Philosophy. Heftige tijd heb je achter de rug zeg...



Vandaag nogal een snoepdag. Ben er zelfs een beetje misselijk van

O: mini krentenbol met kaas en 2 volkoren beschuiten met hagelslag puur

L: grote kom zelfgemaakte pompoensoep (pompoen, gele en groene paprika, ui, knoflook, chilipeper, kippenbouillon) en 2 crackers met jonge kaas

T: smoothie yoghurt, appel, dadel, walnoot, honing, kaneel

T: schaaltje chips

D: dubbele boterham met kaas, gebakken ei en een beetje mayo

T: anderhalve reep milka oreo (1 reep is 41 gram)



Gister:

O: 2 mini krentenbollen met kaas

T: appel-kaneelmuffin

L: subway broodje kip/rauwkost/saus, chocoladecroissant en een glas sinaasappel/aardbeiensap

T: mini krentenbol

D: grote kom zelfgemaakte pompoensoep en een tosti kaas

T: schaaltje chips



"Sport": uur of 5 meubels uit elkaar halen, verhuizen, in elkaar zetten.
Alle reacties Link kopieren
@boemie, ik heb je bericht niet ontvangen helaas... Geen idee ook waar ik die moet terug zoeken...



@gifgroen, ik heb gister ook een slechte eetdag achter de rug, voelde me ook misselijk vannacht...

Heb o.a. een stuk vlaai op, ijs als dessert en later zelfs nog chocola op....



@ philosophy, leuk dat je mee gaat schrijven!



Gelukkig is mijn verkoudheid alweer voorbij, heb afgelopen zaterdag een zware tocht in Limburg kunnen fietsen. Ik was daar gister nog moe van. Had zaterdag ook veel te weinig gegeten, vandaar waarschijnlijk de eetdag op zondag.
Alle reacties Link kopieren
@ Veloce: ik wilde je vragen hoeveel je meestal drinkt bij het fietsen, of je een bepaalde richtlijn aanhoudt van bijv. en bidon per uur. En hoeveel sportdrank je gebruikt. Ik las ergens dat je ook wel eens Karvan Cevitam gebruikt, merk je verschil t.o.v. water? Ik ben zelf een beetje zoekende vandaar dat ik hoop dat je me advies kunt geven .
Vandaag weer normaal:

O: overnight oats van havermout, sojamelk vanille, halve geprakte banaan, cacaopoeder en kersen. Oftewel chocoladevla met kersen

T: trosje rode druiven

L: 4 kleine boterhammen met tonijnsalade en een kommetje tomatensoep

T: een appel en voor het sporten een gekookt ei

D: pasta met kipfilet, champignons, aubergine, ui, knoflook, peterselie, philadelphia en een beetje geraspte kaas

T: misschien zometeen nog iets lekkers bij de thee (chocolade of een madeleine)



Sport: 33 minuten crosstrainer (500 kcal), 45 minuten krachttraining
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het warme welkom :-)



Jouw ontbijt klinkt heerlijk Gifgroen! Zowel de uitgebreide versie als de vertaling hihi



Mijn lijstje

O: 250 ml magere yoghurt met heul veul granola

T: banaan

L: enorm "broodje" (naja, Turks brood) met geitenkaas sla en gember

T: 150 g rauwe wortels

D: Thaise salade met oa gebakken viskoekjes, bonen, 3 soorten groente en Chili dressing

T: 3 blokjes Milka Lu

Verder 1,5L water, 3 koffie, 2 groene thee een cup a soup (vind ik eigenlijk niet zo lekker) en op dag 2 van Flairs "strakke buik challenge" na weinig beweging.



Ik ben wel tevreden, erg grote porties gegeten overdag waardoor ik 'S avonds weinig trek had maar wel genoeg groente op en minder gesnoept dan de afgelopen weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven