Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes.



Moet inderdaad het op die momenten maar loslaten en het daarna meteen weer oppakken.

Op zich lukt dat nu wel, maar merk dat ik zo druk ben en dat ik eigenlijk daardoor te weinig eet. Maar goed, dat ritme komt wel weer.

Ben verder nog erg rommelig in mijn hoofd en onrustig. Kom er nu toch weer achter hoe zo'n week erin hakt.

Daarnaast blijft er thuis ook het nodige liggen, dus vervelen hoef ik me niet.



Ik heb net de voorbereidingen gedaan voor het avondeten en merk dat ik toch wel erg trek heb. Misschien zo eerst nog maar even een cracker eten. Het avondeten wordt zigeunerschnitzel, gekookte aardappels en broccoli.

Niet echt verkeerd, al is een schnitzel niet echt mager natuurlijk.
Paulien: ik eet s'avonds ook vaak normaal hoor. Ook een schnitzel





Eetlijstje voor vandaag



O: 3 speltboterhammen

L: 1,5 spelt pannekoek

T: druiven

D: 2 broodjes shaorma met sla en knoflook saus



1500 kcal



Vanavond weer sporten. Zumba dit keer.
Alle reacties Link kopieren
@ Paulien



Weet niet meer wie het vroeg, maar ik lust inderdaad nauwelijks rauwkost. Stukje paprika gaat nog. Augurken lust ik trouwens wel, heerlijk.



Vandaag een heerlijke dag gehad in de dierentuin. Veel gelopen en alleen maar gezonde tussendoortjes op. (Zelfs geen ijsje genomen)



Vanochtend, even stiekem gewogen en nog 1 ons en er zijn 5 kilo af en dat in nog geen 3 weken.
Netjes hoor renate!



Mijn eetlijstje voor vandaag:



O: kwark met granen en een appel

T: paar gedroogde vijgen

L: 3 boterhammen met mager beleg

T: 2 koekjes

D: zelfgemaakte pizza met magere ingrediënten en veel groenten.

T: waterijsje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dipje, ben vandaag na een cyclus van 35 dagen weer ongesteld geworden.

Voelde het gisteren al aankomen, moe hoofdpijn en pijn in mijn rug en sporten ging voor geen meter. Zou vanochtend weer gaan sporten maar heb mezelf even vrijaf gegeven.



Vanmiddag bij de appie toastjes gehaald met filet american en selderij salade en.... Blokjes oude kaas . Ga even zondigen vanavond! Ga er wel even van proberen te genieten en maandag zie ik dan wel weer, dan maar een weekje stil staan heb er uiteindelijk al ruim 27 kilo af. Fijn weekend allemaal
Tweety, zo'n dagje mag er zeker tussen zitten hoor! Lekker genieten van je kaas vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Goed Renate! Ik liep vandaag in de supermarkt en ik had héél veel moeite om gezonde keuzes te maken, maar ik heb de roep van stokbrood & franse kaas, chips, pudding, Italiaans brood (met veul olijfolie) e.d. kunnen weerstaan. Lunch is er vandaag helaas een beetje bij in geschoten. Had behalve havermoutreep niks meegenomen naar mijn werk en omdat alles uitliep geen tijd om iets te halen. Dat ik niks mee had genomen was een boodschappenprobleempje, nauwelijks lunchspullen in huis. Morgen dus maar weer eens stevig inslaan.



En net als Schorpioen eet ik 's avonds ook gewoon, dus ook wel eens pasta, of minder gezond vlees. Ik probeer het wel te balansen met echt gezonde maaltijden.



O 2 boterhammen met sandwichspread

L twee zelfgemaakte havermoutrepen

D röstirondjes, tuinbonen en kipschnitzel, glas melk



Misschien vanavond nog wel wat, fruit ontbreekt nog erg
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan Tweety! Oude kaas kan zó lekker zijn!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Poeh ben gebroken, maar nu eindelijk weekend! Naja van het werk dan.. Morgen nog een dag vol schoonmaken en andere klusjes doen!
Alle reacties Link kopieren
@Renate, wow dat gaat lekker 5 kilo in 3 weken



@All fijn weekend!
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
quote:lalalalalinda schreef op 19 september 2014 @ 18:53:

@All fijn weekend!

Jij ook!!!



En de rest ook, natuurlijk . Hopelijk is het morgen strandweer!



Tweety: Geniet van de kaas! Iedereen heeft wel eens een dipje. (Maar het klinkt bijna alsof het niet de bedoeling was dat je ongesteld werd… Als je begrijpt wat ik bedoel... Klopt dat? Als je geen antwoord wilt geven is prima natuurlijk!)

Anders… Een cyclus van 35 dagen is wel vreemd.



Renate: Lekker hoor, 5 kg in 3 weken!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook heel blij met het resultaat, vooral omdat ik niet super streng ben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ff met min trainer gehad over het basaal metabolisme, ofwel het aantal kcal dat je verbruikt in rust en hoe daarmee om te gaan als je wilt afvallen.

Want ik lees hier vaak dat mensen onder dat getal willen zitten qua kcal en zo willen afvallen.

Trainer zegt t volgende:

Je basaal metabolisme staat voor het aantal kcal dat je lijf verbrandt in rust. Dus zonder werkbelasting, zonder sporten, zonder naar je werk fietsen, huishouden etc etc.

Het is heel lastig om je MB te berekenen, de rekenmodellen op i-net zijn vaak gemiddelden. Maar stel dat je daar vanuit gaat:

Dan moet je dus berekenen hoeveel kcal je verder nog verbruikt. Met sporten, werken, huishouden etc.

Stel, jouw MB is 2000. En per dag verbruik je gemiddeld nog 1000. Dan verbruik je dus 3000 kcal per dag.

Wanneer jij dan onder die 2000kczl binnen krijgt is het gat te groot. Je lijf heeft nl die kcal nodig. Krijgt het dat niet, dan gaat het je spieren verbranden. In het begin zul je sneller afvallen maar niet op een gezonde manier. En uiteindelijk zegt je lijf 'bekijk het maar, ik houd zoveel mogelijk vast' wat ik binnenkrijg' en val je amper meer af.

Vuistregel is om zo'n 500kcal onder je totaal verbruikte kcal te gaan zitten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
@hats dat is inderdaad lastig te berekenen dan ja. Volgens MFP mag ik 1780 per dag maar dat vind ik best veel dus zit er vaak onder
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Oja, hij zei ook nog dat qua sport een goede combi van cardio en kracht moet zijn. Geen uren op de loopband en geen getrut met kleine (roze hahahah) gewichtjes.

Qua eten: geen hele voedselgroepen uitsluiten (alhoewel minderen met suiker en drank heel goed is) En liever geen zoetstoffen maard at is dan ook geen voedsel. Eiwitten zijn voedzaam en passen goed ine en afval-voedingspatroon maar ga geen Kh skippen
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:jan10e2000 schreef op 19 september 2014 @ 20:46:

[...]



Jij ook!!!



En de rest ook, natuurlijk . Hopelijk is het morgen strandweer!



Tweety: Geniet van de kaas! Iedereen heeft wel eens een dipje. (Maar het klinkt bijna alsof het niet de bedoeling was dat je ongesteld werd… Als je begrijpt wat ik bedoel... Klopt dat? Als je geen antwoord wilt geven is prima natuurlijk!)

Anders… Een cyclus van 35 dagen is wel vreemd.



Renate: Lekker hoor, 5 kg in 3 weken!Had wel verwacht dat ik ongesteld zou worden, maar vorige cyclus was 24 dagen en nu dus 35. Vorige maand ben ik ook 11 dagen ongesteld geweest niet heel heftig maar toch . Mijn cyclus is knap in de war iig, maar ja ben ook veel afgevallen dus misschien wel logisch
Dus hatse, even voor mijn begrip: volgens de internet rekenmethode zou mijn BMR 1600 zijn. Maar ik doe dus echt helemaal niks op een dag vaak. Hooguit een wasje draaien of even de vaatwasser leeghalen zeg maar. Dat kost vast niet veel kcal. Dan zou ik het dus wel op die 1600 kunnen houden? Ik heb zelf het idee dat het teveel is, maar jouw trainer heeft er ongetwijfeld meer verstand van dan ik.
Lekker van je toastjes en kaas genieten Tweety. Mijn cyclus is ook een hele poos van slag geweest, mijn hemel wat vond ik dat irritant. Je kan helemaal nergens meer vanuit gaan. Ik hoop dat het snel weer normaal wordt voor je!



Renate: netjes hoor 5 kilo in 3 weken.



Iedereen fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 19 september 2014 @ 21:57:

Dus hatse, even voor mijn begrip: volgens de internet rekenmethode zou mijn BMR 1600 zijn. Maar ik doe dus echt helemaal niks op een dag vaak. Hooguit een wasje draaien of even de vaatwasser leeghalen zeg maar. Dat kost vast niet veel kcal. Dan zou ik het dus wel op die 1600 kunnen houden? Ik heb zelf het idee dat het teveel is, maar jouw trainer heeft er ongetwijfeld meer verstand van dan ik.

Als je basis 1600 is en je doet echt amper wat (maar ook op de bank zitten verbrand je al mee) dan schat ik dst je zo'n 2000 kcal verbrandt op een dag met je wasje ga je rond de 1500/1600 zitten (met de juiste voedingsmiddelen he, dus niet met patat en snoep maar dat snap je wel) dan zit je volgens mij goed.

Hou het maar eens bij wat je doet, zoek op hoeveel je gemiddeld verbrand aan kcal en ga daar dan zo'n 500kcal onder zitten. Dan val je misschien langzamer af maar wel gezond
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Dank je Hats: rond 1500 klinkt wel goed inderdaad. Dat probeer ik ook elke dag gemiddeld te halen, met gezond eten inderdaad.
Vandaag had ik wel echt een beroerde dag:



O:-

L: 2 speltbrood met kaas

T: 5 chocolade kruidnootjes

D: 1 broodje Bapao, 1 broodje knakworst

T: trosje druiven



800kcal en maar weinig gezond.
Mag ik jullie advies vragen voor mijn dochter. Ze wil ook wat afvallen, maar er gaat niks af en we weten niet wat ze verkeerd doet. Een gemiddelde eetdag voor haar:



O: schaaltje pap met suiker

T: fruit

L: 2 boterhammen met meestal vleeswaren. In het weekend afgewisseld met bijv. tosti/ gekookt ei

T: mueslireep

T: stuk komkommer/tomaat

L: wat de pot schaft, klein bordje

T: fruit



Ze drinkt thee en water en af en toe frisdrank in het weekend. Dit is toch niet een heel raar eetpatroon? Behalve de suiker in de pap, maar dat is het enige ontbijt wat ze lust om 6 uur 's morgens.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is ze? En lengte en gewicht? En wat heeft ze aan beweging?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
*
Alle reacties Link kopieren
D n is ze van mijn gewicht en lengte. Maar veeeeeeel jonger. Ik snap dat je noet al teveel info kwijt wilt hoor maar kun je iets vertellen over haar postuur? En weet je of ze snoept tussendoor?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven