Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
Wat stel je dan voor, Markovic? Preventief ruimen?



Wat wil je nu eigenlijk met zo'n opmerking zeggen? Wat voor zin heeft ie? Die Marokkanen waar je het over hebt zijn Nederlanders die hier geboren en getogen zijn. Die gaan dus niet weg, hoe graag je dat ook wenst. Dan kan je wel blijven stampvoeten dat je wil dat ze wel weggaan, maar wat voor nut heeft dat?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 september 2014 @ 17:15:

Wat stel je dan voor, Markovic? Preventief ruimen?



Wat wil je nu eigenlijk met zo'n opmerking zeggen? Wat voor zin heeft ie? Die Marokkanen waar je het over hebt zijn Nederlanders die hier geboren en getogen zijn. Die gaan dus niet weg, hoe graag je dat ook wenst. Dan kan je wel blijven stampvoeten dat je wil dat ze wel weggaan, maar wat voor nut heeft dat?Wat zit jij toch vol met morbide ideeen... Ik suggereer zoiets nergens.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 19 september 2014 @ 16:17:

[...]



Misschien moet je even af van het idee dat Marokko nog iets met die jongens te maken heeft.

De meesten zijn hier geboren, en gewoon Nederlander dus.

We zullen het dus gewoon zelf moeten oplossen.Het zou fijn zijn als de Marokkaanse overheid ook even van dat idee afstapt. Maar zolang zo'n Marokkaanse ambassadeur zich bemoeit met zaken in Nederland die hem niks aangaan, puur omdat het Marokkanen (in Nederland) betreft, wordt het signaal afgegeven dat Marokko wel degelijk nog met de jongens te maken heeft.



En, laten we wel wezen, Marokkanen hebben ook bijna allemaal een dubbel paspoort, en hebben dus wel degelijk ook de Marokkaanse nationaliteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:clairepascalle schreef op 19 september 2014 @ 17:21:

[...]





En inderdaad paleviolet ik snap zeker wat je bedoeld, uiteraard is dat goed als iemand uit zo'n groep daar wel aan denkt om da te filmen, mij zou het eerlijk gezegd niet in me opkomen dus het is maar goed dat andere mensen dat wel inzien. Maar ik bedoel te zeggen dat ik het dan niet nodig vind dat 3 of 4 mensen gaan filmen terwijl iedereen erbij staat te kijken ......

Sja, in zo'n situatie is er natuurlijk geen tijd voor een nette "taakverdeling"

Ik heb wel eens 112 gebeld, bleek ik de vijfde in tien minuten, achteraf had dat dus ook niet gehoeven, maar je gaat niet uitgebreid staan overleggen in een noodsituatie natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 19 september 2014 @ 17:13:

[...]





Ik ben voor het afschaffen van alle dubbele nationaliteiten. Zeker voor wat betreft het kiesrecht (actief en passief) is zoiets heel belangrijk.



Geen idee of die opvoedingskampen bestaan, misschien in het buitenland. Het is wel een idee dat al eerder geopperd is, volgens mij door het CDA.



Er is van alles gedaan om het probleem van reljongeren op te lossen. Buurtvaders, jeugdwerkers, buurthuizen, wijkverbetering, scholing, begeleiding van ouders, noem maar op. Niets helpt.



Ik begrijp dat jij ook Marokkaans bent, vraag eens in je kennissenkring aan jongens of zij zich allereerst Marokkaan of Nederlander voelen. Heel veel Marokkanen keuren de Nederlandse (westerse) levenswijze af en hebben totaal geen aansluiting met de Nederlandse samenleving. Zij willen hier ook geen deel van uit maken. Met zo'n houding is integratie een utopie. Als je bewust er voor kiest om Nederlander te worden in de wetenschap dat je daarbij je Marokkaanse nationaliteit verliest, dan maak je de keuze om deel uit te maken van die Nederlandse gemeenschap. Dat is nu net wat heel veel, met name Marokkanen, niet willen.



Als je onder assimileren het geruisloos opgaan in de Nederlandse bevolking bedoelt, dan zou dat heel mooi zijn. De Spanjaarden en Italianen die hier decennia geleden naar toe zijn gekomen zijn ook volledig opgegaan in de Nederlandse bevolking. Daar zijn dan ook geen probleemgeneraties uit voort gekomen.



Als je naar Nederland komt of als je hier woont en je zet je tegen en je verafschuwt de samenleving waarin je leeft, dan komt het gewoon nooit goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 17:27:

[...]



Het zou fijn zijn als de Marokkaanse overheid ook even van dat idee afstapt. Maar zolang zo'n Marokkaanse ambassadeur zich bemoeit met zaken in Nederland die hem niks aangaan, puur omdat het Marokkanen (in Nederland) betreft, wordt het signaal afgegeven dat Marokko wel degelijk nog met de jongens te maken heeft.



En, laten we wel wezen, Marokkanen hebben ook bjijna allemaal een dubbel paspoort, en hebben dus wel degelijk ook de Marokkaanse nationaliteit.

Ja, want het komt echt door die uitspraak dat mensen dat zeggen

Hou toch op mens, dit word toch al zeker tien jaar geroepen, en al die tijd heeft er niemand iets van de Marokaanse ambassadeur gehoord.
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 17:27:

[...]



Het zou fijn zijn als de Marokkaanse overheid ook even van dat idee afstapt. Maar zolang zo'n Marokkaanse ambassadeur zich bemoeit met zaken in Nederland die hem niks aangaan, puur omdat het Marokkanen (in Nederland) betreft, wordt het signaal afgegeven dat Marokko wel degelijk nog met de jongens te maken heeft.





En, laten we wel wezen, Marokkanen hebben ook bijna allemaal een dubbel paspoort, en hebben dus wel degelijk ook de Marokkaanse nationaliteit.Ik vermoed dat de Marokkaanse ambassadeur zijn mooie baantje te danken heeft aan familie- of vriendencontacten. Het is toch onvoorstelbaar dat zo´n malloot op deze positie zit. Maar de Nederlandse overheid buigt wel weer. In plaats dat deze idioot te verstaan wordt gegeven dat hij zich met zijn eigen zaken moet bemoeien, wordt weer gebogen en hem een rondleiding door de Schilderswijk aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
quote:labradokus schreef op 19 september 2014 @ 15:20:

Die lui zijn tot in hun dna gewoon verrot. Bijna allemaal korte lontjes, voelen zich 's ochtends op de rand van hun bed al gediscrimineerd en lopen over van haat tegen alles wat buiten hun cultuur valt. Zelfs het kleine handje vol wat zich wel gedraagt kruipt in hun schulp en zegt er niets van. Dat gajes wordt een heel groot probleem.Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 19 september 2014 @ 17:34:

[...]



Ja, want het komt echt door die uitspraak dat mensen dat zeggen

Hou toch op mens, dit word toch al zeker tien jaar geroepen, en al die tijd heeft er niemand iets van de Marokaanse ambassadeur gehoord.Marokko probeert, net zoals Turkije overigens, wel degelijk invloed uit te oefenen op zijn onderdanen in Nederland. Zelfs politici in de Kamer zijn benaderd. Dat is enige tijd geleden ook in het nieuws geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 19 september 2014 @ 17:34:



Ja, want het komt echt door die uitspraak dat mensen dat zeggen

Hou toch op mens, dit word toch al zeker tien jaar geroepen



Wat zeggen mensen door welke uitspraak?

Wat wordt al 10 jaar geroepen?
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 19 september 2014 @ 17:34:



Hou toch op mens, dit word toch al zeker tien jaar geroepen, en al die tijd heeft er niemand iets van de Marokaanse ambassadeur gehoord.Inderdaad. 65% van de Marokkaanse jongens is met de politie in aanraking geweest, maar daarover blijft deze Marokkaanse ambassadeur al jaren muisstil. Hij doet slechts zijn beklag als het de Nederlandse overheid betreft. Wat een idioot signaal naar deze jongens en hun ouders!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 17:45:

[...]



Wat zeggen mensen door welke uitspraak?

Wat wordt al 10 jaar geroepen?Het was natuurlijk sarcastisch bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 17:45:

[...]



Wat zeggen mensen door welke uitspraak?

Wat wordt al 10 jaar geroepen?

Jij beweert dat het logisch is dat mensen roepen dat marokanen terugmoeten, omdat de marokaanse ambassadeur iets over ons beleid heeft gezegd.

Gelul natuurlijk, want dat anti-Marokanen gedoe speelt al veel langer.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 19 september 2014 @ 17:52:

[...]



Het was natuurlijk sarcastisch bedoelt.Snap ik. Maar dat was de vraag niet. Geen idee waar je op doelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 17:54:

[...]



Snap ik. Maar dat was de vraag niet. Geen idee waar je op doelt.Ik heb het al uitgelegd, maar lezen is blijkbaar niet jouw ding
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 17:49:

[...]



Inderdaad. 65% van de Marokkaanse jongens is met de politie in aanraking geweest, maar daarover blijft deze Marokkaanse ambassadeur al jaren muisstil. Hij doet slechts zijn beklag als het de Nederlandse overheid betreft. Wat een idioot signaal naar deze jongens en hun ouders!Wat ik nog veel idioter vind, is dat onze overheid deze man niet terecht wijst maar hem een rondleiding aanbiedt. Werkelijk waar, wat een idioterie.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 19 september 2014 @ 17:58:

[...]





Wat ik nog veel idioter vind, is dat onze overheid deze man niet terecht wijst maar hem een rondleiding aanbiedt. Werkelijk waar, wat een idioterie.Gezien het feit dat de Europese Raad geconcludeerd heeft dat de Nederlandse politie racistisch is en ten onrechte aan raciale profilering doet, is het vrij logisch dat de overheid de Marokkaanse ambassadeur, als die hetzelfde aankaart, serieus neemt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 19 september 2014 @ 17:53:

[...]



Jij beweert dat het logisch is dat mensen roepen dat marokanen terugmoeten, omdat de marokaanse ambassadeur iets over ons beleid heeft gezegd.

Gelul natuurlijk, want dat anti-Marokanen gedoe speelt al veel langer.Dat speelt al veeeeel langer.



https://www.youtube.com/watch?v=UDG91P3o2qA 2007 Terreur in Nederland
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:pientjexxx schreef op 19 september 2014 @ 17:33:

[...]





Ik ben voor het afschaffen van alle dubbele nationaliteiten. Zeker voor wat betreft het kiesrecht (actief en passief) is zoiets heel belangrijk.



Zelfs onze koningin heeft een dubbele nationaliteit.





quote:Er is van alles gedaan om het probleem van reljongeren op te lossen. Buurtvaders, jeugdwerkers, buurthuizen, wijkverbetering, scholing, begeleiding van ouders, noem maar op. Niets helpt.



Dit is feitelijk onjuist. Evaluaties van bijvoorbeeld Buurtvader projecten wijzen allemaal uit dat die aanpak wel degelijk helpt.



quote:Ik begrijp dat jij ook Marokkaans bent, vraag eens in je kennissenkring aan jongens of zij zich allereerst Marokkaan of Nederlander voelen. Heel veel Marokkanen keuren de Nederlandse (westerse) levenswijze af en hebben totaal geen aansluiting met de Nederlandse samenleving. Zij willen hier ook geen deel van uit maken.

De Nederlandse samenleving wil toch ook niet dat zij er een deel van uitmaken? Minder, minder, was het geloof ik?



quote:Met zo'n houding is integratie een utopie. Als je bewust er voor kiest om Nederlander te worden in de wetenschap dat je daarbij je Marokkaanse nationaliteit verliest, dan maak je de keuze om deel uit te maken van die Nederlandse gemeenschap. Dat is nu net wat heel veel, met name Marokkanen, niet willen.



Geboren worden is geen bewuste keuze, hoor.



quote:Als je onder assimileren het geruisloos opgaan in de Nederlandse bevolking bedoelt, dan zou dat heel mooi zijn. De Spanjaarden en Italianen die hier decennia geleden naar toe zijn gekomen zijn ook volledig opgegaan in de Nederlandse bevolking. Daar zijn dan ook geen probleemgeneraties uit voort gekomen.



Onzin. Het merendeel van die gastarbeiders ging na 2 jaar terug, dus totaal niet vergelijkbaar. Je kunt Marokkanen beter vergelijken met Antillianen, qua immigratie-geschiedenis. En ook in die groep zijn grote problemen, niet in de laatste plaats door hun kansarme positie in de maatschappij.



quote:Als je naar Nederland komt of als je hier woont en je zet je tegen en je verafschuwt de samenleving waarin je leeft, dan komt het gewoon nooit goed.Wederom ga je eraan voorbij dat een probleemjoch van 17 hier in 99,9% van de gevallen niet gekomen maar geboren is. Als je dat blijft doen, komt het inderdaad nooit goed.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 september 2014 @ 18:08:

[...]





Gezien het feit dat de Europese Raad geconcludeerd heeft dat de Nederlandse politie racistisch is en ten onrechte aan raciale profilering doet, is het vrij logisch dat de overheid de Marokkaanse ambassadeur, als die hetzelfde aankaart, serieus neemt.Als het allemaal zo geweldig is in Marokko...waarom wonen er dan zoveel Marokkanen in Nederland?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 19 september 2014 @ 18:19:

[...]





Als het allemaal zo geweldig is in Marokko...waarom wonen er dan zoveel Marokkanen in Nederland?Huh? Wat praat jij nu dom? Een ambassadeur woont in de regel juist niet in het land dat hij vertegenwoordigt. Die woont dus juist hier.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 september 2014 @ 18:18:

[...]





Zelfs onze koningin heeft een dubbele nationaliteit.





[...]





Dit is feitelijk onjuist. Evaluaties van bijvoorbeeld Buurtvader projecten wijzen allemaal uit dat die aanpak wel degelijk helpt.





[...]



De Nederlandse samenleving wil toch ook niet dat zij er een deel van uitmaken? Minder, minder, was het geloof ik?





[...]





Geboren worden is geen bewuste keuze, hoor.





[...]





Onzin. Het merendeel van die gastarbeiders ging na 2 jaar terug, dus totaal niet vergelijkbaar. Je kunt Marokkanen beter vergelijken met Antillianen, qua immigratie-geschiedenis. En ook in die groep zijn grote problemen, niet in de laatste plaats door hun kansarme positie in de maatschappij.





[...]





Wederom ga je eraan voorbij dat een probleemjoch van 17 hier in 99,9% van de gevallen niet gekomen maar geboren is. Als je dat blijft doen, komt het inderdaad nooit goed.Dat "minder minder minder"ging over één bepaalde groep VANWEGE de overlast en terreur die deze groep veroorzaakt. Doe nou niet de onnozele hals uithangen. Er zijn 13 steden in Nederland die geld krijgen om probleemwijken voor probleemMarokkanen op te nemen. Ik heb nog nooit gehoord dat een stad geld krijgt om probleemChinezen op te nemen in een Chinezenwijk. Dan hoor je ook nooit een politicus roepen dat hij minder minder minder probleemchinezen wil.



Ik ken iemand die hier kwam vanwege een baan. Twee jaar gewerkt en is al jááááááren afgekeurd met een "meniscus". Is ook nooit terug gegaan maar gebleven. Maar enfin daar heeft niemand last van.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 september 2014 @ 18:21:

[...]





Huh? Wat praat jij nu dom? Een ambassadeur woont in de regel juist niet in het land dat hij vertegenwoordigt. Die woont dus juist hier.Ik heb het niet over de ambassadeur. Die zal het vast naar zijn zin hebben.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim, 2 uur geleden

18 en nog kind zijn. een kind dat net uit zijn luiers is.



Veel plezier met deze discussie.

En als ze zeven zijn en echt nog kind zijn, worden ze langs een totaal andere meetlat gelegd. Schiet mij maar lek.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven