Buurkat terroriseert grootmoeder

19-09-2014 14:48 104 berichten
Ik kom net bij mijn grootmoeders huis vandaan. Ze heeft de zomer in haar land van herkomst doorgebracht en komt binnenkort weer terug dus ik ging even haar flat frismaken etc. Het balkon was een grote teringzooi. De plantenbakken waren omgegooid, overal lag aarde, bloempotten stuk, planten kapotgetrokken, er lag poep en de sloffen van mijn overleden grootvader zaten onder de kattenpis (zo erg dat het zeker meer dan één plasje was). Lijkt wel een soort van territoriumding.



Probleem speelt al wat langer en het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Ik vind dat sneu want ze is oud en haar gezondheid gaat snel achteruit en ik wil dat ze gewoon kan genieten van haar balkonnetje. Haar buren links en rechts hebben beide een kat. De buurvrouw rechts zegt dat de kat van de buurman links het doet maar dat lijkt me sterk want het probleem is pas begonnen toen buurvrouw rechts er kwam wonen.



Ik heb vandaag buurman links aangesproken en die heeft toegezegd zijn balkon af te zetten met gaas. Buurvrouw links zegt dus dat het haar kat niet is en is minder bereid mee te denken. Volgens mij vindt ze dat we zeuren. Punt is: die kat van haar wil (volgens buurman links tenminste) ook nog wel eens van beneden (oma en buren wonen op de eerste etage) via de schutting van de onderburen naar boven klimmen dus alleen de zijkanten van het balkon afzetten lijkt me dan weinig zin hebben. En ik ga ook niet mijn oma's hele balkon afzetten zodat zij in een soort van kooi zit omdat buren hun beesten niet bij zich houden.



Hoe komen we nou op een gemakkelijke (oma is slecht ter been) en diervriendelijke manier van die kat af?
quote:savetheday schreef op 19 september 2014 @ 18:41:

Ik krijg een groot Roodkapje gevoel bij de topic titel
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 19 september 2014 @ 19:14:

Hoezo vreet hij de grootmoeder ook op dan? Nee, die zit `alleen maar` tussen de rotzooi en de kattenstront.
Neem aan dat die rotzooi er alleen na thuiskomst lag, misschien een langere tijd dat grootmoeder weg was?

Op één hoog wonen betekend ook dat er andere buurtkatten makkelijk op haar balkon kunnen komen
Isis, het is iets wat vaker gebeurt(zo gemiddeld 2-3 keer per maand). Nu was het alleen wat erger omdat er een tijdje niemand opgeruimd had.
quote:matroesjka_ schreef op 19 september 2014 @ 19:28:

Isis, het is iets wat vaker gebeurt(zo gemiddeld 2-3 keer per maand). Nu was het alleen wat erger omdat er een tijdje niemand opgeruimd had.oke, las net even terug
En het begon dus een tijdje nadat die buurvrouw er kwam wonen. Vandaar dat ik vermoed dat het haar kat is. Kan natuurlijk ook gewoon een andere kat zijn.
Uiteindelijk zou je toch gaas moeten gaan plaatsen denk ik, hoe lullig ook



Heb je al van die strookjes aluminium geprobeerd? Repen hangen langs het balkon.
Ik zou contact opnemen met de woningstichting
quote:mika65 schreef op 19 september 2014 @ 19:37:

Ik zou contact opnemen met de woningstichtingTO weet niet of het de kat van de buurvrouw is, kan makkelijk een andere buurt kat wezen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom liggen in vredesnaam de sloffen van je overleden grootvader nog op het balkon?
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bim schreef op 19 september 2014 @ 19:45:

Waarom liggen in vredesnaam de sloffen van je overleden grootvader nog op het balkon?

Mag ik raden?

Waarschijnlijk stonden ze daar altijd. En is de grootmoeder er nog niet klaar voor om ze op te ruimen omdat ze dan het gevoel krijgt dat ze de laatste restant van zijn aanwezigheid daarmee uitwist. En dat kan ze niet opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 19 september 2014 @ 19:33:

En het begon dus een tijdje nadat die buurvrouw er kwam wonen. Vandaar dat ik vermoed dat het haar kat is. Kan natuurlijk ook gewoon een andere kat zijn.kan goed komen omdat er een nieuwe kat bijgekomen is, dat alle buurkatten nu extra geursporen achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een katteneigenaar, maar we wonen in een flat en de katten kunnen enkel naar buiten op ons eigen balkon en zijn dus 'onzichtbaar' voor de buren. Als de dames op plekken komen/zitten waar wij het niet wenselijk vinden, dan strooien we daar peper. Lopen ze met een hele grote boog omheen. Stoort ons niet, stinkt niet, is niet gevaarlijk en is goedkoop. Werkt hier beter dan alle dure sprays e.d. uit de dierenwinkel. Tijdje volhouden en dan zit het bij de katten geprogrammeerd dat 'dat een vervelende plek is'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:matroesjka_ schreef op 19 september 2014 @ 15:08:

Regen bereikt het balkon namelijk amper (tenzij het heel hard waait).En in al die maanden dat oma niet thuis was heeft niemand de plantjes op het balkon water gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Ben het met Iones eens hoor. Zou die kat 1x vangen en terugbrengen bij de eigenaar. Volgende keer breng ik hem naar het asiel.



Heb overigens helemaal geen last van katten. Worden meteen opgevreten door mijn honden.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 20 september 2014 @ 14:52:

Ben het met Iones eens hoor. Zou die kat 1x vangen en terugbrengen bij de eigenaar. Volgende keer breng ik hem naar het asiel.



Heb overigens helemaal geen last van katten. Worden meteen opgevreten door mijn honden.Daar heeft mijn hond de ballen, de tanden en het formaat niet voor
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 20 september 2014 @ 14:52:

Ben het met Iones eens hoor. Zou die kat 1x vangen en terugbrengen bij de eigenaar. Volgende keer breng ik hem naar het asiel.



Heb overigens helemaal geen last van katten. Worden meteen opgevreten door mijn honden.Dat meen je toch niet serieus?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 21 september 2014 @ 19:53:

[...]





Dat meen je toch niet serieus?Dat soort mensen zou ik intens van balen, als ik een hond had
Hey Matroes,



heb je al gekeken naar een geluidsapparaatje? Oma hoort die hoge piep waarschijnlijk toch niet meer. Als de buurvrouw de piep wel hoort, weet ze wat haar te doen staat .
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 21 september 2014 @ 22:20:

[...]



Dat soort mensen zou ik intens van balen, als ik een hond had



Ik reageerde trouwens op de laatste zin, dat haar honden katten vreten



Ik zou de kat uiteindelijk ook keer op keer naar het asiel brengen. Asociale katteneigenaren.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik ben ook benieuwd hoe het nu is! Wat heb je geprobeerd en heeft het effect gehad?
Planten waar katten een hekel aan hebben helpen niet. Ik heb ze in de tuin en mijn poesen liggen er gewoon naast. Ik jaag vreemde katten uit de tuin door de honden eropaf te sturen. Ik wil geen vreemde katten in mijn tuin, vooral niet omdat mijn poesen aan een tuigje zitten. Die mogen van mij de tuin niet uit.
quote:thistle schreef op vrijdag 19 september 2014 16:05 Buis insmeren met vieze, stinkende prut, afgewerkte olie oid, aan de binnenkant iets lekkers leggen, buis vastmaken aan balkon.

En dan maar hopen dat poes direct na het eten van al dat lekkers op het bed van de buurvrouw springt.

Diervriendelijker kan het niet, je hebt toch lekker het beestje verwend! En ach buurvrouw wat sneu van je dekbed, oma zit ook altijd zo in de stank en de rommel.





Maar zo'n kat gaat zichzelf wassen en kan doodziek worden!



Ik ga ervanuit dat je niet wil dat zo'n beestje dood gaat.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aan de railling onderin wat inkt of ecoline smeren, je hoort vanzelf welke eigenaar het is....
Zeepdoos25 schreef:
12-06-2018 19:14
Gewoon aan de railling onderin wat inkt of ecoline smeren, je hoort vanzelf welke eigenaar het is....
had je dat niet 2jaar geleden kunnen zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven