3 wkn na curettage zeurende pijn

19-09-2014 18:46 8 berichten
Drie weken geleden hebben mijn man en ik een zwangerschap met 13wkn moeten afbreken wegens niet-levensvatbare foetus (baby zou door anencefalie tijdens of vlak na geboorte overlijden). De voorbereidende pillen op de curettage hebben toen een miskraam veroorzaakt, maar een dag later heb ik alsnog een curettage gehad omdat niet al het restweefsel (placenta, stolsels) was meegekomen.

Ik heb twee dagen na de ingreep gebloed alsof ik menstrueerde, erna nog twee weken een paar druppels per dag die ik met inlegkruisjes af kon.



Pijn heb ik eigenlijk niet gehad, ik ben anderhalve week na de ingreep ook weer gaan sporten. Maar sinds twee dagen heb ik erg last van een trekkerige baarmoeder, een zeurende pijn, maar het lijkt niet op menstruatiepijn.



Als ik Google, dan kom ik uit op cystes (maar mijn eierstokken en alles zijn drie weken geleden van alle kanten bekeken, dus dat zal wel niet), zwangerschap (lijkt me ook sterk) of krimpen baarmoeder (maar dat is dan weer 2 dgn na curettage).



Geen gezellig onderwerp, ik weet het. Maar ik kan het verder nergens vinden. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet gewoon ongesteld aan het worden zijn? Of je eisprong misschien?



Sterkte trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt volgens mij het best a.s. maandag contact opnemen met je gynaecoloog als de klachten blijven aanhouden.



Naar voor jullie, dat je je zwangerschap af moest laten breken.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend allemaal voor jullie.

Als het aanhoudt en je maakt je zorgen kun je inderdaad gewoon even contact opnemen met je huisarts, verloskundige of gynaecoloog.

En als er klachten bij komen, zoals koorts of zo, bel dan zeker even met de HAP of je verloskundige.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had contact opgenomen met het zh, kun je alsnog doen.
Je bent zelf een theepot
dank... het is geen menstruatiepijn, dat voelt anders.



zh wacht ik nog even mee tot na het weekend, ook omdat er de nodige blunders zijn begaan en er meerdere malen miscommunicatie is geweest.
Zelf geen ervaring met curretage. Maar weet dat een vriendin van mij er wel behoorlijk laat van heeft gehad....

Even in de gaten houden dat je geen koorts en verhoging krijgt. Dat kan duiden op een ontsteking (niet om je onnodig bang te maken).

Meestal gaat het gewoon goed hoor, maar zou zeker na t weekend even belletje doen maar huisarts/behandelend arts.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Laurabb. Mijn gyn zei na de MK en curettage dat ik met vragen direct de poli of gyn moest bellen. Zij hebben tenslotte alle info over jou. Via de huisarts wordt t vaak alleen maar doorverwijzen en wachten en de VK zal je ook naar de gyn sturen. Maar zeker vooral letten op koorts.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven