veel dingen doen met je kinderen

19-09-2014 19:55 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik (en onze kinderen) gaan erg graag op stap / reis.

tot nu toe dus elke zomer twee weken weg, vorig jaar zijn we voor ijkn verjaardag in de winter 3 dagen naar Disney geweest (aanbieding ) en met Pasen twee dagen tipi in slagharen (doen we niet elk jaar maar ik heb in het voorjaar toch wel vaak zin om iets te doen). Verder gaan we al eens een dagje naar een speeltuin , met mijn werk mogen we gratis naar Movie Park en twee weken later met man zijn werk gratis bellewaerde.



Vraag me soms af of we het ons kinderen allemaal niet te goed gewoon maken, ze zijn op dat vlak echt wel verwend ...

Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Je leeft maar één keer.

Over 100 jaar weet niemand het meer.

Maak plezier en leef!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk nooit over nagedacht. Hij gaat gewoon mee, alleen bepaalde doe-musea/uitstapjes zijn echt gericht op zoon. Aan de Efteling beleef ik minstens evenveel plezier als zoon.



Als ze het gewend zijn is het voor hen gewoon, niet verwend. Mijn zoon heeft ook een iPad, man krijgt van baas steeds het nieuwe model en mag de oude houden. Dat klinkt heel verwend voor een mannetje van nog geen vier. Maar voor hem is dat net zo gewoon als een boekje of een bak Duplo. Hij ziet bij andere kinderen ook wel eens speelgoed dat hij niet heeft. Hij kan niet alles krijgen, eigenlijk zoals de meeste kinderen.



Onder verwennen versta ik dan dat een kind gewoon nooit 'nee' krijgt te horen, later alleen iets wil doen in ruil voor iets anders. Of mensen die schuldgevoel afkopen met spullen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe en deed andere dingen met mijn kinderen in weekenden. Oa museumbezoek, stuk fietsen en daar ijsje/taart eten, met auto/trein stukje verderop en daar een stad/dorp in, we hadden een abonnement op de dierentuin, websites van je omgeving in de gaten houden

Besef dat kinderen meer dingen leuk vinden dan je denkt.





Geocaching, Algemene link en Vivalink-topic is ook leuk met kinderen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Valt toch wel mee met wat je met ze doet?[/u
Frankly my dear, I don"t give a damn
Eens met lemoos.



Ik denk dat wij ook wel het type ouders zullen worden dat veel zal gaan doen (ondernemen) met onze zoon. Vinden dat zelf ook veel te leuk én we hebben nog zoveel plannen. Dat het als 'verwend' kan worden beschouwd is denk ik omdat het pakweg 25/30 jaar geleden veel minder vanzelfsprekend was om veel te doen en te kopen. Misschien was er voor sommige mensen het geld niet, er waren wellicht ook minder aanbiedingen. Ouders die zelf in een heel ander soort tijd waren opgegroeid en daardoor meer bescheiden waren in het kopen/ondernemen van dingen.



Ik kreeg als kind echt niet alles wat ik wilde, ook al was er wel het geld voor. Denk ook dat dat een soort gêne van mijn ouders was.



Nu ik zelf moeder ben koop ik best veel voor mijn zoon, maar ook wel heel vaak een aanbieding of afgeprijsd artikel. Uitstapjes zijn nu nog heel klein (dierentuin, speeltuintje, zwembad) maar dat zal in de loop der tijd denk ik steeds meer worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen ook heel veel met de kinderen. We gaan dan niet twee keer per jaar een op vakantie/weekendje weg maar van de 52 weekenden per jaar zijn we toch zeker 45 dagen 'iets leuks' doen. Variërend van dagje Efteling tot naar de kinderboerderij en van een overdekte speeltuin tot een festivalletje. En dit is lang niet altijd duur! We gunnen ze dat van harte, denken dat dit bijdraagt aan een fijne jeugd.

En verwend zijn? Tja, dit doen we maar dat wil niet zeggen dat ze altijd alles krijgen waar ze om vragen, inclusief hun 'zin'
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel belangrijk om onze zoon herinneringen mee te geven, belangrijker dan dure spullen eigenlijk. Dus wij doen het eigenlijk ook al jaren zo. Elke zomer op vakantie (geen luxe vakanties, gewoon kamperen in Frankrijk of Italie), een keer in de voorjaarsvakantie naar La Palma geweest, verder altijd wel in schoolvakanties een midweekje of lang weekend in een huisje in Nederland of Belgie. Of een hotelovernachting in een stad (Brussel, Antwerpen). Vorige herfstvakantie nog een paar dagen naar Parijs geweest met zijn drieën. A.s. herfstvakantie zijn we ons nog aan het oriënteren op een paar dagen Duitsland.

Zoon is nu dertien en voor je het weet wil hij niet meer mee.

Dus als je het je kunt veroorloven; doen, herinneringen zijn onbetaalbaar. En of je je kinderen er verwend door worden? Ach, dat zit hem meer in andere dingen denk ik. Belangrijkste wat ik zoon wil meegeven is dat hij het waardeert en het nooit allemaal als vanzelfsprekend gaat beschouwen.
Nothing happens for a reason
Zolang je kind alles nog leuk vindt, prima! Wij doen net als SuzanneSuus ook Musea, natuur etc, maar ook vakantie en pretparken. Pretpark meestal één per jaar, musea meerdere, want dat doen we ook op vakantie.



Het wordt pas raar als je kind niet meer met oma naar de Efteling wil omdat hij er afgelopen weken al zes keer is geweest! En die oma wilde zo graag!
Alle reacties Link kopieren
4 weken Spanje

Midweek bungalowpark

Lang weekend Efteling

Pretpark

Vaak naar het strand

Kermis 3 keer

Circus

Voorstellingen

Tropen museum

Bioscoop

etc

etc
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik onderneem ook heel veel met mijn dochter van zes. Maar dat doe ik niet alleen voor haar maar ook voor mezelf. We beleven veel plezier aan grootste dingen maar we genieten ook enorm van dagje park.

Ik zie dit niet als verwennen maar als gewoon gezellige dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook veel met mijn kinderen. Ben niet zo'n thuis koekjes bak moeder, meer een er op uit moeder. En soms zijn dat gratis uitjes en soms betaalde.
Stressed is just desserts spelled backwards
Elke week een uitje is toch best wel 'normaal'? Dat hoeft heus niet altijd de Efteling of een weekend weg te zijn, maar als het binnen mijn budget zou passen zou ik dat best vaker willen doen. Wij gaan in de zomervakantie 1,5 of 2 weken op vakantie en doen dan ook wel een of twee pretparken/dierentuinen. In de zomer gaan we regelmatig naar het zwembad en in de winter naar musea.
Meeste kinderen in mijn omgeving gaan, soms ook door scheidingen, stuk vaker op pad. In de zomer 3 weken toeren door Cuba, herfst naar Disney Parijs en in winter nog eens skieen. Dat werk. En dan in weekenden naar zee, Veluwe, musea en dichterbij klein vermaak. Dus nee, ik vind het niet veel. Als je geld en zin en tijd hebt; waarom niet?
quote:juliet64 schreef op 19 september 2014 @ 20:16:

Ik vind het heel belangrijk om onze zoon herinneringen mee te geven, belangrijker dan dure spullen eigenlijk.



+ deze dus!



Maar die herinneringen zijn dus ook: Picknicken in de regen en barbecueën in november! Schaatsen op de sloot om de hoek en dan voor alle vriendjes warme chocomel maken!
Alle reacties Link kopieren
En je gaat ook met de kinderen naar het strand? Lekker met schepje en emmer?



Of kastanjes zoeken in het bos?



Het hoeft niet allemaal geld te kosten.
quote:NYC schreef op 19 september 2014 @ 20:11:

Eens met lemoos.

Ik denk dat wij ook wel het type ouders zullen worden dat veel zal gaan doen (ondernemen) met onze zoon. Vinden dat zelf ook veel te leuk én we hebben nog zoveel plannen. Dat het als 'verwend' kan worden beschouwd is denk ik omdat het pakweg 25/30 jaar geleden veel minder vanzelfsprekend was om veel te doen en te kopen. Ik weet niet hoor, maar al meer dan 35 jaar geleden ging ik met mijn ouders 3 weken op vakantie (Italie, Frankrijk, Zwitserland etc) op wintersport, in de lente naar de waddeneilanden, tussendoor dagjes uit naar Efteling en Slagharen. Speeltuinen en musea. Als dit alles is wat TO doet vind ik dat dus niet zo veel ( en volgens mij waren wij echt geen uitzondering!) en verwend ach, kan je hier ook al vervelende verwende kinderen van krijgen dan?
Zoon is nu 6, en op zijn leukst.

Ik ga zeker niet pedagogisch verantwoord ieder weekend thuis zitten met hem, omdat hij anders misschien verwend raakt. Ik vind het zelf veel te leuk om met hem op stap te gaan. Dat varieert van (overdekte) speeltuinen en zwembad (ben ik zelf iets minder fan van), tot bos, musea, dierentuinen en pretparken. Ik ga ook regelmatig een weekendje weg met hem. Gewoon met z'n tweetjes naar een dierentuin aan de andere kant van Nederland, en dan daar een of twee nachtjes in een hotel. Hij geniet zich te pletter van zulke dingen, en ik kan zelf niet gelukkiger worden dan door hem zo te zien.



Ik zou zeggen: geniet ervan, en wees dankbaar dat je de middelen hebt om dit te doen. Je geeft je kinderen zo heel veel leuke herinneringen mee in het leven
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in de woonplaats een klein soort dierentuin, waar je vrij goedkoop een jaarkaart voor kan kopen, dat hebben we dan ook. Zodat we daar regelmatig heen kunnen. Na 1 keer gaan heb je hem er al uit.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je woont TO, hoeft ook niet, maar in de omgeving is vaak zoveel leuks te doen. Je moet het wel zien vanuit het oogpunt van een kind.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 19 september 2014 @ 20:24:

[...]



Ik weet niet hoor, maar al meer dan 35 jaar geleden ging ik met mijn ouders 3 weken op vakantie (Italie, Frankrijk, Zwitserland etc) op wintersport, in de lente naar de waddeneilanden, tussendoor dagjes uit naar Efteling en Slagharen. Speeltuinen en musea. Als dit alles is wat TO doet vind ik dat dus niet zo veel ( en volgens mij waren wij echt geen uitzondering!) en verwend ach, kan je hier ook al vervelende verwende kinderen van krijgen dan?



Kan mij wel nog herinneren dat wij wat dat betreft wel een uitzondering waren. En dan heb ik het over de jaren '80. De leukste vakantie was echter die keer dat na lang zeuren mijn ouders ook eens gingen kamperen in Frankrijk ipv zo'n suffe mini-boerderij of hotel. Mijn vader die iedere ochtend zat te jammeren dat het een krampeervakantie was en hier zeker reuma aan zou overhouden. Mijn moeder die de meest debiele tassen meesleepte om haar toiletrol te verstoppen. Meest favoriet was en is nog altijd de Efteling en herfstwandelingen.



Ik denk ook dat het gaat om herinneringen maken. Of dat nu op

Terschelling in een caravan is of in een of ander vijf sterren resort op de Bahama's.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:*petitpois* schreef op 19 september 2014 @ 20:25:

Zoon is nu 6, en op zijn leukst.

Ik ga zeker niet pedagogisch verantwoord ieder weekend thuis zitten met hem, omdat hij anders misschien verwend raakt. Ik vind het zelf veel te leuk om met hem op stap te gaan. Dat varieert van (overdekte) speeltuinen en zwembad (ben ik zelf iets minder fan van), tot bos, musea, dierentuinen en pretparken. Ik ga ook regelmatig een weekendje weg met hem. Gewoon met z'n tweetjes naar een dierentuin aan de andere kant van Nederland, en dan daar een of twee nachtjes in een hotel. Hij geniet zich te pletter van zulke dingen, en ik kan zelf niet gelukkiger worden dan door hem zo te zien.



Ik zou zeggen: geniet ervan, en wees dankbaar dat je de middelen hebt om dit te doen. Je geeft je kinderen zo heel veel leuke herinneringen mee in het leven Ik hoop dat je het mis hebt, en dat je zoon alleen nog maar leuker wordt!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 19 september 2014 @ 20:19:

[...]





+ deze dus!



Maar die herinneringen zijn dus ook: Picknicken in de regen en barbecueën in november! Schaatsen op de sloot om de hoek en dan voor alle vriendjes warme chocomel maken!Ja Sandt, daar heb je helemaal gelijk in. Ik noemde nu alleen de "dure" dingen op, maar daar zit het hem natuurlijk niet in. Alle dingen die net iets anders zijn dan het dagelijks leven zijn al de moeite waard, en de basis voor dierbare herinneringen die niemand je meer afneemt.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Het is alleen maar fijn dat je dat kan qua tijd en geld. Legio kinderen krijgen weinig aandacht of gaan zelden een dagje weg of op vakantie. Leuke dingen doen hoeft niet altijd geld te kosten, samen tijd doorbrengen, dat is waar het om draait.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat heet verwend? Mijn kinderen hoeven dat soort uitstapjes niet, omdat wij daar allemaal niet van houden. Dat vind ik ook verwend, want ze hoeven bepaalde dingen dus niet te doen als ze niet willen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven