Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Fan, sterkte de komende tijd.hoe lang krijgt hij gips?



Ik moet morgen nog een half dagje werken en dan ga ik ook Maar weer eens wat doen. Wasmand puilt uit.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Dames,



Nou ik heb wel wat van mijn lijstje weg gewerkt. Maar nog lang niet alles. Had toch ook wel zoiets van ik wil even genieten van een avondje alleen thuis zijn. Dus heb ook nog even een beauty avondje gehouden, met een maskertje, voetenbadje, luxe scrub. Het was heerlijk..



@teun; Oh, wat heerlijk vanmiddag vrij te zijn. Hier schijnt de zon al volop en is het echt wel warm. Kan je mooi de was buiten drogen.



@Qian; Vervelend hoe de administratie zich altijd zo snel opstapelt. Tot hoe laat ben je doorgegaan?
Ja, was heerlijk!



Een wasje Buiten kunnen drogen, verder had dochter nog feest op School dus vooral lekker Buiten geweest.



Morgen ook vrij en mooi weer volgens mij dus dan kann mooi de rest van de was naar Buiten.
Alle reacties Link kopieren
@Abigail: Wat klinkt dat lekker zo`n relaxavondje! Ik ga dat ook in gedachte houden



Nu nog mail/administratie aan het afronden (fijn, zo`n vakantie ). Maar dan heb ik als extra`s wel eindelijk een printer via internet uitgezocht en besteld en ontvangen. En schoenen

Ik deed `t namelijk altijd nog zonder printer en ik merk dat ik mezelf die handigheid wel mag gunnen.

Alleen nog geen toner voor in de printer, had verwacht dat die erbij zou zitten, dus die straks eerst kopen (als de onderhoudsmonteur voor de CV is geweest kan ik de deur uit) en dan printen en posten...

+ nog 1 tas naar de kringloop.



Dankzij dit topic realiseer ik me wel dat ik toch echt veel meer tijd moet inlassen voor administratie en informatie zoeken (dan is het ook minder frustrerend als het zo lang duurt).
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond weer een druk avondje gehad. Ik heb mijn kast in de badkamer opgeruimd, het bed verschoont, de koelkast schoongemaakt. De krantenbak opgeruimd. Alle vuilnisbakken geleegd en schoongemaakt. En toen heerlijk op de bank met een boek gedoken. En vanochtend eerst nog de laatste was weg gewerkt. Vanavond nog stoffen, zuigen en dweilen en daarna heerlijk weekend houden.



@Qian; Wij hebben op dit moment ook geen printer. Gelukkig hebben mijn schoonouders die wel en kan ik makkelijk op mijn werk printen.
Oh, wat heb je voor Printer gekozen Qian? Onze oude is eigenlijk echt op, hb hem ook niet opnieuw geinstalleerd na de vakantie Maar weggeegooid heb ik hem dan ook weer niet.

Maar als jij er al een Studie van hebt gemaakt ben ik benieuwd waar je op bent uit gekomen.



Hier hangen al 2 wassen Buiten, Kind zit al op School en ik heb al 5 km hard gelopen. BEst netjes vind ik zelf.



Straks dochter ophalen en daarna meteen nieuwe kentekenplaten laten maken, onze auto's zijn nu officieel nederlands

Weer iets wat van het lijstje af kan.



De bak met administratie ligt hier ook weer vol meeste is gewoon opruimen Maar bleh, geen zin in.
Ah, ik word soms zo moe van mezelf....

ik had pasfoto's laten maken van mij en dochter ergens neer gelegd waarvan ik dacht dat is handig.

En je raad het al, nergens Meer te vinden, grrr
Alle reacties Link kopieren
Als je een printer gaat kopen in het belangrijk vooraf te bedenken wat je wilt, en dat maakt uit wat een goede printer is.wil je veel/weinig printen? (en regelmatig ja/nee)wil je kleur/zwart-wit printen?wil je wifi verbinding of met kabel?wil je een combinatie van scanner, kopieer en printer?



Ik wil alleen zwart/wit, dus koos ik voor laserprinter (geen gedoe met cartridges vervangen). Scanner en kopieer vind ik nu ook niet nodig. En ik hoef niet heel veel te printen, dus heb niet geïnvesteerd in de meest zuinige.

Vind het handig dat ik de printer ergens kan laten staan ipv met kabels te klooien (al heeft ie sowieso een stopcontact nodig), dus heb wel voor wifi gekozen.



Alleen, bij degene die ik heb gekozen (samsung xpress) zat er geen toner bij, en die is weer alleen via internet te bestellen denk ik... onhandig, dus goed om op te letten. Wil nl. op heel korte termijn vliegtickets kunnen printen!

(luxe hè)



enneh... over een paar jaar hebben we natuurlijk allemaal een 3d printer ;)
Alle reacties Link kopieren
@teuntje.



Ik kan scannen, kopiëren en printen met één apparaat, dat gewoon op mijn bureau past.



Bij mijn zorgverzekering kan ik online declareren.



Ik scan de tandartsrekening (en overige rekeningen van behandelaars) en die voeg ik (online) bij mijn declaratieformulier. Scheelt een postzegel en is sneller. Ik hoef ook geen 'kopie voor eigen administratie' meer te maken van de tandartsrekening.



Dus voor mij is een scanner ideaal.

De kopieerfunctie gebruik ik ook regelmatig.
Zo, pasfoto's ondertussen weer bovenwater.



Scanfunctie lijkt me idd ook wel handig!



Hier 3 wassen gedaan en lekker Buiten te Drogen gehangen, dus vanavond een lekker fris bed!

Er Staat nu alleen nog 2 wasmanden om te vouwen naast me... doe ik straks Maar onder Andy en melisa
Alle reacties Link kopieren
Hier dit weekend tig wassen gedraaid, stapels t-shirts opgevouwen, nog onkruid uit de tuin staan trekken, vaatwasser tig keer uit en ingeruimd, afwassen gedaan, gestoft, boodschappen gedaan en 2 monden gevoed...

nu ben ik toe aan rust... maar eigenlijk moet ik nog stofzuigen...
Alle reacties Link kopieren
Zo netjes als mijn huis was, een avondje even niet de spullen opgeruimd en het is direct weer drama. Ik moet mezelf echt aanleren om direct de spullen op de juiste plek op te ruimen. Maar dan ben ik moe, en vanochtend weer laat. En dan denk ik dat komt vanavond wel. Al zit ik me nu de hele tijd te ergeren aan de troep die ik vanavond aantref..
Uperdepup



Abigail, herkenbaar. Ik had qua werk ook een drukke week. En merk meteen dat het huis dan verslonst. Als het al een troep is maakt een troepje Meer of minder ook niet Meer uit... en daar wordt het dan niet beter van.



Man heeft de oude Printer weer aan de praat gekregen dus daar laten we het nu Maar even bij. Al zou een scanner toch wel fijn zijn.



Vanochtend even als een gek het hele huis gezogen. Als 2 wassen gedaan. Die hangen nog Buiten te Drogen. Verder nog even de stad in geweest, langs de kinderboederij en het hertenkamp. Dus al best een produktieve ochtend.

Man is nu even langs de kringloop met dochter, hou me hart vast waar ze mee thuis komen.



Fan, heeft je vent al loopgips? Trek je het nog?



En de rest? Nog grootste plannen? Nog projecten?



Ik will eigenlijk binnenkort dochters kledingkast weer even uitmesten. Dat is echt zo'n eeuwigdurend traject.... zo snel weer rommelig.
Alle reacties Link kopieren
Alle decoratiemeuk verzameld en in 3 dozen gedaan die bij elkaar staan, op zolder.

Alle spellen verzameld en in een doos gedaan, ook netjes op zolder gezet.

Wat spullen op marktplaats gezet, hopelijk reageert er iemand op.

3 vuilniszakken met troep gevuld, staan klaar voor de stort.
Ik doe ook gezellig mee! (als dat mag )

Het is verschrikkelijk rommelig hier in huis.

Ik heb een lijstje gemaakt voor de zaterdagen, zodat het goed bijgehouden wordt. Maar wat is het veel werk om het weer normaal te krijgen!



Ben nu bezig op ons kantoortje , zie maar eens uit te zoeken wat wel en niet belangrijk is tussen al die papieren en dan nog een plek te vinden om ze geordend op te bergen... *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Teun, vent nog geen loopgips. Maandag naar ziekenhuis voor controle. Ben benieuwd wat er dan gebeurt.



Of ik het nog trek? Tja, begin wel moe en sacho te worden... het is gewoon zo onwerkelijk veel wat ik allemaal moet doen....

Qua opruimen gaat het wel, probeer elke dag het belangrijkste te doen.
Alle reacties Link kopieren
Up!



Weinig succes op Marktplaats helaas.

Wel troepjes van waskamer weggegooid, ook schoenen. Dit jaar niet gedragen? Weg ermee!
Alle reacties Link kopieren
@Fan; Wat vervelend dat je vent nog steeds geen loopgips heeft.



@Noopes; Ik heb nooit succes op Marktplaats. Nou verkoop ik er niet veel op, maar kleding verkoop ik er nooit op. Dan bieden ze 1 euro. Nou, dan houdt ik het toch liever zelf..



Hier alles onder controle, maar nog steeds niet echt in de kasten gedoken om die uit te zoeken. Maar ik heb nog even de tijd. Al gaat het wel heel snel..
Hoe was het in het zh fan?



Hier weinig gedaan, 2 avonden weg qua werk. Maar wel opasoma hier dus mijn was is wel bijfwerkt
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, Ik meld me ook weer even. Het klinkt alsof het voor veel mensen hier drukke tijden zijn.

@Fan: hoe was het?

Marktplaats heb ik ook weinig succes, en als ik het kwijtraak dan levert het me nauwelijks iets op.



Ik hoop dat ik komende week aan schoonmaken, opruimen en af en toe een momentje hobby-en toekom (schilderen).... Nog niet bedacht waar ik weer ga beginnen
Alle reacties Link kopieren
Kleding verkoop ik niet, dat gaat naar de tweedehandswinkel of kledinginzamelbox.



Ik heb er wat glazen en auto&motorspullen op gezet. De 4 chocoladefondue-sets zijn direct de vuilnisbak in gegaan, daar wordt je mee doodgegooid op marktplaats. Veel aanbod, geen vraag naar.



Wat doen jullie met hele jaargangen tijdschriften?
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf geen jaargangen tijdschriften meer. Ik heb laatst een stapel tijdschriften (vrouwen/happinnez) aan een docent beeldende therapie gegeven die bij een GGZ instelling werkt...



Bewaren jullie de doos van artikelen die je hebt gekocht? Bijvoorbeeld de printer nu.

(ik heb 'geleerd' dat te doen, maar weet nu eigenlijk niet zo goed waarom...)
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar van zo'n beetje alles de doos. Voor het geval het defect is binnen de garantie en terug gestuurd moet worden. Al draaf ik hier wel een beetje in door (volgens mijn vriend dan).



Ik heb geen abonnementen dus tijdschriften heb ik zelden. Ik koop ze eens in het jaar. En als ik hem gelezen heb gooi ik hem direct weg.
Alle reacties Link kopieren
Tot vorig jaar bewaarde ik dozen. T oe n had ik 1 deel van de zolder zo vol staan met lege dozen dat ik ze toch maar weggedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Eventjes bewaar ik de doos, totdat ik weet dat het apparaat goed is en dan gaat het weg.

Hier erg druk, maar niet met opruimen of schoonmaken. Get is allemaal erg voor het oog hier, kijk vooral niet verder. Maar ja, de dag heeft maar 24 uur...... Tijdschriften enzo allemaal naar de kringloop als ze wegkunnen, en ook met alles wat nog goed is. Sommige dingen die we denken te kunnen verkopen via mp niet, die verkopen we. En dat gaat best goed op dit moment. Kinderkleding gaat naar de voedselbank, volwassenkleding gebruik ik of als poetsdoek als het niks meer is, of ik gebruik de stof om andere dingen van te naaien of het gaat ook naar de kringloop/rommelmarkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven