flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.



De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.



En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....



Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?



Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.



Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 18 september 2014 @ 07:44:

Zijn er meelezers die ook in mijn schuitje zitten en wil je je verhaal kwijt; schroom niet en deel het hier.



Ik heb warempel weer ruimte om mee te leven en mee te denken, met anderen, dus mocht je meelezen met een deerlijk gebroken hart, lucht het hier.

Je bent van harte welkom.









Dat waar jij voor gaat, begint weer te ontluiken.

Liefde.



Voor jezelf, voor je medemens.....



Gaaf.
Ja.....

Is zo Hanke.

Ben er zo blij mee.



Ontroerd.
Alle reacties Link kopieren
Joepie Leo!! Lekker mens dat je d'r bent
Alle reacties Link kopieren
Je bent weer stilletjes aan jezelf aan het worden, fijn om te lezen!
Life is short. Eat dessert first.
Ooh lieve lieve Leo!



Wat fijn om dit allemaal te lezen, stapje voor stapje kom je uit dat diepe dal. Je zult geheid nog eens een paar stappen naar beneden kukelen, maar hopelijk met snellere stappen weer omhoog klimmen!

En die Beo he, zou die niet graag bij je komen omdat jij Leo van de Beo bent?? Hij mag best eens even bij een andere Leo kijken hoor, jij red je prima zonder hem!!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Mooi mens!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag, Leo. Dat wou ik even zeggen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 18 september 2014 @ 07:44:

Zijn er meelezers die ook in mijn schuitje zitten en wil je je verhaal kwijt; schroom niet en deel het hier.



Ik heb warempel weer ruimte om mee te leven en mee te denken, met anderen, dus mocht je meelezen met een deerlijk gebroken hart, lucht het hier.

Je bent van harte welkom.







Dag Leo,

Wij kennen elkaar niet zo, ben meer een meelezer, maat ik ben blij dat het beter met je gaat. Ik heb veel gehad aan jouw wijze woorden, al waren ze niet direct aan mij gericht, ik kon er toch heel vaak wat mee.



Op de relatiepijler staat een topic "zie ik spoken" . Het is inmiddels een beetje weggezakt, maar bij elke zin die ik las moest ik aan jou denken. Toch bijzonder, hoe zo iets werkt....
Lieve Leo,



Net even bijgelezen, en wat heerlijk dat het nu beter met je gaat. Ik hoop dat het een opwaartse trend is die blijft doorstijgen. Stuur Beo maar weg, zeg hem dat je hem niet meer kunt gebruiken.

Het is je zo gegund.



Dag lieve schatten van me,



Beowulf is helaas toch weer binnen.

Ik heb geaarzeld of ik het zou posten maar goed, logisch dat het niet ineens allemaal over is natuurlijk.

Dus toch maar een postje.



Vandaag drong de treurige waarheid weer keihard door.

Dat er zo lang en expres en gemeen tegen me gelogen is.

Door degene van wie ik dat nooit verwacht heb.



Het is vast morgen over hoor, of weer minder, maar vandaag ben ik er weer even druk mee.



Balen.

Logisch misschien maar bah, ik baal van mijn rotgevoel en verdriet.
Johannalief, kom er aan....



Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 19 september 2014 @ 18:24:

Dag lieve schatten van me,



Beowulf is helaas toch weer binnen.

Ik heb geaarzeld of ik het zou posten maar goed, logisch dat het niet ineens allemaal over is natuurlijk.

Dus toch maar een postje.



Vandaag drong de treurige waarheid weer keihard door.

Dat er zo lang en expres en gemeen tegen me gelogen is.

Door degene van wie ik dat nooit verwacht heb.



Het is vast morgen over hoor, of weer minder, maar vandaag ben ik er weer even druk mee.



Balen.

Logisch misschien maar bah, ik baal van mijn rotgevoel en verdriet.Ach lieve Leo toch . Ik wou dat ik jouw rotgevoel en verdriet kon wegnemen. Vooral jij verdiend dit niet Laat je verdriet maar lekker toe want dat hoort bij jouw rouwproces Hierna kan het alleen maar opwaarts gaan. Het komt goed lieve Leo.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ah, ik dacht dat het jouw topic was Johanna....

Gelukkig niet zeg.



Ja Char, ik ga op de bank. Simpele tosti gemaakt.

Even een avond niks en vroeg naar bed denk ik.

Zoiets.



Pfffff......
quote:Eleonora schreef op vrijdag 19 september 2014 18:24 Dag lieve schatten van me,



Beowulf is helaas toch weer binnen.

Ik heb geaarzeld of ik het zou posten maar goed, logisch dat het niet ineens allemaal over is natuurlijk.

Dus toch maar een postje.



Vandaag drong de treurige waarheid weer keihard door.

Dat er zo lang en expres en gemeen tegen me gelogen is.

Door degene van wie ik dat nooit verwacht heb.



Het is vast morgen over hoor, of weer minder, maar vandaag ben ik er weer even druk mee.



Balen.

Logisch misschien maar bah, ik baal van mijn rotgevoel en verdriet. Lieverd toch. Natuurlijk zie je dat kreng weer, hij is nog niet hard hollend weggerend. Hij is nu voorzichtig de omgeving aan het verkennen, en dan komt hij weer terug voor eten en drinken, omdat jij dat nog hebt staan. Maar straks is het bij jou op, en dan vindt Beowulf buiten weer een nieuw adresje. Vertrouw daar maar op.
Alle reacties Link kopieren
He lieve Leo, zo'n hond heb je niet zomaar de deur uit. Uiteindelijk zijn t de periodes dat hij er niet is steeds langer, tot je op een gegeven moment vergeten bent wanneer hij er voor t laatst was. Als hij er dan weer even is doet t alsnog zeer maar wordt het wel makkelijker om hem die deur uit te schuiven. Ik hoop dat het vanaf nu bij jou in ieder geval een stijgende lijn zal zijn, t is je zo gegund.



Ik ben net op vakantie geweest en heb daar ook een vriendin bezocht die ver van haar vrienden en familie is gaan wonen voor haar "grote liefde". Die blijkt nu dus gewoon een egoïstische engerd te zijn waardoor ze zich helemaal alleen op de wereld voelt. Ik moest erg aan je denken. Heb haar een hele tas met fijne dingen gebracht en samen heerlijk lang gekletst. Ik hoop dat jij ook gauw weer vriendenbezoek krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Kut hee, maar wel herkenbaar. Duurt misschien een dag of drie en laat hem er maar lekker zijn. Is F wel thuis dit weekend? Xx
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 19 september 2014 @ 18:34:

Ja Char, ik ga op de bank. Simpele tosti gemaakt.

Even een avond niks en vroeg naar bed denk ik.

Zoiets.



Pfffff......Ik hoop dat je kunt slapen Goed dat je wat eet.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Thanks girls....



Kind is thuis inderdaad.

Dat is erg fijn.



Ik ben ook niet desperate of zo nu hoor.

Gewoon blue en down.

Het is weer vrijdag. Weekend. Iets waar ik me altijd ontzettend op verheugde.

Ik denk dat dat ook meespeelt.



Wat lief van je Ambrosia, en wat naar voor je vriendin.

Alle reacties Link kopieren
Lieve Leo,



Niet balen van je verdriet. Dat is er nu gewoon. En hoort er ook te zijn na zo'n ingrijpende waarheid. Accepteer dat je je nu zo voelt. Mag. Hindert niet. Je bent niet je verdriet.



Die training die je ondertussen hebt gevolgd (met certificaat!!) bij de Dog Whisperer, werpt zijn vruchten al af. Beowolf begint te begrijpen wie in huis de Pack Leader is. Jij, Leo.







Dus loop je over een tijdje met Beowolf aan de lijn. Jij voorop, hij volgt. En luistert en beschermt je. Tegen leugenaars.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Ja psies, dat weekend.... Is dan ook toch eenzaam ineens. Pfff en dan is het nu nog goed weer. Sterkte lief
Alle reacties Link kopieren
Blue en down en gewoon kut. Dat mag, laat het er maar zijn. Hopelijk worden deze periodes korter en korter en gaan ze over een tijdje helemaal weg.
Life is short. Eat dessert first.
Zo lief zoals jullie mijn imaginaire hond accepteren en aanpakken.

Ben blij met m'n topic.

Nog steeds.



Alle reacties Link kopieren
Niet aarzelen dit hier op te schrijven, Leo. Op en af gaan hoort erbij. Die lelijkerd gaat steeds beter naar je luisteren, let maar op. Hij blijft steeds langer weg straks, tot je op een dag verwonderd opmerkt dat je die rothond al een hele tijd niet hebt gezien.

Herkenbaar, dat tegen de weekenden opzien.

Maar ook dat wordt langzaam beter. En anders. Je gaat je weekenden langzaam aan weer anders invullen, net zo mooi als eerder maar heel anders.

Probeer voor nu kleine geluksmomenten (jeukwoord, maar goed) te pakken, geniet van f, van de kleine dingetjes, ik weet zeker dat jij dat kan.

De rest komt wel weer. Wanneer je eraan toe bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven