Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!



Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.



Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.



Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.



Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/



Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)



Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)



Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)



Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.



Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?



Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Het voelt ook als rust Met m'n korte cyclus (waar ik echt heel blij mee ben nu) voelt het alsof ik er altijd mee bezig ben.



Volgende ronde valt mooi in een weekend, Ik heb een voorraad aan spuitjes en potjes, het wordt grof geschut in ronde 8 :D
Alle reacties Link kopieren
Rosings, hoe kort is jouw cyclus? Ik heb nl een cyclus van rond de 25 dagen momenteel, maar is dat ook al kort of is die van jou nog korter?
ik zit tussen de 23 en de 25. Het is volgens mij niet te kort, maar het geeft maar weinig dagen per cyclus dat je niet OF met je eisprong bezig bent, of met hopen en van alles voelen in je buik.



Niet extreem kort denk ik trouwens
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog steeds op het wachtbankje, morgen 2 dagen over tijd. Spannend!

De problemen met de kliniek mbt betalingen zijn opgelost, gaat me geen geld kosten, opluchting!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Vlinder! Ik duim voor je!
Spannend vlinder! En fijn van de rekeningen.
Alle reacties Link kopieren
BOEM, toen lag ik eraf.... helaas, op naar ronde 6
Alle reacties Link kopieren
quote:noa_lynn schreef op 11 september 2014 @ 22:46:

Ja dat snap ik Frizz.. heb ik ook, maar tegelijkertijd kriebelt mijn wens weer enorm.



Ik kreeg al aangeboden dat mijn zus mee gaat als ik die intakegesprekken heb in het amc.

Ben dr nog niet uit of ik dr meeneem of niet.Ik neem de mijne wel mee naar de voorlichting.
Alle reacties Link kopieren
He Vlinder wat klote zeg. Nu lekker met chocola en een wijntje op de bank en dan snel weer door naar de volgende ronde...



Ik heb vandaag ronde 4 gehad. Lange leve de super turbo cyclus, 24 dagen was mijn laatste ronde. Ik heb vandaag nog aan de arts gevraagd hoe dat zat (mijn cyclus wordt momenteel namelijk elke maand korter), maar hij vond het alleen maar goed nieuws. Hoe sneller de cyclus hoe meer pogingen in een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dat stond wel op de planning nova, als het dan toch zo is profiteren. Lust wel weer een keer sushi haha...



succes met wachten, jammer dat je met een snelle cyclus niet eerder kan testen......
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 15 september 2014 @ 19:55:

Ik neem de mijne wel mee naar de voorlichting.

Dat heb ik met die van mij ook gedaan.

Vond ik toch wel fijn, amc is best groot vond ik en 2 horen meer dan 1.

Over 3 weken al of pas de intake.



Heb jij over 2 weken de informatiebijeenkomst?
Alle reacties Link kopieren
* Breek even in *



Vlinder, balen dat je van het bankje af bent gevallen, had geduimd voor je. En voor de anderen ook.



Noa_lynn, mijn zusje is elke keer meegegaan in het begin. Zij zat min of meer aan de zijlijn met een opschrijfboekje en dat was erg fijn om later weer terug te lezen .



Inmiddels ben ik 35,5week zwanger, kleintje groeit goed en beweegt veel. Spannend op dit moment allemaal, maar ook heerlijk aan het genieten van mijn verlof.



Ik lees met jullie mee, maar time flies, dus sorry dat ik weinig mee schrijf…

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met jullie beslissingen, en alle gesprekken en pogingen!



* Breekt uit*
Alle reacties Link kopieren
Volgende week mijn intake gesprek. Begin nu al een beetje nerveus te worden, bang dat ik het verpruts.

Misschien komt het omdat ik zo`n negatieve vragenvuur van mijn huisarts heb gekregen.

Ik wil me voorbereiden, maar ja... wat gaan ze allemaal vragen?!
Alle reacties Link kopieren
Member, als je voor jezelf weet waarom je ditwil, je een netwerk hebt waar je terug kan vallen dan zou ikme niet zo druk maken om dat gesprek, bij mij ging het allemaal heel makkelijk omdat iker alzolang over nagedacht had en ik niet verwacht dathet een grote roze wolk zal zijn. Ik was ook gespannen omdat er natuurlijk wel nogal wat vanaf hangt maar het gevoel was goed. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:member79 schreef op 19 september 2014 @ 11:05:

Volgende week mijn intake gesprek. Begin nu al een beetje nerveus te worden, bang dat ik het verpruts.

Misschien komt het omdat ik zo`n negatieve vragenvuur van mijn huisarts heb gekregen.

Ik wil me voorbereiden, maar ja... wat gaan ze allemaal vragen?!



Ik denk toch echt dat wij elkaar gaan tegen komen. Ik heb volgende week ook de intake. Eerlijk gezegd ben ik totaal niet zenuwachtig voor het gesprek. Ik krijg er steeds meer zin in en een steeds beter gevoel over. Ben het wel met vlinder eens. Sta achter je keuze en straal dat ook uit. Dan volgt de rest vanzelf wel.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Moet eerlijk zeggen dat ik niet terug heb gelezen, maar de strekking van het forum is me wel duidelijk

Ik wil heel graag mijn positieve ervaring met jullie delen in de hoop dat ik hier vrouwen mee kan helpen.



Ik ben 37 jaar en momenteel 14 weken zwanger!!!



18 februari jl ben ik naar Medisch Centrum Kinderwens (MCK) gegaan in Leiderdorp, voor een informatiebijeenkomst. Ik had ook gelezen op hun website dat je, als alleenstaande vrouw, alleen gebruik kon maken van hun spermabank als je in hun postcodegebied woont. In eerste instantie schrok ik daar van.(ik woon in Rotterdam) Toch heb ik gebeld met de vraag of die informatie nog actueel was en toen werd er aangegeven dat zij samenwerken met de Europese Sperma Bank en dat ik wel gebruik kon maken van hun expertise.



18 februari dus de informatiebijeenkomst, 31 maart had ik een intakegesprek. Die intake was heel relaxed. Ik had verwacht op sollicitatie te moeten voor het moederschap, haha, maar het viel alles mee!



Eind april had ik akkoord van hun, dat zij mij wilden behandelen.

Begin mei heb ik het sperma besteld. Achteraf ben ik zo blij dat ik geen gebruik kon maken van de spermabank van MCK. Nu heb ik het zelf uit kunnen kiezen! Uiterlijke kenmerken, een uitgebreid profiel van de donor o.a. over hoe hij in het leven staat, een babyfoto, gesproken fragment (een medewerker interviewt de donor) en nog een persoonlijkheidstest EN ik heb niet op een wachtlijst hoeven staan!



Half juni had ik een startgesprek, eind juni geïnsemineerd. Daarbij had ik het geluk dat ik in 1 keer zwanger ben geraakt en ben nu dus dol- en dolgelukkig met mijn zwangerschap!!! Ik leef op een grote roze wolk!!



Daarnaast ben ik ook zo te spreken over de medewerkers van MCK, iedereen is zo ontzettend aardig en zij snappen dat alleenstaande vrouwen die daar komen „haast” hebben.



Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze info...



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Zo tien2303, dat klinkt goed ja! Ik ga daar ook eens informeren.

wat betaalde jij voor het sperma?



@honeybaby: succes bij je intake! Laat je weten hoe het ging?
Alle reacties Link kopieren
Zojuist de nieuwe site van Nij Geertgen bekeken;

Volgens mij is er wel e.e.a veranderd.

Ze doen nog wel aan het wederkerigheidsprincipe, onder de naam WvW (wensouder voor wensouder), en ik zag dat dit alleen nog geldt voor vrouwen jonger dan 36 jaar. Was dit voorheen ook zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:liv36 schreef op 21 september 2014 @ 16:07:



@honeybaby: succes bij je intake! Laat je weten hoe het ging?Bedankt, ik laat zeker van me horen. Heb er ook echt zin in om het traject in te gaan. Kijk alleen wel op tegen de inseminaties, en dan niet de inseminaties zelf maar vooral: wat ga je op je werk vertellen? Ik wil het eigenlijk zo lang mogelijk stil houden. Ze horen het in de toekomst wel als het gelukt is. Maar ja je moet toch elke keer wel vrij hebben... Iemand hier ervaring mee of suggesties voor?
Zijn de regels bij MCK aangepast? Ongeveer vier jaar geleden mailde ik hen ook met de vraag of wij daar terecht konden maar toen zeiden ze dat je echt in het postcodegebied moest wonen en niets over de mogelijkheid van de ESB.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi! Ik ben pas aan het meelezen op dit forum en ben zelf net in fase 2. Komende woensdag heb ik mijn eerste echo en dan zal ik te horen krijgen wanneer ik de eerste iui krijg. Vet spannend allemaal!



Ik ben in behandeling bij NijGeertgen en ik ben tot nu toe tevreden
Alle reacties Link kopieren
quote:char-ade schreef op 22 september 2014 @ 14:37:

Hoihoi! Ik ben pas aan het meelezen op dit forum en ben zelf net in fase 2. Komende woensdag heb ik mijn eerste echo en dan zal ik te horen krijgen wanneer ik de eerste iui krijg. Vet spannend allemaal!



Ik ben in behandeling bij NijGeertgen en ik ben tot nu toe tevreden Hoe lang stond je op de wachtlijst? Of heb je zelf een donor?
Alle reacties Link kopieren
Ik en ook zo benieuwd wat dat nou uiteindelijk allemaal kost, als je gebruik maakt van bijvoorbeeld Deense donoren. Ik kan dat plaatje echt niet rond krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 22 september 2014 @ 18:21:

Ik en ook zo benieuwd wat dat nou uiteindelijk allemaal kost, als je gebruik maakt van bijvoorbeeld Deense donoren. Ik kan dat plaatje echt niet rond krijgen.





Ik ook niet...iemand ervaring met prijzen van deense donoren?

Ben er ook erg benieuwd naar want dat kan de wachttijd erg verkorten....
Alle reacties Link kopieren
quote:liv36 schreef op 22 september 2014 @ 18:21:

[...]





Hoe lang stond je op de wachtlijst? Of heb je zelf een donor?Ik heb begin juni een intakegesprek gehad en eind juni had ik de afspraak met de psychologe. Begin juli had ik nog een afspraak met de psychologe over de donorkeuze en dezelfde dag nog werd het donorformulier ingevuld. Vorige week kreeg ik bericht dat er een match is gevonden. Ik weet niet of er langere wachttijd is als je mee doet met de wederkerigheid (ik ben vrijgesteld hiervan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven