Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Nee, ze snoept al weken lang helemaal niet meer. Eigenlijk sinds ik hier mee schrijf. Daarvoor wel hoor, het is een echte snoepkont, vooral chocolade is erg favoriet. Haar postuur, eh, zandloper met nu een iets te dikke buik. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga s ff nadenken
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Fijn, alle input is welkom
Alle reacties Link kopieren
@hats maar de grote vraag is dus, is het verstandig onder je BMR te zitten qua kcal?



Ik heb een tijd iets van 2000 gegeten en daarmee kwam ik niet aan maar viel ook niet af. BMR dus 1825 volgens internet.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
quote:lalalalalinda schreef op 19 september 2014 @ 23:02:

@hats maar de grote vraag is dus, is het verstandig onder je BMR te zitten qua kcal?



Ik heb een tijd iets van 2000 gegeten en daarmee kwam ik niet aan maar viel ook niet af. BMR dus 1825 volgens internet.

Het gast niet alleen om je badale stofwisseling maar om wat je over n hele dag verbruikt. En daar ga je dan zo'n 500 kcal onder zitten.

Een te groot gat tussen wat erin gaat en eruit gaat is niet goed
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ja okee, maar het is nogal lastig te berekenen wat je verbruikt door je dagelijkse bezigheden, ik doe zittend werk, rijd een uurtje auto, loop wat heen en weer that's it. Als ik dus maar 1600 kcal binnen krijgen en er al 1850 verbruik met niks doen zouden mijn verbruikskcal rond de 2100 moeten liggen. Ik denk wel dat ik dat moet halen.

Helaas wijken de calculators op internet nogal van elkaar af.



Maarja zolang we niet crashen en toch afvallen zal het wel goed zijn toch.
Don't know, don't care
Hatse: ik mag in ruststand 1860. Doe niet veel maar wel wat fietsen en of lopen, vaatwasser uithalen. Met sporten gok ik 600 erbij. Volgens jou trainer zou ik op sportdag dus 2000 kcal mogen eten en toch afvallen. Ik val dan echt niet af. Deze week sinds maandag 1300 per dag en vandaag dan zeker 1600 en val nu wel af. Ga begin oktober weer spier en vet meten dus als zijn theorie klopt zou mijn spierweefsel zijn afgenomen. Ik heb dat idee niet echt. Beenspieren voelen steviger.



Als er een keer een feestje is of iets anders dan vind ik 2000 kcal geen probleem maar normaal wil ik nu toch rond de 1500 kcal blijven. Moet wel zeggen dat ik wel iets eet als ik honger heb ookal zou dat teveel kcal worden. Net na sporten Griekse yoghurt genomen omdat mijn bodybox trainer ook zei over eiwit na sporten goed is.



Daaren tegen zie ik dat jij best aardig wat eet met daarnaast 4 a 5 keer sporten. En dat werkt bij jou wel.



Heb vandaag 30 miniten 5 à 6 km per uir gelopen met helling van 6. Hartslag was 140. Daarna 10 minuten op zo'n stepachtig ding. Daarna 3 x 20 voor en beide zijkant buikspieren, en 2 apparaten voor armen en dan daarom 3 x 20. We gaan volgende week trainer vragen trainingsschema te maken.. Wil dat lopen er wel inhouden want heb toch meer het idee dat ik echt wat doe dan .



Toch heb ik ergens het idee dat het voor iedereen anders is. Dat waar de een van afvalt de andere dat niet doet. Mijn stiefdochter valt ook niet af. Sport met mij 2 a 3 keer in de week. Ze zegt dat ze over algemeen 2 boterhammen s'ochtends met kaas , smeerworst of filet. Tussen de middag ook 2 of 3 boterhammen en s'avonds eet ze met de pot mee. En ze drinkt alleen water of met wat ranja. Heb haar al gezegd ook een appel of iets tussendoor te eten. Maar wat ze eet lijkt mij niet veel. En ook gewoon gezond. Heb haar ook gezegd dat ze niet moet crashen omdat dat op langer termijn geen effect heeft. Haar BMI is net iets te hoog nu.
Alle reacties Link kopieren
Tuirlijk, ieder lijf is anders en reageert anders op bepaalde voedingsmiddelen. Alleen geldt voor iedereen dat er minder in moet dan eruit gaat maar dat je tegelijkertijd wel moet blijven zorgen voor voldoende brandstof.

Wb sporten: cardio lijkt inderdaad alsof je 'wat je gedaan hebt' maar ga ook kracht trainen!! Lees op het betreffende topic maar eens de adviezen van Meds! Echt, het heeft veel meer effect op je lijf en je hebt ook nog eens het 'afterburn' effect.



Hier een hele rare zaterdagochtend. Ik om 7:30 eruit want straks bootcamp. En ik heb een hekel aan vroeg sporten

En manlief doet net de deur achter zich dicht want gaat 'toch maar ff een rondje wandelen! En gisteravond was het 'ik heb donderdag al twee biertjes op met het kaarten, doe maar een sappie'

Ik ben zooooooo trots op die man!!! Weegschaal doet ie niet aan, ook goed natuurlijk. Als ie zich maar lekker voelt en eindelijk eens wat gezonder gaat leven.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wederom te weinig gegeten en ook niet de meest gezonde dingen. Rond een uurtje of 2 voelde ik me minder worden en vannacht de hele nacht koorts gehad. Positieve punten:



+ Boodschappen gedaan

+ 1 kaassnack meegenomen ipv meerdere!

+ geen idee...................................................



Eetlijstje van gisteren:



O glas Linessa framboos

T kop thee met 2 zoetjes

L italiaanse bol kip kerrie salade met ananas, sla en komkommer

T kaassnack

D pasta strikjes met bolognese saus, groente en verse worst

T glas slimpie



4 glazen water

1134 kcal totaal



Ik voel me nu gelukkig weer een stukje beter. Nog niet 100% maar misschien ga ik vanmiddag nog even bijslapen. Verder vandaag druk bezig met het huis, de stad in en met de trouwfoto's. Qua eten wil ik vandaag boven de 2000 eindigen en met vooral gezonde dingen. Vanavond zal niet heel gezond worden, want dan ga ik naar een verjaardag.



Deze week tot nu toe 1279 gemiddeld per dag gegeten en dat kan toch echt niet.
Sorry dat ik eve niet op iedereen reageer. Mijn lichaam en hormonen zijn helemaal van de keg en nu heb ik ook nog migraine.
Alle reacties Link kopieren
Balen cupcake, sterkte!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
ik heb gewoon geen tijd om vaker te reageren op dit moment.



Afgelopen week op zich goed buiten een reep chocolade. Maar als ik dat beperk tot een keer in de maand dan boek ik al heel veel winst.



Ik zit per dag op zo'n 1700 kcal gemiddeld. 1500 was te weinig voor mij blijkbaar.



Sporten heb ik even op een laag pitje gezet. van niets ben ik opeen weer een uur of 35 per week in touw met werk en therapie. Dus ik moet even acclimatiseren geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Py, Cupcake en Sgaaaaaap



Ik heb zo gelachen vandaag! Bootcamp gedaan. Tijgeren door het natte gras, monkeywalk, als een soort zeehond (kudde zeeolifanten was het meer) vooruitschuiven op je buik, hardlopen, heuvel op en af burpees. Buiten spelen was het!!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hatse: ik hou ook niet van ochtendsporten😜 dat bootcamp ga ik volgend jaar wel eens proberen met lekker weer en als ik wat betere conditie heb.



Ga volgende week vrijdag aan trainer vragen om advies om spieren te trainen. Maar dan wel half uur lopen van te voren. Boksen vind ik te leuk om te doen dus het zal voorlopig 1 keer in de week zijn.



Pyh: Zijn de hoeveelheden zo weinig want vind aantal kcal wel wel weinig voor wat je hebt gegeten . Misschien tussendoor toch kijken naar kaloriebommen die wel gezond zijn maar niet vullen. Bakje nootjes naast je neer zetten.



Sgaap: succes met alles . Werk nu ook nog niet full time maar hoop wel dat ik sporten volhou in combi met werken :s



Cupcake: even erdoorheen en weer doorgaan. Komt goed



Positief :



- besefte gister dat de eerste 10 kilo eraf is sinds ik begonnen ben ( dit was voor dit forum)

- deze week weer 3 keer ben gaan sporten

- lekker gegeten heb
Alle reacties Link kopieren
Zo, net besloten dat we een ouderwetse zaterdagsnackavond gaan doen. Geen avondeten dus, maar snacken.

Met rauwkost, pelpinda's, stukje oude kaas, olijven, augurkjes, ei-met-rookvlees, mango, omeletpuntjes. In plaats van chips, kaasjes, stokbrood. Gezellig!!

En morgen gegrilde asperges met kipfilet uit de oven.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Hats! Gezellig altijd al die hapjes.



Ik eet vanavond dorade, nog nooit klaargemaakt maar zo lekker! Verder gaat het vandaag prima, heb al een berg fruit op en gezond ontbeten en geluncht. Genoeg boodschappen voor de komende dagen in huis, ik kan er weer even tegenaan. In figuurlijke zin, want ik heb de energie die voor deze week had wel al gebruikt de afgelopen dagen geloof ik.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Blossom, weet niet of je nog meeleest, maar zie jij kans om de tabel maandag te doen?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioen36 schreef op 20 september 2014 @ 11:54:

Hatse: ik hou ook niet van ochtendsporten😜 dat bootcamp ga ik volgend jaar wel eens proberen met lekker weer en als ik wat betere conditie heb.



Ga volgende week vrijdag aan trainer vragen om advies om spieren te trainen. Maar dan wel half uur lopen van te voren. Boksen vind ik te leuk om te doen dus het zal voorlopig 1 keer in de week zijn.



Pyh: Zijn de hoeveelheden zo weinig want vind aantal kcal wel wel weinig voor wat je hebt gegeten . Misschien tussendoor toch kijken naar kaloriebommen die wel gezond zijn maar niet vullen. Bakje nootjes naast je neer zetten.



Sgaap: succes met alles . Werk nu ook nog niet full time maar hoop wel dat ik sporten volhou in combi met werken :s



Cupcake: even erdoorheen en weer doorgaan. Komt goed



Positief :



- besefte gister dat de eerste 10 kilo eraf is sinds ik begonnen ben ( dit was voor dit forum)

- deze week weer 3 keer ben gaan sporten

- lekker gegeten hebJa de hoeveelheden zijn heel klein. Zo was het avondeten bijvoorbeeld maar 250 gram (pasta,groente,saus en vlees) Ik ga van de week eens even kijken naar gezonde tussendoortjes!
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje:



O 2 rijstwafels met magere kaas, fruitsmoothie

L 2 boterhammen met paturain, 2 met magere kaas, appel

T handje noten / rozijnen

D risotto met rucola, sperziebonen en dorade, 2 glazen melk



Ik ben er tevreden over: genoeg fruit en groente, zuivel, noten, vis, prima. Alleen niet zo blij met hoe zout de risotto was geworden, heb nu het gevoel alsof ik een slok zeewater op heb
Tjezus, wat vals
Net terug van verjaardag. Wel stukje taart genomen.



Eetlijstje

O/L : 3 spelt boterhammen met gestampte muisjes

T: taart met fondant, 1 stukje leverworst, rolletje augurk met cervelaatworst, handje chips, komkommer en worteltjes

D: nasi met lepel pindasaus



Wel heen en terug met kind achterop gefiets naar verjaardag zo'n 10 km in totaal. Dus ook nog wat bewogen.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke dag gehad, vrij gezond gegeten. Veel gefietst van hot naar her.
Alle reacties Link kopieren
quote:tweety29 schreef op 19 september 2014 @ 21:49:

[...]





Had wel verwacht dat ik ongesteld zou worden, maar vorige cyclus was 24 dagen en nu dus 35. Vorige maand ben ik ook 11 dagen ongesteld geweest niet heel heftig maar toch . Mijn cyclus is knap in de war iig, maar ja ben ook veel afgevallen dus misschien wel logisch

Plus jij deed natuurlijk Cambridge. Daar is de mijne ook van in de war geweest. De eerste ongesteldheid nadat ik met CB begon duurde 5 weken!

Maar ik slik de pil ook door, dus kan niet goed inschatten hoe vaak het echt in de war is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Druk dagje gehad.



Eetlijstje:



O: 2 vkb geroosterd met pindakaas (11:00)

T: 100 gr druiven (16:00)

A: pizza met rood wijntje (18:00)

T: 2 donk.meergr.bh banaan thee met honing (net)



Totaal zo'n 1600 kcal.



Morgen lekker dagje in huis rommelen en verse tomaten/uisoep maken
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
quote:jan10e2000 schreef op 20 september 2014 @ 21:28:

[...]



Plus jij deed natuurlijk Cambridge. Daar is de mijne ook van in de war geweest. De eerste ongesteldheid nadat ik met CB begon duurde 5 weken!

Maar ik slik de pil ook door, dus kan niet goed inschatten hoe vaak het echt in de war is geweest.Ik deed en doe geen Cambridge hoor!
Ik had een feestje bij goede vrienden van ons vandaag, ben nog niet zo lang terug dus reageer ff niet op anderen, morgen weer.



Ik heb me redelijk ingehouden, niet echt een lijndag maar zal ook niet enorm zijn aangekomen.



O: kwark met granen en een banaan

T: -

L: brood met filet, geroosterde paprika, beetje oude kaas (in lunchroom) met een cappuccino

T: 2 kleine frituursnacks, bladerdeeg hapje met kaas, half glaasje wijn

D: 3 stukjes turks brood, 3 saté met beetje satésaus, komkommer



Expres geen gebak genomen, en geen stroopwafel, weinig alcohol, geen lasagne en een verwaarloosbare hoeveelheid snacks. Ben wel tevreden. saté zat in de satésaus dus dat moest ik wel nemen. Verder cola light gedronken en vrij veel thee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven