Wat vinden jullie van de OV-chipkaart?

07-09-2014 21:22 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,



Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van de OV-chipkaart vinden. Wat zou bijvoorbeeld beter kunnen aan de ov-chipkaart? Of ergeren jullie aan bepaalde dingen?



Ik vind het zelf een handig kaartje, het vervelende is dat je niet achteraf kan betalen en dus iedere keer saldo op moet laden..

Wat vinden jullie van de OV-Chipkaart?

Totaal aantal stemmen: 83

Super goed! (8%)
Goed (18%)
Matig (18%)
Super Slecht! (55%)
Alle reacties Link kopieren
quote:gioia82 schreef op 09 september 2014 @ 13:07:

Op zich vind ik het handig maar het is nog niet goed uitgewerkt. Ik heb bijvoorbeeld een jaartrajectkaart. Als ik buiten mijn traject wil reizen (doe ik vrij vaak), dan kan ik niet gewoon in- en uitchecken bij de NS maar moet ik eerst een apart kaartje op mijn trajectkaart zetten. En dit moet via de automaat, waar de laatste tijd enorme rijen staan omdat veel mensen niet begrijpen hoe het werkt. Ik reken altijd 10 minuten extra voor de automaat anders mis ik mijn trein. Echt overal kan ik in- en uitchecken met mijn NS-chipkaart, behalve bij de NS... Dat begrijp ik dus echt niet, waarom zorg je als bedrijf niet gewoon dat je product goed werkt voordat je mensen ermee opzadelt?Hier hebben ze nu wel een nieuw jaartrajectabonnnement voor. Ik weet niet of dat over te zetten is, maar dan check je gewoon in en uit en betaal je aan het einde van de maand de kosten van buiten je traject. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:smulrol schreef op 08 september 2014 @ 18:03:

[...]



Lekker zeiken kan jij. .

De ns weet elke keer als jij met een anonieme kaart een treinreis gaat maken niet hoe ver jij wilt reizen. Van Amsterdam naar Schiphol? Of Groningen naar Maastricht?

En aangezien ze geen gegevens van je hebben omdat jij zo graag anoniem wilt blijven moet er een minimaal bedrag op staan om frauderen door calculerende burgers tegen te gaan.







Nou toch niet hoor, de NS heeft toch dit systeem aangeschaft, dan moeten ze ook maar maken dat het werkt.

Ik hoop dat je Kassa hebt gezien gister, mijn god, te erg voor woorden, mensen die een kaart van 3800 euro in hun zak hebben en die dan toch nog een boete moeten betalen omdat ze vergeten hebben om in te checken!

En dat inchecken en uitchecken met een abonnement is dus gewoon een verzonnen regel die de vervoersmaatschappijen, verzonnen hebben.



Makkelijker kunnen we het niet maken, of zoiets?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Toch niet te geloven dat dit nodig is:



Oefenen met de NS-kaartautomaat





Er zijn diverse oefenfilmpjesexterne link beschikbaar van de NS-kaartautomaat, bijvoorbeeld over hoe u een los kaartje (eenmalige chipkaart) koopt.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op zich wel handig ik heb met automatisch opwaarderen dus ik sta nooit met een krap budget. En daarbij is het voor mij als slechtziende handig dat ik niet op zoek hoef naar balies en kaartautomaten. Nadelig is dat ik nu loop te zoeken om in en uit te checken dat is voor mij dan weer wat vervelender. Dus voor en nadelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ieniemienie82 schreef op 08 september 2014 @ 16:19:

Ik vind het een omslachtig en duur systeem. Als je maar zo nu en dan eens met de bus weg gaat vond ik de strippenkaart ideaal. Ik reis hierdoor nooit meer met het ov maar ga liever met de auto.



Eens.



En ik begin me nu echt een bejaarde te voelen, dat ik geen zin heb om me erin te verdiepen omdat ik het te omslachtig vind.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Misskatie schreef op maandag 08 september 2014 06:30 Sorry. Niks geks aan : ). Als je incheckt maar vergeet uit te checken betaal je teveel he. En ja. Ik betaal dat. Tis een kind en dan betaal je als ouders de kosten van zijn levensonderhoud , waaronder reiskosten .Ik betaalde mijn eigen bus en trein altijd hoor. Mijn ouders zeiden dat ik naar school gewoon kon fietsen en geen vrienden moest zoeken die zo ver weg woonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal er van dat ze het alleen hebben gemaakt voor "normale"mensen

met "normale mensen"bedoel ik mensen die goed kunnen zien en kunnen horen. Ik wil hiermee niet zeggen dat je anders niet normaal bent. Maar even voor de uitleg.

Waarom niet een groen lichtje als je inchecked en wit als je uitchecked. Rood kan al wel als je niet goed inchecked.

Sommige vervoerders heeft de piep wel iets veranderd,maar bij de Connexxion bijvoorbeeld niet.

Als ik met de trein moet in de buurt probeer ik te kijken of ik er ook met de bus kan komen. Verder moet je wel met de trein als je verder wilt.



Ook is het systeem vooral in het voordeel van de vervoerder.
Alle reacties Link kopieren
De NS zou ook een mogelijkheid moeten bieden om je ticket dus van A naar B te kunnen zetten. Ga je verder dan betaal je 20 euro. Zo hoef je geen 20 euro op je kaart te zetten. Het is alleen gedaan omdat ze bang zijn dat je van Groningen naar Maastricht rijd en dat niet gaat uitchecken.
Fijn! Vind het praktisch dat ik maar één kaart nodig heb voor de metro, tram, trein, enz.Gaat de trein niet, dan ga ik met de bus. Gaat de metro niet, dan kan ik met de trein. Allemaal zonder na te denken over of ik wel of geen kaartje heb. En ik koop ten minste geen kaartje van A tot C als de trein maar tot B gaat. Van B tot C kan je anders weer voor een nieuw kaartje betalen...



Alleen met die poortjes heb ik ruzie. Of ik ben te snel en loop er tegen, of ik ben te langzaam en loop er ook tegen. En dan gaan ze nog piepen ook. :') Als er een poortje niet dicht is, ga ik altijd daar doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Onze medewerkers komen veel vanuit het buitenland (UK, USA) hier naartoe en dan moet je ze eens proberen uit te leggen hoe zoiets werkt.

Vooral ook dat ze dan niet alleen moeten in- en uitchecken, maar ook een InterCity Direct incheckstation moeten zoeken en daar ook nog eens moeten inchecken. Not out? Noooo not out, alone maar in... pfff.

En dan hebben ze dus ook geen betaalkaart hier werkt.

Kunnen ze in Amsterdam wel hun creditcard gebruiken, maar niet als ze dan weer vanaf ons station terug moeten.



En dan moeten ze ook nog als Speedy Gonzalez door zo'n poortje...

En nee, ze kunnen ook niet vooraf een kaartje via de NS-site kopen want daar kun je dan alleen maar met Ideal betalen .

Sorry, nee ik vind het geen verbetering.
Alle reacties Link kopieren
@foliantje

Is een (anonieme) mobility mixx kaart dan misschien interessant voor jullie werknemers ? Vrienden van mij reizen daarmee en de rekening gaat rechtstreeks naar de baas.

Opwaarderen e.d. gaat automatisch.



http://www.mobilitymixx.nl
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik wil helemaal geen OV chip. Wat was er mis met de papieren treinkaartjes en de strippenkaart voor de bus?
Ik heb gewoon een persoonlijke kaart want had ooit een voordeel abonnement. Nu ik geen abonnement meer heb moet ik ook opeens 20,- op die kaart laden, belachelijk daar kan ik een mooie tas boodschappen voor halen. En nee die 20,- maak ik niet uiteindelijk op want ik ga verder nooit met bus of tram. En als ik die 20,- terug wil hebben moet ik 2,50 betalen hoe Belachelijk!!!! Is dat...

Dit in combinatie met het vele gedoe op het spoor rondom Schiphol heeft ervoor gezorgd dat ik nu met heel veel plezier met mijn eigen autotje naar werk ga. Heerlijk comfortabel en zelfs in de spits geen file op mijn traject. Geen trein voor mij als het even niet hoeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningbaleys schreef op 18 september 2014 @ 22:58:

Ik wil helemaal geen OV chip. Wat was er mis met de papieren treinkaartjes en de strippenkaart voor de bus?

Dan koop je toch papieren treinkaartjes. Ik snap ook niet dat mensen een OV-chipkaart kopen als ze nauwelijks met het openbaar vervoer reizen.



En strippenkaarten waren ook niet ideaal. Moest je ook van te voren altijd zorgen dat je voldoende strippen had. Dan vind ik één kaart voor al het OV een stuk handiger. Zeker als vaak met het OV gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:wcpapiertje schreef op 19 september 2014 @ 23:36:

[...]



Dan koop je toch papieren treinkaartjes. Ik snap ook niet dat mensen een OV-chipkaart kopen als ze nauwelijks met het openbaar vervoer reizen.





Het papieren treinkaartje is per 9 juli afgeschaft

Je moet een chipkaart voor eenmalig gebruik kopen. Kost je 1 euro per (enkele) rit extra.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er niet kapot van, de OV chipkaart.

Tot voor kort had ik een studenten OV maar nu moet ik dus een nieuwe kaart aanvragen maar ik heb gewoon geen zin in dat gedoe. Een geschikte foto zoeken (maken) het moeten opwaarderen. Ik vind het sowieso belachelijk dat er twintig euro op moet staan. Ik wil die keer dat ik nog met het OV ga gewoon een kaartje uit de automaat trekken en klaar. Maar dat gaat niet meer. Ik moet of een ov kaart hebben of extra per rit betalen.

En het zorgt er denk ik voor dat mensen die al amper met het OV gaan nu eerder voor eigen vervoer kiezen. Ze moeten of een kaart hebben mét minimaal 20 euro saldo, terwijl het ritje misschien maar 5 euro kost. En hebben ze geen kaart dan moeten ze een toelage betalen, het OV is al niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 19 september 2014 @ 23:40:

[...]





Het papieren treinkaartje is per 9 juli afgeschaft

Je moet een chipkaart voor eenmalig gebruik kopen. Kost je 1 euro per (enkele) rit extra.De chipkaart voor eenmalig gebruik is het papieren kaartje. Er zit nu alleen een chip in.
Ik vind het vooral irritant dat je onderweg niet meer kunt checken of je nu wel of niet goed hebt ingecheckt. Vroeger keek je op je kaartje: ja, zit een stempel/datum op, en dan kon je lekker ontspannen. Is er al een app voor misschien?
Heel slecht systeem dat idd niet in het voordeel van de reiziger is. Voor af betalen voor een product dat ook nog eens te wensen over laat zou op basis van vertrouwen moeten gebeuren, maar met een product dat zo vaak niet op tijd is, vieze omgeving heeft of geen zit plaatsen is dat niet echt geoorloofd.



Ben al vaak, wegens weer allerlei omleidingen en geren op onbekende stations, vergeten uit te checken. Nu kwam ik goedkoper uit, maar dat is in eens wel verdacht want na zo veel keer blokkeren ze je kaart, ja dan wel is er in eens geen vertrouwen, van uit de vervoerder niet (waar ze wel vertrouwen van ons gebruikers eisen).



Er is ook geen keuze voor mensen met weinig geld, want op een anonieme kaart moet meer geld staan dan op een persoonlijke, en een los kaartje is veel duurder. Wederom een soort beloning voor je zelf laten volgen, voor het zelfde product (=reis naar een bestemming). Ik vind het pervers.



Het zal nog wel gebeuren dat je meer moet gaan betalen voor contant betalen (er was al een bericht ergens laatst dat winkels geen contant geld meer willen), waar tot voor kort je nog extra moest betalen om te pinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allemaal erg omslachtig.En duur.En nog onpersoonlijker.

En ik hoorde dat de gele borden met de vertrektijden erop ook weg gaan, omdat "iedereeen toch een smartphone heeft"

Reden voor mij om niet snel de trein te pakken.En mocht ik wel gaan, klamp ik de eerste de beste NS medewerker aan Als iedereen dat nou doet, is de NS veel duurder uit!
Op een anonieme kaart moet net zoveel staan als op een persoonlijke hoor, alleen als je een abonnement hebt bij ns is het instaptarief lager.



Je kaart blokkeert pas wanneer je 12 (!) keer niet hebt uitgecheckt. Eerlijk is eerlijk, dan kun je ook haast niet meer spreken van onopzettelijkheid. In dat opzicht is een soort van borg, want zo zie ik dat inataptarief, helemaal zo gek nog niet.
Volgens mij is de ov-chipkaart superhandig voor mensen die regelmatig met ov gaan, maar juist super onhandig voor mensen die incidenteel met ov gaan.
quote:miedo schreef op 20 september 2014 @ 10:59:

En ik hoorde dat de gele borden met de vertrektijden erop ook weg gaan, omdat "iedereeen toch een smartphone heeft"

Gaat niet door volgens mij.
quote:wcpapiertje schreef op 20 september 2014 @ 10:35:

[...]



De chipkaart voor eenmalig gebruik is het papieren kaartje. Er zit nu alleen een chip in.





Plus 1 euro toeslag.

Ik reed heel sporadisch op een kort traject tot de grens. Doe ik nu niet meer, want ik betaal of 1 euro extra (en eigenlijk nog meer omdat het goedkopere retour niet meer bestaat) of ik moet 20 euro, die ik nooit opmaak, op een anonieme kaart storten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 07 september 2014 @ 21:43:

En de afgesloten hekjes een onveilig gevoel geven. Er wordt gezegd dat ze in nood automatisch opengaan. Nou, daar twijfel ik aan.Er staan altijd een paaltje met een noodknop om alle poortjes in die rij te openen.quote:Vl43inder schreef op 07 september 2014 @ 22:16:

Kun je eigenlijk op een doorsnee station je kaart opwaarderen?Op vrijwel alle treinstations staat een kaartautomaat of oplaadautomaat waarmee dat kan. Er zijn enkele uitzonderingen, namelijk nieuwe stations van andere vervoerders dan NS zoals Hoevelaken of Hengelo Gezondheidspark.quote:paleviolet schreef op 07 september 2014 @ 22:29:

Dat is veranderd naar tien euro (of is dat alleen als je een voordeelurenkaart hebt?) en als je met de bus reis hoeft er maar 5 euro op te staan geloof ik.Bij reizen met NS is het instaptarief 20 euro (anonieme kaart of zonder kortingsrecht) of 10 euro (bij abonnement of samenreiskorting), bij bus, tram en metro is het 4 euro. Omdat je 4 euro rood mag staan op je kaart, kun je inchecken met respectievelijk 16, 6 en 0 euro saldo op je kaart.quote:paleviolet schreef op 07 september 2014 @ 22:29:

ik heb wel het idee dat ik nu veel duurder uit ben omdat retourkaartjes niet meer bestaan, en ik geloof ook niet dat dat op een andere manier word gecompenseerdIn de jaren voor de invoering van de OV-chipkaart zijn retourtjes steeds iets duurder geworden en enkele reizen iets goedkoper, totdat op zeker moment een retour precies twee keer de prijs van een enkele reis was. Als je voor 9 juli dus twee enkele reizen kocht, was je al net zo duur uit als met een retourtje.quote:paleviolet schreef op 07 september 2014 @ 22:29:

En de meereiskorting is ook weg, jammer, want mijn moeder bijvoorbeeld reist te weinig met de trein voor een eigen voordeelurenkaart.Samenreiskorting is niet verdwenen, maar wel ingewikkelder geworden. Uw moeder moet met een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart reizen, daarop het product Samenreiskorting laden en daarbij nog voldoende saldo. Bij in- en uitchecken wordt dan de kortingsprijs in rekening gebracht.quote:Rubber_Ducky schreef op 07 september 2014 @ 22:30:

-Als hij verlopen is dan moet je als het resterende bedrag onder een x bedrag zit, BETALEN om het over te laten zetten.Bij een loket van NS kun je gratis saldo tot 30 euro van de ene kaart op de andere kaart laten overzetten.quote:MarianneDavids schreef op 07 september 2014 @ 22:38:

Buitenlanders hebben sowieso een probleem want je kunt vrijwel nergens betalen met een creditcard.Bij bijna alle kaartautomaten van NS kan met creditcard worden betaald. De automaten waarbij het nu nog niet kan, worden binnenkort aangepast zodat het ook daar kan.quote:steph schreef op 07 september 2014 @ 23:07:

Aan de ene kant is het handig maar voor oudere mensen is het niets.

Schoonma en vriendin wilden gewoon twee stations verder maar snapten niets van die automaten. Zijn niet gegaan. Geen ov-mensen die ze vertrouwden.En ze durfden wel te reizen toen er nog kaartjes uit de kaartautomaat kwamen? Er zijn immers nog altijd eenmalige chipkaarten te koop.quote:proestie schreef op 07 september 2014 @ 23:32:

Waarom ¤ 20 voorschieten? Waarom is het niet andersom en schiet de NS de reiziger voor?Er zijn plannen voor achteraf betalen. Bij de Business Card en Traject Vrij reis je al op rekening. Kosten worden achteraf van je rekening afgeschreven. Er zijn nu proeven om dit verder uit te rollen, zoals bij de RET.quote:Dystania schreef op 07 september 2014 @ 23:50:

Afgrijselijk. Ik woon niet meer in Nederland en schrok me helemaal kapot, zowel dat het systeem was veranderd (niets van meegekregen, sta je dan op het station te etteren met die automaat) en hoe peperduur het is. We gingen maar een paar keer met de trein, dus ik heb losse kaartjes gekocht (die dan meteen een euro duurder zijn ).



Nee, ontzettend onaantrekkelijk nu om nog gebruik te maken van het OV, voor mij.Want het is goedkoper om een huurauto te regelen? Of een taxi?quote:vivinnetje schreef op 08 september 2014 @ 00:10:

Inmiddels kun je ook bij de automaten niet meer terecht zonder zo'n ov-chipkaart...Je kunt bij de automaten eenmalige chipkaarten kopen.quote:Noah_ schreef op 08 september 2014 @ 07:24:

2x enkele reis nu duurder dan 1x retour vroeger is volgens mij niet zo. De enkele reis van nu is de helft van een retour nu, terwijl de enkele van vroeger duurder was dan de helft van een retour.In de jaren voor de invoering van de OV-chipkaart zijn retourtjes steeds iets duurder geworden en enkele reizen iets goedkoper, totdat op zeker moment een retour precies twee keer de prijs van een enkele reis was. Als je voor 9 juli dus twee enkele reizen kocht, was je al net zo duur uit als met een retourtje.quote:fiool schreef op 08 september 2014 @ 11:18:

Ik vind het een klote-ding. Niet alleen kan je niet meer even een vriend of vriendin meenemen, de NS heeft ook na de eerste analyse van de reisgegevens het voordeelurenabonnement aangepast, zodat je geen korting meer hebt in de ochtendspits.Het oude Voordeelurenabonnement wordt sinds augustus 2011 niet meer verkocht, maar mensen die zo'n abonnement al hadden, kunnen het blijven verlengen en onder de oude voorwaarden blijven reizen. Zij krijgen dus korting in de middagspits (korting in de ochtendspits was er op werkdagen voor 9:00 al nooit).quote:lizzy75 schreef op 08 september 2014 @ 13:11:

Ik ga nooit met de trein, maar wilde laatst een pleziertripje doen met mijn dochtertje. Gezellig een keertje samen met de trein. Maar zonder ov-chipkaart moet je gelijk een euro bijbetalen, ook voor een ritje van een paar euro. Ik heb het instructiefilmpje op internet gekeken. Wij zouden ook een stukje met syntus reizen en dan moet je tussendoor uit- en inchecken. Hoe ingewikkeld wil je een leuk ritje eigenlijk maken?!

En ik heb me er maar niet eens in verdiept hoe ik een railrunnerkaartje moet bestellen.U kunt e-tickets kopen zonder de euro toeslag, waarmee u niet hoeft in en uit te checken. Een railrunner is ook als e-ticket te koop, maar ook als eenmalige chipkaart zonder toeslag bij de kaartautomaat.quote:nina1966 schreef op 08 september 2014 @ 13:38:

Verder vind ik het starttarief wat belachelijk. Prijs per afstand ben ik het helemaal mee eens maar het starttarief voor ov (in amsterdam iig) is 90 c. Voor 2 haltes is dat dan erg duur.Voorheen betaalde je voor een rit tussen twee haltes twee strippen. Ook dat was erg duur.quote:ondernemer schreef op 08 september 2014 @ 13:57:

Ik was laatst op Schiphol, daar staat nu permanent een groep mensen met NS-hesjes bij de NS-kaartautomaten omdat toeristen er anders echt geen wijs uit kunnen. Waarom niet gewoon ook papieren kaartjes laten bestaan?Toeristen kunnen eenmalige chipkaarten kopen.quote:mienietjefietje schreef op 08 september 2014 @ 14:05:

Ook weet ik bijna nooit waar ik hem nu weer moet opladen.https://www.ov-chipkaart.nl/klantenserv ... quote:anky schreef op 09 september 2014 @ 06:44:

En geen retour meer, dus als ik een paar dagen later terugreis kan ik weer 4 kaartjes gaan halen.Met een retour kon je sowieso alleen op dezelfde dag heen en terug.quote:gioia82 schreef op 09 september 2014 @ 13:07:

Als ik buiten mijn traject wil reizen (doe ik vrij vaak), dan kan ik niet gewoon in- en uitchecken bij de NS maar moet ik eerst een apart kaartje op mijn trajectkaart zetten.Je kunt van tevoren een e-ticket aanschaffen. E-tickets met korting zijn voor jaartrajectabonnementhouders nog te koop.quote:understatement schreef op 13 september 2014 @ 10:00:

Hier hebben ze nu wel een nieuw jaartrajectabonnnement voor. Ik weet niet of dat over te zetten is, maar dan check je gewoon in en uit en betaal je aan het einde van de maand de kosten van buiten je traject. Zoiets.Overstappen op Traject Vrij is onvoordelig, want de voorwaarden zijn voor veel mensen slechter. Bovendien verlies je het voordeel van 10 maanden betalen en 12 maanden reizen: voor de laatste twee maanden van je jaartrajectabonnement krijg je geen restitutie als je overstapt.quote:izalinia schreef op 14 september 2014 @ 22:37:

De NS zou ook een mogelijkheid moeten bieden om je ticket dus van A naar B te kunnen zetten.Je kunt een e-ticket kopen.quote:foliantje schreef op 15 september 2014 @ 22:53:

Onze medewerkers komen veel vanuit het buitenland (UK, USA) hier naartoe en dan moet je ze eens proberen uit te leggen hoe zoiets werkt. Jij begrijpt altijd direct hoe reizen in andere landen werkt? Afgelopen jaar ben ik naar Londen geweest, maar ik moest me toch ook behoorlijk inlezen in die Oystercard en het zonesysteem.quote:foliantje schreef op 15 september 2014 @ 22:53:

Kunnen ze in Amsterdam wel hun creditcard gebruiken, maar niet als ze dan weer vanaf ons station terug moeten.Bij bijna alle kaartautomaten van NS kan met creditcard worden betaald. De automaten waarbij het nu nog niet kan, worden binnenkort aangepast zodat het ook daar kan.quote:swanlady schreef op 19 september 2014 @ 12:18:

Nu ik geen abonnement meer heb moet ik ook opeens 20,- op die kaart laden, belachelijk daar kan ik een mooie tas boodschappen voor halen. En nee die 20,- maak ik niet uiteindelijk op (...) heeft ervoor gezorgd dat ik nu met heel veel plezier met mijn eigen autotje naar werk ga.En voor iedere reis even langs de pomp om twee liter in je tank te gooien? Want een volle tank, die maak je natuurlijk nooit die ene reis op. Als je zo weinig reist dat het bedrag wel langere tijd op je chipkaart blijft staan, koop dan voor je reis een e-ticket. Betaal je precies de ritprijs, zonder euro toeslag.quote:Blusher schreef op 19 september 2014 @ 23:53:

Ik wil die keer dat ik nog met het OV ga gewoon een kaartje uit de automaat trekken en klaar. Maar dat gaat niet meer. Ik moet of een ov kaart hebben of extra per rit betalen.Je kunt een e-ticket kopen om precies de ritprijs te betalen.quote:Blusher schreef op 19 september 2014 @ 23:53:

En hebben ze geen kaart dan moeten ze een toelage betalen, het OV is al niet goedkoop.Maar een auto wel? Veel mensen vergelijken de prijs van een reis met het openbaar vervoer met de benzinekosten voor die ene reis. Maar aanschafkosten (afschrijving), wegenbelasting en dergelijke laten ze gemakshalve buiten beschouwing. Ik heb geen auto en reis altijd met het openbaar vervoer. Dus ik heb een abonnement, dus ik reis met korting, en dan valt het erg mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven