Hoe help ik mijn moeder een leuke vriend te vinden?

02-06-2011 14:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal!



Mijn moeder is een lieve,mooie vrouw, vrijgezel.

Het blijkt best moeilijk te zijn voor haar om een vriend te vinden, en ik heb wel het idee dat ze het zou willen. Ik gun het haar heel erg.



Nu dacht ik, misschien hebben jullie leuke ideeen. Ik ben heel benieuwd naar verhalen, ervaringen, tips, ideeën etcetera etcetera. En misschien kan ik ook iets doen om haar te helpen?

Hoor graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was ook vrijgezel,en heeft aardig wat gedate en veel relaties gehad ( knappe vrouw en veel inhoud ) maar haar huidige vriend leerde ze kennen via dansles.

Datingsite zou ik niet aanraden, laat haar gewoon eens gezellig uit gaan naar een kroegje ofzo. Weet je zoiets kan je toch niet dwingen, ze komt vanzelf wel iemand tegen.

Het is niet iets waar jij je om hoeft te bekommeren ( wel lief dat je het doet ).



Trouwens ze kan wel een datingsite doen hoor, inschrijven kost vaak niks op RP. Maar houd er wel rekening mee dat de mannen van rond de 50 die op haar reageren ook op mij ( 23 ) reageren.

Het is best wel een vleeskeuring en je wilt niet weten hoe vaak ik berichtjes krijg van 50+ ers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder staat op mijn advies op een (serieuze) datingsite en heeft zondag voor het eerst een afspraak, na twee jaar, vind het zo leuk voor haar! Ze is alweer 12 jaar alleen en gun het haar zo!

Mijn moeder had goede ervaringen met relatieklik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is ook nog vrijgezel, ik zeg altijd tegen haar dat ze naar plekken moet gaan waar zij mannen kan ontmoeten.



Ik vind een datingsite maar niks, zij ziet dat inderdaad ook niet echt zitten, maar ja ieder moet dat voor zichzelf beslissen.



Dus mischien is het iets voor je moeder om naar een leuk cafe te gaan (maar geen kroeg, want je wilt geen man die alleen maar in de kroeg hangt)..



Of op een sportschool..



Eigenlijk weet ik het ook niet echt haha
Love my life!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is juist weer niet van het zelf op stap gaan, heeft wel veel activiteiten en verplichtingen maar bij dat vrijwilligerswerk zie je toch vooral vrouwen vaak.
Alle reacties Link kopieren
Ja een datingsite kan goed werken hoor, er zitten ook wel serieuze mensen op, heb zelf 3 relaties gehad via een datingsite en mankeerde weinig aan die jongens. Maar er zitten een hoop griezels, wanhopige, en sexverslaafde vieze mannetjes ( en vrouwtjes ook wel denk ik ).

Weet je ik denk dat je moeder gewoon het beste veel leuke dingen kan gaan doen. Er is ook een webiste genaamd ouderalleen, waar ze in contact kan komen met andere single ouders. Heeft mijn moeder ook leuke mensen op ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er toch mis met een datingsite? Natuurlijk zit er veel kaf onder het koren, maar je kunt dat er toch zelf uitfilteren? Natuurlijk is het een keuring, maar je keurt toch zelf ook? Zeker als je in het echte leven niet meer zo gauw nieuwe mensen ontmoet, is het ideaal!



Overigens zelf heb ik vaak via datingsites mannen ontmoet; de juiste zat er net niet bij (wel leuke dates gehad en ook 'normale' mannen ontmoet); heb mijn man uiteindelijk wel op een 'georganiseerde' manier leren kennen. Ik ken ook veel andere mensen die een leuke, volwassen relatie hebben gekregen door te daten via internet. Het is allang geen schimmig taboe meer, of een plek waar je alleen maar psychopatische nerds ontmoet.



Er zullen gerust mannelijke vijftiger zijn (of welke leeftijd dan ook) die op alle vrouwen reageren, maar ook mannen die het serieus menen.



Nar een 'leuk café' gaan - denk je nu echt dat een vrouw van in de vijftig daar een man gaat ontmoeten?? Hoe leuk ze ook is, een dagingsite of een andere georganiseerde manier (clubs, singelreizen, gezelligheidsvereniging) lijkt me stukken effectiever.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je even verhalen uitwisselen met de TO van dat andere topic wat net geopend is. Jij zoekt een vriend voor je moeder, haar moeder heeft er te veel (gehad)



Maar ik vind een datingsite helemaal niet zo'n verkeerd idee hoor. Schoonvader staat ook op één of twee van die sites en doet er leuke contacten op. Variërend van een enkele keer afspreken tot een aantal maanden daten. Bijkomend effect is dat je door die dates ook weer op andere plekken komt dan waar ze alleen naar toe zou gaan. Dus haar sociale netwerk wordt sowieso groter.
Alle reacties Link kopieren
Gaat een vrouw van 50 niet meer naar een leuk cafe dan? Mijn moeder wel hoor, samen met haar vriendinnen, ze gaat zelfs wel eens dansen in een club ( daar heeft ze ook haar ex leren kennen ). Er is niks mis met een datingsite, behalve dat je heel erg streng moet keuren ( vind ik zelf ) want er zit veel rommel bij. Dus je moet echt door al die vervelende berichtjes heen lezen en je richten op de leuke mensen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan een vrouw van 50 prima naar een café! Het lijkt mij alleen lastig om daar de liefde van je leven te ontmoeten, daar die kans voor 20/30'ers al niet zo groot is.



En zoals ik al zei: ja, veel rommel op datingsites, maar als het aanbod zo gigantisch is, zitten er ook altijd wel wat leukerds bij. En uiteindelijk hoeft het er maar één te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik zoek een vriendin voor mn vader! Hoewel het een lastige man is, dus ik ben benieuwd of dat ooit nog gaat lukken... Zucht
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal waar Aureel, maar het lijkt me als 50er zo moeilijk op zo'n datingsite. Zelfs de mannen van de 50 willen vaak een jongere vrouw ( waarom reageren ze anders op mij, ik had hun dochter kunnen zijn ). Maar denk dat je gelijk hebt dat de moeder van TO beter een georganiseerd iets kan doen. Zoals ik al zei is ouderalleen een goede site voor single moeders en vaders.
Alle reacties Link kopieren
@siroop ha ha misschien is het wat voor de moeder van TO?

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel eens makkelijker kan zijn via een datingsite voor die leeftijdsgroep dan voor bijvoorbeeld twintigers en dertigers. Denk zelfs dat er méér serieuze mannen tussen zitten.



Mijn vader heeft ook al vijf jaar een (duitse) vriendin die hij op internet heeft leren kennen. Het kan dus wel



Nu ik nog ;)
Alle reacties Link kopieren
Ooow zo herkenbaar. Mijn moeder is ook vrijgezel, wordt volgend jaar 50 en zou ook graag weer eens een man in haar leven willen hebben.

Ze heeft wel gedate, maar dat viel in het water. Mannen kunnen (ongeacht welke leeftijd) zo incompetent zijn! Aan sociaal vermogen ontbreekt het ze soms wel eens.



Ze zit nu zelf op een datingsite, maar op dit moment heeft ze nog niet DE MAN eruit kunnen filteren

En ze ziet zichzelf niet in een cafeetje gezellig een man aan de haak slaan haha. Lastig lastig.

Als tiener heb je het makkelijk, even een potje tongworstelen en je hebt verkering
Alle reacties Link kopieren
Vind je Mrsje? ik had als tiener nooit een vriendje, juist wel nu ik 23 ben.

Weet je wat het ook is, veel moeders ( neem even mijn eigen en mijn tante als voorbeeld ) zijn soms een beetje veeleisend. Ik heb wel eens een man uitgezocht voor mijn moeder via een datingsite, die ze ook in het echt onmoet had, ik vond hem prima voor haar, zij vond het een vreselijke man.

Tja doe ik dus ook nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties tot zover!!

Was niet eerder in de gelegenheid te reageren, maar heb alles gelezen en vind het heel leuk om van jullie te horen. Ook de herkenning. En jullie geven mij goede ideeën waar ik zeker iets mee kan!
Alle reacties Link kopieren
op datingside moet je inderdaad op passen maar ik denk overal weg er zitten overal van die losers ik ben zelf 50 en ik krijg juist via sides aanbiedingen van hele jonge mannen die mijn zoon kunnen zijn .sportschool is misschien ook een idee ,heb ik na mijn scheiding ook iemand leren kennen weliswaar 10jaar jonger heeft helaas door bizarre omstandigheden maar 6jaar geduurd succes
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2014 19:39
Reden: hengelen/oproep
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lovedestiny schreef op donderdag 02 juni 2011 15:14 Mijn moeder is ook nog vrijgezel, ik zeg altijd tegen haar dat ze naar plekken moet gaan waar zij mannen kan ontmoeten.



Ik vind een datingsite maar niks, zij ziet dat inderdaad ook niet echt zitten, maar ja ieder moet dat voor zichzelf beslissen.



Dus mischien is het iets voor je moeder om naar een leuk cafe te gaan (maar geen kroeg, want je wilt geen man die alleen maar in de kroeg hangt)..



Of op een sportschool..



Eigenlijk weet ik het ook niet echt haha Vertel hoe doe je dat op een sportschool. Ik heb namelijk bij mij op sportschool een leuke man ontdekt, maar vind het toch vreemd om in een sportschool op een man af te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een gescheiden moeder met 3 kinderen en ruim 6 jaar geleden heb ik mijn vriend leren kennen toen ik avondje uit was (jawel in de kroeg). Maar noch hij, noch ik zijn echte kroegtijgers, waren allebei avondje uit en tja de rest is geschiedenis. O ja ik was 45, hij min of meer net zo oud. En we woonden toevallig ook maar kwartiertje bij elkaar vandaan.

Dus ze zijn er wel,leuke mannen van die leeftijd die niet alleen maar in de kroeg hangen (ook al ontmoet je ze daar )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven