5 maanden uit elkaar - bevrijding

19-09-2014 14:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik heb eens wat vragen, ik ben sinds eind april weg bij mijn ex, deze bedroog mij en kwam ik achter. Nu had ik de eerste maand er moeite mee want voelde me bedonderd en alleen, maar nu sinds juli heb ik zo van dit is beter en voelde me eigenlijk bevrijd uit een situatie. Zo gek, want had dit niet zo snel verwacht.



We waren meer goede vrienden dan liefdes partner, dat merkte ik wel. We hadden weinig intimiteit en we konden alleen goed praten met elkaar maar was laatste maanden ook niet veel meer. Ik irriteerde ook al heel lang aan puntjes van haar en we verschilde sterk. Ik wou zelfstandiger zijn terwijl zij heel afhankelijk was van structuur in haar leven en haar ouders. Nu zijn we maanden verder en voel ik me gelukkiger dan ooit. Ik was ook wel gelukkig met haar maar nu voel ik me prettiger met mezelf alsof ik herboren ben. Is het zo gek om dan zo snel over heen te zijn? Want soms hoor ik dan wel over haar en dat ze het leuk heeft met diegene waarmee ze me bedroog en dan doet het me niks. Ik hou dr ook niet in de gaten en vindt het allemaal wel prima wat zij doet met haar leven. Gun haar gewoon geluk toe, geen wrok. Zal altijd de goede momenten onthouden maar weet nu wel dat ik toen niet gelukkig was met mezelf. Ik ging helemaal op in mijn werk en vond het leven een sleur. Kan je dan naar 6 jaar zo ineens er overheen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar wel.
Alle reacties Link kopieren
Joh, niet zo over nadenken, gewoon lekker genieten. Mooi toch?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan, misschien had je al langer de behoefte bewust of onbewust en heb je het al deels verwerkt en waren jullie al uit elkaar gegroeid. Is toch fijn dat je je er goed over voelt?
Alle reacties Link kopieren
Zeker, maar iedereen reageert zo van dat je er niet overheen bent. Zo gek is dat. Want ben alleen op vakantie geweest en voelde heerlijk. Savonds ook, dan zit je alleen thuis en iedereen vindt het zielig, maar ik vind het lekker. Doordat anderen dan zeggen van je bent er niet overheen, dan geef ik aan van ja maar het doet mij niks meer. Ik heb meer zelfvertrouwen gekregen de afgelopen maanden en ik geniet van alles. Hoe klein het ook is.
Alle reacties Link kopieren
Mensen hebben altijd wat op te merken: Blijf je lang alleen na een relatie dan hoor je dat je zo onderhand maar iemand moet zoeken anders blijf je alleen. En heb je snel een ander dan is het weer te snel voor de meesten want dan "heb je het nog geen plekje kunnen geven"(ook zo'n braakuitdrukking trouwens).

Jij stelt het goed, je ex blijkbaar ook, dus wat wil je nog meer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Klinkt voor mij ook normaal.

Na mijn scheiding duurde het nog geen 2 maanden, toen wist ik zo zeker dat ik totaal niks meer voor haar voelde.

Ik heb me in die periode wel eens afgevraagd of ik dan wel echt van haar gehouden heb.

Maar ik ben nu helemaal happy met mijn nieuwe leven!
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft veel te maken met je ingesteldheid.

Je koestert geen wrok, je gunt haar haar geluk en je onthoudt de mooie momenten zoals je in je topic vermeldt.

Dat maakt je tot mooie mens.

Innerlijk dan.

En die zijn meestal gelukkig.
CARPE DIEM
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat kan best. Geniet maar lekker van je leven.
Kon ik dat maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:coco95 schreef op 19 september 2014 @ 22:47:

Kon ik dat maar.Precies wat ik dacht. Lijkt me "fantastisch"...
Ik was dolgelukkig dat het uit was met mijn ex. Had niet gemerkt hoe eenzaam ik me eigenlijk voelde in mijn relatie. Na 6 jaar ineens alleen wonen, jemig wat een bevrijding was dat zeg.Ik was er al veel langer klaar mee dan ik zelf had gedacht en genoot ook echt van he alleen wonen, niet op mijn tenen lopen, hem niet meer ruiken of naast hem hoeven liggen. En ik had dat gevoel al na een week



Geniet er van zou ik zeggen,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven