Mode & Beauty alle pijlers

Rits gaat steeds open

19-09-2014 12:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vrij nieuwe broek waarvan de rits steeds open gaat. De broek is niet te klein of te strak. Kan dit opgelost worden met een nieuwe rits?
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe rits zou een oplossing kunnen zijn. Ik zelf heb een ring van een sleutelhanger in het lipje van de rits gedaan, en doe de ring om de knoop en dan de broek dicht. Zo zakt je rits ook niet meer
Alle reacties Link kopieren
Semi-automatisch noemt mijn vader dat ;)



Verder geen tips..
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
zorg ervoor dat je nieuwe rits dan een pinnetje heeft om de rits te stoppen/op de rem te zetten
Met een tangetje iets toeknijpen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een touwtje door het oogje van de rits en dan inderdaad, zoals miss_anoniempje zegt, eerst rits dicht dan touwtje om de knoop en dan knoop dicht.



Maar als het een nieuwe broek is zou ik terug gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe wat gsleutel doet, maar dan met een dunne elastiek
Ik doe het net zoals hierboven met de ring van een sleutelhanger en dan om de knoop heen :-)
Alle reacties Link kopieren
wat Marana zegt.Neem een rits met een stop erop.
Ik steek een veiligheidsspeld door de rits, onder de zipper, zodat hij niet meer terug kan lopen.

Maar de sleutelhanger klinkt praktischer eigenlijk
Er zijn wel van die speciale ritsen. Die hebben een tandje en dat kan je op slot zetten, maar dat is uit de tijd van het moet zo strak mogelijk zitten.

Maar ik vind die tip van die sleutelhanger wel een goede. Er zit ook wel eens een haakje bovenaan om de stof bij elkaar te houden, maar dat is meer iets van rokken. De knopen zouden dat moeten doen.
Ik gebruik een klein haarelastiek.

Door het oogje van de rits, en dan om de knoop heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit probleem met een rokje, waarvan het ritsje aan de zijkant zit. Iemand hier ook een oplossing voor? Het idee met iets om de knoop doen werkt hierbij dus niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven