veel dingen doen met je kinderen

19-09-2014 19:55 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik (en onze kinderen) gaan erg graag op stap / reis.

tot nu toe dus elke zomer twee weken weg, vorig jaar zijn we voor ijkn verjaardag in de winter 3 dagen naar Disney geweest (aanbieding ) en met Pasen twee dagen tipi in slagharen (doen we niet elk jaar maar ik heb in het voorjaar toch wel vaak zin om iets te doen). Verder gaan we al eens een dagje naar een speeltuin , met mijn werk mogen we gratis naar Movie Park en twee weken later met man zijn werk gratis bellewaerde.



Vraag me soms af of we het ons kinderen allemaal niet te goed gewoon maken, ze zijn op dat vlak echt wel verwend ...

Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf kan het geld eigenlijk ook niet missen, zit in de WW. Dus deze aanbieding kwam me erg goed uit. Daarbij zijn het niet mijn eigen kinderen maar die van mijn broer en wist ik al een maand dat ze zouden komen. Ik heb dus vorige maand expres wat zuiniger geleefd om dit te kunnen doen. Niet omdat het moet, die meiden zijn snel genoeg tevreden. Ik vind het zelf ook leuk en geniet echt van zo'n dag met ze!
Maar wat is verwennen, hè?



Ik maak mijn kind erg blij met een bezoekje aan het strand. Daar hoeft het niet >20gr voor te zijn. Ik denk dat wij van oktober t/m mei ook wel 1x per maand naar het strand gaan. Broodtrommeltjes vullen en de schep mee.



Daarnaast vnidt mijn dochter een klimbos, grote speeltuin of de dierentuin fantastische uitjes. Of wat dacht je van de bieb? Bij ons worden er ook vaak dingen georganiseerd (kunstenaar, voorleesronde door een acteur, voorstelling met handpoppen) waar ik graag met mijn dochter naartoe ga.



Ik probeer het allemaal wel een beetje in balans te houden dat we niet altijd en eeuwig maar weg zijn. Al heeft mijn dochter duidelijk meer de behoefte om er op uit te trekken dan ik.
Bij de prijzen voor pretparkuitstapjes kan ik het ook niet laten om nog om te rekenen in guldens. De Efteling kost tegenwoordig 30 euro? Keer drie, plus drie patatjes, drinken, ben je 150 euro kwijt. Oftewel 330 gulden Natuurlijk kun je ook eten en drinken meenemen maar dat vind ik altijd zo onhandig, loop je daar de hele dag mee te slepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 19 september 2014 @ 21:22:

Bij de prijzen voor pretparkuitstapjes kan ik het ook niet laten om nog om te rekenen in guldens. De Efteling kost tegenwoordig 30 euro? Keer drie, plus drie patatjes, drinken, ben je 150 euro kwijt. Oftewel 330 gulden Natuurlijk kun je ook eten en drinken meenemen maar dat vind ik altijd zo onhandig, loop je daar de hele dag mee te slepen.



¤ 35,- zelfs. We zijn er maandag geweest (kinderen hadden studiedag), maar wel met de kortingsactie van AH. Voor lunch hadden we broodjes meegenomen, vooral omdat we geen zin hadden in 2x friet op een dag (middag en avond).



Wij doen ook veel met de kinderen. Vakanties, weekendjes weg, Openuchtmuseum (museumkaart), Efteling etc. We genieten daar allevier van.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik vind het wel veel, maar niet op een negatieve manier. Als het allemaal kan en iedereen geniet er van, dan doe je het toch gewoon? Ik vind eigenlijk dat iedereen hier zo veel doet. Wij doen echt heel veel minder. Onze kinderen hebben het weekend vaak al nodig om bij te tanken van de drukke week.

We gaan met geluk 1x per jaar op vakantie, dit jaar toevallig niet, pretpark zijn we jog nooit geweest, wel een paar keer apenheul, en met enige regelmaat naar zo'n kinderparadijs. Ook wel eens schiphol of dierenpark, maar dat is meer 1x per jaar.

Onze oudste is autistisch dus we zijn wat voorzichtiger met dit soort uitjes. De meeste dingen vind ik ook onbetaalbaar als je er met een heel gezin heen wil.

Ik ben dus meer een koekjesbak moeder zoals iemand dat hier omschreef, gelukkig vinden mijn kinderen dat leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 19 september 2014 @ 21:12:

Wie zegt dan dat ik dat doe en op die manier doe? Je vult in en trekt conclusies.





Maar je mag best minder snel invullen als je iets leest.Was indd mijn eigen interpretatie hoor. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je je doel voorbij schiet als je op hetzelfde moment iemand iets geeft of laat ervaren en tegelijkertijd verduidelijkt dat het niet vanzelfsprekend is. Sterker nog misschien wekt het wel gevoelens op bij een kind om daarover op te scheppen bij een ander. Het is immers heel speciaal, bijzonder....en dat wil ieder kind toch. Ik zou er bijvoorbeeld meer voor voelen om het kind iemand te laten helpen die het krap heeft of door simpelweg niet alles te geven wat ze willen. Maar ook wat gevoel van frustratie bij ze achterlaten. Ze mogen best ergens naar hunkeren en gewoonweg niet krijgen.
Erop uit gaan samen met zoon doe ik heel graag. Merk wel dat hij het meest simpele (in mijn ogen dan) vaak het allerleukst vindt.



Dus stel we gaan naar de dierentuin voor gruwelijk veel geld, dan is de kans groot dat hij de 'gratis' eendjes die we tegen komen op de weg er heen nog het leukst vindt.
quote:lemoos2 schreef op 19 september 2014 @ 21:14:

[...]





Eens. Terwijl de verschillen nu veel groter zijn, vind ik dan. Als zoon op een bepaalde leeftijd komt zal ik desnoods wel een handje helpen om hem te doen inzien dat wat hij gewend is niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Dankbaarheid hoef ik niet, die uitjes en vakanties doen wij ook omdat man en ik dat leuk vinden .

Ik zal nooit iets laten schieten omdat de ouders van Jopie dat niet kunnen betalen, net zomin als een lening afsluiten omdat Jantje met ouders een Caribische cruise gaat maken.

Maar ik zou het wel als falen van mijzelf zien als mijn kind een opschepper is of een ander kind uitlacht vanwege 'goedkopere' dingen. Dat hebben mijn ouders er wel goed ingeprent.



Bij mij thuis ook. Wat ik altijd héél graag wilde is zo'n sticker van Duinrell of de Efteling als we daar geweest waren. Wilden mijn ouders pertinent niet. De reden was niet omdat dat lijmresten op de auto zou achterlaten maar omdat ze wilden voorkomen dat het 'pocherig' zou overkomen, zo'n auto met: kijk, wij zijn al in héél veel parken geweest.

Tegenwoordig geeft het me een gevoel van nostalgie als ik wél zo'n auto vol met stickers zie.
Alle reacties Link kopieren
Ach wij doen ook veel met dochter. Leuk juist. Van gratis naar duur. Dus lekker naar de hei of het bos in. Naar een dierentuin, een stad (ook nachtjes) of een museum. Maar ook naar de Efteling en/of Disneyland. (Daar hebben we nu zelfs een jaarabbonnement van.)



Als het kan, waarom niet?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Larissje schreef op 19 september 2014 @ 21:29:

Ik vind het wel veel, maar niet op een negatieve manier. Als het allemaal kan en iedereen geniet er van, dan doe je het toch gewoon? Ik vind eigenlijk dat iedereen hier zo veel doet. Wij doen echt heel veel minder. Onze kinderen hebben het weekend vaak al nodig om bij te tanken van de drukke week.

We gaan met geluk 1x per jaar op vakantie, dit jaar toevallig niet, pretpark zijn we jog nooit geweest, wel een paar keer apenheul, en met enige regelmaat naar zo'n kinderparadijs. Ook wel eens schiphol of dierenpark, maar dat is meer 1x per jaar.

Onze oudste is autistisch dus we zijn wat voorzichtiger met dit soort uitjes. De meeste dingen vind ik ook onbetaalbaar als je er met een heel gezin heen wil.

Ik ben dus meer een koekjesbak moeder zoals iemand dat hier omschreef, gelukkig vinden mijn kinderen dat leuk.Herkenbaar!
Gelukkig, ben ik niet de enige
Alle reacties Link kopieren
Lang leven de museumjaarkaart, veel uitstapjes o.a. met deze.

Maar ook veel weekendjes weg, vakanties zomers en winters.

Pretparken ed. Vinden ze ook erg leuk hier, dus gaan we regelmatig.



Het enige wat ik niet hoop is dat mijn kinderen blasé worden.

Seen that, done that en dat ze nog steeds verbaasd kunnen zijn over de kleine dingen in het leven.
quote:NYC schreef op 19 september 2014 @ 21:36:

[...]





Bij mij thuis ook. Wat ik altijd héél graag wilde is zo'n sticker van Duinrell of de Efteling als we daar geweest waren. Wilden mijn ouders pertinent niet. De reden was niet omdat dat lijmresten op de auto zou achterlaten maar omdat ze wilden voorkomen dat het 'pocherig' zou overkomen, zo'n auto met: kijk, wij zijn al in héél veel parken geweest.

Tegenwoordig geeft het me een gevoel van nostalgie als ik wél zo'n auto vol met stickers zie.Volgens mij heb je die stickers tegenwoordig niet zoveel meer. Ik heb er toevallig nu eentje liggen van een park in Zweden. Vind ik dan ook wel een beetje apart om die op mijn auto te plakken. Ik heb nog wel een tolvignet van Oostenrijk op mijn voorruit.
quote:waterval70 schreef op 19 september 2014 @ 20:50:

Wij doen ook veel met kind. Naar strand/zee, Efteling, weekendjes weg, paar keer per jaar op vakantie, heeft ipad, gaan naar binnenspeeltuin, noem eigenlijk maar op. Ik vraag me ook wel eens af of kind niet heel verwend is, maar strand en bos wordt net zo leuk gevonden. Dus ik zie het maar als een prettige jeugd. Overigens krijgt kind ook nee te horen. Niet alles kan en niet alles kan leuk zijn, maar we houden wel rekening met kind en doen kindgerichte dingen. Vind ik zelf ook leuk. Binnekort gaan we een weekend weg naar de Veluwe, Kroller Muller met hotelovernachting in hotel met zwembad. Combineren dus.





Wij doen dus heel bewust niet aan combineren! Heel bewust niet bij kleine dingetjes. Naar het bos of strand wordt hier door veel gezinnen afgesloten bij xxxx, waar ze echt heel lekker softijs hebben, en waar je letterlijk voor lamgs rijdt.



Voor veel kinderen is bos of strand automatisch ijs bij xxxx! Neem een vriendje mee, en ze vragen erom. Wij gaan meestal gezellig naar bos of strand, nemen dan iets lekkers mee van thuis. En dan een andere keer gaan we op de fiets een ijsje halen bij xxxx! Zo hebben we twee keer iets leuks te doen! En hierdoor horen voor onze kinderen die dingen dus niet als vanzelfsprekend bij elkaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:Larissje schreef op 19 september 2014 @ 21:29:





Ik ben dus meer een koekjesbak moeder zoals iemand dat hier omschreef, gelukkig vinden mijn kinderen dat leuk.



Ik denk dat dit ook veel uitmaakt.Ik ben dus helemaal niet zo'n koekjes bakkende moeder, in al die jaren 2 keer gedaan, maar trek er graag op uit, ben ondernemend. Dat verschil in karakter is denk ik ook heel bepalend. Soms vind ik dat dan weer sneu voor mijn kind, want koekjes bakken en thuis knutselen enzo is ook leuk. Gelukkig doet mijn kind dat bij andere kinderen thuis. En die kinderen nemen wij weer eens mee als we op pad gaan. Het eens is niet beter dan het ander, eerder aanvullend aan elkaar.





Vroeger thuis gingen wij ook vaak weg trouwens. 2 a 3 keer per jaar op vakantie, in de weekenden regelmatig weg, naar pretparken etc. Ik ken het dus ook van huis uit.
Dat vind ik wel een hele goede tip, sandt! Ik was vroeger namelijk wel een beetje het type kind dat zó uitkeek naar het moment waarop we bij het snoep/eetmoment aankwamen dat ik denk dat ik daardoor minder met echt volle aandacht van een activiteit aan het genieten was.
quote:waterval70 schreef op 19 september 2014 @ 21:55:

[...]





Ik denk dat dit ook veel uitmaakt.Ik ben dus helemaal niet zo'n koekjes bakkende moeder, in al die jaren 2 keer gedaan, maar trek er graag op uit, ben ondernemend. Dat verschil in karakter is denk ik ook heel bepalend. Soms vind ik dat dan weer sneu voor mijn kind, want koekjes bakken en thuis knutselen enzo is ook leuk. Gelukkig doet mijn kind dat bij andere kinderen thuis. En die kinderen nemen wij weer eens mee als we op pad gaan. Het eens is niet beter dan het ander, eerder aanvullend aan elkaar.





Vroeger thuis gingen wij ook vaak weg trouwens. 2 a 3 keer per jaar op vakantie, in de weekenden regelmatig weg, naar pretparken etc. Ik ken het dus ook van huis uit.Prima toch? Niks mis mee, ik ben 1x naar ballorig geweest en vond het er verschrikkelijk, ging haastig naar huis koekjes bakken. Ieder zijn meug.
quote:NYC schreef op 19 september 2014 @ 21:58:

Dat vind ik wel een hele goede tip, sandt! Ik was vroeger namelijk wel een beetje het type kind dat zó uitkeek naar het moment waarop we bij het snoep/eetmoment aankwamen dat ik denk dat ik daardoor minder met echt volle aandacht van een activiteit aan het genieten was.Voor sommige kinderen is dat ijsje ook de beloning voor de prestatie van het wandelen. Een vriendje van mijn kinderen wilde graag in het bos de lange route lopen, want dan kreeg hij een groot ijsje bij xxxx en voor de korte route alleen een kleine. Viel erg tegen dat hij bij ons dus helemaal geen ijs kreeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 19 september 2014 @ 20:16:

Ik onderneem ook heel veel met mijn dochter van zes. Maar dat doe ik niet alleen voor haar maar ook voor mezelf. We beleven veel plezier aan grootste dingen maar we genieten ook enorm van dagje park.

Ik zie dit niet als verwennen maar als gewoon gezellige dingen doen.Als ik al dit soort reacties lees, krijg ik niet de indruk dat er crisis is in Nederland. Want een dagje park kan al een fortuin kosten
Alle reacties Link kopieren
Wij doen ook heel veel met de kinderen. Ik vind dat vooral zelf erg leuk. Vroeger thuis gingen we eigenlijk nooit ergens heen. Daar was geen geld voor. Dat is niet erg verder want zo was het. Echter nu ik zelf volwassen ben en wat ruimer in het geld zit vind ik het enorm leuk om er op uit te trekken en dingen te zien en te ontdekken. En de kinderen gaan natuurlijk gewoon mee.

Ik ben als kind nooit in de Efteling geweest of zo dus dat ontdek ik nu samen met de kinderen.

Overigens gaan wij niet echt vaak naar grote pretparken. Ik vind kleinschalige pretparkjes en speeltuinen vaak leuker en onze kinderen zijn nog klein dus die mogen toch nog niet in heel veel attracties. Maar ondanks dat vond ik het erg leuk om een keer naar de efteling te gaan. De andere pretparken komen we als ze wat ouder zijn.



Wij gaan een aantal keer per jaar een weekendje weg en ook meestal wel een paar keer op vakantie. Best luxe dus. Verder gaan we vaak dagjes weg naar musea, dierentuin, andere steden, bos, strand...
Tja wat is verwend op dat gebied? Ik ging in 1991 al met mijn ouders 4 weken naar Canada en de VS. Toen was ik 9 jaar. Die eerste reis over de oceaan heeft enorm veel indruk op me gemaakt.We hebben net een vakantie van twee maanden in NL achter de rug en we hebben best veel gedaan. Zuiderzeemuseum, Efteling, gefietst, Blijdorp etc. Dat was intensief maar ook leuk. Maar ik besef best dat onze kinderen op het gebied van reizen verwnd zijn met familieleden in verschillende landen. We wonen nu in het Midden Oosten en de mogelijkheden om spontaa uitstapjes te maken zijn vrij beperkt maar we gaan wel vaak naar het strand en het zwembad. We willen binnenkort ook eens naar Dubai en Oman, Jordanie etc staan ook op de lijst. Gewoon omdat het kan. Ik hoop in ieder geval dat ze ooit met veel liefdevolle en mooie herinneringen zullen terugkijken op hun jeugd.
Wij waren onlangs voor het eerst in ons leven een midweekje in Center Parcs en onze mond viel open toen we zagen wat er allemaal aan amusement was voor jong en oud.

We zeiden nog tegen elkaar: 'is het zo moeilijk om jezelf te vermaken?'

Wat schetste mijn verbazing toen ik op een reviewpagina dat er zo weinig te doen was op het park..

Tja, dan denk ik wel: 'Wat verwend!'
quote:bestpittig schreef op 19 september 2014 @ 23:03:

[...]





Als ik al dit soort reacties lees, krijg ik niet de indruk dat er crisis is in Nederland. Want een dagje park kan al een fortuin kosten



Er staat toch geen pretpark? Gewoon park waar je kunt wandelen en spelen in de natuur.

Kleedje en lunchpakket mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 19 september 2014 @ 20:20:

En je gaat ook met de kinderen naar het strand? Lekker met schepje en emmer?



Of kastanjes zoeken in het bos?



Het hoeft niet allemaal geld te kosten.



Precies.



Wij doen ook veel met ons zoontje en nemen vaak andere kinderen mee:



Naar het bos, kleed mee, drinken en lekkers en een bal. Spelletjes doen. Stuk fietsen en een ijsje eten. Naar het strand. Picknicken in het park, samen jam maken, of taart bakken, hut bouwen, takken zoeken, racebaan opbouwen en uren mee spelen. We knutselen van alles en nog wat. Film middagjes bij rotweer.



Iedereen weet ons altijd te vinden en wil graag mee (doen).



Elk jaar gaan we met ons drietjes 3 weken op vakantie. Dat is ook nodig om bij te tanken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Wij doen ook heel veel met de kinderen, dagjes pretpark, strand, center parcs..



Maar wel low budget. Ik ben een ster in kortingsacties zoeken. Zo boeken we center parcs óf mystery of via belgie of Duitsland, dan zijn we voor 200 euro klaar. Als we naar het strand gaan, gaan we in Zeeland want dat is gratis parkeren. Pretparken doe ik alleen met bijv Rabobank dagen oid of 2e kaartje gratis acties. We zijn pas in Disney geweest, toen mochten de kinderen gratis en we kregen 2 dagen en nachten gratis. We boeken de goedkoopste accomodaties en zoeken altijd een supermarkt. Zo houden we de kosten enorm beperkt.



Ik ben ook bang dat ik ze verwen maar ik geniet er zo van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven