Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
quote:okkie1976 schreef op 18 september 2014 @ 11:23:

Wanneer je op de site kijkt van Cambridge, dan zie je afslanken en gewichtsbehouder van het jaar 2014.

Dat zijn inspirerende filmpjes, maar bovenal, degene die de cb500 prijs heeft gewonnen is begeleid door mijn consulente.

Toch leuk!

Ik vond vooral die van gewichtsbehouder heel herkenbaar!



Okkie, ik heb maandagavond a.s mijn intake bij haar!!! Ik gok dus dat wij dicht bij elkaar wonen

Zaterdag gaan we nog uitgebreid uit eten, dat hadden we al langer geleden gereserveerd. Dinsdag ga ik beginnen!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Cathy, welkom



Miyoung, kop op. Je hebt nog niet gezondigd. Er is nog niks aan de hand. Ga jezelf nou niet zielig vinden. Je bent juist stoer. Je doet iets aan je overgewicht. Het niet eten went snel genoeg. Ik weet niet of er ook minder zoete smaken zijn bij CB. Bij SA zitten zoete en minder zoete. Ze hebben nu zelfs iets nieuws. Warme maaltijden Spaghetti bolognese, Chili Taco en Cottage pie. Geen idee wat ik er me er bij voor moet stellen maar zal het volgende week proberen. Maar zoals jij je nu voelt, heb ik als ik stop met roken. Als dag 2 er is, ben ik ook ineens labiel. Het is je verslaving die spreekt. Keihard nee zeggen en doorgaan. Succes. Je kan het echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:anke39kg schreef op 18 september 2014 @ 19:10:

Cathy, welkom



Miyoung, kop op. Je hebt nog niet gezondigd. Er is nog niks aan de hand. Ga jezelf nou niet zielig vinden. Je bent juist stoer. Je doet iets aan je overgewicht. Het niet eten went snel genoeg. Ik weet niet of er ook minder zoete smaken zijn bij CB. Bij SA zitten zoete en minder zoete. Ze hebben nu zelfs iets nieuws. Warme maaltijden Spaghetti bolognese, Chili Taco en Cottage pie. Geen idee wat ik er me er bij voor moet stellen maar zal het volgende week proberen. Maar zoals jij je nu voelt, heb ik als ik stop met roken. Als dag 2 er is, ben ik ook ineens labiel. Het is je verslaving die spreekt. Keihard nee zeggen en doorgaan. Succes. Je kan het echt.Anke je bent een schat. Dat had ik echt nodig. Ik ben ook niet zielig, zo voel ik me ook niet, ik voel me alleen even heel rot. Ik denk dat ik gewoon moet wennen, wie weet boeit het me over een week niet meer en shake ik er op los. Zondigen ga ik niet! Dat weiger ik gewoon!
Alle reacties Link kopieren
That's the spirit. Je komt er wel. En hier mag je (een beetje) zeuren en klagen. Niet te veel want volgens iedereen die dit dieet niet doet moet dit een makkie zijn en spelen we vals. We kunnen hun niet van hun illusie beroven.
Alle reacties Link kopieren
Miyoung ik snap heel goed hoe je je voelt. Daarom doe ik CB800 zodat ik in ieder geval elke dag een maaltijd heb. Ik wissel nog wel eens welke maaltijd dat dan is. Op zondag ontbijten we met het gezin en door de week moet ik nog wel eens zakelijk eten, lunch of diner. De andere maaltijden doe ik met shakes. Ik val natuurlijk langzaam af maar dat vind ik niet erg. Ik ben op 30 juni begonnen en was afgelopen dinsdag 9, 1 kilo kwijt.
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Alle reacties Link kopieren
Miyoung, wees trots op jezelf, jij kan die walgelijke verleidingen weerstaan! Dat is echt heel knap van jezelf! Het is ook niet dat je het niet mag, JE WIL HET NIET, JE WIL SLANK WORDEN!

Iedere keer wanneer je je in bochten wringt om overal bij te zijn, maar niets te nemen, maakt je sterker!



Takkentrol, woon je daar waar zij ook zit, of in een van de naastgelegen dorpen? Wat leuk dat wij in elkaars buurt wonen!
Alle reacties Link kopieren
Miyoung, volgens mij moet het wel lukken zo met zo ontzettend veel support! Wat lief meiden, al die support. Ik ga er vanuit dat ik het vanaf volgende week ook best af en toe moeilijk ga krijgen maar het is fijn om te weten dat je hier dan terecht kunt.



@Okkie, ik woon in een omringend dorp, in B. Jij?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
@Miyoung, ik ga je even waarschuwen; dag 3 en 4 zijn zwaarder. Althans, dat vond ik. Maar kom op! Je kan dit, je wil dit en je doet dit! Jij gaat slank worden!



@Takkentrol, mag ik vragen waarom je dinsdag gaat beginnen en niet zondag of maandag?



@ego, hier heb ik het even moeilijk. Merk dat ik het snoepen wat moeilijk kan laten de laatste dagen. Dus ik moet even mezelf een schop onder de kont geven en terug naar de basis, want dit gaat geheid fout. Pff, soms zou ik echt weer terug willen naar het shaken.
Alle reacties Link kopieren
Moet de volgende keer toch maar naar mijn consulent luisteren. Val dus weer niet af. Het merendeel zal komen door vocht vasthouden. Maar heb ook te maken met de "week na de eetweek-blues". Barst van de honger. Hol gevoel in mijn maag. Verder hoest ik de longen uit mijn lijf en is mijn neus kapot. Kortom, ik ben zielig.



Het leven is een beetje zwaar maar mijn lijf gelukkig niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Smart, ik heb maandagavond as. mijn eerste afspraak bij de consulente, dat kon niet eerder. Ik wil dan gelijk daarna beginnen en niet nog een week wachten. Vandaar dat ik dinsdagochtend start.



Anke, vervelend dat je niet afvalt ondanks dat je weet waar het door komt. Het motiveert in ieder geval niet. En dan ook nog hartstikke verkouden. Je hebt helemaal gelijk hoor: je bent even heel zielig voor jou. Wel mooi dat je je berichtje eindigt met een positieve insteek en het is ook zo!!!



Ik heb maar tegen een paar mensen verteld dat ik ga beginnen met CB en evengoed is het commentaar niet van de lucht. Het mooiste vind ik wel dat mensen roepen dat ik het niet moet doen omdat ik te veel zou gaan jojo-en. Ik ben in heel mijn leven zo'n 200 kg afgevallen dus dat jojo-en gebeurd sowieso. Ik heb juist goede hoop dat het nu eindelijk eens niet gebeurd omdat je begeleiding krijgt!

Zag trouwens ook dat ik 7 jaar geleden op precies het zelfde moment (eind sep) ben begonnen met SB en op precies het zelfde startgewicht. Daar ben ik toen 45 kg mee afgevallen. 't Zit er allemaal weer aan ...
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit dieet echt als een vliegende start met daarna een nieuwe manier van omgaan met eten. Bij 'langzame' dieten (gezonder eten en meer bewegen) zie ik te weinig resultaat om lang genoeg gemotiveerd te blijven. Plus dat ik steeds met mezelf in discussie ga: 'Ach, dit moet kunnen toch voor een keertje, morgen ga ik weer netjes mijn best doen'...en morgen wordt dan steeds weer een dag later tot ik het weer helemaal laat varen. Ik wil heel graag gezond eten en lekker veel bewegen, maar EERST moeten die kilo's er af. Gisteren zei iemand tegen me: 'Houd er rekening mee dat je levenslang hebt.' Beetje dramatisch uitgedrukt, maar de strekking is duidelijk en komt veel meer overeen met mijn plan voor de toekomst dan de opmerkingen in de trant van 'de kilo's vliegen er aan als je straks weer gewoon gaat eten'. Ik ga zeker weer gewoon eten, maar wel een nieuw soort gewoon. Doordat ik nu niet steeds na hoef te denken over wat ik eet (of niet) en de kilo's er af vliegen, blijf ik gemotiveerd en heb ik alle tijd om zoveel mogelijk informatie te zoeken en te lezen over hoe ik straks mijn nieuwe eetpatroon vorm wil geven. In de opbouwfase krijg ik daar natuurlijk ook nog de nodige hulp bij. Ik heb er echt alle vertrouwen in. Ik weet dat dit dieet niet gezond is, gezond komt hierna, als ik in mijn skinnyjeans zit te genieten van een salade.
Alle reacties Link kopieren
Anke, je zou bijna denken dat je idd alleen nog afvalt in de eetweek. Maar je was toch ook ongesteld geworden, toch? Het is idd wel apart.



Takkentrol, ik woon in S, woon jij boven of beneden het kanaal?



Smart, ik herken het wel een beetje, ik stop af en toe ook iets in mijn mond wat eigenlijk niet de bedoeling is.

Het is maar heel weinig en meestal is het niet op de Weegschaal terug te zien. Maar ik snap gewoon niet waarom ik het doe. Ben ik op het laagst ooit 72,9. Neem ik mij voor nooit meer boven de 73 te komen, stop ik toch een klein stukje speculaas en drie stoepkrijtjes in mijn mond. En ja, hoor, vanmorgen 73! Waarom doe ik dit? Wellicht komt ook mijn periode er aan



Toch maar weer eens Miekes boek lezen....



Meiden, geniet van deze mooie dag!
Alle reacties Link kopieren
Klare taal Azile!

Zo zie ik het ook!
Alle reacties Link kopieren
Okkie, klopt hoor. Ik ben ongesteld geworden gisteren. Dus zit nu nog in de vast houd dagen. Als het goed is, zal ik morgen of overmorgen weer beginnen met zakken. Het lichaam heeft ook het vocht nodig om die hardnekkige verkoudheid te helpen bestrijden. Al met al is het niet zo'n drama.



Smart, kop op. Je weet het weer. De rem er weer even op en het is weer goed.



Azile, zo dacht ik ook. Dit kwam het dichts bij 's avonds gaan slapen, 's morgens slank wakker worden en vanaf dan op het eten letten. Had van te voren niet ingeschat dat ik door dit shaken wel tot bepaalde inzichten zou komen. Zoals waarom ik at en wanneer ik at. Is toch de bonus.
Alle reacties Link kopieren
Azile, jij verwoord het mooi, zo sta ik er ook in. Ik moet ook zo bizar veel afvallen dat ik het maar in stukjes knip. Doelen stel ik per 15 kg.

Okkie, ik woon boven het kanaal, vlak bij de bazaar. Vandaag een vrije dag en ik ben net op de bazaar geweest om mooie nieuwe nagels te laten zetten. Nu in het zonnetje met een boek

Miyoung, hoe gaat het vandaag?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Helemaal met je eens Azile! Dat zijn precies mijn gedachtes



Knap van je hoor Miyoung! Bij ons op het werk besloten ze om frietjes te gaan halen... kon wel janken! Maar goed, ik heb het overleefd en ook dag 5 is al weer bijna voorbij! Nu het weekend nog zien te overleven. Ben bang dat ik daar veel moeite mee ga krijgen. En als ik het echt niet meer zie zitten ga ik gewoon in bed liggen met Netflix op de tv haha



Ben benieuwd dinsdag, dan heb ik mijn eerste weegmoment!

Afgelopen maandag begonnen maar ook meteen ongesteld geworden... geen goede combi haha. Maar tot op heden niet gezondigd! En dat ga ik de komende maanden ook echt niet doen. Wil zo graag skinny zijn :):):)



Ik weet ook niet of ik in ketose ben inmiddels. Je zou zeggen van wel na 5 dagen. Voel me goed, (af en toe merk ik wel dat ik weinig calorieën binnen krijg natuurlijk), heb geen hongergevoel meer maar voor de rest weinig last van de wel gekende symptomen. De man met de hamer ben ik nog niet tegengekomen. (Eerder zijn pasgeboren zoontje) en heb ook nog niet echt de hele vieze smaak in mijn mond waar iedereen het steeds over heeft... Gisteren een ketose test gedaan en het stripje was wel wat verkleurd maar niet super veel. Ben steeds bang dat ik de man met de hamer nog tegen moet komen. Maar goed we zullen zien, komt vast goed!



Voor iedereen alvast een prettig weekend!
Enjoy the little things
Alle reacties Link kopieren
Cathy jouw instelling vind ik prachtig! Zo goed van je.



Vandaag dag 3.. Hoop dat ik morgen of zsm ook in ketose kom.. Moet me namelijk maandag wegen. Hoe herken je de ketose buiten de vieze adem om?
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet echt een hele vieze smaak. Ik vond anderen wel erg stinken...
Alle reacties Link kopieren
En ook ik had geen vieze smaak. En volgens partner viel het met de stankuitstoot ook wel mee. Heb verder ook nooit getest of ik in ketose zat. Je kan er toch niks aan veranderen.



De weegschaal is weer dalende. Woog vanochtend 71,4 kg. Nog 2 kg te gaan en ik heb een gezond gewicht volgens de BMI berekening. Alles wat ik daaronder uit kom is bonus maar niet noodzakelijk. Nog 2,5 week shaken (minder zelfs) het is allemaal haalbaar.



Meiden, dames, vrouwen., we zijn goed bezig.

Ben er trots op.
Alle reacties Link kopieren
quote:okkie1976 schreef op 19 september 2014 @ 20:09:

Ik had niet echt een hele vieze smaak. Ik vond anderen wel erg stinken...Ja hè! Zelfs mijn zoontje van 3 ruikt naar knoflook uit zijn mond na een gewone pasta bolognese!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden. Ik vroeg me af, mag je tijdens in je eetweek avocado eten?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve vrouwtjes. Bedankt voor het antwoord op de vraag over de adem. Denk dat ik in ketose ben! Gisterochtend was ik 80kg en nu 78? Zou het? Zou een MEGA motivatie zijn!! Ik voel me vandaag misselijk. Komt denk ik van de toffee en walnoot shake, wat is die vies zeg..



@anke wat ben je goed bezig zeg! Bijna op een gezond bmi.. Daar mag je echt heel trots op zijn!



@azile ik kwam er achter dat we dezelfde instelling hebben. Cambridge is voor mij ook de kickstart.. Als ik 68kg weeg ga ik afbouwen naar een gezonde levensstijl!
Alle reacties Link kopieren
Anke, fijn te lezen dat je weer dalende bent!



Takkentrol, van je consulente krijg je een boekje over de eetweek, daarin staat precies wat je mag.

Avocado staat daar niet bij....
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!

Ik ben vanmorgen begonnen met de shakes.. heb net de 2e op.

Ik heb een vraag.

Ik werk in de gehandicapten zorg en werk onregelmatige diensten.

Is er iemand van jullie die ook onregelmatige diensten werkt? Zo ja, hoe verdeel je de shakes/repen?
Alle reacties Link kopieren
Da's jammer okkie; ik zag het al helemaal voor me om aan de guacemole te gaan in de eetweek Wat erg trouwens, ikmoet nog beginnen en ben nu al bezig met wat ik in de eetweek mag
Sommige mensen worden zeikend verwekt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven