Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Alle reacties Link kopieren
Na al ruim een jaar in fasen met jullie mee te lezen, heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken om ook mee te gaan schrijven.

Ook ik heb sinds een jaartje een vaste minnaar, waarin er heel veel herkenbare dingen zijn gebeurd. Alle emoties zijn ons beiden niet vreemd, wat veel blijheid en verdriet heeft gegeven.

Momenteel zitten we in de fase van genieten van de momenten die we hebben en niet stil staan bij de zaken die ook zouden kunnen komen. Dat maakt het voor nu onnodig complex.

Zelf ben ik niet gebonden, sinds een half jaar gescheiden van de vader van mijn kinderen. Naast mijn vaste minnaar lopen er wat losse contacten, ik heb wat schade in te halen zeg maar
Welkom Fenna! Al een jaar meelezen en nu toch meedoen.. What happened?



Ben heel benieuwd hoor naar je verhaal. Wat waren bijvoorbeeld die blije en verdrietige momenten? En is er een verband tussen je minnaar en de scheiding van je man?
Alle reacties Link kopieren
Ano*k,

Dank voor je openheid.De uitleg en het artikel zijn al helder en met jouw uitleg erbij begrijp ik jouw situatie en die van anderen met dezelfde kwestie beter.

Ik kan me goed voorstellen dat je "het echtere" niet verteld.Omdat dat zo kwetsend is.Maar zoals ik het lees is dat toch de essentie van waar jij naar op zoek bent.Zou je je kunnen vinden in een minnaar enkel en alleen voor lust zoals je hebt afgesproken met nmr 1?

En hoe groot is de kans dat jouw nmr 1 op zoek gaat naar een tweede?Is die afspraak naar elkaar toe slechts voor de vorm of mist hij ook iets bij jou?

Als ik jouw verhaal lees lijk jij de enige te zijn die iets moet missen in jullie huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
hart01@mijn ex heeft een ander label maar voor hem was onze relatie goed. Daar schuilt ook een deel van mijn pijn, het is echt een handicap, dus niet iets tegen mij maar het niet kunnen naar of voor de ander iets doen. Egoisme en onvermogen gelabeld, ja.

Ik denk dat wie een partner heeft met autisme/ adhd/ bipolair/ bl/ daar de gevende in is en ook iets moet missen. Mensen waar plat gezegd een hoek af is zijn vaak wel heel boeiend inspirerend geestig onvoorspelbaar leuk en veel meer , het is bijzonder en dat is het. Wel doodvermoeiend en het kan ook ophouden.
Tempo ligt weer lekker hoog dit topic Zo beginnen we in een nieuw schriftje en zo zijn we al op pagina 8. Nou ja... op school hield ik dat netjes doen ook al nooit zo lang vol en zoals iemand al zei is lekkere seks nooit netjes. Hoewel ik beter kan aansluiten bij het nonnen-topic van Diver, want het is al weer een aantal maandjes geleden.



Wel heel interessante pagina's om bij te lezen. Veel mooie posten van allerlei mensen. Leerzaam, vermakelijk en soms verbazend tegelijk. Waar vind je dat nog?



Zelf ga ik even nadenken over die vraag 'waar haal jij je voldoening uit?' Weet niet meer wie die noteerde, maar die kwam wel binnen bij me, want ik weet niet meteen het antwoord erop en daar schrik ik wel een beetje van. Daarom hou ik wel van die spiegels hier, heel prettig dames en heer
Alle reacties Link kopieren
De scheiding van mijn man is wel versneld door het hebben van mijn minnaar, mijn huwelijk was al jaren niet goed al durfde ik niet eerder daar definitief en knoop in door te hakken.

We genieten ontzetten van elkaar, hebben heerlijke vieze seks, man oh man, ongekend voor ons beiden. Meer dan heerlijk. Daarnaast vinden we elkaar ook gewoon leuk, kunnen we in de uren (soms dagen) die we samen hebben ook gewoon praten, lachen, huilen etc. Want af en toe moeten we ook even bijkomen van uren sex

En daar zit gelijk ook het verdrietige, heftige verliefdheid bij beiden, meer dan houden van. Samen een toekomst willen, wat (nu??) niet kan.

Voor nu kiezen we voor de heerlijke momenten samen en mijn scharrels erbij halen de focus van hem af en zijn focus op zijn vrouw en kinderen.



Het lezen hier gaf me altijd die spiegel die ik heel hard nodig heb. Uren hebben hij en ik in de bubbel gezeten, volkomen laten meeslepen. Ik hoop door hier meer te lezen, te schrijven dat ik die spiegel eerder zie en de bubbel iets eerder knapt. Genieten moet het zijn, niet de pijn en verdriet van wat er niet is en zeer waarschijnlijk nooit gaat komen. Ik bouw mijn leven weer op, al ervaar ik nu geen ruimte voor een vaste relatie, libido genoeg om mezelf en alle scharrels te plezieren
Ja Hart, ik schets een schandelijk eenzijdig beeld.



Weet je wat mijn echtgenoot het liefst zou willen? Een immer blij lachende, gelijkmatig gehumeurde sportvrouw met wie hij kan golfen, tennissen en eventueel nog wat praten over sport. Een van zijn favoriete liedjes is "Enjoy the silence" van Depeche Mode ("words are very...unnecessary") en aan conflicten heeft hij een hartgrondige hekel. Dus ja, hij moet absoluut afzien in zijn huwelijk met mij. Maar zoals loui zegt: toch is het voor hem voornamelijk goed zo en speelt "gemis" hem veel minder parten.



Puzzled: dat was die vriendin die zei dat ik het leven als gescheiden vrouw moest visualiseren. "Waar haal ik mijn voldoening uit" was ook mijn grote thema de afgelopen maanden. Jij moet er kennelijk ook wat mee nu;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom fenna, benieuwd naar je verhaal.



Dames, ineens is er vandaag iets keihard binnengekomen, door het laatste artikel waarnaar gelinkt werd... Ik schrik ervan. Ik hield mezelf voor dat ik voor lust ging, maar ik weet nu weer wat ik mis thuis. Niet die lust maar wel die genegenheid, spontaniteit, medeleven, emoties... Ben er even van ondersteboven. Is niet echt ontopic geloof ik he... Sorry
Nouwnouw
Klopt Ano*k, daar moet ik mee aan de slag. Is moeilijk voor iemand die zichzelf altijd op de laatste plaats heeft gezet om te bedenken wat je nou eigenlijk zélf wilt.

Gelukkig kan ik er vanuit een rustiger achtergrond mee aan de slag als jij moest doen, want m'n scheiding en het afscheid van m'n nr 2 zijn nog steeds de juiste beslissingen, daar ben ik wel van overtuigd.

Maar het 'hoe nu verder' heeft nog wel wat aandacht nodig.

Niet echt on topic, maar goed... moest even
Ah ja Fenna, ook al zo'n diepgang, zo'n schaduwrelatie. Vermoedde wel dat je dat bedoelde met blij en verdrietig... Mij hielp het wel wat (volgens mij) Look eens schreef: je kunt wel echt van iemand houden maar je hoeft je er niet door te laten definiëren. Of zoiets. Dan kon ik het weer zien als het cadeau wat het was en niet als de steen in mijn maag.



Hoe is de thuissituatie van jouw minnaar?
Alle reacties Link kopieren
ahh nouwnouw



Een dikke knuffel voor iedereen die het gebruiken kan!



Ik zit in een dip, mijn man loopt vervelend te doen en ik weet niet of hij thuis gaat komen.. zo niet zit ik met een mega probleem, moet vanavond en het weekend werken en heb echt niemand anders waar de kleine terecht zou kunnen... Zit daarnaast nog net in de proefperiode van een vast contract. Echt N?ET het juiste moment om te trippen.
les jeux sont faits..
Alle reacties Link kopieren
@anouk. Fijn dat ik je misschien input heb kunnen leveren waar je voor jezelf wat mee kon; zolang je vooral dicht bij jezelf bent gebleven. Vind het erg dapper dat je de confrontatie met jezelf en je omgeving aan te gaan.



Zelf heb ik het idee dat ik, als ik zie van welke bodem ik afgekomen ben, op de goede weg ben, maar nog steeds zijn er momenten dat ik mezelf verloren voel en sterker dan ooit naar nr2 verlang. Een kwestie dus van hard zijn voor mezelf en inzien dat het niet de persoon is die ik mis maar de aandacht en het lekkere gevoel. Stom dat ik soms die twee door elkaar gooi.

Terugkijkend verbaas ik me pas hoe ik me heb laten meeslepen. Als men mij die periode had onderzocht vrees ik dat ik nu een dik dossier met stempels had gehad



@Roos: o bloem? als het de bloem was die ik in levende lijve zag; wat leuk. Bloeit het bloempje goed? En sorry, maar mijn leeftijd gaat me parten spelen, roze glazen? Peins me suf maar mag ik een klinker kopen misschien?

Als je verder overigens in- en outs wil horen vraag je dat maar via een ander kanaal!



straks koffertje pakken en met nr1 erop uit, 1x per maand samen nachtje weg ingevoerd, dochter naar oma; wij tijd voor elkaar. En gelukkig blijkt dat we elkaar nog steeds aan het lachen krijgen en elkaar nog iets te vertellen hebben. Had ik eerder moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Silver,

Hard zijn voor jezelf en inzien dat je de aandacht mist en het gevoel en niet de persoon zelf.

Daar zit ik ook wel mee in het kader dat ik hem/het mis maar de persoon zelf toch een klootzak kan vinden.

Ik wil dat hij gewoon doet omdat daarmee ook het gevoel weer terugkomt.



@Ano*k

Toch knap dat hij instemt met een afspraak terwijl hij zelf geen behoefte heeft om gebruik te maken van deze regel.Dat is zeker "het blinde oog"?



@Nouwnouw
@Engel: heel veel plezier vast de komende 24 uur En goed punt: samen weg is wat je enorm goed kan doen, even totale focus op elkaar. Ik weet dat mijn 1. daar ook voor open staat (mits ik het organiseer;)



@Hart: knap? Hmm. Ik ben absoluut niet zielig maar als vrienden (die mijn echtgenoot erg graag mogen) zeggen hoe pijnlijk ze de "emotionele verwaarlozing" soms vinden om te zien...vind ik mezelf eigenlijk net zo knap dat ik 'm niet allang gesmeerd ben.

En zo ziet mijn 1. het (inmiddels) ook.



Genoeg hierover goed?
Engel, ik bedoelde Anouk en mijn persoontje!



Nouwnouw, heel goed, ik hou van eyeopeners.



Fangbanger, je man loopt vervelend te doen? Jullie zijn beiden volwassen toch?
Haha Roosje, dacht ook al...maarreh roze bril? Waarmee ik naar jou keek zeker



Hoe ging het vandaag met jongste bij de alt therapeut?
Nee poppedop, op je neus op je ava!
Jongste doorn moest er ongelooflijk van niezen!



Hij gaat er nog even over nadenken maar ik denk dat hij het wel gaat doen. Superleuk en superspannend.
Alle reacties Link kopieren
Nouwnouw@ dat begrijp ik heel goed soms vliegt er iets in dan denk je mmmmm ik voel verwantschap en ik dacht dat het anders was. Of wil je gewoon niet dat dat zo is.

En ik mis de tomeloze aandacht en energie op mij gericht door minnaar.
Alle reacties Link kopieren
Ano*k,

Ik bedoelde knap op een andere manier ;)

Maar goed,genoeg hierover.



Het is weekend!

Lekker met nmr 1 en kinderen op stap en genieten.

De andere meneer gooi ik even over mijn schouder,genoeg gezegd voor deze week.Even de focus op zaken die eigenlijk echt belangrijk zijn.



Edit:staat er ook weer zo cru ano*k.Niet bedoeld hoor.Vind het echt top dat je zo open bent geweest.Mijn begrip neemt enkel toe.
Nouwnouw, wat goed dat je zo meer inzicht krijgt in wat je mist. Is even confronterend maar soms is dat nodig. Sterkte!



Fijn dat de jongste Doorn, enthousiast is Roos. Ik hoop dat het aanslaat.
Bloem, snap je nu door de artiekelen van Anouk mij ook ietsje beter? Wand, naast dat het emotioneel niet vol te houden is voor mij om met een autist als partner te leven. Is een autist wel je beste vriend. Maar ik hoef me dan niet meer emotioneel te laten mee slepen. Ik hoef die kar niet meer te trekken. Alle emotionele druk gaat er af.



Daar komt voor ons bij dat wij elkaar echt niet financieel de afgrond in willen helpen. Gaan wij nu voor de wet scheiden maken we elkaar financieel kapot. En, ik gun mijn man net zo veel tijd met ons kindje dan nu. Echt apart gaan wonen maakt dat hij dat niet meer kan.



Een scheinhuwlijk is wat hij wil. En omdat ik hem ook tegemoed wil komen gaan we dat doen. Er zullen een aantal mensen in onze omgeving wel op de hoogte gebracht worden. Maar in alle 10 dagen vakantie bij mijn schoonmoeder heeft zei er niets van gehoord of mee gekreken. En dit houden we zo.



Nownow, herkenbaar wat je nu schrijft.
Alle reacties Link kopieren
@ Bella



Fijn Bella dat je dingen helderder hebt, hoop dat je man en jij wat meer rust hebben straks thuis in de nieuwe situatie.



Wat betreft latten met Bello. Latten is toch een echte relatie in mijn ogen!! Wil je latten met Bello omdat je dan niet meer stiekem hoeft te doen? Anders veranderd er namelijk niets. Of ben je vooral op zoek naar een bevestiging van Bello om jullie relatie te erkennen...



Ben benieuwd hoe Bello reageert op jouw voorstel. Ook omdat volgens jou Bello geen relatie wil.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven