wie zijn toch al die volgers op pinterest

20-09-2014 09:36 14 berichten
Ik zit sinds een aantal weken op pinterest, heel erg leuk. Ik gebruik het meestal voor recepten.



De laatste dagen krijg ik ineens allerlei nieuwe volgers, leuk dacht ik. Mensen uit USA willen iemand uit Nederland volgen. Maar het zijn er intussen al 12 en eerst dacht ik, ik ga ze terug volgen. Maar als ik op hun profiel klik zie ik dat ze maar 2 of 3 volgers hebben. Dus zijn dat nep profielen? Gewoon om via hun reclame ofzo te maken.



Dan wel jammer, dacht echt dat ze mijn prikborden zo interessant vonden.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee,ik heb dat niet volgens mij.Tenminste is me nooit zo opgevallen.

Ga meteen even kijken.
Alle reacties Link kopieren
Nee heb ik niet,ik heb wel volgers als'' dagaanbiedingen'' en ''nu prijzenwinnen''

Vind het stom dat je die niet kan blocken. Tenminste dat dacht ik.
Ik heb ook wel een aantal volgers, maar dan zijn weer vrienden van FB of zo. Of mensen die net als ik zelf teddyberen maken. Soms volgt er iemand mij omdat ze een foto ergens gezien hebben van een van mijn beren. Maar dat is dan meer om ideeën op te doen en zo van elkaar te leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er van uit dat mijn volgers gewoon dezelfde interesses hebben. Zoek er nooit iets achter in ieder geval.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nepaccount herken je zo, die hebben dan alleen maar pins over één bepaald product (een wondermiddel tegen cellulite ofzo).

Als het gewoon mensen zijn die nog weinig pins hebben maar wel normale, dan denk ik dat ze gewoon je bord leuk vinden.
What a nuanced anxiety
Toevallig hebben ze inderdaad allemaal interesse in afslanken en tassen ;)



Nouja mss houden ze ook van koken en bakken.



Dacht ook dat iedereen het had.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iemand tegen kom die leuke plaatjes heeft ga ik die volgen. Net zelf even gekeken heb 102 volgers en volg zelf 71 mensen en daarvan is niemand bij die ik privé ken.
Ik heb hetzelfde, maar dan op Instagram en ik snap er ook niks van.
Hoe werkt dat eigenlijk op instagram? Ik ga altijd heel gericht naar een instagramprofiel toe, maar wordt er dan ook veel 'gebrowsd' dat iedereen maar elkaar gaat volgen? Op Pinterest snap ik het nog wel, dat is 1 en al rondbrowsen, ik denk dat als iemand je bord leuk vindt en er meer van wil zien ze je volgen, maar dat is ook de essentie van Pinterest
quote:koffieprut schreef op 20 september 2014 @ 09:46:

Ik ga er van uit dat mijn volgers gewoon dezelfde interesses hebben. Zoek er nooit iets achter in ieder geval.Dit dus. Ik volg zelf ook mensen die bijvoorbeeld dezelfde interieursmaak hebben als ik. Zo zie ik snel wat zij gepind hebben, en kan ik daaruit misschien weer inspiratie opdoen.
Duidelijk dat ik het concept pinterest niet begreep. Dacht een soort fb maar dan met interesses. Maar het is dus meer dat je iemand volgt vanwege de borden?



Insta snap ik ook niet zo, mijn kinderen hebben ieder rond de 700 volgers. Maar ze plaatsen de meest oninteressante dingen. Schijnbaar vind de jeugd dat dus heel interessant. Laatst vroeg ik nog waar ze degene van kon, nou ze kon degene helemaal niet, hij volgt haar alleen maar. Ok?
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 20 september 2014 @ 13:56:

Duidelijk dat ik het concept pinterest niet begreep. Dacht een soort fb maar dan met interesses. Maar het is dus meer dat je iemand volgt vanwege de borden?



Ja.

Pins van mensen die je volgt, komen op jouw homepage terecht, dus wat je ziet als je Pinterest opent. Hoe meer mensen je volgt, hoe meer pins je ziet (Pinterest zelf suggereert ook pins volgens mij).

Als ik een categorie bekijk en ik zie iets dat ik leuk vindt, check ik wie dat nog mee heeft gepind. Zo kom ik vaak op leuke borden die ik dan ga volgen. Staat helemaal los van de personen.
What a nuanced anxiety
Ik heb het idee dat als je begint met Pinterest, de site al een aantal mensen voor jou selecteert die je volgt. N.a.v. jouw interesses, die je bij het aanmelden aanklikt.

Pas als je al wat meer hebt gepind zullen meer mensen jou, of één of meer van jouw borden heel bewust gaan volgen.

Maar dan deel je dus wel in ieder geval 1 interesse.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven