Welk loopfietsje kiezen?

19-09-2014 11:10 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voor onze zoon van bijna 2 op zoek naar een loopfietsje. Maar welke... we zien door de bomen het bos niet meer



We willen eigenlijk geen houten maar een aluminium versie. Ivm gewicht en makkelijk meenemen.

Maar dan heb je zoveel merken.



Bij ons in de buurt zijn geen winkels waar je er een aantal kan passen, dus dat maakt het lastig. We hebben wel een Puky gepast maar de kleine maat was wel wat klein en de iets grotere versie weer wat groot. We willen er wel graag 1 die verstelbaar is zodat hij er lang gebruik van kan maken.



Welke hebben jullie en hoe bevalt deze?



Mijn vriend vond de Puky overigens niet zo stoer door dat plankje. Maar goed, dat vond hij
Wij hebben deze

http://www.micro-step.nl/nl/kinderen/loopfietsen/



Ik vind hem echt ideaal. Licht en handzaam, kan makkelijk onder de buggy of aan de handvaten hangen (voor als je nog een jonger kind hebt/krijgt) en ik vind hem er zelf ook stoerder uitzien dan de Puky.



De stepjes van dit merk zijn trouwens heel fijn en ook goed voor het evenwicht aangezien je stuurt door je balans te verplaatsen. Ik merk aan mijn jongste kind dat dit ook makkelijker te leren is (een loopfiets is met nog geen 2 jaar voor veel kinderen nog best lastig) en eerder bruikbaar
Maar die zonder plankje voor de voetjes zijn toch helemaal niet handig? De lol juist dat ze dat plankje gaan gebruiken en zo hun evenwicht gaan bewaren? De mijne stapte met net 3 op de fiets zonder zijwieltjes.
Oh ja, handrem is niet nodig. Ze remmen met de voetjes aan de grond.
Suze, in welk opzicht kan de Wishbone niet tegen regen? Doet ie het minder goed? Gaat rotten? Wordt lelijk?
Je hebt toch geen plankje nodig om je voeten van de grond te houden om je evenwicht te bewaren?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een first bike. Hebben hem al vier jaar (eerst zoon en nu dochter, die er overigens echt te groot voor is, maar ze vindt hem nog zo leuk).

Superfiets! Wel prijzig in aanschaf maar stevig en lichtgewicht. Erg fijn als kind het zat is en je moet hem even optillen. Ik gooide hem vroeger zelfs onderin de kinderwagen of buggy.
Alle reacties Link kopieren
De voetjes kunnen ook zonder plankje in de lucht, da's echt geen enkel probleem . Hier een wishbonebike, en zoon fietste ook een maand na zijn derde verjaardag zonder zijwieltjes. Maar hout, dus daar heeft TO verder niks aan



Jongste is nu 2 jaar en 3 maanden en kan op de wishbonebike van grote broer. We hebben hem onlangs naar tweewieler omgebouwd, maar dat vindt hij nog best moeilijk! Meen me ook te herinneren dat oudste pas bij 2,5 de loopfiets op 2 wielen echt goed kon gebruiken. Daarna ging het héél rap!



Heb trouwens ook wel naar de Puky gekeken, en als ik die voor zijn 2e verjaardag zou hebben gegeven zou ik ook voor de grotere gekozen hebben, al was het maar omdat ze met net 2 vaak toch nog wat moeite hebben met een tweewieler. Maar mijn kind is vrij lang (+1 lijn van het CB), ik ken ook (wat minder lange) kindjes van drie die nog steeds met veel plezier op de kleine rondscheuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 19 september 2014 @ 22:31:

Suze, in welk opzicht kan de Wishbone niet tegen regen? Doet ie het minder goed? Gaat rotten? Wordt lelijk?DIe van ons staat altijd in de schuur, maar bij WBB's die altijd of vaak buiten staan zien er wel wat gehavender uit inderdaad, het hout slijt dan hard. Rijdt er niet minder om.
Worden lelijk inderdaad. En het hout is van dat aan elkaar geplakte dunne spul en die laagjes laten snel los. Want hij stond hier echt voornamelijk binnen maar na een buitje of twee en veel zon, dat ook, begon het al lelijk te worden.

Geplakt en verkocht



Ik vind het het geld echt niet waard. Een Puky kost 75 euro geloof ik en is ook veel makkelijker mee te nemen want kleiner en stuur draai je zo even recht als het moet.
Qua plankje: mijn kind gaat met handiger dan het buurkind zonder. Maar ja, het is een ander kind dus geen eerlijke vergelijk.
quote:Suze02 schreef op 19 september 2014 @ 22:27:

Maar die zonder plankje voor de voetjes zijn toch helemaal niet handig? De lol juist dat ze dat plankje gaan gebruiken en zo hun evenwicht gaan bewaren? De mijne stapte met net 3 op de fiets zonder zijwieltjes.



Bij mij ook...alle drie met nét 3 jaar..zonder gebruik te maken van het plankje.

Persoonlijk zie ik er dus het voordeel niet zo van.
Puky is nog erg zwaar hoor in vergelijking tot andere fietsjes en ik vind ze niet zo leuk ogen. Hoe lichter, hoe beter, ivm wendbaarheid en vallen.

Wij zweerden bij de Strider. Er is tegenwoordig een goedkopere variant daarop: de Prebike. Google maar eens, deze kostten 55 euro en mijn nicht is erg tevreden over deze loopfiets, die door de verstelbaarheid goed aan te passen is op het kind.
http://prebike.nl/
quote:rocky2008 schreef op 20 september 2014 @ 09:25:

Puky is nog erg zwaar hoor in vergelijking tot andere fietsjes en ik vind ze niet zo leuk ogen. Hoe lichter, hoe beter, ivm wendbaarheid en vallen.

Wij zweerden bij de Strider. Er is tegenwoordig een goedkopere variant daarop: de Prebike. Google maar eens, deze kosten 55 euro en mijn nicht is erg tevreden over deze loopfiets, die door de verstelbaarheid goed aan te passen is op het kind.
Een Puky weegt 4 kilo en is ook verstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 16 maanden redt zich perfect op een puky pukylino. Staan te kust en te keur ook marktplaats. Persoonlijk zou ik niet snel een te groot loopfietsje kopen..Dan liever een kleinere die je later weer goed verkoopt op marktplaats...

Oh sorry lees nu dat je liever een verstelbare koopt...Wij wilden dit in eerste instantie ook maar deze zijn vaak veel duurder en als je dan twee losse loopfietsjes koopt ben je vaak goedkoper uit...
Strider wordt intensief gebruikt. Vanaf jaar of 2/2,5. Nu is ze ruim 3 en zadel kan nog veel hoger dus hij gaat nog wel even mee. Plankje missen we niet.
Strider weegt 2 kilo trouwens. En is voor 2 tot 5 jaar.



2 of 4 kilo scheelt een hoop als je er de halve stad mee moet sjouwen
Correctie: 2,9 kilo (overdrijven is ook een vak)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben die van Stoer.

Uk kijkt er niet naar om.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een kettler. Niet van hout, en erg licht. Rubberen banden die niet lek kunnen. Zadel en stuur verstelbaar in hoogte. Super ding. De jongste van 2 kan er makkelijk op. Heeft 10 inch banden. De oudste van 4 vindt het ook nog leuk.
Maar die is wel 5,5 kilo Sokje! (Ik weet het, heb een gewichtsobsessie, moet wel met peuter met sterke wil die echt niet meer doorfietst als ze geen zin meer heeft)
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het handig fietsje. Leek me helemaal niet zwaar. En toen ik nog met de kinderwagen liep, kon hij zo erin.
Hier een wishbone, zoon is er helemaal gek op. Is een investering, maar gaat lang mee en als je beetje ok behandelt kan je hem voor een mooie prijs verkopen. Tegenwoordig hebben ze een nieuw type van gerecycled plastic (geloof ik).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Wishbone Bike gekocht voor onze zoon toen hij 2 jaar werd. Hij durfde er niet op (maar zoon is sowieso niet zo'n held met dat soort dingen), dus hij heeft een hele tijd ongebruikt in de schuur gestaan. Maar: onze dochter maakt er nu al een jaar veelvuldig gebruik van. We hebben voor haar eerste verjaardag een Radio Flyer loopfietsje gekregen en dat was een heel leuk ding, alleen erg klein. Ze was er binnen een maand te groot voor en toen heeft ze dus de Wishbone Bike van haar grote broer overgenomen. Ik vind het een prima ding, stevig, verstelbaar en zowel als drie als tweewieler te gebruiken. Wel duur, maar ze kan er nog een tijd gebruik van maken, dus ik vind hem het geld wel waard.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven