Zwanger worden na een miskraam juli/aug 2014

21-07-2014 19:20 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een 'zwanger na een miskraam' topic voor jan/feb en voor mei/jun, maar het is inmiddels juli en alweer bijna augustus, dus tijd voor een nieuw topic.



Ik heb even een algemene inlognaam gekozen. Als we dan straks met een groepje zijn kunnen we eventueel een tabel maken en kan iedereen deze zelf aanpassen.



Wie schrijft mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden hier weer eens een berichtje van mij. Ik zie dat er ook veel nieuwe meiden bij zijn gekomen, wat ontzettend verdrietig dat jullie ook een miskraam hebben gehad of nog meemaken

Eigenlijk heb ik niet veel te vertellen als mijn cyclus na de miskraam weer hetzelfde is als ervoor zou ik nu ergens mijn eisprong moeten hebben. Mijn temp is nog steeds anders voorheen. Voor de miskraam was hij 36.3 en bij mn zwangerschap rond de 36.9 nu blijft hij rond de 36.6 hangen....

Ach we wachten het wel af...
Alle reacties Link kopieren
Ikbenme: wat wonderlijk dat de vk zei dat alles schoon was en dat je alsnog alles verloren bent! Hoe goed kijken ze dan...vraag je je af... Maar wel fijn dat het voorbij is en dat je het kunt afsluiten. Persoonlijk vond ik het heel fijn om het nog even te bekijken. Het ziet er natuurlijk best gek uit (vond ik tenminste), maar het hielp mij wel bij de verwerking.



Wij gebruiken deze maand condooms. Ik wil het iig een menstruatie afwachten. Ik ben toch vang dat de tweede miskraam kwam doordat ik te snel weer zwanger ben geworden.



@Dali. Ik denk dat je lichaam hormonaal nog wat in de war is. Ik merk het ook: ben vooral snel wat zweterig. Het schijnt dat je best wel lang na een mk nog positief kan testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat m'n lichaam nog een beetje in de war is maar ik had op een maandag m'n miskraam en de zaterdag erop al een negatieve test.

In principe is dat hcg hormoon dan toch wel uit je lichaam (met een negatieve test?)? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan een zwangerschapstest gedaan Dali?



Ik ga morgen toch een pakje condooms halen. Ben echt als de dood dat ik weer zwanger wordt. Eerst moet dan gevoel wegzijn voordat ik weer aan zwanger worden wil denken.



Ja vreemd he Clifford, ik had nog even een email gestuurd naar de vk en die zei dat het misschien in de baarmoederhals zat, daar had ze niet gekeken met inwendige echo. En ze voelde het ook niet toen ze inwendig voelde.

De vk zei dat het wel vier weken kon duren voordat ik ongesteld wordt.

Maar goed ben blij dat het eruit is en dat ik het heb gezien. Het is goed zo.



Ben wel enorm moe en kan wel hele dag slapen. Heeft toch wel impact op je lichaam een miskraam.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij de gyn geweestVoor mij afspraak vandaag had ik eigenlijk al beetje besloten voor een curettage , ook vanwege alle negatieve ervaringen op het internet over een mk met medicatie opwekken (maar ja positieve ervaringen worden meestal niet geplaatst, ook al heb ik er net een paar gevonden).

Gyn adviseert medicatie, maar als ik liever curettage wilde dan mocht dat ook. Maar toen ik de mogelijke complicaties hoorde begon ik te twijfelen... De kans is klein, 1 op 1000 maar ik zou het maar net zijn; verklevingen, verminderde vruchtbaarheid en omdat je baarmoedermond opgerekt wordt heb je een verhoogde kans op een vroeggeboorte bij een zwangerschap. Ik vind dat nogal wat en onder narcose gaan is natuurlijk ook niet nix....maar met medicatie is er 20% kans dat ik alsnog een curettage moet ondergaan...daarnaast ben ik denk ik een paar dgn 'ziek' maar na een narcose zal ik ook moeten bijkomen.

De twijfel is dus toegeslagen... Ik heb nu een recept voor medicatie mee en de gyn gaat me inplannen voor een curettage, ze belt me dinsdag en dan kan ik dus nog kiezen wat ik wil en ook als ik heb gekozen voor de curettage dan mag ik dat op het laatste moment nog afbellen.



Ikbenme@ wij gaan hierna gewoon weer door ook al is het de 3e mk, willen gewoon heel graag een kindje
Alle reacties Link kopieren
@ ikbenme, ik heb inderdaad een zwangerschapstest gedaan voor de controle zeg maar.

Als jij je er nu nog niet goed bij voelt om weer zwanger te worden zou ik zeker wel condooms kopen. Je moet echt doen waarbij je goed bij voelt. En misschien denk je er straks weer anders over



@princess wat lijkt me dat een lastige keuze. Ik zou het echt niet weten waar ik voor zou kiezen als ik voor die keuze zou staan. Hele dikke knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
@Dali: als je test negatief is, dan zit er idd geen hcg meer in je lichaam. Ik heb zelf niet getest, maar weet bijna zeker dat ik ongeveer een week terug (bijna 3 wkn na mk) een eisprong heb gehad. Ik verwacht over een ruime week mijn menstruatie.



@Ikbenme: ik herken het. Ik ben zelf ook bang voor een nieuwe zwangerschap. Had ik na mijn eerste mk niet, maar nu, na de tweede wel.



@Princess: ik zou persoonlijk voor de medicatie kiezen. Maar dat is ook omdat ik het graag zou willen zien. Een curretage kan dan altijd nog.



Ik slik nu overigens tarwekiemolie. Dat schijnt goed te zijn voor een eventuele volgende innesteling. Maar bah, wat een vies spul zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook begonnen met tarwekiemolie ( van kruidvat) hoop dat het helpt.
Alle reacties Link kopieren
Op zondag toch temp stijging gehad dus nu zit ik weer in de wachtweken...spannend weer...
Alle reacties Link kopieren
Spannend Dali!!
Alle reacties Link kopieren
Princess, hoe is het met je?



Dali, spannend! Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jou Ikbenme? Durf je alweer over een nieuwe zwangerschap na te denken?



Ik ben op het moment erg zweterig, dus er zal in de komende week wel weer een menstruatie aankomen. Daarna gaan we er misschien weer voor, maar het kan ook dat we nog een maandje wachten. Ik merk dat ik wel de wens weer begin te voelen, maar omdat we midden in een verhuizing zitten is een maandje extra wachten misschien ook geen gek idee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Clifforf, Zou het doodeng vinden om weer zwanger te worden. Ik ben nog zoo moe, en mijn lichaam is ook uitgeput. Merk dat de miskraam toch een heleboel energie heeft gekost en niet alleen de miskraam, er is de afgelopen jaren veel gebeurt. Mijn moeder is nog geen 2 jaar geleden overleden, huis gekocht en gaan trouwen, daarna zwanger en dan miskraam, elke keer was mijn moeder er niet bij ....eerst maar eens bijtanken, gelukkig gaan we dus volgende week een paar dagen naar Praag en heb ik volgende week de hele week vrij.



De kinderwens is niet weg, maar moet dit toch in mijn hoofd en lichaam goed afsluiten. En ik wil mijn energie weer terug hebben voordat ik weer opnieuw zwanger wil worden. Manlief wil ook op mij wachten totdat ik alles een plekje heb gegeven. Het is niet dat ik heel verdrietig ben, maar op sommige momenten overvalt het me.



Ik vind het knap van je hoe je hiermee omgaat. je hebt ook al veel te verduren gehad. Vanaf oktober ga je toch weer proberen, moet je nog veel doen in het huis?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Ikbenme dat is inderdaad heftig wat jij de afgelopen jaren hebt meegemaakt! Kan me voorstellen dat je dat allemaal een plekje moet geven. Fijn dat je volgende week eveneenpaar dagen naar Praag gaat en daarna vakantie hebt.



Clifford hoe gaat het met je nieuwe huis? Ben je er al bezig? Loopt het voorspoedig?



Ik had eigenlijk vandaag mijn termijnecho moeten hebben (en afgelopen maandag de intake)... vind het toch wel ff moeilijk om zo bij stil te staan...
Bah! Ik ben vandaag heel verdrietig! En waarom? Geen idee.

Mis het zwanger zijn, bedenk me steeds hoever ik nu zou zijn. Vind het eng om eventueel weer zwanger te worden, wil het zelfs niet meer.

Pfff! Hopelijk is deze dag snel weer voorbij en worden we morgen gewoon vrolijk wakker.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik meld me ook weer even. Had echt even een pauze nodig. (Voor wie het gemist heeft: 30 juli curettage gehad, veel rompslomp van gehad, daarna meteen weer gegaan voor nieuwe poging, maar helaas ongesteld geworden en nu blijkt mijn schoonzus (getrouwd met mijn broer) ook nog zwanger te zijn en dezelfde uitgerekende datum te hebben - 8 maart - als ik had voor mijn curettage).



Menstruatie is voorbij. Nu in afwachting van mijn eisprong. Ik verwacht die maandag. Hier gaan we dus wel gewoon verder.

Ik vind het vaak ook erg moeilijk. Soms heb ik er ook helemaal geen zin meer in. Maar de kinderwens is groter dus zetten we toch maar weer door.
Oh dat is echt zuur prulletje!

Mijn moeder heeft ook een miskraam gehad en had toen dezelfde uitgerekende datum als haar schoonzus. Ieder jaar op die datum denkt ze er weer even aan en dat is al bijna 30 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil er ook niet teveel aan denken want ik merk gewoon dat ik het nog steeds verschrikkelijk oneerlijk vind. Het is voor hen de 2e. Ze hebben net een meisje van 9 maanden ongeveer. En wij hebben er nog nul. En ze zijn jonger dan wij. En weet bijna zeker dat de volgende nu natuurlijk een jongetje wordt. Echt perfect zoals het ideale gezinnetje natuurlijk. Ik vind het niet eerlijk. Heel kinderachtig om zo te denken natuurlijk. Ik gun hun echt een fantastisch gezinnetje hoor. Maar niet zij wel en wij niet. Daar kan ik nu even niet zo goed tegen.

Maar goed, ik prent me dan maar in dat wij straks de jongste en de schattigste hebben .



Maar hoe is het met jou zus? Wil je niet meer zwanger zijn zeg je? Alleen door vandaag even een baaldag of echt even een tijdje pauze nemen?

Snap het wel hoor. Wat een impact heeft zoiets toch he. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Zus 1987 hoe voel je je nu? Ietsje beter?



Prulletje wat zal dat pijn doen.. En het blijft bij... Toen ik zwanger was van m'n tweeling was m'n nicht ook zwanger we liepen gelijk op alleen ik verloor de tweeling en zij kreeg (gelukkig) wel een gezond kindje. Maar altijd rond die verjaardag denk ik... mijn tweeling had nu ook jarig geweest.. en nu zo oud geweest..



Hier lijkt m'n cyclus weer precies hetzelfde als voor de miskraam. Volgens mij is m'n NOD volgende week en ik heb al weer een paar dagen bruin/roze verlies... Heb de hoop dus alweer opgegeven...

Eind december komt steeds dichterbij en ben bang dat het niet gaat lukken ...
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die het nodig heeft:



Mijn menstruatie is ook begonnen. Waarschijnlijk gaan we er volgende maand wel weer voor, maar als ik over twee weken mijn eisprong heb, dan is mijn man in het buitenland. Weinig kans van slagen vermoed ik, want mijn cyclus is vrij regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
Heftig van je moeder Ikbenme. Ik kan me voorstellen dat je haar op dat soort momenten extra hard mist.
Prulletje, het kwam denk ik doordat ik een baaldag had. Gister en vandaag gaat het al weer beter. Ik denk dat ik gewoon erg bang ben en daarom denk dat ik niet wil.



Dali, hier gaat het al weer beter! Hoe gaat het met jou? Wel prettig dat je cyclus weer op gang is gekomen. Ik was ook erg blij toen ik vier weken na bloeding van miskraam weer ongesteld werd. Erg blij dat het allemaal weer werkte.

Jouw verhaal grijpt me telkens weer aan! Een tweeling verliezen met 22 weken! Je hebt al mooie echo's gehad, je hebt al kloppende hartjes gehoord en misschien ook al wel gevoeld. Lijkt me echt heel erg!
Clifford, lastig dat je man dan in het buitenland is! Dan heb je al gelijk veel minder kans. Is hij vaak in het buitenland?



Ikbenme, hoe is het? Wat heb jij afgelopen jaren veel meegemaakt! :hug;
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft! Wat een verhalen toch allemaal. Best heftig.

Nu maar op naar de leuke dingen dan!



Dali, jullie hebben ook alweer een poging gedaan begrijp ik? Hoop dat het bruin/roze dan toch van een innesteling is. Of kan dat niet denk je? En waarom is eind december zo belangrijk? Wilde je graag dit jaar nog?



Clifford, hadden jullie ook alweer een poging gedaan of wachtte je deze menstruatie af? Wel lastig dat je man volgende keer in het buitenland zit.



Zus, dat van die menstruatie herken ik. Wij deden na de miskraam wel meteen weer een nieuwe poging, die niet lukte. Ik was toen natuurlijk wel teleurgesteld dat het niet gelukt was, maar ook wel weer blij dat alles weer werkte en dat mijn cyclus niet extreem veranderd was ofzo. (Hij was zo'n 3 dagen langer als ik kijk naar mijn eisprong, maar mijn menstruatie kwam dan weer 2 dagen eerder, dus compenseert weer haha).

Je angst herken ik wel. Ik durf ook eigenlijk niet meer. Maar ik weet van mezelf dat ik niet altijd kinderloos wil blijven. Ik ben nu 29, dus vind het ook al best laat om eraan te beginnen. Dus ik heb nu zoiets dat ik er maar even doorheen moet, want het zal toch een keer moeten als ik een baby'tje in mijn handen wil hebben.



Ik had gisteren en eergisteren opeens een positieve ovulatietest! Ik had het maandag pas verwacht, dus wel fijn dat het eerder kwam. Maar meteen gebruik van gemaakt (en gelukkig 2 dagen ervoor ook al gezellig gemaakt). Nu weer 2 lange weken wachten. De eerste week gaat meestal nog wel, maar de tweede wordt moeilijk.

Ik was er eindelijk wat minder mee bezig. Kan er best obsessief mee zijn. Maar sinds die positieve ovulatietest is het weer volop toegeslagen. Ach ja, zo ben ik blijkbaar nou eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
Hi Prulletje wij zijn er idd weer voor gegaan... maar dit heb ik steeds voor m'n menstruatie dat bruin/roze verlies waardoor ik al weet dat het weer niets is geworden.

We hadden 1 januari afgesproken er een jaar voor te gaan omdat onze kids toch al wat ouder zijn.

Zo gek de vorige keren werd ik echt el snel zwanger. De eerste met 2 mnd, de tweeling met 3 mnd en m'n dochter met 1 mnd. Nu na 8 mnd een miskraam...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven