Gezondheid alle pijlers

Fijn haar droogt moeilijk: Uitgedroogd?

20-09-2014 10:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fijn haar (van structuur, niet in beleving ) maar gelukkig wel veel haar.

Het was mij ook al opgevallen dat het drogen van mijn haar best lang duurt.

Deze week was ik bij de kapper en terwijl ze mijn haar aan het droogfohnen was, viel het haar ook op dat mijn haar moeilijk droog te krijgen was. Juist omdat ik een fijne haarstructuur heb, zou dit veel sneller moeten gaan volgens haar.

Naar haar mening was deze langere droogtijd een teken dat ik te weinig vocht in mijn lijf had. "Je haar probeert het vocht zo lang mogelijk in zich te houden." zei ze.



Huh?

Mijn haar is helemaal niet droog, heeft juist de neiging sneller vet te worden.

Voor de rest heb ik ook geen algemene dehydratatieverschijnselen. (Behalve dan misschien een enorm jeukende huid na het douchen.)

Ik was mijn haar om de 3 dagen met shampoo en gebruik niet veel haarproducten.



Ik vond het nogal overkomen als een bakerpraatje, maar toch houdt het me wel enigszins bezig. Ik drink niet heel veel, maar volgens mij toch echt genoeg (per dag anderhalve liter).

Moet ik dan toch maar meer gaan drinken?



Wat is jullie kennis/mening hierover?
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je een verzorgende conditioner? Water drinken helpt echt niet bij droog haar.



Ik gebruik een anti statische en verzorgende spray van osis voor ik mn haar fohn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik gebruik geen conditioner.

Dat doe ik niet omdat mijn haar daar juist heel zacht en slap van wordt. Kan ik er niets meer mee.



Zelf fohn ik mijn haar bijna nooit. Laat het gewoon aan de lucht drogen. Maar dit duurt dus wel lang, toch wel ruim een uur.

Oh ja, ik heb kort haar.
Alle reacties Link kopieren
En als je overstapt naar een shampoo en conditioner zonder siliconen? Zelfs andrelon heeft tegenwoordig een lijn zonder.



Je hoeft ook niet iedere keer conditioner te gebruiken. Of gebruik eens een haarmasker (potje van de hema bijv.)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Je haar is dood, het 'probeert' niks. Verder heb ik geen antwoord op je vraag, alleen dat wat je kapster zegt onzin is.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor het meedenken.

Ik heb dus geen beschadigd of droog haar. Het enige probleem is dat het zo lang duurt voordat het droog wordt.

En daar helpt volgens mij geen product tegen.



Het gaat erom dat ik nu wil weten of dit probleem inderdaad een symptoom is van een groter probleem, namelijk een algemene uitdroging van mijn hele lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Je kapper lult uit haar nek



misschien helpt wisselen van shampoo. Ook denk ik zelf aan te veel styling product.



Juist bij fijn haar gebruik je al veel te snel te veel, met name wax heeft dat probleem.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 20 september 2014 @ 11:03:





misschien helpt wisselen van shampoo. Misschien helpt wisselen van kapper dan ook wel!
quote:Roelfien schreef op zaterdag 20 september 2014 10:54 Je haar is dood, het 'probeert' niks. Verder heb ik geen antwoord op je vraag, alleen dat wat je kapster zegt onzin is.

Dit dus! Wat een onzin van de bovenste plank weer..



Ik zie alle molleculetjes zich wanhopig vastklampen aan een waterdruppel...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe juist veel met m'n haar en heb dun haar het is altijd super snel droog. Ook als ik dode en uitgedroogde punten heb. Dus geen idee of het klopt wat je kapper zegt. Je kan Natuurlijk ook dik haar hebben en een droge huid.



Ik gebruik zelf tegenwoordig leave in conditioner, ik wou m'n haar laten groeien en hoefde nu 3/4 maanden niet naar de kapper. En alsnog waren m'n punten nog goed. Eerder moest ik sowieso elke 2 maanden omdat m'n punten speten. Tip van de dag :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Chubbyxxl schreef op 20 september 2014 @ 11:05:

[...]





Misschien helpt wisselen van kapper dan ook wel!





Ach, als ze haar werk goed doet.



Ik wil niet mijn gehele beroepsgroep afkraken, maar er zitten absoluut dozen tussen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
ze zal wel prima kunnen knippen en verven, maar dat is echt niet correct. Haar kan niet denken.



Wel laat vet haar minder vocht los omdat het een film vormt op de buitenkant van het haar waardoor het moeilijker verdampt.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
fijn haar zit dichter op elkaar gepakt, waardoor de wind van de föhn er minder vat op krijgt.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Vet (talg) was je er met een goede shampoo zo van af, desnoods 2 x wassen.



Het klopt trouwens wel, maar meestal is het vet het restje van stylingsproducten.

Ik heb mensen wel eens aangeraden hun haar met dreft te wassen omdat ik het met geen mogelijkheid schoongewassen kreeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:RionyRiony schreef op 20 september 2014 @ 11:18:

fijn haar zit dichter op elkaar gepakt, waardoor de wind van de föhn er minder vat op krijgt.





Nee, fijn haar zegt niks over de hoeveelheid of structuur.

Vaak genoeg dik haar dat een eeuwigheid duurde om droog te maken
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Mijn haar droogt juist slecht als het vettig is.
Haar is dood hoor, ik geloof er niks van dat het handjes heeft om vocht vast te houden.



Ik heb een zelfde soort haar als jij. Heel veel maar wel heel fijn, met een lichte slag. Dus een enorme bos die echt goed geknipt moet worden en drogen duurt een eeuwigheid. Het is tamelijk kort (bovenop rond de 12 cm, onderlangs kort) en fohnen duurt ongeveer 3 kwartier. Aan de lucht laten drogen duurt minstens vier uur (en resulteert in coupe ravage).



Ik gebruik een shampoo zonder sls (sodium laureth sulfate) want van shampoo met dat spul krijg ik vreselijke jeuk. Ik neem ook mijn eigen shampoo mee naar de kapper. Conditioner gebruik ik dan weer wel, anders voelt mijn haar aan als stro. En nee, het is niet kapot, want als de punten kapot zijn voel ik het verschil.



Voor het fohnen gebruik ik een hitte-beschermer (schuim van andrelon) en na het fohnen de creme-gel van nivea.
quote:saaaaar81 schreef op 20 september 2014 @ 11:20:

Vet (talg) was je er met een goede shampoo zo van af, desnoods 2 x wassen.



Het klopt trouwens wel, maar meestal is het vet het restje van stylingsproducten.

Ik heb mensen wel eens aangeraden hun haar met dreft te wassen omdat ik het met geen mogelijkheid schoongewassen kreeg.



Dreft... ow, ik denk dat ik dan beter meteen de tondeuse erover zou kunnen halen. Ik zou er waarschijnlijk dood stro aan overhouden. (En dat wil wat zeggen want stro is al dood).



Maar ik heb nu een shampoo (lavera, geen idee of dat in NL verkrijgbaar is) die heel erg goed schoon wast. Zo schoon dat ook de haarverf na een weekje minstens vier tinten lichter is. Wat voor mij dan weer geen probleem is, aangezien verf altijd veel te donker uitvalt op mijn haar.
quote:Chubbyxxl schreef op 20 september 2014 @ 10:55:





Het gaat erom dat ik nu wil weten of dit probleem inderdaad een symptoom is van een groter probleem, namelijk een algemene uitdroging van mijn hele lichaam.



Als ik te weinig drink krijg ik hoofdpijn, word duizelig en bibberig, urine wordt donkerder, als dat te vaak gebeurt verhoog je de kans op een blaasontsteking.



Dus als jij nooit last hebt van blaasontstekingen, je prima voelt en geen rimpels hebt die niet bij je leeftijd horen, is er volgens mij niet zoveel aan de hand. Anderhalve liter drinken is aan de lage kant, maar als je bijvoorbeeld pap eet, is dat ook weer vocht. En fruit bevat ook vocht. Drinken is niet alleen wat je in een bekertje doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chubbyxxl schreef op 20 september 2014 @ 10:36:

Ik heb fijn haar (van structuur, niet in beleving ) maar gelukkig wel veel haar.

Het was mij ook al opgevallen dat het drogen van mijn haar best lang duurt.

Deze week was ik bij de kapper en terwijl ze mijn haar aan het droogfohnen was, viel het haar ook op dat mijn haar moeilijk droog te krijgen was. Juist omdat ik een fijne haarstructuur heb, zou dit veel sneller moeten gaan volgens haar.

Naar haar mening was deze langere droogtijd een teken dat ik te weinig vocht in mijn lijf had. "Je haar probeert het vocht zo lang mogelijk in zich te houden." zei ze.



Huh?

Mijn haar is helemaal niet droog, heeft juist de neiging sneller vet te worden.

Voor de rest heb ik ook geen algemene dehydratatieverschijnselen. (Behalve dan misschien een enorm jeukende huid na het douchen.)

Ik was mijn haar om de 3 dagen met shampoo en gebruik niet veel haarproducten.



Ik vond het nogal overkomen als een bakerpraatje, maar toch houdt het me wel enigszins bezig. Ik drink niet heel veel, maar volgens mij toch echt genoeg (per dag anderhalve liter).

Moet ik dan toch maar meer gaan drinken?



Wat is jullie kennis/mening hierover?



Laat je door dat domme mens geen oren aannaaien!

Ik heb ook heel fijn haar en als ik het aan de lucht laat drogen duurt het minstens 3 uur vooraleer het helemaal droog is.

En dat het haar het vocht zo lang mogelijk wil behouden omdat je zogezegd te weinig vocht in je lijf hebt is toch pure onzin! Haar is een dode materie!
quote:saaaaar81 schreef op 20 september 2014 @ 11:22:

[...]





Nee, fijn haar zegt niks over de hoeveelheid of structuur.

Vaak genoeg dik haar dat een eeuwigheid duurde om droog te maken



Juist.

Ik heb dik en veel haar en het drogen duur erg lang, voordeel is dan wel weer dat mijn haar bijna niet knoopt
quote:Keausje schreef op 20 september 2014 @ 13:02:

[...]





Juist.

Ik heb dik en veel haar en het drogen duur erg lang, voordeel is dan wel weer dat mijn haar bijna niet knoopt Nee inderdaad, nu je het zegt.... Ik heb ook bijna nooit klitten in mijn haar. Dochter ook niet en mijn zus ook niet (beiden gezegend met hetzelfde soort kamelenhaar als het mijne). Mijn dochter borstelt het alleen maar omdat ze dat handiger vindt om een staart te maken en mijn zus weet niet eens of ze haar borstel nog heeft.
Alle reacties Link kopieren
hmm.. dat verhaal met vocht in het lichaam is best wel onzinnig. Ik denk dat dat voornamelijk is ontstaan als fabeltje, waarop mensen verder geborduurd hebben. Zelf ben ik enkele maanden bezig met een kappersopleiding en hier is mij nog nooit iets verteld van het uitdrogen van haar omdat je te weinig drinkt.



Ik ken het verhaal wel, van stage weet ik dat er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben. Daar vertellen we de klant dat een andere shampoo of contioner beter is. Sommige hebben heel veel aan een kruiden shampoo of conditioner, vanwege alle goede dingen die daar in zitten. Volgens mij vertellen we de klant wel dat ze deze moeten gaan proberen te gebruiken, [.....] ik kon die met andere kruiden niet zo snel vinden maar die staan er vast ook wel ergens!



Succes ermee!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-09-2014 17:28
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
KapSTER in wording!
Alle reacties Link kopieren
Opzich klopt het wel dat je een vocht te kort heb in je haar.

Alleen meer drinken heeft geen zin ! Haha



Het beste is hydraterende (vocht in brengende) shampoo en/of masker.



Probeer het niet te warm te föhnen maar gewoon op de middelste stand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven