Hoeveel zou hij mogen drinken ?

19-09-2014 11:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is bijna 8 weken en 3400 gram.

Op dit moment krijg hij 7flessen van 100/3.

Hij wordt na drie uur echt wakker van de honger.

Ik site te denken om te verhogen naar 120/4

Of hebben jullie tips? Hoeveel cc? Hoeveel voedingen? Hij komt snachts nog een keer rond 4uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef dochter van 5 weken (9 pond) 6 a 7x 120 +4. Ik vind om de 3 uur niet zo heel gek hoor! Ik zou niet gaan starten met bambix!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt nooit begrepen dat baby's in een ritme van voedingen om de vier uur moeten komen. Stel je voor dat je zelf vier uur zonder eten én drinken moet (want melk is natuurlijk zowel eten als drinken voor een baby). En dan kan dit ook nog alleen bereikt worden door een baby veel te geven zodat hij of zij voor vier uur lang verzadigd is. Om de drie uur lijkt me echt de max.

Kijk gewoon naar wat je kind nodig heeft. Al drinkt hij elke twee uur. Deden ze bij mij ook tot een maand of zes. (bv). Snap dat hele riedeltje van voeden, spelen, slapen sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je erbij om Bambix te gaan geven?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:kvdt76 schreef op 19 september 2014 @ 14:27:

Ik heb echt nooit begrepen dat baby's in een ritme van voedingen om de vier uur moeten komen. Stel je voor dat je zelf vier uur zonder eten én drinken moet (want melk is natuurlijk zowel eten als drinken voor een baby). En dan kan dit ook nog alleen bereikt worden door een baby veel te geven zodat hij of zij voor vier uur lang verzadigd is. Om de drie uur lijkt me echt de max.

Kijk gewoon naar wat je kind nodig heeft. Al drinkt hij elke twee uur. Deden ze bij mij ook tot een maand of zes. (bv). Snap dat hele riedeltje van voeden, spelen, slapen sowieso niet.Goede vergelijking ook, jezelf met een baby van 8 weken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Geef hem gewoon als hij honger heeft, al zijn het 10 flessen met wat minder erin op een dag.

Kijk naar je baby en volg zijn ritme. Niet jouw ritme.
Ab imo pectore
Het "probleem" is dat iedereen, inclusief TO, het hier over honger heeft. En dat is maar de vraag natuurlijk.

Als het kindje verder goed op gewicht is en normaal aankomt, dan zou ik het gewoon niet meteen eten geven als het huilt. Het heeft misschien even behoefte aan warmte, een knuffel, weet ik veel.
quote:zas schreef op 19 september 2014 @ 14:55:

Als het kindje verder goed op gewicht is en normaal aankomt, dan zou ik het gewoon niet meteen eten geven als het huilt. Ik (en jij) weet natuurlijk niet hoeveel de baby woog toen hij geboren werd en of hij te vroeg geboren is, maar 3400 gram met 8 weken is niet bepaald een gezellige dikzak of zelfs ook maar gemiddeld, dat zie je hopelijk zelf ook wel...
Alle reacties Link kopieren
quote:riverdaline schreef op 19 september 2014 @ 12:20:

Hier bij het cb zegt men: 150ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur.

Voor jouw kindje zou dat komen op ongeveer 525 ml. Dan zou ik gaan voor 6 x 90/100ml + 3. Een fles om de vier uur ongeveer.



Lijkt er dus op dat je kindje voldoende voeding krijgt. Je zou de fles nog kunnen geven met wat meer water voor een voller gevoel....

En anders even in overleg met het cb of je meer mag geven!Joh geef 'm helemaal water, word ie ook niet dik van enzo.





Water moet je alleen extra geven bij extreme warmte. Baby's hebben alle voeding nodig die het maagje hebben kan , waar water zit kunnen geen hoognodige voedingsstoffen zitten.
quote:honeymoonquiz schreef op vrijdag 19 september 2014 15:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zas in "Hoeveel zou hij mogen drinken ?"" class="messagelink">zas schreef op 19 september 2014 @ 14:55</a>:</b>

Als het kindje verder goed op gewicht is en normaal aankomt, dan zou ik het gewoon niet meteen eten geven als het huilt. </div></blockquote>Ik (en jij) weet natuurlijk niet hoeveel de baby woog toen hij geboren werd en of hij te vroeg geboren is, maar 3400 gram met 8 weken is niet bepaald een gezellige dikzak of zelfs ook maar gemiddeld, dat zie je hopelijk zelf ook wel...

Ik zeg toch ook "ALS het goed groeit"?

Maar dan nog. Een baby die huilt hoeft toch niet persé honger te hebben? Natuurlijk geef je je kind te eten als je denkt dat dat de oorzaak is. Ik geef alleen maar aan dat het misschien iets anders is.

Overigens was ik zelf ook nooit van de geregelde tijden en voedde ik mijn kind op verzoek. Maar dat duurde bij mij best wel even voor ik in de gaten had wat mijn kind dwars zat. Ik bedoel maar, teveel voeding kan ook problemen geven, waardoor zo'n kindje misschien alleen maar meer gaat huilen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 19 september 2014 @ 13:17:

Bambix in de fles doen bij een kindje van 8 weken????

Hoe verzin je het. Niet doen.



En ja een kind kost tijd dus geef je gewoon 7 x de fles als hij daar om vraagt in plaats van 6x.Hoe ik het verzin? nou gewoon hé gezond verstand en kennis van jaren. En je geeft niet meteen een heel bord met een lepel hé.

Besef je wel dat kinderen steeds langer alleen maar melk krijgen terwijl er genoeg zijn die al eerder aan ander eten toe zijn?

Vroeger zat een baby met 3 maanden al aan de bruine boontjes met appelmoes. Te beginnen met 5 gepelde boontjes

Een kind dat echt gierende honger heeft is niet leuk. En zeker als ie niet te dik is dan heeft hij er toch echt gewoon behoefte aan.

Een theelepeltje rijstebloem in de laatste fles is prima te proberen hoor. Niet opdringen maar proberen. Baby lijfjes zijn heel mooi gemaakt door de natuur en wat er (nog) niet in hoort komt er gewoon weer uit.

Ik vind een theelepel rijstebloem trouwens een minder gek voorstel en minder gevaarlijk dan water geven. Dat is pas gevaarlijk want je ontzegt het kind voedingsstoffen.
Alle reacties Link kopieren
Nina, ik ben het met je eens dat we moeten kijken naar het kind en dat het kan dat een kind al eerder toe is aan meer eten. Maar een kindje van 8 weken is echt nog te jong voor andere voeding dan melk (bv danwel kv).



Zas, maar deze baby is best licht voor zijn leeftijd. Ik snap wat je bedoelt dat niet ieder huiltje honger betekent, maar in zijn geval zou ik het absoluut altijd aanbieden. Deze baby moet echt heel erg groeien. Heeft hij geen honger, dan merk je dat snel genoeg doordat hij niet eet.



Maar to, als ik jouw openingspost lees, dan zie ik eigenlijk helemaal geen probleem. Jouw kindje drinkt prachtig in de gemiddelden. Deze stellen dat een baby tussen de 150 - 180 ml per kg lichaamsgewicht moet drinken. Dat betekent dat jouw kindje tussen de 510 ml en 610 ml zou moeten drinken. Jouw kindje drinkt zo'n 700 ml per dag dus dat is mooi boven wat hij minimaal moet binnen krijgen. Men zegt dat een kindje maximaal 1 liter mag drinken op een dag. Ook daar zit hij ruim onder.



Ik zou het echt gewoon zo laten. Jouw kindje geeft een fantastisch ritme aan waar velen jaloers op zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 19 september 2014 @ 14:33:

[...]





Goede vergelijking ook, jezelf met een baby van 8 weken.Vind het voor een baby nog veel erger zelfs.. Die moet nog hard groeien, in tegenstelling tot mij.
Alle reacties Link kopieren
Bovendien, na zes maanden, met bijvoeding, zit er ook nooit vier uur tussen voedings/drink momenten.

Bij kleine baby's ook niet gelukkig. Dus waarom dat rond de drie/vier maanden ineens wel zou moeten?
Alle reacties Link kopieren
Stephanie; test het eens uit. Ik neem aan dat je 100cc gaf(90cc+10 cc extra water voor de ontlasting). Dan zou je dus 120cc+10cc extra water moeten doen.



Stel hij drinkt het niet op, dan weet je dat hij niet zoveel op kan. of vind je het zonde wat je dan moet weggooien aan voeding?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je van 7 flessen naar 6 toe willen?

Wil je er snachts niet meer uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven