Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
Zullen we nog reactie van ouders misdaders te horen krijgen? Het gaat immers om minderjarigen.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
In deze discussies (hier en IRL) zie je altijd wel voorbij komen dat

A. zegt 'verkoop die knul een pak rammel' waarop B. zegt 'nee, dan ben je zelf ook fout, niet voor eigen rechter spelen'.



Ja - eigen rechter spelen, oog om oog tand om tand - is niet wenselijk maar laten we wel wezen, als je dit ziet gebeuren en je hebt de tijd om in te grijpen dan geef je zo'n knul toch even een flinke uithaal met je handtas? Kom op nou. Dit zijn vaak van die typisch die maar één keer de verkeerde hoeven tegen de komen en dan zelf ook weten hoe het voelt om eens wat klappen te vangen.
Nou dat ligt er aan. Alleen zou ik wel ingrijpen,maar met mijn kinderen erbij weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:getailleerdbreinaaldje schreef op 20 september 2014 @ 00:37:

Zullen we nog reactie van ouders misdaders te horen krijgen? Het gaat immers om minderjarigen.Bedoel je hier?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ongeacht afkomst, kleur, omgeving, aantal facebook vrienden of andere onzin vind ik dat dit soort ontspoorde jongeren harder aangepakt mogen worden. Werken zoals geopperd is een goeie, voor die rotklusjes is er misschien nog vraag (zoals beerputten legen ed). Mij ga je overigens niet vertellen dat dit soort kinderen nog wel fijn meekomen op school of gaarne aan de leerplicht voldoen, ik vind dat er in deze gevallen ook gewoon een uitzondering mag gemaakt worden.



Hun omgeving faalt erin om hiervan functionerende burgers te maken en op dat vlak mag onder meer in gegrepen worden, maar let wel dat op 14 a 15 jaar ze ook zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze doen. Daarom vind ik het kwalijk om alleen naar de omgeving te wijzen en roepen dat ze het zo slecht hebben gehad en ocharme toch die arme troetel kinderen. Bij mijn weten zijn ze wel dom bezig maar niet hersenloos.



Het moet gedaan zijn met het vergoelijken van dit soort gedrag met excuses van een slechte jeugd, er moet geen hand boven het hoofd gehouden worden, er moeten consequenties verbonden worden aan hun daden die wel indruk maken of een heropvoeding naar de normen en waarden van onze maatschappij.
quote:fluim schreef op 20 september 2014 @ 00:06:

[...]



Onder het mom van domme vragen mogen ook beantwoord worden, dat is een blanke hollander.Meer specifiek: een kaaskop ben je als geboren en getogen Alkmaarder. Maar dat zal in deze context niet bedoeld worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 20 september 2014 @ 00:04:

Domme vragen mogen ook beantwoord worden.Of het meisje een "kaaskop" is, terwijl er zoveel andere vragen gesteld kunnen worden ivm de gruwelijke mishandeling, vind ik een domme vraag, en al helemaal als je elders klaagt over "zwarte Piet".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:getailleerdbreinaaldje schreef op 20 september 2014 @ 00:37:

Zullen we nog reactie van ouders misdaders te horen krijgen? Het gaat immers om minderjarigen.Je bedoeld zoals in het hier eerder getoond filmpje waarop een vermomde moeder (naast een onvermomde vader, aan tafel bij een onvermomde oom, een onvermomde oom, een onvermomde neef.etc.) die dan zegt "mijn zoon moet thuis zijn want hij is nog klein, hij is pas 15".



Egaal wat de ouders er van vinden of zeggen, hun kind moet voor die daad/daden gestraft worden. En de gevolgen van hun daad laten zien.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 19 september 2014 @ 11:24:

Iemand die weet wat dat meisje nou eigenlijk had gedaan dat ze dit verdiende?



Wat een idiote vraag



Dat meisje had niets gedaan dat ze dit verdiende.

Niemand "verdient' namelijk zoiets.

Zélfs de laffe daders niet.

We leven in een rechtsstaat, niet in de jungle.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Het gaat iig weer over het meisje ipv syrie, moslims en de hele rataplan.

Wat zwarte piet hier mee van doen heeft snap ik dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 19 september 2014 @ 19:46:

[...]



Al naar gelang de situatie want als ik een Nederlander hoor dat hij of zij zijn kip nooit wast voor het klaar maken dan, Damn, voel ik me echt 100% marokkaan!

Shoot me!



Dat is dan heel verstandig van die Nederlanders.

Kip wassen is nergens goed voor en zelfs gevaarlijk ivm besmettingsgevaar.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 20 september 2014 @ 10:17:

[...]





Dat is dan heel verstandig van die Nederlanders.

Kip wassen is nergens goed voor en zelfs gevaarlijk ivm besmettingsgevaar.



Ga weg joh ezel. Het is gewoon te smerig voor woorden. Ik denk dat het namelijk wel mee valt met dat gevaar.

Maar er is al een topic over geweest hoor, hoeft hier niet dunnetjes over gedaan te worden.

Laten we het houden bij het meisje wat hopelijk hier zonder letsel en psychisch trauma uit komt.



Voor wat betreft die eikels die die dit gedaan hebben, hoop echt dat ze serieus aangepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 20 september 2014 @ 10:01:

..................

Wat zwarte piet hier mee van doen heeft snap ik dan weer niet.Wat een "kaaskop" hier mee van doen heeft snap ik dan weer niet.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:pientjexxx schreef op 19 september 2014 @ 22:29:

[...]





Het was een mooie gelegenheid voor ouders om hun kinderen eens uit te leggen dat Wilders het over al die overlastgevende ettertjes had die het voor hun (de goedwillende Marokkanen) verpesten. Dat heel veel mensen heel graag minder van die crimineeltjes/criminelen willen. Een mooi opvoedmomentje lijkt mij. Kun je je kinderen gelijk wijzen op het belang van scholing, goed gedrag enz. Maar nee, ouders schoten gelijk weer in hun overbekende slachtofferrol en hebben hun kinderen ook nog eens even opgejut i.p.v. ze gerust te stellen.



+1



Gewoon uitleggen dat het niet goed is wat Wilders zei, maar ook wel te begrijpen gezien alle problemen met Marokkaanse jongens.



De ouders van het 15- jarige meisje zullen ook wakker hebben gelegen of het nog wel goed komt met hun dochter. De juweliers uit Deurne zullen ook nog vaak huilen en nachtmerries hebben. De bewoners van IJmuiden zijn ook ongerust en erg geschrokken, zeker als je een filmpje ziet dat op de mishandeling onverschillig wordt gereageerd door andere jongens van Marokkaanse afkomst. De bejaarde man die was overvallen op een begraafplaats is nog steeds angstig

Enz., enz.



Volgens sommige reaguurders ligt het er aan dat we meer begrip moeten hebben, dat het komt omdat ze zich buitengesloten voelen



'ze' maken het ons ook wel verdomd moeilijk om maar begrip te blijven hebben, gezien alle bovenstaande acties. Het is ook actie=reactie. Op een bepaald moment houdt het op met geduld en begrip.



Het is ook geen toeval meer of incidenteel dat jongens met een Marokkaanse afkomst problemen veroorzaken. Ik zal dan wel racistisch zijn hierdoor, maar jammer dan. Dat mensen van Marokkaanse afkomst met goede wil de dupe zijn, is heel vervelend, maar de goeden lijden echt onder de kwaden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 20 september 2014 @ 09:54:

[...]





Wat een idiote vraag



Dat meisje had niets gedaan dat ze dit verdiende.

Niemand "verdient' namelijk zoiets.

Zélfs de laffe daders niet.

We leven in een rechtsstaat, niet in de jungle.+10



Bij zo'n stomme vraag vraag moet ik weer denken aan die schoolkinderen nadat die grensrechter werd doodgeschopt "hij zal het wel verdiend hebben".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 19 september 2014 @ 22:18:

meivogel, dat is zo, precies zoals jij het schrijft ervaar ik het meestal ook.

Totdat er ineens een (eerder normale) buurman of collega ineens tekeergaat tegen je collega of buurvrouw met hoofddoek. Met een air alsof hij daartoe het volste recht heeft.

Ik vind dat echt beangstigend, zoals een kennis die in een PVV buurt woont zegt: je weet gewoon dat in ieder geval 1 van je buren heel hard heeft gelachen en zelfs heeft meegedaan met 'minder minder' roepen.

Terwijl ik dus echt in tranen uitbarstte, zo benauwd en eng vond ik het.





DE volgende dag op mijn werk (merendeel allochtone jongens) zo'n nare sfeer, die jongens waren zo in de war. Verhalen over de hele nacht wakker zijn geweest met huilende moeders, kleine zusjes die niet meer naar buiten durfden omdat ze bang waren van school weggehaald te worden door Wilders.

Sorry maar dat kwetst me, het zijn mijn buren en mijn kennissen etc.

Het is angst tegen angst en dat het daardoor zo verhardt.

Ik denk dat we uiteindelijk allemaal bang zijn voor hetzelfde.Dat we niet meer onszelf mogen zijn.Zie vorige post, slaat op vetgedrukte stuk
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 20 september 2014 @ 10:39:

[...]





Ga weg joh ezel. Het is gewoon te smerig voor woorden. Ik denk dat het namelijk wel mee valt met dat gevaar.

Maar er is al een topic over geweest hoor, hoeft hier niet dunnetjes over gedaan te worden.

Laten we het houden bij het meisje wat hopelijk hier zonder letsel en psychisch trauma uit komt.



Voor wat betreft die eikels die die dit gedaan hebben, hoop echt dat ze serieus aangepakt worden.Heb je de link niet gelezen die ik in dit topic heb geplaatst over het wassen van kip? Het wassen van kip wordt sterk afgeraden en dat is wetenschappelijk onderbouwd.
Alle reacties Link kopieren
Pientje,

Nogmaals, jouw link, of in ieder geval de inhoud daarvan, is al uitgekauwd in een eerdere discussie op de pijler eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 20 september 2014 @ 10:59:

Pientje,

Nogmaals, jouw link, of in ieder geval de inhoud daarvan, is al uitgekauwd in een eerdere discussie op de pijler eten.Dan is helemaal stom als je nu nog je kip wast!
quote:missie_m schreef op 20 september 2014 @ 10:48:

[...]





Wat een "kaaskop" hier mee van doen heeft snap ik dan weer niet.

Maar het doet er wel toe wat de achtergrond van deze jongens was.

Schei toch uit.
Och wacht, MissieM, jij bent diegene die vaker iets uit een ander topic haalt om ze er elders naar de kop te gooien.

Jammer dat je er helemaal naast zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 20 september 2014 @ 11:04:

[...]



Maar het doet er wel toe wat de achtergrond van deze jongens was.

Schei toch uit.



Tja, de "kaaskopmeisjes" zijn altijd het slachtoffer en de "Marokkaanse ettertjes" de daders.



Ik vind de achtergrond van de daders in dit geval veelzeggend, de afkomst van het slachtoffer doet er helemaal niet toe.



Bij nader inzien doet de afkomst van het meisje er wel toe. Het zou verbazingwekkend zijn geweest als het een Marokkaanse was.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 19 september 2014 @ 19:46:

[...]





.....................

Al naar gelang de situatie want als ik een Nederlander hoor dat hij of zij zijn kip nooit wast voor het klaar maken dan, Damn, voel ik me echt 100% marokkaan!

Shoot me!De kip wassen voor het klaar maken?? Wij maken geen kip klaar.....getsie. Dat laat ik aan de haan over.



Rauw kippenvlees/kipfilet/hanenpootjes spoel ik wel even af onder de kraan voordat het gekruid word en de pan in gaat. Mijn buurvrouw doet het misschien niet, de overbuurvrouw misschien wel en toch zijn we geen-Marokkaan.



Ik moest bij jouw woorden wel denken aan een discussie die ik had met een forumster op een ander forum. Zij opende voor de vriendjes van haar kind een extra kuipje boter als ze bleven eten want haar boter was niet "halal". Haar kind kon wel uit dat eerste kuipje eten maar die vriendjes niet. Ze foeterde over de kuipjes boter in het ziekenhuis waar ze werkte. Die waren niet halal want als ze broodjes ham of kaas smeerde deed ze dat allemaal met één kuipje. Dat kon niet hier en kon niet daar. Dus schuld van de ziekenhuizen. Echter ze vergat dat zij diegene was die broodjes kaas en broodjes vlees met één mes smeerde. Zij is dan verantwoordelijk, ze moet zich houden aan voorschriften. Ook in Nederlandse ziekenhuizen waar halal alleen een raar woord is hebben ze strenge regels. Regels die echt streng en goed zijn. De HACCP-regels worden ALTIJD toegepast in ziekenhuizen/verpleeg-of verzorgingstehuizen Overal waar met voedingswaren word gewerkt en waar op hygiëne gelet moet worden let men er op dat er geen kruisbesmetting plaats kan vinden. Vlees en kaas nooit op een plank en nooit met één mes, dus ook niet met één mes in één kuipje boter.



Conclusie: Zij deed alle moeite voor de jonge sterke vriendjes van haar kind, maar geen enkele moeite voor de patienten-met-verminderde-weerstand. En wel de schuld op anderen schuiven .
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 19 september 2014 @ 23:42:

Is dat meisje een kaaskop?

Niet dat het zoveel uitmaakt, maar gewoon even benieuwd.Nee fluim, ik heb het van DIT topic.
LOEP ME MAAR aub.
Ik heb het over zwarte pietje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven