Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geld geef jij uit per maand aan kleding?

04-08-2014 12:57 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Wat ik mij regelmatig afvraag is hoeveel geld er per maand aan kleding wordt uitgegeven per maand. Heb zelf geen topinkomen maar probeer er altijd wel leuk uit te zien, maar het lijkt wel alsof ik nooit wat leuks heb om aan te trekken ofz, en als ik dan om me heen kijk zie ik zat goed geklede vrouwen dan kan ik echt denk hoe doen die dat, hebben ze veel meer te besteden of besteden ze het geld gewoon beter ;)



Ik trap af ik geef zo 100 a 150 per maand uit aan kleding soms wat meer soms wat minder. Koop overigens niet bij dure kledingmerken gewoon mango zara hm sting etc.



Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsMiller schreef op 12 september 2014 @ 10:51:

De tijd dat mode de roklengte dicteert is allang voorbij. Mini-, midi- en maxirokken hangen tegenwoordig gelijktijdig in de kledingrekken, maar komend najaar zal de meeste aandacht gaan naar de klokrok tot net over de knie zoals gezien bij Derek Lam en de enkellange kokerrok zoals gezien bij Proenza Schouler.



Bron: Fashionunited



Een rok boven de knie kan echt niet meer dit najaar Kan best zijn dat de mode de roklengte niet dicteert. Maar gemiddeld lopen de vrouwen toch met een bepaalde roklengte die is nu iets boven de knie tot korter. Hangt ook af van hoe je lang iemand zelf is. Het duurt ook altijd wel een tijd voordat zo'n bepaalde lengte van de rok ingeburgerd is. Die lange rok op de enkels en de klokrok zijn echte modetrends die zijn niet ingeburgerd om zo maar te zeggen. Ik heb wel het idee dat de rokken geleidelijk aan weer langer worden.
Alle reacties Link kopieren
Rond de ¤ 100,- per maand, de andere maand niets.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Iedere maand 300... Twee kledingkasten vol en nog iedere morgen dubben wat ik aan moet. Misschien wel te veel keus!
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 150 euro per maand. Dat vind ik zelf een beetje veel maar het is ook mijn hobby. Ik vind het leuk om mijn kledingkast te ordenen en alles mooi op te bergen. Ik heb ook kledingstukken die ik weinig tot nooit draag maar die ik heel mooi vind om te hebben. Af en toe trek ik het aan om te kijken of het nog staat. Vroeger was ik op die manier met mijn barbie's bezig en nu krijg ik hetzelfde gevoel daarbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd het allemaal keurig bij en vorig jaar was dat in ieder geval 56 euro gemiddeld. Ik vermoed dat ik daar nu ook nog wel op zit.
O, correctie op mijn eerder post.

Ik heb gisteren 2 paar schoenen gekocht.

En vandaag weer 2 paar.



Maar..... Ik kon de laatste 2 jaar helemaal niets vinden.

Ik heb toevallig een paar schoenen die ik al 4 jaar zoek gevonden.

En een paar sneakers die echt voor 25% van de nieuwprijs weg gaan en dat zijn hele goede. Die kan ik niet laten gaan. Kan ik er weer minstens 2 jaar tegen. Ook bij toeval ontdekt - dank zij een van de topics hier werd mijn interesse gewekt voor dat soort schoenen en ik ging zelf zoeken - dat er ook schoenen zijn die vrij smal vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef veel te veel uit aan kleding.

Denk toch wel minimaal ¤ 500,00 euro per maand inclusief schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Ietjefietje dat is veel maar het is wel goed voor de economie!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jetty1969 schreef op 11 september 2014 @ 13:02:

[...]



Zo komt het wel over... Smileys doen een hoop in je tekst.

Ik geef heel veel kleding enz. al weg aan bekenden/buren die het goed kunnen gebruiken, ook al leven ze niet van de voedselbank ( maar hebben het financieel wel wat minder) . Steun daarbij ook legio goede doelen. Vraag me nu overigens af waarom ik mezelf zit te verdedigen....Je hoeft jezelf niet te verdedigen hoor, niet iedereen vind hetzelfde belangrijk en stelt daardoor ook andere prioriteiten. Ik hou zelf van mooie dingen om me heen, een leuk ingericht huis, een mooie tuin. Ik geef weer niets om allerlei elektronische gadgets, een nieuwe auto, smartphone en luxe vakanties (hou overigens niet van reizen omdat ik extreem veel last van reisziekte heb), heb geen dure hobby's, we gaan zelden uit of uit eten, hou wel van lezen (bibliotheek) en wandelen in de natuur, dat kost niets. Maar ik hou wel van mooie kleding, verzorgd, passend bij elkaar en de situatie. Ik vind het leuk setjes bij elkaar te zoeken incl. passende accessoires. Iemand die niet veel om kleding geeft zal er ook niet veel aan uitgeven, maar die heeft misschien weer een andere dure hobby. Ik ken iemand die motor rijdt, naar crosses gaat, daarna met een groep de kroeg in en daardoor elke week een flink bedrag uitgeeft, en ook iemand die heel veel uitgeeft aan een muziekhobby. Dat moet ieder voor zichzelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 100 euro pm met schoenen enz.
•Als je altijd jezelf blijft, kan een ander zich nooit in je vergissen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zo'n 250 a 300 per maand, voor 3en (man, dochter en ikzelf).

Man kan prima 600 a 800 euro uitgeven om er dan weer minimaal een halfjaar 'klaar' mee te zijn.

Voor dochter als ze er weer uitgegroeid is en voor mezelf waar ik tegenaan loop.

Echt 'nodig' zouden wij, behalve voor dochter, het komende jaar eigenlijk niks hebben denk ik.

Ik koop nooit dure kleding of in de uitverkoop, voor dochter hetzelfde.

Man wel, want dan hoeft ie niet te passen en zegt tegen de verkoopster: wat hebben jullie in deze maat aan broeken truien en shirts en koopt dan wat hij leuk vind zonder te passen, halfuur later is hij dan dus ongeveer 600/800 euro lichter en 'klaar', altijd dezelfde 2 merken en in dezelfde winkel
Correctie op mijn eerdere post.

Toch 2 paar sneakers terug gestuurd. In de goede maat waren ze net even iets te krap. Zat te twijfelen en stuurde per ongeluk de beste maat terug. Alles is dus terug en heb ik toch nog geld over om een ander paar te kopen.

Ze zijn mooi, maar ik heb het beste paar gehouden dat ik al 3 keer heb gedragen. Ik kan er toch maar een paar tegelijk dragen en deze kan ik ook na de zomer gewoon blijven dragen.

Maar .... met het geld ben ik nog steeds aan het shoppen.

Ik had de sneakers graag gehouden, maar net iets te ruim....
Alle reacties Link kopieren
Schoenen zo'n 200 euro per jaar.(dure schoenen)

Kleding alleen als ik iets nodig heb; 1 tot 2 maal per jaar iets van 80 euro.
Gemiddeld 100-250 per maand voor alleen mezelf. Ik houd bij wat ik nodig heb of wil hebben en koop in de lente en in de herfst online in de (vooral) uitverkoop bij winkels met kleding voor lange vrouwen. Lekker snel klaar en alles past. De kleding is wel duurder dan bij H&M en zo, dus zoveel krijg ik er niet voor. 40-50 kledingstukken per jaar denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven