Handbagage Ryanair streng?

14-07-2014 09:30 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Wij vliegen woensdag voor het eerst met Ryanair vanaf Weeze. Nu hebben we van tevoren al 2 koffers van 20 kg gekocht die we dan mogen inchecken en natuuurlijk willen we zo veel mogelijk gewicht in de handbagage stoppen omdat 40 kilo met 2 volwassenen en 2 kinderen best een uitdaging wordt voor mij.



Nu staat er op het ticket dat handbagage maximaal 55 x 40 x 20 cm mag zijn. Zijn ze daar dan heel streng in dat alles nagemeten wordt? Ik hoor wel eens dat je bij Ryanair echt overal extra voor moet betalen dus misschien is dit een manier van extra inkomsten genereren. Normaal heb ik altijd een grote Bjorn Borg tas mee en een flinke handtas plus nog wat tasjes van spullen die ik op de luchthaven heb gekocht. De kinderen hebben kleine trolleys bij dus dat zal het probleem niet zijn en vriend heeft vaak een rugzak.



Ik denk dat ik mijn best ga doen om gewoon 1 tas mee te nemen hoor maar vind het wel vervelend als mijn handtas dan niet mee zou kunnen want die hoort toch gewoon altijd al bij me als accessoires. Dat is geen extra bagage



Iemand ervaring mee?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 juli 2014 @ 20:51:

Oh ik ga gerust met 1 fleece op reis hoor. Hoef echt niet elke avond een ander vest aan. Why? Het is maar om je warm te houden. Als je nu 'n trekking door de Himalaya van plan was waardoor je dus veel zweet en ander vuil op je kleding krijgt dan is 't wat anders, maar als je alleen maar 'n beetje op de boulevard flaneert wordt zo'n vest niet vuil.



Schoenen heb je ook nauwelijks nodig. Een paar wandelschoenen of sneakers, een sandaaltje voor net en je slippers voor zwembad/strand.Zelfs hakjes neem ik niet eens mee. Ik heb echt geen zin om moeilijk te doen met hakjes in de kleine straatjes van Kos (oke en het zal me worst wezen dat ik gewoon steeds op dezelfde slippers loop)
Alle reacties Link kopieren
Op veel foto's hetzelfde aan boeit mij echt niet,sterker nog als ik de vakantie foto's van 4 jaar achterelkaar leg kom ik een aantal shirtjes vaker tegen:-)
quote:dolfje schreef op 14 juli 2014 @ 21:39:

Op veel foto's hetzelfde aan boeit mij echt niet,sterker nog als ik de vakantie foto's van 4 jaar achterelkaar leg kom ik een aantal shirtjes vaker tegen:-)Of soortgelijke kleding. Bij mij vaak 'n beige outdoorbroek met 'n zwart hemdje, shirt of fleece afhankelijk van de temperatuur op locatie
quote:pearle schreef op 14 juli 2014 @ 21:15:

[...]





Zelfs hakjes neem ik niet eens mee. Ik heb echt geen zin om moeilijk te doen met hakjes in de kleine straatjes van Kos (oke en het zal me worst wezen dat ik gewoon steeds op dezelfde slippers loop)Hakken loop ik in Nederland al niet op, laat staan op vakantie. Nu ja, mijn sandaaltjes hebben volgens mij wel 4 cm hak ofzo, maar dat mag geen naam hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 14 juli 2014 @ 21:39:

Op veel foto's hetzelfde aan boeit mij echt niet,sterker nog als ik de vakantie foto's van 4 jaar achterelkaar leg kom ik een aantal shirtjes vaker tegen:-)





Piewwwwwww gelukkig, ik sta op foto\s uit Kos/Istanbul/zwarte woud en parijs ook met hetzelfde shirt



En heb het vandaag weer aan
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Haha Flashy:-)
Alle reacties Link kopieren
Hmmm Ik zie het al....

Ik val hier buiten de boot.

Ma, kind en ik mogen 20 kg ruimbagage meenemen, en die gaat ook mee + de 3 x 10 kg handbagage.

Ik stop het desnoods vol met kaas, pindakaas, rijstewafels en andere dingen die daar op gaan.

Deze zomer gingen we met 90 kg, en kwamen terug met 60 kg.

Zit ook 15 kg aan tijdschriften bij, die ik daar laat :-)



Wij gaan naar appartementen zonder was of handdoekenservice (wel voor douche, maar niet om in de olie op een bedje te liggen), dus dat scheelt ook al veel.

Schoenen had ik 3 paar, manlief 4 paar (zaten wel sportschoenen voor beide bij).
Alle reacties Link kopieren
Kwam hier trouwens omdat ik in oktober een weekend met Ryanair vlieg.

En ik wilde weten, of ze streng.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ze zijn heel streng!

Ook niet denken dat je wel wegkomt met 20,1 kg bagage.

Wij hadden n keer een koffer van 15 kg en een koffer van 20 kg, was die ene 19,5 kg ofzo, vroegen ze of het die van 20 was of van 15, dus let zelfs daar goed op.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de waarschuwing.

Ik heb voor de komende vlucht enkel handbagage, en daar doe ik ook tijdschriften in, als ze 'm wegen kan ik die er snel uitmikken :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 14 juli 2014 @ 09:41:

Oh en ik ben blij dat ze zo streng zijn, waarom zou jij en een handtas en nog een grote tas mee mogen nemen? Er is al zo weinig plek in een vliegtuig. Zeker als mensen alleen met handbagage reizen.

dat mag wel hoor, ook bij Ryan air

gevlogen met een trolley ( tot 10 kilo) en een handtas



REGLEMENT VAN RYANAIR M.B.T. SPECIFIEKE ONDERWERPEN





HANDBAGAGE





Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik heb 2 maanden geleden ook al hier gereageerd zie ik net.........................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven