Gezondheid alle pijlers

Oogontsteking? Maar oog is niet rood

20-09-2014 11:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen





Vanaf gisterenmiddag begon mijn rechteroog wat te steken, alsof er iets in zat steeds en soms jeukte het een beetje. Ik keek in de spiegel maar niks te zien, toch de rest van de dag constant steekjes in de buitenhoek. Op een gegeven moment begon het ook echt pijn te doen. De steken hielden op toen ik ging slapen, maar vanochtend weer steken in dat oog en heel even een soort waas die over mijn oog ging. Het oog is niet rood, ziet er heel normaal uit, maar die steken beginnen nu toch echt pijn te doen. De waas voor mijn oog is ook weg.



Kan dit toch een oogontsteking zijn, zonder dat er dus sprake is van pus of roodheid in het oog? Ik ben vorige week naar een oogarts geweest om mijn ogen te laten meten voor het gebruik van lenzen, hij keek ook even snel met de lamp in mijn ogen en controleerde de oogdruk -standaardprocedure volgens hem- maar verder alles prima.





Ik heb net het pijnlijke oog gespoeld met fysiologisch water trouwens, maar het betert niet echt.

Hoe lang kan je zoiets even aankijken?
Alle reacties Link kopieren
Niet. Een korrel zand kan je hoornvlies al beschadigen. Hap bellen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Inderdaad, niet spelen met je gezichtsvermogen. Zsm de HAP bellen, en daar langsgaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageer je op zonlicht? Doet dat pijn?

Niet te lang mee rondlopen is mijn advies
Alle reacties Link kopieren
Ik kan gewoon kijken, licht doet geen pijn verder, ik kan me ook niet herinneren dat ik iets in mijn oog heb gekregen verder. Het zijn van die korte venijnige steekjes steeds in de buitenste ooghoek vanaf gisteren dus.



Ik ga even bellen naar naar een dokter nu.
Ik zou de HAP bellen.

Je hebt ten slotte maar 2 ogen
Alle reacties Link kopieren