Gezondheid alle pijlers

Oogontsteking? Maar oog is niet rood

20-09-2014 11:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen





Vanaf gisterenmiddag begon mijn rechteroog wat te steken, alsof er iets in zat steeds en soms jeukte het een beetje. Ik keek in de spiegel maar niks te zien, toch de rest van de dag constant steekjes in de buitenhoek. Op een gegeven moment begon het ook echt pijn te doen. De steken hielden op toen ik ging slapen, maar vanochtend weer steken in dat oog en heel even een soort waas die over mijn oog ging. Het oog is niet rood, ziet er heel normaal uit, maar die steken beginnen nu toch echt pijn te doen. De waas voor mijn oog is ook weg.



Kan dit toch een oogontsteking zijn, zonder dat er dus sprake is van pus of roodheid in het oog? Ik ben vorige week naar een oogarts geweest om mijn ogen te laten meten voor het gebruik van lenzen, hij keek ook even snel met de lamp in mijn ogen en controleerde de oogdruk -standaardprocedure volgens hem- maar verder alles prima.





Ik heb net het pijnlijke oog gespoeld met fysiologisch water trouwens, maar het betert niet echt.

Hoe lang kan je zoiets even aankijken?
Alle reacties Link kopieren
Niet. Een korrel zand kan je hoornvlies al beschadigen. Hap bellen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Inderdaad, niet spelen met je gezichtsvermogen. Zsm de HAP bellen, en daar langsgaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageer je op zonlicht? Doet dat pijn?

Niet te lang mee rondlopen is mijn advies
Alle reacties Link kopieren
Ik kan gewoon kijken, licht doet geen pijn verder, ik kan me ook niet herinneren dat ik iets in mijn oog heb gekregen verder. Het zijn van die korte venijnige steekjes steeds in de buitenste ooghoek vanaf gisteren dus.



Ik ga even bellen naar naar een dokter nu.
Ik zou de HAP bellen.

Je hebt ten slotte maar 2 ogen
Alle reacties Link kopieren
Net gebeld, zolang ik niet krom lag van de pijn en ik gewoon licht kan verdragen dan pijnstiller nemen en als het maandag nog niet over is naar mijn eigen huisarts gaan, ok....
Alle reacties Link kopieren
Maar pijnlijk is het wel steeds, kun je last hebben van 1 droog oog bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Als het maandag nog zo is overleg dan even met je huisarts of het eventueel een oogzenuw ontsteking is ..
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je hebt overlegd met de HAP.



Zie je nog wel scherp?



In je OP staat iets over het gebruik van lenzen, heb je die al ingehad? Ik zou ze in ieder geval niet in doen als je last van je oog hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie gelukkig scherp, lenzen heb ik nog niet gehaald (-2, geen noodzaak dus) maar het doet om de 10 minuten echt verrekte pijn in die hoek, terwijl er gewoon niks te zien is!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je bij de opticien langs gaan. Ik had een tijd geleden ook een akkefietje (wazig zien), ben bij de huisarts geweest en bij de opticien. Volgens mij had de opticien er meer verstand van. Bleek ook een oogontsteking te zijn. Ben daarvoor ook nog daarna bij de oogarts geweest.



Bij een ander akkefietje lichtflitsen zien en dingen voor het oog zien (meer dan normaal) heb ik meteen mijn oogarts gebeld, kon meteen komen, maar dat hangt van de klachten af die je door de telefoon beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
En neem ibuprofen, geen paracetamol. Ibuprofen is ontste,ingsremmend
lijkt me niet echt een oogontsteking, heb er zelf veel gehad dus weet waarover ik praat, ik denk dat je ongemerkt toch iets in je oog hebt gehad. zitten je wimpers goed? heb ik namelijk een keertje gehad, dacht ook dat er steeds iets in mijn oog zat, kon niets vinden, totdat ik de spiegel dichter bij mijn oog hield en zag dat er een wimperhaartje fout zat, die prikte steeds in mijn oog. misschien kan het dat zijn, maar oogontsteking nee.
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit gelezen dat als je ernstige steken achter of in je oog krijgt je direct de dokter moet bellen. Kan namelijk snel worden opgelost, maar bij geen actie kunnen er nare dingen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je oogmake up Hanaa? Ik heb dit namelijk ook wel eens gehad door een oogpotlood waar een scherp stukje aan zat.Na een paar dagen geen oogmake up was het over.



Spoelen met fysiologisch zout is prima, afgekookt water kan ook. Goed dat je HAP hebt gebeld en het hebt nagevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt iets minder te zijn geworden door dat fysiologisch water, de steken komen nu minder frequent-wel nog pijnlijk, maar het jeukt nu ook een beetje.

Vanavond nog eens spoelen met fysiologisch water.
Alle reacties Link kopieren
Als je ook veel kast krijgt van het licht en je oog gaat tranen zou het ook om een herpesinfectie kunnen gaan. Begon bij mij ook met een jeukend oog.
Alle reacties Link kopieren
nee licht doet geen pijn, tussen de steken door heb ik zo een zwaar gevoel in dat oog, ik ga ook vroeg slapen wie weet is het door de enorme oververmoeidheid waar ik de laatste weken zo erg mee te kampen heb?
Alle reacties Link kopieren
Heb je stress?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven