Zwangerschapskleding, ik snap er niets van!!

19-09-2014 13:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mede-zwangere,





PFF wat een drama, bij de h&m wat leuke zwangerschapsbroeken gekocht.. valt h&m toevallig erg klein?

Ik heb normaal altijd maat 36 in broeken, nu heb ik al 38 besteld en merk ik zelfs dat die broeken redelijk strak zitten. Ik ben bij mijn benen nog niet echt aangekomen..

Klopt het dat h&m positiebroeken klein valt?



En wat ik me afvraag: nu heb ik de h&m jeans maat 38 aan.. hij zit prima maar wel strak(niet te), is het dan verstandig om een maat 40 te kopen? ivm het aankomen in gewicht.



Ik ben echt een leek in positiekleding en ik hoop dat iemand mij kan helpen!



Groet Sojaboonn
Angels are often daughters in disguised
Maakt de maat echt uit? Koop een broek die goed zit.

Ik weet niet hoe ver je bent maar als maat 38 nu al strak zit zou ik voor een maat groter gaan, zeker als je nog een tijdje moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de hm ook altijd klein vallen, maar ik kan ook ontkennen dat ik stiekem toch wel erg dik was geworden.. Ik had iig ook maat 36/38 en van de hm mamabroeken had ik 42/44. En wat kirikou zegt, als ze maar lekker zitten toch? Succes met je zwangerschap! (Overigens pas ik inmiddels bijna al mijn oude broeken weer en zit mijn hm mamabroek nog steeds strak. Misschien kan ik hem als uitbuikbroek gebruiken )
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar. Normaal maat 36 en nu maat 42/44

Maar mijn benen zijn ook echt huge geworden, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb normaal 36 en nu een H&M mama jeans ook van maat 36 aan. Zit bij mij als gegoten.



Ben nu 26 weken en 8 kg aangekomen, maar kennelijk niet op mijn benen (billen zijn wel ietsjes dikker).



Dus ligt er maar net aan.. Nieuwe jeans lopen vaak nog uit toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond halverwege de zwangerschap de H&M broeken op mijn benen prima vallen, maar het buikgedeelte toen al krap, heb een maat groter genomen en zelfs dan past het buikstuk al maanden niet meer lekker. Nu ik 40 weken zwanger ben past mijn kont er ook niet meer lekker in, maar goed, nog max. 2 weken en tot die tijd hul ik me wel in koepeltenten en de joggingbroeken van man.
Bij mij pasten ze aan het eind ook niet meer, maar ik hoefde ze geen maat groter te kopen. Er zit toch ook zo'n verstelelastiek in? Of niet?
Hier vielen ze ook klein, ondanks 2 maten groter dan normaal. Overigens vond ik op het einde nog maar 1 positie joggingbroek lekker zitten. De rest zat ook bij de buik niet meer lekker.
De gewone broeken vallen erg klein, de jeans zijn normaal. Althans: dat is mijn ervaring.

Het fijnst vond ik mijn broeken van mama licious, die zaten mijn hele zwangerschap heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 19 september 2014 @ 15:14:

Bij mij pasten ze aan het eind ook niet meer, maar ik hoefde ze geen maat groter te kopen. Er zit toch ook zo'n verstelelastiek in? Of niet?Nee die van de H&M is het hele buikstuk van elastiek. Die met zo'n verstelbaar elastiek bovenin vind ik helemaal niks; eerst te groot en dan lubbert de stof over je buik en zodra je die stof vult zat het elastiek te laag, namelijk niet boven je buik maar erin snijdend. Mijn gewone cheap-ass yogabroek maat XL van de Wehkamp is vandaag gearriveerd en dat zit stukken fijner dan al dat gedoe over je buik. Kan de koepeltent weer naar zolder.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Ik heb maat 36 en pas bij andere merken positiemode nog prima in mijn eigen maten (mama licious draag ik graag, en broeken van Prenatal vallen ook prima en soms zelfs groot).

Maar bij H&M heb ik maat 40 moeten nemen en zelfs dat zit niet echt lekker. Bij skinnyjeans kom ik zelfs amper in de pijpen! De 'normale' positiemode jeans van H&M vallen trouwens wel normaal bij mij, en de shirtjes ook.
Alle reacties Link kopieren
Oh, de HM jurken vielen juist heel groot. Broeken van de HM pas ik sowieso niet, dus die heb ik niet eens geprobeerd, maar van de jurken viel het me echt op dat ik juist een kleine maat nodig had.



En bij andere positiemode (noppies/ mamalicious) had ik juist het omgekeerde, dus dat ik opeens maat xl ofzo nodig had, terwijl ik normaal maat 38/40 heb.
De laatste 2 maanden word je nog ongeveer twee keer zo dik. Als je met 6 maanden een broek koopt moet die dus echt nog heel wijd zitten. Vaak heb je op het laatst nog maar een of twee broeken waar je in past, maar dan hoef je toch nergens meer mooi te zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb normaal 36 en nu H&M positiebroeken maat 38 aan met 22 weken zwangerschap. Maar ik vind ze heerlijk zitten, echt als gegoten. Heb ze veel meer aan dan de broek van mamalicious die ik ook heb, overigens wel maat 36.



Maar koop idd gewoon 1 die lekker zit, tijdens je zwangerschap kom je toch wel een paar kilo aan.
Alle reacties Link kopieren
@ sojaboon bij mij vallen de kleren van HenM precies samen met maat. Vorige week grijze skinny gekocht en twee vestjes (maat 36). Alles sluit mooi aan en heb veel extra ruimte op de buik.
Alle reacties Link kopieren
Koop gewoon iets wat nu goed past. Ik kocht ook m shirtjes 'voor als ik straks groot ben' en aangezien ik een kleine buik had en hield en nauwelijks aankwam was dat net een pyjama. Zag er niet uit.

Mamalicious heeft fijne broeken, prenatal heeft deze in elk geval.

H&m had ik maat 38. Normaal heb ik 36/38 aan en zat prima.
Alle reacties Link kopieren
De buikwand vd HM vond ik op het laatst te strak, draag die broek al een paar weken niet meer, denk vanaf week 35 niet meer ofzo. Mamalicious kun je nog wat in verstellen en buikwand zit nog prettig. Heb een paar skinny's van dat merk die ik nog graag draag. Maat is zelfde bij mij als voorheen. Heb wel een jurk van de HM maat kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren twee shirtje van de h m gekocht. Ik vond ze juist groot vallen.

Ook mijn kleding van moppies, mamalious en love 2 wait. Juist erg groot.

Overal s in. Terwijl ik anders ook echt nog wel vaak m hem.



Hebben jullie tips voor ondergoed, graag van katoen en over mij buik.

Bij de Hema was maat m mee veels te groot (en t begon bij m)

Hunkemöller en livera verkopen het niet. Twee soorten van anita aangepast, maar dat was t ook niet. Ik vind mijn eigen slipjes al zo laag zitten. Wat een Miep he? Ben nu ruim 14 weken.
Alle reacties Link kopieren
Haha moet niet denken aan zw.ondergoed, nog een extra laag en ik heb het al zo snel warm, grappig dat iedereen er anders in staat! Ik draag (ben bijna op t eind) nog steeds m'n eigen strings en soms een slip. Hebben de grotere Hema filialen ook ondergoed pas vanaf maat m?

Anders via inet bestellen?
Alle reacties Link kopieren
Van de positiebroeken van H&M zat hier m'n eigen maat het beste. Een paar jeansbroeken heb ik m'n hele zwangerschap gedragen. Had eerst de fout gemaakt 2 Chino's in een maat groter te kopen en die lubberden bij m'n kont.



Katoenen onderbroeken die over m'n buik vielen heb ik bij de Hunkemöller gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven