Moeilijke zus

20-09-2014 11:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
en weg
Alle reacties Link kopieren
Waarom houdt het jou zo bezig? Haar leven toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 20 september 2014 @ 12:02:

Waarom houdt het jou zo bezig? Haar leven toch.Omdat ik om haar geef en graag een fijne relatie met haar wil. En ik er steeds mee geconfronteerd wordt en me er aan erger, blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?



Hou je bezig met je eigen leven.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Waarom erger jij je eraan dat je zus zichzelf een lekker wijf vindt?

Dat lijkt me alleen maar heel fijn voor haar en zit jou toch verder niet in de weg?



En zolang ze geholpen wordt haar arrogantie over een baan onder haar niveau in stand te houden...



Tot op bepaalde hoogte vind ik haar houding ook wel goed. Je moet niet te snel genoegen nemen met minder. Het is wel wat overtuigender als je daar dan zelf ook de consequenties van draagt, maar toch.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:Florienepien schreef op 20 september 2014 @ 12:14:

Hoe oud zijn jullie?



Hou je bezig met je eigen leven.Maar als zij steeds bezig is haar hele leven op mijn bordje neer te leggen? Dan moet ik dus maar zeggen, ik bemoei me er niet mee, zoek het zelf maar uit.
Wonen jullie samen in een huis ofzo? Ik heb een moeilijke broer maar heb er verder geen last van, zie hem niet te vaak, scheelt ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:koffiemetkoekjes schreef op 20 september 2014 @ 12:17:

[...]





Maar als zij steeds bezig is haar hele leven op mijn bordje neer te leggen? Dan moet ik dus maar zeggen, ik bemoei me er niet mee, zoek het zelf maar uit.Hoe bedoel je dat, wil ze er over praten of wordt er van jou daadwerkelijk actie verwacht?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 20 september 2014 @ 12:16:

Waarom erger jij je eraan dat je zus zichzelf een lekker wijf vindt?

Dat lijkt me alleen maar heel fijn voor haar en zit jou toch verder niet in de weg?



En zolang ze geholpen wordt haar arrogantie over een baan onder haar niveau in stand te houden...



Tot op bepaalde hoogte vind ik haar houding ook wel goed. Je moet niet te snel genoegen nemen met minder. Het is wel wat overtuigender als je daar dan zelf ook de consequenties van draagt, maar toch.
quote:koffiemetkoekjes schreef op 20 september 2014 @ 12:17:

[...]





Maar als zij steeds bezig is haar hele leven op mijn bordje neer te leggen? Dan moet ik dus maar zeggen, ik bemoei me er niet mee, zoek het zelf maar uit.



Waarom niet? Als dat is wat jij er eigenlijk over denkt, moet je dat inderdaad zeggen. Jullie zijn zussen, dan ben je toch gewoon eerlijk naar elkaar. Mijn zusje kan bijvoorbeeld ontzettend zeiken over anderen, heel nare eigenschap. Doet ze dat, zeg ik daar gewoon wat van, ik hoef dat allemaal niet aan te horen hoor, hoe vervelend anderen zijn en hoe slecht ze het wel niet doen...

Ook zet ik haar wel eens op haar plek, als ik het er gewoon echt niet mee eens ben.



Dit geldt andersom natuurlijk ook, ik krijg het ook te horen als ik haar verveel, irriteer of als ze het niet met me eens is.



Maar we houden ontzettend veel van elkaar en hebben het meestal erg gezellig, juist omdat we gewoon zeggen wat we denken tegen elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zelf toch ook aandeel in een gesprek? Ga niet te veel in op haar leven, maar snij onderwerpen aan doe voor jou belangrijk zijn of iets over een gedeelde interesse.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet gauw een zus of broer bij mij op het werk willen hebben, maar voor de rest zie ik het probleem niet.



Dat zij geld van jouw ouders leent is het probleem van jouw ouders toch? Of voel jij je daardoor achter gesteld?
Alle reacties Link kopieren
Laat haar eerst haar eigen boontjes doppen. Dan gaat ze wellicht inzien dat ze het anders aan moet pakken. Voor mij zou het ook een no go zijn als ze binnen hetzelfde bedrijf wil gaan werken. Maar gezien haar weinige ervaring komt ze misschien niet eens binnen. Jouw ouders moeten ook zeggen dat ze het zelf maar moet regelen. Pas als ze verstandig wordt zal ik me wat meer voor haar openstellen. Haar opmerkingen zijn naar jou toe nou niet bepaald aardig. Kies dus lekker voor jezelf nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:saartje- schreef op 20 september 2014 @ 12:27:

Ik zou ook niet gauw een zus of broer bij mij op het werk willen hebben, maar voor de rest zie ik het probleem niet.



Dat zij geld van jouw ouders leent is het probleem van jouw ouders toch? Of voel jij je daardoor achter gesteld?Niet achtergesteld, maar ik vind (en met dat idee hebben onze ouders ons ook opgevoed) dat ik er zelf voor moet zorgen dat er geld binnenkomt. Ik heb altijd alles zelf betaald, huur, wereldreis, rijbewijs. Zij heeft dit overigens ook altijd moeten doen. Ik heb toch het idee dat ze haar nu teveel het hand boven haar hoofd houden en ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe ze het kunnen betalen. Maar goed, ik kan daar weinig aan doen, dat moeten ze zelf weten.
quote:prinsesmaxima schreef op 20 september 2014 @ 12:29:

Laat haar eerst haar eigen boontjes doppen. Dan gaat ze wellicht inzien dat ze het anders aan moet pakken. Voor mij zou het ook een no go zijn als ze binnen hetzelfde bedrijf wil gaan werken. Maar gezien haar weinige ervaring komt ze misschien niet eens binnen. Jouw ouders moeten ook zeggen dat ze het zelf maar moet regelen. Pas als ze verstandig wordt zal ik me wat meer voor haar openstellen. Haar opmerkingen zijn naar jou toe nou niet bepaald aardig. Kies dus lekker voor jezelf nu.Andersom wel dan? TO komt op mij ook zelf niet zo aardig over, en zelfreflectie ontbreekt ook. Zus is moeilijk, ligt allemaal aan haar. Laat haar lekker, ga niet eindeloos zeiken over een vriendje/scharrel ook al heb je gelijk. Je kan het een keer zeggen, luistert ze niet, dan toch niet, dan komt ze er wel achter (of niet). Als het er dan weer over gaat en jij hebt er geen zin in volstaat het om te zeggen: je weet hoe ik er over denk, zullen we het nu over wat anders hebben en gezellig doen?
quote:koffiemetkoekjes schreef op 20 september 2014 @ 12:32:

[...]





Niet achtergesteld, maar ik vind (en met dat idee hebben onze ouders ons ook opgevoed) dat ik er zelf voor moet zorgen dat er geld binnenkomt. Ik heb altijd alles zelf betaald, huur, wereldreis, rijbewijs. Zij heeft dit overigens ook altijd moeten doen. Ik heb toch het idee dat ze haar nu teveel het hand boven haar hoofd houden en ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe ze het kunnen betalen. Maar goed, ik kan daar weinig aan doen, dat moeten ze zelf weten.



Dat zijn toch verder jouw zaken helemaal niet?



Je zegt wel dat je je niet achtergesteld voelt, maar zo komt het wel over...
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 20 september 2014 @ 12:32:

[...]





Andersom wel dan? TO komt op mij ook zelf niet zo aardig over, en zelfreflectie ontbreekt ook. Zus is moeilijk, ligt allemaal aan haar. Laat haar lekker, ga niet eindeloos zeiken over een vriendje/scharrel ook al heb je gelijk. Je kan het een keer zeggen, luistert ze niet, dan toch niet, dan komt ze er wel achter (of niet). Als het er dan weer over gaat en jij hebt er geen zin in volstaat het om te zeggen: je weet hoe ik er over denk, zullen we het nu over wat anders hebben en gezellig doen?Ik snap wat je bedoelt, en aangezien het een relatie tussen twee personen is zal er ook genoeg zijn waar ik in tekort kom. Ik vraag me gewoon op deze specifieke punten af waar het vandaan komt. Maar misschien moet ik me er gewoon minder mee bemoeien. Zal wel een stuk rustiger zijn in ieder geval ;)
Alle reacties Link kopieren
Ok, jullie verschillen qua mentaliteit veel van elkaar. En ja, herkenbaar. Een van mijn beste vriendinnen weet om de halve seconde te melden hoe mooi ze haar grote borsten wel niet vindt en dat veel mannen daar op letten. Voor een keer is het leuk, maar na 30 keer dat gehoord te hebben is het genoeg.



Nee, ik zou haar niet bij jou op werk laten solliciteren. Alleen al om de reden dat als het een keer wat minder tussen jullie gaat jij haar elke dag moet zien.
No love without lost
Irritant.. weer topic weg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven