Gelogen en nu??

20-09-2014 12:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,



Ik heb nu zo'n 10 maanden een relatie met een hele lieve geduldige jongeman. Alleen ik heb al zolang ik hem ken (2 jaar) tegen hem gelogen over mijn maagdelijkheid.



Ik heb ruim 3 jaar lang hetzelfde vriendengroepje gehad, waarin er heel openlijk over relaties en seks werd gesproken. Ik beschouwde dit niet als vervelend eerder als interessant, alleen ik was de enige die nog maagd was. En na elk weekend, feestje of vakantie werd er aan mij gevraag "He heb jij nu al eens seks gehad?!". Ik antwoorde altijd nee en dan hoorde ik ze meteen achter me rug om praten: natuurlijk heeft ze nog geen seks gehad kijk hoe lelijk ze is, nooit dat iemand haar ooit leuk gaat vinden, ze is zo dik, waarschijnlijk hangen haar dikke tieten tot op haar knieen etc. Het was geen fijn vriendengroepje, ik was heel onzeker en zij maakte dat alleen maar erger. En toen heb ik dus na een vakantie gezegd dat ik ontmaagd was door een one night stand, dan hoefde ik geen relatie te fake en veel details, zodat hun op zouden houden. Ik werd meteen omarmd en iedereen vond het geweldig nieuws en ik hoorde er eindelijk weer bij. Dat voelde zo fijn, eindelijk je ergens weer welkom voelen (thuissituatie was behoorlijk moeizaam). Maar wel door middel van een leugen.



Deze leugen ben ik altijd blijen voorzetten. Als vrienden vroegen of ik nog maagd was zei ik nee en hielden ze op. Ik heb een keer op een bedrijf waar ik toen werkte geprobeerd om de waarheid te vertellen (niet over de leugen maar gewoon eerlijk zeggen dat ik nog maagd was om te kijken of ze het accepteren, deze mensen kende mijn vriendenkring namelijk niet) ik ben toen weer belachelijk gemaakt en gewezen waarom dat zo logisch is dat geen man mij wilt, omdat ik zo lelijk, dom, kinderachtig en walgelijk was. Ik was 17 toen ik deze leugen had verzonnen en hanteer hem nu nogsteeds (ben nu 21 jaar).



Ik gebruik deze leugen nog steeds, omdat ik het zoveel mensen heb verteld (3 beste vrienden en familie) en dan praat je er niet snel meer uit. Ik denk niet dat ik het nodig vind om mijn familie er over in te lichten, omdat hen dat niet zo uitmaakt. Mijn beste vriendinnen wil ik het wel vertellen, uiteindelijk. Maar vooral mijn vriend verdiend de waarheid vind ik.



Waarom ik deze leugen ook heb verteld is niet alleen omdat ik onzeker was, maar ook omdat ik vroeger seksueel ben misbruikt (van een jaar of 8 tot 14). Ik was dus eigenlijk ook geen maagd meer, maar ik vond jongens ook eng. Ik schaamde me ook heel erg voor mijn verleden en voelde me vies. Het was net alsof er een rode zone om mij heen zat en als een jongen mij wilde aanraken kreeg ik meeteen kippenvel. Ook zoende ik alleen met jongens die ik niet leuk vond en die niet sterk waren, zodat ik niet gekwetst kon worden en ze eventueel makkelijk van me af kon krijgen. En als ik wel verliefd werd was dat op een jongen die ik nooit zou kunnen krijgen, bijvoorbeeld een leraar. Vaak oudere mannen, papafiguren, dat gaf me veiligheid denk ik. Later heb ik 3 jongens gehad (rond de 22 jaar) die mij seksueel hebben geintimideerd, omdat ik mijn grenzen nog niet wist aan te geven. En daarom bleef ik ook mijn leugen gebruiken, omdat me dat op een of andere manier zelfverzekerder maakte. Ik weet niet precies waarom, maar zo werkte het bij mij toe.



Maar nu heb ik mijn vriend gister avond op een heel verkeerde manier verteld over deze leugen. Ik heb het verteld in een vriendin-vorm, alsof het niet over mij ging maar over een vriendin. Mijn vriend zei toen dat het leek alsof het over mijzelf ging. Ik heb het toen in eerste instantie ontkent, maar later toch gezegd. Hij kon het niet geloven en vroeg zich af waarom ik tegeb hem heb gelogen. Mijn hoofd was zo vol, ik kon geen goede uitleg vinden. Dus ik heb hem gezegd: "ik ben zo leeg in me hoof, maar ook zo vol. Het spijt me, ik kan het nu op dit moment niet echt uitleggen". We voerde dit gesprek in bed met de ruggen naar elkaar. Hij is in slaap gevallen en de volgende morgen (deze ochtend) heeft hij geen woord tegen me gesproken. Ik heb een kort briefje voor hem geschreven met de tekst dat het me heel erg spijt en een chocoladereep met de teks 'ik vind je lief'. Hier heeft hij ook niet op gereageerd.



Nu weet ik alleen echt niet hoe ik deze chaos nog kan rechtzetten. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik wil hem op een duidelijke manier uitleggen waarom ik er mee ben begonnen en waaarom ik tegen hem ook ben blijven liegen. Dat ik in het begin van de relatie niet dacht dat ik zo gelukkig met hem zou zijn, dat hij zoveel voor mij is gaan betekenen en dat ik niet had verwacht dat hij zo begripvol zou zijn, maar nu ik weet dat dat hij dat is verdiend hij echt de waarheid. Maar verdomme waarom ben ik zo dom geweest, ik heb zo veel gelogen! Het spijt me zo erg...



Sorry als het een heel verwarrend verhaal is geworden, ik ben nogal emotioneel. Als je vragen heb stel ze alsjeblieft! Ik leg het graag uit, zodat jullie me hopelijk kunnen helpen
Je overdrijft een beetje; er is geen chaos en iedereen verteld wel eens een leugentje. Jij hebt die van jou verteld om jouw moverende redenen. (Ik zou trouwens afscheid nemen van je 'vriendengroep').

Echt niemand heeft iets te maken of te oordelen of dat jij nog maagd bent of niet. De mate van belangrijkheid hiervan bepaal je echt zelf.
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je hem dit niet lezen?



Ik vind het heel klote wat je is overkomen. Met het misbruik en al die rare mensen die je belachelijk maakten.



Je vriend zal dan toch ook wel inzien dat je niet meteen in het begin van de relatie je hele hebben en houwen op tafel kan leggen, als zoveel mensen je vertrouwen al beschaamd hebben?
Ik geloof er helemaal niks van
Alle reacties Link kopieren
Hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Vriendengroep heb ik gelukkig verlaten inderdaad!
Ik vind het helemaal niet zo'n erge leugen. Daarnaast vind ik het erg naar voor je dat je omringd bent met zoveel negatieve mensen.

Niemand verdient dat dus ik zou als ik jou was proberen andere vrienden te maken en je minder kwetsbaar op te stellen op je werk.

De reactie van je vriend begrijp ik niet helemaal (of het verhaal niet). Vind hij het erg dat je hebt gelogen of de onduidelijkheid over je maagdelijkheid op zich, heeft hij daar niks over gezegd?



Verder begrijp ik werkelijk de toestand rond iemands maagdelijkheid niet, komt allemaal erg kinderachtig over van je vrienden.

Ben veertiger en ken verschillende mensen die weinig of nooit seks hebben gehad, daar heb je het dan weleens over maar zo interessant is het niet. Blijkbaar ben je zo interssant voor sommigen dat mensen zich daar druk om moeten maken.

Probeer nog eens met je vriend te praten.

Sterkte iig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vind het heel vervelend dst ik 10 maanden tegen hem heb gelogen. Ook heb ik niet alleen gezegd dat ik geen maagd mer ben, maar ook leugens daarnaast; hoe de seks was, vorm van het geslacht ect. Als hij dan iets vroeg over mijn vorige 'relatie' loog ik daar ook over.. dat doet hem denk ik ook enorm veel pijn. Daar heb ik ook heel veel spijt van.. had gewoon eerder moeten zeggen. En inderdaad die toestand tegenwoordig rond iemand maagdelijkheid erg inderachtig, moeilijk en vervelend..
Alle reacties Link kopieren
Goh. Wat een ellendige leugen! Hij is absoluut geen dramaqueen... -__-
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Waarom ik het niet geloof? Het is een en-en-en-en-en-en verhaal.



Er zal misschien een kern van waarheid in zitten, maar alles?



Zowel een vriendengroep als collega's (waarom bespreek je in godsnaam je maagdelijkheid met collega's?) hebben exact dezelfde reactie op een jong meisje die nog maagd is? Een walgelijke reactie ook nog?



Een vriend die neem ik aan 20+ is en er genoegen mee neemt dat zijn vriendin geen sex wil 10 maanden lang terwijl ze geen maagd meer is? Je geeft hem als excuus een chocoladereep met de tekst: ik vind je lief... Serieus?



Jongens hebben je seksueel geïntimideerd, maar daar heb je geen sex mee gehad? Want je bent nog steeds maagd?



Ik snap er helemaal niks van en het klopt voor mij allemaal net niet.



Of dit hoort thuis op de psyche pijler, dat kan ook nog...
quote:becazybewild schreef op 20 september 2014 @ 13:03:

Mijn vriend vind het heel vervelend dst ik 10 maanden tegen hem heb gelogen. Ook heb ik niet alleen gezegd dat ik geen maagd mer ben, maar ook leugens daarnaast; hoe de seks was, vorm van het geslacht ect. Als hij dan iets vroeg over mijn vorige 'relatie' loog ik daar ook over.. dat doet hem denk ik ook enorm veel pijn. Daar heb ik ook heel veel spijt van.. had gewoon eerder moeten zeggen. En inderdaad die toestand tegenwoordig rond iemand maagdelijkheid erg inderachtig, moeilijk en vervelend..



Nu is het helemaal ongeloofwaardig...



Jij bespreekt met jouw vriend het geslachtsdeel van je vermeende vorige bedpartners? Jahooooooooooor.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook geen erge leugen. Het gaat niemand een r**t aan of je nog maagd bent. Dat had je ook kunnen zeggen, maar waarschijnlijk stond je daarvoor niet stevig genoeg in je schoenen en heb je dit geantwoord om van het gezeur af te zijn. Gelukkig ben je nu van die hele vriendengroep af. De chaos die je nu nog hebt snap ik niet, zit je dan nog steeds in een kring waar men andermans ontmaagding het gesprek van de dag vindt? Het is privé, klaar.



Niet enorm door het stof gaan kruipen voor je vriend, hoor. En ga ook niet denken dat je dit nu overal moet gaan opbiechten. Nogmaals, jouw ontmaagding gaat anderen niks aan. Het is niet dat mensen nu recht hebben op een rectificatie of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als je seksueel was misbruikt was je toch helemaal geen maagd meer?
quote:elninjoo schreef op 20 september 2014 @ 13:09:

Als je seksueel was misbruikt was je toch helemaal geen maagd meer?+1
Jemig. Je bent nog maagd? Nou en??? En je hebt er over gelogen? Nou en!!!!!!!!!!!!!!!



Ik vind het uberhaubt een vraag die je niet stelt aan een collega, dus je had gewoon kunnen zeggen; dat gaat jou geen moer aan.



En een vriend die hier moeilijk over doet, is geen vriend. Hoeveel meiden denk je, liegen over dit onderwerp? En dan meestal andersom. Dus geen maagd zijn maar doen alsof dat wel zo is. So what.
Als je begint met liegen, komen er vragen waar je dan weer verder verhaaltjes voor moet verzinnen. Zo ongeloofwaardig vind ik het dus niet dat je na 4 jaar(!) in een behoorlijke chaos terecht bent gekomen.



Maar meisje, niemand gaat het wat aan. Je hoeft mensen niet in te lichten over je aantal bedpartners of maagdelijkheid of wat ook. Zulke vrienden ben je beter kwijt dan rijk.



Het lijkt me moeilijk om nu te vertellen dat je hebt gelogen, aangezien je je misschien verplicht voelt je motivatie (misbruik) ook te vertellen en daar zit je natuurlijk al helemaal niet op te wachten.



Als je vriend boos blijft, neem je dan in elk geval voor het bij een volgende vriend anders te doen. Niet te liegen zodat je ook niet uitgebreide verhalen hoeft te verzinnen en te onthouden.



quote:elninjoo schreef op 20 september 2014 @ 13:09:

Als je seksueel was misbruikt was je toch helemaal geen maagd meer?Ben ik de enige die dit een rotopmerking vind? Je eerste keer met iemand op wie je verliefd bent beleef je toch volledig anders dan misbruik? Een eerste keer kan in die zin zeker voelen als een ontmaagding?
Wat een raar verhaal. Met wie moet je in hemelsnaam allemaal bespreken of je nog maagd bent of niet? Wie boeit het nou of iemand wel of niet maagd is?



Ik denk dat je je veel beter kunt richten op je zelfbeeld en het feit dat je zoveel leugentjes aan het vertellen bent tegen iedereen om je heen. Waarom doe je dat? Durf je niet te zeggen wat je werkelijk vindt? Ik snap heel goed dat je vriend daar van baalt.
TO, je mag best tegen mensen zeggen "Dat gaat je niets aan" of "Daar wil ik het niet over hebben". Je hoeft niet op elke vraag antwoord te geven of te verzinnen. Zelfs bij je vriend hoef je niet op elke vraag antwoord te geven.



Loepje maakt ook veel duidelijk. Heb je wat aan je psycholoog gehad? Ga je nog steeds naar therapie?
Ga er maar van uit dat 90% van wat die vriendengroep vertelde gelogen was. En onthoudt dat dit privé is en je dit hoeft te bespreken, helemaal niet op je werk.

Als je hier echt zo mee zit, denk ik dat het goed is om hulp te zoeken wat je misbruik verleden betreft.
quote:ikeaverslaafde schreef op 20 september 2014 @ 13:17:

[...]





Ben ik de enige die dit een rotopmerking vind? Je eerste keer met iemand op wie je verliefd bent beleef je toch volledig anders dan misbruik? Een eerste keer kan in die zin zeker voelen als een ontmaagding?Nee, ik vind het ook een nare opmerking. Die weer eens van weinig inlevingsvermogen getuigd.
Naar mijn idee ben je pas geen maagd meer als je op vrijwillige basis met iemand seks hebt.



Ik vind iemand die verkracht of misbruikt is nog steeds een maagd hoor, die keuze is inmers niet vrijwillig. Je gaat ook niet 'naar bed' met je verkrachter of misbruiker, je wordt tegen je zin in genomen.



Ik vind het schokkend dat er mensen dan echt vinden dat je dan geen maagd meer zou zijn! Wat kwetsend zeg!
Oh eens met Ikea dus! Ik reageerde zonder verder te lezen gelijk op die opmerking omdat ik het dus ook een enorme rotopmerking vond!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 20 september 2014 @ 13:17:

[...]





Ben ik de enige die dit een rotopmerking vind? Je eerste keer met iemand op wie je verliefd bent beleef je toch volledig anders dan misbruik? Een eerste keer kan in die zin zeker voelen als een ontmaagding?Nee, ik vind het ook een rotopmerking. Ben het met je eens!
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel therapie gevolgd en heb het ook kunnen verwerken, maar die leugen was er toen al.



Bedankt voor de tip dat het niemand iets aangaat of je nu nog maagd bent of niet. Tegenwoordig, doormiddel van therapie maar ook nieuwe vrienden, kan ik dat gewoon zeggen. Toen der tijd stond ik daar nog niet stevig genoeg voor in mijn schoenen.



En over de reactie: "Als je seksueel was misbruikt was je toch helemaal geen maagd meer?". Nee opzich klopt dat, maar ik heb en ga dat nooit zo zien. En ik vind het ook respectloos als je dat tegen iemand zegt die misbruikt.



Bedankt voor de fijne reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven