Altijd maar dat huishouden...

20-09-2014 13:35 124 berichten
Hallo,



Ik weet niet precies waarom ik dit aankaart op een forum, maar ik loop er al zo lang tegenaan en misschien is er herkenning of hebben mensen tips.



Ik heb een bloedhekel aan het huishouden. Nou is het natuurlijk (bijna) niemands hobby, maar het staat me ècht tegen. Iedere handeling is me er één teveel.



Schoonmaken die ik pertinent niet, dat doet de werkster een keer per week. Zelfs het gasstel afnemen na een maaltijd weiger ik. Dan maar een week tegen vlekken aankijken. In mijn hele leven heb ik denk ik maximaal 5 keer een wc schoongemaakt en wat mij betreft blijft het daarbij.



Toch hecht ik aan een opgeruimd (en liefst ook schoon) huis, ik wil het gewoon niet zelf doen. Vaatwasser in- en uitruimen, was opvouwen, een eeuwige stroom spullen ordenen, opbergen en weggooien, vuilniszak eruit, vuilniszak erin, pfff... Manlief draagt zijn steentje bij, dus daar ligt het probleem ook niet. Verder ben ik geen lui persoon, heb twee banen, ben actief op school, heb veel hobby's en liefhebberijen.



Kortom, ik vind het huishouden een waste of kostbare time en ik word er ook echt chagrijnig van. Maar ik word dus ook nerveus van een wanordelijk huis...
Waarvan akte.
Alle reacties Link kopieren
Het is het een of het ander natuurlijk, of je doet het huishouden en hebt het opgeruimde huis dat je wilt of je doet het niet en leeft in de troep. Het is maar net wat je meer tegenstaat, het huishouden doen of een rotzooi.



Ik ben ook geen liefhebber van huishoudelijke klussen, maar ik zet me er wel toe, omdat ik niet in chaos wil verzanden, dat vind ik namelijk nog erger.
Ken het gevoel heb er echt een hardgrondige teringhekel aan. Vooral de was. Voor mijn gevoel ben ik de hele week die wasmachine aan het voeren en dan moet het in de droger en weer gevouwen worden en weer in de kast en dan is er ondertussen weer een mand vol je blijft aan de gang aaaahhhhh



Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook niet voor mijn plezier maar het moet toch gebeuren he? Als ik alles laat waar ik een hekel aan heb dan blijf ik voortaan de hele dag in mijn nest liggen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, sorry hoor, maar je hebt een werkster.....dus een kwartiertje per dag om de rest zelf bij te houden? Dat is toch niet zo erg?

Ik vind het ook niet leuk, maarja er is wel meer dat ik niet leuk vind en toch moet. Hoort bij het volwassen zijn ;).
Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan, hier dus ook een werkster. Maar ik (wij, vriend helpt ook) zorg er wel voor dat het tussendoor netjes en opgeruimd is.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dan zit er niets anders op dan het voor je te laten doen. Werkster 2 keer per week.

Zal wellicht een kostbare uitbesteding voor je worden maar je zult wel moeten als je én een schoon en opgeruimd huis wil én je hebt er zelf geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Maar wacht eens even, jij doet pertinent niet aan huishouden of schoonmaken. Dus waar ben je nou chagrijnig van? Niet van het huishouden doen!

Waarvan dan wel? Van de zooi? Van het idee dat je eigenlijk toch schoon moet maken?
Alle reacties Link kopieren
Als ik aan het opruimen ga, althans, als er iets over blijft want man hier is van het opruimerige en heeft altijd alles al gedaan voordat ik eens een keer op het idee kom, dan zet ik lekkere muziek op en ga ervoor. Binnen no rime heb ik een was gedraaid, vuilniszakken buiten gezet, gestofzuigd, bed opgemaakt, vaatwasser uitgeruimd etc.



Je moet je er gewoon toe zetten. Net als met naar de sportschool gaan. Achteraf voel je je zo lekker
Alle reacties Link kopieren
Hmmm sorry maar met een peuter in huis mag ik elke dag stofzuigen, meerdere wassen draaien, 2 keer in de week dweilen en elke week de ramen lappen. En ja ik heb er een hekel aan, maar als ik het niet doe doet niemand het. Jij hebt een werkster en voelt je te goed om überhaupt ergens een doekje over heen te halen. Dus wat is nou precies je probleem?
quote:GrumpyCat1983 schreef op 20 september 2014 @ 13:46:

Ken het gevoel heb er echt een hardgrondige teringhekel aan. Vooral de was. Voor mijn gevoel ben ik de hele week die wasmachine aan het voeren en dan moet het in de droger en weer gevouwen worden en weer in de kast en dan is er ondertussen weer een mand vol je blijft aan de gang aaaahhhhh



[img]http://4.bp.blogspot.com/-4kgCxm5FGWI/U ... 6984_n.jpg[/img]Wow! Die cartoon is precies hoe ik het voel!
quote:3wieler schreef op 20 september 2014 @ 13:56:



Je moet je er gewoon toe zetten. Net als met naar de sportschool gaan. Achteraf voel je je zo lekker Ik voel me achteraf dus helaas niet lekker, zoals bij het sporten. Ik ben woedend tijdens en na huishoudelijke taken, en als ik kijk naar de inspanning die het me gekost heeft en dan het magere resultaat (want ik ben er ook niet handig en praktisch in), dan word ik nog kwaaier.
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van even doorbijten, alles laten liggen voor je hulp is geen oplossing, dan moet je een full time huishoudster in dienst nemen. Hoe zie je het voor je als je er door omstandigheden plotseling alleen voor komt te staan en je geen hulp meer kunt veroorloven? Dan krijg je na verloop van tijd klachten van de buren over stank, staat de GGD ineens voor je neus en die stuurt dan een schoonmaakploeg en de vuilnisman om je huis uit te mesten. Als dat je voorland is wens ik je veel geluk.
verba volant, scripta manent.
quote:Bijenrompje schreef op 20 september 2014 @ 13:57:

Hmmm sorry maar met een peuter in huis mag ik elke dag stofzuigen, meerdere wassen draaien, 2 keer in de week dweilen en elke week de ramen lappen. En ja ik heb er een hekel aan, maar als ik het niet doe doet niemand het. Jij hebt een werkster en voelt je te goed om überhaupt ergens een doekje over heen te halen. Dus wat is nou precies je probleem?Elke dag stofzuigen, elke week de ramen lappen? Allemachtig wat een werk.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je rijp voor een sessie bij de psych.

Een beetje kwaad worden op het huishouden zeg!
In tegenstelling tot de info in je OP kom je wel lui over. Erg vies om geen doekje over je gasstel te halen.
Alle reacties Link kopieren
Elke week de ramen lappen? Elk half jaar vind ik wel genoeg, zo vaak komt de glazenwasser (we kunnen er zelf niet bij) en dan ben ik genoodzaakt ook de binnenkant te doen. Zo lang ik naar buiten kan kijken zonder me af te vragen of het echt zo mistig is, vind ik het best.
verba volant, scripta manent.
quote:fairy1 schreef op 20 september 2014 @ 13:54:

Maar wacht eens even, jij doet pertinent niet aan huishouden of schoonmaken. Dus waar ben je nou chagrijnig van? Niet van het huishouden doen!

Waarvan dan wel? Van de zooi? Van het idee dat je eigenlijk toch schoon moet maken?



Bingo!



En helemaal niets doen kan natuurlijk niet, dus ook wel van het minimale wat ik dan wèl doe om schone kleren en borden te hebben...
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 20 september 2014 @ 14:10:

[...]



Elke dag stofzuigen, elke week de ramen lappen? Allemachtig wat een werk.Mensen maken het zichzelf moeilijk. Je kunt jezelf van alles opleggen maar ik vraag me af in hoeverre dit nou nodig is.
quote:3wieler schreef op 20 september 2014 @ 14:11:

Dan ben je rijp voor een sessie bij de psych.

Een beetje kwaad worden op het huishouden zeg!Haha daar heb je misschien wel gelijk in! Toen ik echt in de kleine kinderen zat, zag ik die balen vuile was en vieze pannen bijna als mijn 'vijanden'...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je aanstelt,er wordt verdorie 1x in de week bij je gepoetst.



En dat je woedend wordt omdat het niet lukt omdat je er niet handig in bent komt omdat je het nooit doet.

Hoe meer je doet hoe handiger je wordt.

En wat is dat nou voor moeite zeg even een doekje over het aanrecht na het koken?
Alle reacties Link kopieren
Oke huishouden is ook niet mijn hobby (understatememt) maar te beroerd zijn om na het koken ff op te ruimen vind ik verwend prinsessengedrag.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen hekel aan, jaag even op tempo door het huis en dan valt het best mee. Ramen wassen doe ik niet vaak nu er weer een dreumes is...zonden van het werk..zitten toch binnen no time vette handjes op. Enige waar ik soms van baal, is de was. Oudste sport 4 keer plus gym, ikzelf 3 keer en vriend 5x..blijf dus wassen maar gelukkig hoef ik die sportkleren juist weer niet te strijken
Alle reacties Link kopieren
quote:pipalaatje schreef op 20 september 2014 @ 14:08:

[...]





Ik voel me achteraf dus helaas niet lekker, zoals bij het sporten. Ik ben woedend tijdens en na huishoudelijke taken, en als ik kijk naar de inspanning die het me gekost heeft en dan het magere resultaat (want ik ben er ook niet handig en praktisch in), dan word ik nog kwaaier.

Je stelt je aan. Wat is nou precies het probleem? Voel je je te goed om het huishouden te doen? Dat vind ik echt zielig. Je bent wel lui. En wat moet je helemaal doen? Schoonmaken doe je al niet, je hebt een werkster en de rest laat je liggen. Je man draagt ook bij aan het huishouden.

Ik moet dus alles zelf doen, want ik woon alleen met mijn kinderen. Al zou ik een werkster willen, dat zal nooit gebeuren want dat kan ik me niet veroorloven. Ik heb een heel druk leven, met een veeleisende baan en nog allerlei activiteiten en verplichtingen daarbuiten. Maar ik houd wel het huishouden bij. Niet omdat ik heel blij word van schoonmaken en stofzuigen, maar omdat ik vind dat mijn kinderen recht hebben op een prettige leefomgeving en ik dat mezelf ook gun.



Je zeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven