30 en nog steeds geen kinderwens

20-01-2014 18:19 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen! Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar heb nooit iets geplaatst. Maar hier dan eindelijk een post! Over iets waar ik steeds vaker bij stil sta: bewust kinderloos zijn. Ik kon er zo geen recente thread over vinden.



Ik ben nu 30 en heb nog steeds geen kinderwens. Waar vriendinnen toen we puber waren al namen voor hun kinderen bedachten, was ik vooral bezig met andere dingen. Muziek en lezen vooral. Ik vind de kinderen van vrienden en vriendinnen erg leuk, maar om er zelf een te hebben zie ik niet zitten. Nou heb ik ook geen relatie, misschien dat het anders wordt als mijn toekomstige vriend wel kinderen wil, geen idee..



Maar nu ben ik vooral eigenlijk benieuwd naar kinderloze dames hier, die bewust geen kinderen hebben, of ook twijfelen, of al dan niet spijt hebben van hun besluit om voor geen kinderen te kiezen!



Ik hoor graag jullie verhalen en ervaringen, als ik dat mag vragen in mijn eerste post
1 tea a day... is not enough
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 september 2014 @ 15:04:

[...]



Ik vind het walgelijk en blijf er ver vandaan omdat ik anders bang ben dat ik moet kokhalzen. Ik ken vaders die hetzelfde hebben, bij hun éigen kind.Ik ook, maar dat moet ik ook van paardenschijt en koeienvlaai, ook hondenstront en een verse kattendrol. What can I say, I hate shit. Maar godzijdank veegt mijn nichtje van 3 inmiddels haar eigen kont al lang af, maar de kattenbak zal ik tot de kat zijn dood moeten blijven verschonen (waar is de kost smiley als je hem nodig hebt).
Alle reacties Link kopieren
wat een kinderachtig gezeur over het verschonen van een poepluier. Zeker als het van je eigen kind is vind ik daar nou echt niks vies aan hoor.

Maar ja we weten allemaal dat Elninjoo een grote hekel aan kinderen heeft, dus zou het ook wel heeeeeel stom zijn om aan haar te vragen een luier te verschonen.



Nou ja verder inhoudelijk niks te melden. Ik heb 2 kindjes en zou ze niet willen missen. Ik kan altijd moeilijk begrijpen dat men echt bewust niet voor kinderen gaat. Het is gewoon echt wel heel mooi om kinderen van jezelf te hebben (wat mij betreft heel anders dan kinderen van een ander). Als je 25 bent snap ik dat je er nog niet aan denkt maar vrijheid wil en wil stappen en reizen en van alles. Maar je wordt ook een keer 40. En dan kan het ook wel erg stil zijn in huis (onlangs nog van iemand gehoord). Nu is het bij mij thuis wellicht (gezellig) druk met 2 kleintjes, maar er komt ook weer een tijd dat ze zelfstandiger worden en ik vanzelf weer meer tijd voor mezelf krijg. Veel succes met je keuze in ieder geval. of staat het al vast.
Alle reacties Link kopieren
quote:hondenmens schreef op 16 september 2014 @ 17:33:

Ik ben 29 en heb ze ook nooit gewild. Ik doe wel vrijwilligerswerk met kinderen van basisschoolleeftijd en vind dat heel leuk. Maar ik ben blij dat ik daarna weer alleen naar huis kan. Heb veel tijd voor mezelf nodig en wil ook kunnen uitslapen. Met een kind kan niet meer. Ben al chagrijnig als ik 1 nacht slaap. Laat staan maanden of jaren.

Baby's en peuters heb ik altijd irritant gevonden. Gekrijs, gillen, spugen, plakhandjes, poepluiers. Ik moet er niks van hebben. Wil ze ook niet vasthouden, want dan moet je er ook nog tegen praten. En dierengeluiden maken en slaapliedjes zingen. Nee, da's niet aan mij besteed. Heb ook nog nooit een luier verschoond. Het is me wel eens gevraagd, maar zag het niet zitten. Ik knuffel ook nooit met kinderen. Voor mij voelt dat raar. Stel dat ik met een eigen kind ook niet kan knuffelen. Dan zou die liefde tekort komen.

Maar eigenlijk heb je het dus alleen over de eerste jaren. Want basisschoolkinderen vind je wel leuk? Tja wat zijn nou die eerste jaren op een heel leven. Dierengeluiden maken, mijn dochter is nu 3,5 en ik maak al heeeel lang geen dierengeluiden meer naar haar hoor haha. Slaapliedjes zingen doe ik nooit. Dat je niet kan uitslapen, dat ligt ook maar aan je kind. Mijn dochter blijft net zo lang in bed liggen tot we haar eruit halen. Dus dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 20 september 2014 @ 15:32:

wat een kinderachtig gezeur over het verschonen van een poepluier. Zeker als het van je eigen kind is vind ik daar nou echt niks vies aan hoor.

Maar ja we weten allemaal dat Elninjoo een grote hekel aan kinderen heeft, dus zou het ook wel heeeeeel stom zijn om aan haar te vragen een luier te verschonen.



Nou ja verder inhoudelijk niks te melden. Ik heb 2 kindjes en zou ze niet willen missen. Ik kan altijd moeilijk begrijpen dat men echt bewust niet voor kinderen gaat. Het is gewoon echt wel heel mooi om kinderen van jezelf te hebben (wat mij betreft heel anders dan kinderen van een ander). Als je 25 bent snap ik dat je er nog niet aan denkt maar vrijheid wil en wil stappen en reizen en van alles. Maar je wordt ook een keer 40. En dan kan het ook wel erg stil zijn in huis (onlangs nog van iemand gehoord). Nu is het bij mij thuis wellicht (gezellig) druk met 2 kleintjes, maar er komt ook weer een tijd dat ze zelfstandiger worden en ik vanzelf weer meer tijd voor mezelf krijg. Veel succes met je keuze in ieder geval. of staat het al vast.



Ik woon al 6,5 jaar alleen in mijn huis (ben nu 33) en ik vind het eigenlijk juist heel erg fijn dat het hier stil is. Ik vind het echt af en toe (oke, bijna altijd) heel erg vermoeiend om in huizen met kinderen te zijn. Ik vind mijn neefje en nichtje de liefste kinderen van de wereld, ik verschoon(de) hun luiers en ik deed trots een dansje bij het eerste zindelijke plasje, koop hello kitty wc papier, verzin leuke spelletjes en haal kattenkwaad met ze uit, maar ik ben ook wel heel blij als ik mijn huis weer voor mijzelf heb.



(Oftwel, ik vind het een kulargument.)
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen gaan ook een keer zelfstandig wonen, wordt het weer stil in huis
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 20 september 2014 @ 15:32:

wat een kinderachtig gezeur over het verschonen van een poepluier. Zeker als het van je eigen kind is vind ik daar nou echt niks vies aan hoor.

Maar ja we weten allemaal dat Elninjoo een grote hekel aan kinderen heeft, dus zou het ook wel heeeeeel stom zijn om aan haar te vragen een luier te verschonen.





Schuif het maar weer op Elninjoo, maar ik zie jou niet reageren op wat ik net zei, dat ik vaders ken die de luier van hun eigen kind niet kunnen verschonen omdat ze er net zo goed van walgen.



Niet iedereen is zoals jij. Mensen zijn verschillend. En dat mag gerust gerespecteerd worden.



Er zijn veel mensen die in de zorg werken. Die malen er niet om dat ze iemand z´n kont moeten afvegen. Voor hen is een poepluier van geen enkele betekenis, het stelt niets voor.



Maar voor mij wel. Ik zou nooit in de zorg kunnen werken. Het opruimen van allerlei vieze rommel etc. Ik steek nu eenmaal anders in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
ja ok dat kan wellicht ook, maar ik sprak dus onlangs iemand, alleen, geen kinderen, en zij was het echt goed zat. Het was zo stil. Ze wil echt een partner en mist het ook dat ze geen kinderen heeft (en dat kan nu ook niet meer).

Ik kan me meer in haar verhaal vinden. Een paar dagen alleen, ok, is best lekker, maar altijd, nee, niet voor mij.

Tja zoveel verhalen zoveel meningen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 september 2014 @ 15:48:

[...]



Schuif het maar weer op Elninjoo, maar ik zie jou niet reageren op wat ik net zei, dat ik vaders ken die de luier van hun eigen kind niet kunnen verschonen omdat ze er net zo goed van walgen.



ok, ik ken ook een vader die walgt van de poepluier van zijn zoon. Tja, ik vind (mijn mening) dat heel gek. Het hoort erbij. En ik vind dat je dat maar gewoon moet doen als het je kind is. In de zorg zou ook niks voor mij zijn. Ik zou dat ook zeer onprettig vinden om bij volwassenen te moeten doen. Maar denk dat de meeste mensen dat bij kinderen/baby's toch wel een heel ander verhaal vinden. Denk dat 9 van de 10 mensen toch wel liever een babyluier verschoont dan de billen van een volwassene.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 20 september 2014 @ 15:41:

Je kinderen gaan ook een keer zelfstandig wonen, wordt het weer stil in huis



tuurlijk, en dat lijkt me dan ook helemaal niet verkeerd hoor. Maar je hebt je kinderen dan weer wel. Je kan er langs gaan, ze komen (ga ik maar even vanuit als ik zo in mijn eigen omgeving rond kijk) bij jou langs. Wellicht komen er kleinkinderen over de vloer. Leuk toch.

Ik zou het me niet voor kunnen stellen dat mijn ouders geen kinderen en kleinkinderen hebben. Ik denk dat ze dat erg zouden missen. Wij gaan daar toch regelmatig langs, ze zien hun kleinkinderen vaak en genieten daar volop van. Verder wonen ze dus wel gewoon met zn 2 nu, de kinderen zijn allen de deur uit. Dus ze hebben vrijheid genoeg, doen wat ze willen, gaan op vakantie. Maar genieten ook van het feit dat ze kinderen hebben. Mn moeder vindt het al stil/mist het al, als mijn kinderen een keer niet komen op de normale oppasdag.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 20 september 2014 @ 15:49:

ja ok dat kan wellicht ook, maar ik sprak dus onlangs iemand, alleen, geen kinderen, en zij was het echt goed zat. Het was zo stil. Ze wil echt een partner en mist het ook dat ze geen kinderen heeft (en dat kan nu ook niet meer).

Ik kan me meer in haar verhaal vinden. Een paar dagen alleen, ok, is best lekker, maar altijd, nee, niet voor mij.

Tja zoveel verhalen zoveel meningen natuurlijk.

Maar zonder partner ís het ook wel stil want je kunt nooit je verhaal kwijt. Maar helaas kun je liefde niet afdwingen. Zelf hou ik van stilte. Ik heb honden, en daar heb ik gezelschap aan. Alleen als ze blaffen, dat vind ik irritant, omdat ik dus zo van rust en stilte hou.



Ik vermoed dat degene die jij gesproken hebt, altijd wel een kinderwens heeft gehad, maar deze niet heeft kunnen verwezenlijken bij gebrek aan het hebben van een partner. Voor veel vrouwen vorm dat een groot bezwaar, geen partner hebben, willen ze kinderen.
Alle reacties Link kopieren
ze heeft een partner gehad en toen niet voor kinderen gekozen. Nu is ze weg bij haar partner en heeft nu niet de leeftijd meer om aan kinderen te beginnen. Ze vindt het nu wel erg stil.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 september 2014 @ 15:48:

[...]



Schuif het maar weer op Elninjoo, maar ik zie jou niet reageren op wat ik net zei, dat ik vaders ken die de luier van hun eigen kind niet kunnen verschonen omdat ze er net zo goed van walgen.

Dat soort lui zijn geen knip voor de neus waard.

Niet iedereen is zoals jij. Mensen zijn verschillend. En dat mag gerust gerespecteerd worden.



Er zijn veel mensen die in de zorg werken. Die malen er niet om dat ze iemand z´n kont moeten afvegen. Voor hen is een poepluier van geen enkele betekenis, het stelt niets voor.

Ik vond het afvegen van iemands billen nooit zo erg. Maar een inleg van een volwassene wel. Maar ik deed het wel

Maar voor mij wel. Ik zou nooit in de zorg kunnen werken. Het opruimen van allerlei vieze rommel etc. Ik steek nu eenmaal anders in elkaar.Ja, dat blijkt.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Als je 25 bent snap ik dat je er nog niet aan denkt maar vrijheid wil en wil stappen en reizen en van alles. Maar je wordt ook een keer 40. En dan kan het ook wel erg stil zijn in huis (onlangs nog van iemand gehoord).Ik ben 45, maar ben juist erg gehecht aan mijn rust en mijn vrijheid om te kunnen reizen. Ik zou geen kinderen gewild hebben, ook niet als ik ze als jonge op zichzelf wonende volwassene kado zou krijgen. Voor 't zelfde geld nemen ze zelf 'n kind en zit je met 'n kleinkind opgescheept!
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 20 september 2014 @ 16:30:

ze heeft een partner gehad en toen niet voor kinderen gekozen. Nu is ze weg bij haar partner en heeft nu niet de leeftijd meer om aan kinderen te beginnen. Ze vindt het nu wel erg stil.Dat is rot voor haar. Dingen gaan niet altijd zoals je wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor moeders (inclusief mijn eigen moeder) ook vaak zeggen dat poep van je eigen kind minder vies is en minder stinkt. Maar daar kan ik me weinig bij voorstellen. Nu was ik net Broer Konijn wat dat betreft. Volgens mijn ouders had je mijn luiers zo kunnen uitschudden. Hebben ze niet gedaan haha! Maar wat maakt poep van je eigen kind nou minder vies?
Alle reacties Link kopieren
Iones, jij hebt toch huisdieren? Wat doe jed an wanneer die op het tapijt schijten?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hondenmens schreef op 16 september 2014 @ 17:33:

Heb ook nog nooit een luier verschoond. Het is me wel eens gevraagd, maar zag het niet zitten.





Ik vraag me echt af waar ouders het gore lef vandaan halen om iemand anders te vragen de vieze luier van zijn/haar kind te verschonen. Mijn vriendinnen weten dat ze dat soort rotgeintjes niet hoeven te flikken bij mij! Zelfs voor mensen die kinderen wel leuk vinden maar ze zelf bewust niet hebben is het toch vaak 'wel de lusten niet de lasten' en vieze luiers lijken me toch behoren tot de lasten en dat vind ik dan de taak van de ouders/verzorgers!



Maar goed, ik ben dan ook vies van uitwerpselen en als er een luier verschoond moet worden vlucht ik steevast naar buiten voor een sigaret. Daar wil ik niet mee geconfronteerd worden!



En van kindersnot, kwijl en plakhandjes ben ik inderdaad ook vies. Net als bij vieze luiers ga ik daar standaard van kokhalzen. En van het een komt dan vaak het ander, helaas.
Ik zou het ook heel bizar vinden als ik de nieuwe pup van m'n vriendin knuffel en we samen met dat beestje gaan wandelen, dat zij me dan vraagt de drol op te pakken (met zakje) Dat zou ik net als zo'n luiervraag heel erg not done vinden. Dat je iemands huisdier of baby leuk vindt, wil niet zeggen dat je ook met zijn uitwerpselen geconfronteerd wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Precies! Ik ga anderen toch ook niet vragen de kattenbak van mijn kat te verschonen. Kom nou.



Heb trouwen wel een keer moeten assisteren bij het verschonen van een luier. Vriendin heeft me letterlijk gesmeekt om hulp bij een krijsend spartelend kind, liggend op een handdoek op mijn laminaat (hell no dat zoiets op mijn bank gebeurt). Was blij dat ik een coltruitje aan had (die kon daarna meteen in de was) anders dan had ik het kind onder gekotst.
Alle reacties Link kopieren
Kots je ook wanneer je de kattenbak verschoond? Of wanneer de kat in huis heeft gescheten?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Voordat we een kat in huis namen hebben vriend en ik daarover gesproken en hij heeft geen moeite met de kattenbak dus hij heeft die taak zonder problemen op zich genomen. Dat hebben we dus vantevoren duidelijk afgesproken, niet dat ik hem voor het blok heb gezet toen de kat er al was.



Ik moet er inderdaad niet te dichtbij zitten wanneer de kattenbak wordt gedaan. En als er zich een situatie voordoet waarbij ik het moet opruimen dan bind ik eerst mijn mond en neus op met een sjaal. De kat heeft inderdaad 1x een spoor achter gelaten in huis en ik heb ook wel eens kattenkots opgeruimd en toen ging ik inderdaad gierend over mijn nek.



Maar ik moet sowieso heel snel kokhalzen, om het minste of geringste. Dat had ik als kind al en dat is er nooit uitgegaan. Ik ben me ervan bewust dat mijn post heel belachelijk overkomt op anderen bijvoorbeeld het opbinden met de sjaal maar geloof me, voor mij is het ook niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook niet langs een hondenuitlaatstrook lopen of een hondendrol zien liggen, dan begin ik weer. Vooral met warm weer zodat het gaat ruiken en broeien. En helaas wonen er hier ook een hele hoop aso's die hun hond gewoon overal laten schijten. Dan kan ik slalommen wanneer ik thuis kom van het boodschappen doen en mijn honger is dan ook gelijk over.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind poep sowieso vies. Toch ben ik gek op dieren. Maar heb 2 kleine hondjes. En laat die ene nou net de Ziekte van Crohn hebben. Zeker 1 keer per week heeft ze wat aan haar kont hangen. Toch poets ik die zonder te aarzelen. Zij heeft er niet om gevraagd om hier te komen wonen. En ik vind het sneu dat ze er last van heeft.

Maar met een dier vind ik het toch anders. Die zijn niet voor heel je leven. Na hun dood heb je de keus om weer een dier te nemen of niet. Een kind is voor heel je leven en dat benauwt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen. Mijn kinderwens kwam pas echt sterk in de relatie met mijn partner. Maar heb ook veel vriendinnen zonder kinderwens. Snap ik ook! Als je er geen gevoel bij hebt en geen wens, gewoon niet aan beginnen. Mijn bewust kindloze vrienden zijn net zo gelukkig als mijn vrienden met kinderen. Daar zit het 'm in denk ik - dat het een bewuste keuze is.



Spijt kan je altijd krijgen, maar je kan ook spijt krijgen van kinderen. Dat is nog veel erger.



En er is toch een topic over? Bewust kindvrij ofzoiets? Op de kind pijler.
quote:iones schreef op 20 september 2014 @ 11:41:

[...]



Nou, ik zie al die vrouwen hier in de buurt stoppen met hun paard zodra ze een kind krijgen....

Ik zou lekker voor dat paard gaan! Ik heb dat ook gedaan, nooit spijt van gehad. Ik was 23 toen ik mijn eerste eigen paard had. Heb hem nu nog. Hij is nu 24. Ik heb nu ook een 5 jarige andalusiermerrie die een lot uit de loterij is met haar karakter.Ik wilde vroeger ook graag kinderen. Nu denk ik na en vind ik de verantwoordelijkheid eng. Ik wil graag nog zoveel doen en ik vraag me af of ik wel goed als moeder zou zijn. Ik heb ook de droom om ooit een eigen paard te hebben, dus ik denk dat ik Iones achterna ga

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven