Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteravond weer gechat met de Belg . Gewoon hele leuke kerel, kan totnutoe geen manco's aan m ontdekken. Heb hem nu ook op fb toegevoegd en gister t gesprek afgesloten met een x. Hoop wel dat we gaan ontmoeten ja .

Zit nu beetje hard to get te spelen...hij is online maar wil dat hij als eerste wat stuurt. Hoezo bakvissengedrag :P?
Alle reacties Link kopieren
Sybreed, die stilte voor de date is ook wel normaal hoor. Je gaat elkaar zien dus dan hoef je ook evennminder te appen.



En dan idd mijn twee kerels. Ik ben er wel achter dat het mij mij de ratio en gevoel is die tegenover elkaar staan. Downunderman heeft alles mee, ziet er goed uit, is grappig, slim, goede baan, veel energie, sportief, enorm gul (betaalt echt alles, en aangezien ik blut ben - net weer baan gevonden maar eerste salaris moet nog binnenkomen - is dat natuurlijk fijn, maar toen ie gisteren zei dat hij de manicure wel zou betalen toen ik zei dat ik uit geldgebrek al een half jaar niet was geweest heb ik m echt gevraagd of ie wel goed bij zn hoofd was, tis wel lief), en overduidelijk helemaal gek op mij. En hij weet van mijn gevoel voor latter, ben ik eerlijk over geweest. Qua sex weet ik het nog niet zo want heel veel is er nog niet gebeurd.



En dan latter, iets minder knap maar uiterlijk ook zeer ok, heeft een extreem sterke en bijna dominante persoonlijkheid (de eerste die ik niet omverblaas, fysiek ook niet en de meeste kerels kan ik hebben, al is het alleen maar omdat ik vind dat ik dat kan). Ik moet wel altijd op mn hoede zijn want hij is verbaal heel scherp, ook daarmee is hij de eerste die ik niet omverblaas. Hij krijgt mij dus echt heel makkelijk op de kast. Is zeer te vertrouwen en een paar weken geleden de eerste die ik belde toen ik echt aan de grond zat en het niet meer zag zitten en mn ouders ook geen gehoor gaven. Hij was tenslotte een goede vriend gebleven en hij was er toen ook voor me. Hij begrijpt het ook goed omdat ie zelf financieel ook lastig zit. We hebben dezelfde wat extreme hobby. Alleen heeft hij een enorme hoeveelheid me-time nodig, heeft wat dingetjes uit het verleden die ervoor zorgen dat ie zich soms afsluit en vervolgens mij buiten de deur zet. En daar later dan weer spijt van krijgt. Ik ben overigens de enige die alles weet van dat verleden(om maar aan te geven hoe diep onze vriendschap gaat). We hebben een enorme match, en voelen elkaar heel goed aan. Als we niet een dag out of the blue exact hetzelfde appen op exact hetzelfde moment is het raar. Daarnaast is de sex echt out of this world. Ik heb deze zomer wat lopen rommelen met verschillende kerels en nu weet ik dat deze man echt een gave heeft zeg maar.



Dus mijn gevoel zegt latter, maar mijn ratio zegt dat ik me dan wel weer goed kan branden. Alhoewel latter nu wel echt stevig met zichzelf aan het werk is omdat hij ook wel inziet dat ik het niet verdien om om die reden op de keien geflikkerd te worden. Als latter er niet was geweest dan was ik vol gedoken in een relatie met down under, zo leuk istie. Dan had ik nul twijfels gehad. En daarom ben ik dus meteen zo eerlijk geweest, ik mag hem heel graag en wil zo iemand niet bedriegen.



Beide mannen gaan op een extreem respectvolle manier met hun exen om, en de exen ook met hun. Dat is kennelijk wel een rode draad bij mij.



Dus makkelijk, fijn en hoffelijk, of heftig, intens en uitdagend. Voor velen misschien een luxe positie dit. Had zelf paar weken geleden ook niet gedacht dat dit ging gebeuren. Als ik terug denk aan de keuzes die ik toen aan het maken was, waren leuke mannen hoor, maar ze haalden het by far niet bij deze twee figuren. Mijn gevoel zegt dat ik voor het laatste ga. Het avontuur. Maar dan moet ik afscheid nemen van down under en dat doet pijn.
Alle reacties Link kopieren
En excuus voor dee enorm lange ego post
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben sinds een jaar single en heb nog geen ervaring met Internet daten. Denk er de laatste tijd vaak aan om hier mee te beginnen en heb jullie topic gevolgd. Ik ben een vrouw van 41.

Wat is een goede en betrouwbare site als je op zoek bent naar een serieuze relatie. Hen bij sommige suites het idee dat er vooral jongeren op zitten. Hebben jullie tips voor mij
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben sinds een jaar single en heb nog geen ervaring met Internetdaten. Denk er de laatste tijd vaak aan om hier mee te beginnen en heb jullie topic gevolgd. Ik ben een vrouw van 41.

Wat is een goede en betrouwbare site als je op zoek bent naar een serieuze relatie. Heb bij sommige sites het idee dat er vooral jongeren op zitten. Hebben jullie tips voor mij?



Alvast bedankt voor het meedenken!
@imogen, wat is er mis met mijn prachtige bruine bos haar, mijn lekkere zachte vacht en mijn stevige dijen? Met mij kom je de winter warmpjes door hoor! Of vind je mijn horens niet mooi? Ik kan ze anders wel een beetje bijvijlen?quote:systeemkast schreef op 17 september 2014 @ 22:32:

Klinkt lastig Rasa, voordat ik met iemand afspreek wissel ik meestal wel telefoonnummers uit. Of het is een site met app die altijd open staat.



Hoezo na een half jaar? Ik dacht dat dames 50 mails per dag kregen

Ben simpelweg vergeten om telefoonnummers uit te wisselen. Meestal doe ik dat ook wel. En na een halfjaar omdat ik een tijdje schoon genoeg had van internetdaten. Zou nu ook zomaar weer eenmalig kunnen zijn en dan weer een halfjaar niet.



En overigens, nee hoor, ik heb op dit moment een profiel op match4me en op e-matching en heb totaal geen last van 50 mails per dag. Het is op beide sites een dooie boel en ik vind het betaald lidmaatschap absoluut te duur voor wat je er kunt krijgen



Ik heb mijn date (die ik dus moet afzeggen) maar weer zo'n dom interessebericht gestuurd, in de hoop dat hij dan de hint snapt dat ik hem iets wil zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:imogen75 schreef op 18 september 2014 @ 10:25:

En excuus voor dee enorm lange ego post



Lang, maar heb het gelezen. Klinkt als mazzel, twee geweldige kerels die voor je gaan.

Zo kan het dus schijnbaar ook.



@Rasa,

Begrijpelijk dat je er even een half jaar pauze van neemt. Ik ben daar ook wel een beetje aan toe. Na aardig wat chatten en een paar dates. Er weer achter komen dat ze liever elke avond lang chatten en niet echt op zoek zijn. Of na veel kletsen ineens radiostilte. Steeds weer jezelfde verhaal ophangen pfff
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@ rasa, na Imogens opmerkingen kreeg ik al aanvallen van humor op het randje en nu helemaal. Ophouden graag!



@ Imogen, ik denk niet dat iemand hier advies over kan geven. Wat een dilemma. Je kunt in ieder geval geen foute gozer kiezen...



Mijn tweede date eindigde in een heftige zoenpartij. Helaas moest is de dag erna werken om zeven uur (zorgtijden, zucht...) , dus ik ben vroeg naar huis gegaan. Maar ik loop al de hele dag met een glimlach rond.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het momenteel even rustig. Geen boeiende gesprekken lopen op Paiq, en 'Chatbelg' is een weekend weg met vrienden.

1 ding wat ik me over hem wel afvraag : als ik op fb bij zijn relatiestatus kijk staat er geen informatie over burgerlijke staat om weer te geven...heeft ie zijn relatiestatus dan gewoon niet ingevuld?
@ Snoopy. Geen idee, maar ik heb geen facebook. Ik zie alleen niet wat het uitmaakt. Hij heeft als hij eerlijk is namelijk geen relatie, dus waarom zou die deze er neer zetten.



Ik heb wel het gevoel dat je teveel bezig bent met wat de ander doet en jezelf teveel afvraagt bij allerlei kleine details wat het mogelijk betekend voor de ander. Dat levert jou alleen maar stress op, kan als de ander erachter komt alleen maar in je nadeel werken en je moet daar eigenlijk aan gaan werken.



Bij mij moet ik nu al weer kanttekeningen bij mijn goede bericht plaatsen. Mijn date heeft laten horen dat ze te ver gegaan is en dat ze niet weet hoe ze over mij denkt. Ze vond het zoenen wel fijn. Ze is dus in de war.



Dit terugkrabbel-gedrag is voor mij inmiddels helemaal herkenbaar. Het is net alsof bij een goede date meteen de vraag gesteld wordt of ze hun hele leven met mij willen doorbrengen... In plaats van gaat kijken hoe het verder loopt, wat minder eng is en met trial and error een beter antwoord geeft. Kunnen jullie hier wat inzicht in geven?



Ik zit ook met de vraag wat ik ermee moet. Ik vind haar leuk, ik voel me goed bij haar en als het zoenen een indicatie is, zit het met de fysieke klik ook wel goed. Ik heb aangegeven dat ik haar de ruimte geef, maar ik ben wel bang dat ik weer op een dooie mus aan het wachten ben...
Alle reacties Link kopieren
@Sybreed: ik heb hem deze vraag ook niet gesteld en ik geloof ook dat hij eerlijk is. Maar je kunt op facebook ook als burgerlijke staat 'vrijgezel' opschrijven ;). Nu is zijn dochter oud genoeg om te kunnen lezen dus wellicht is dat het. Ik ga er vanuit dat ie te vertrouwen is.



Ik weet dat ik de neiging heb om bevestiging te zoeken. Hoe kan ik er aan werken om minder bezig te zijn met wat de ander denkt ?
@Sybreed: hoe heftig was de zoenpartij? Als dat urenlang zoenend op elkaar liggen en voelen is, dan kan ik me voorstellen dat ze het voor het een tweede date te ver vond gaan en daar van geschrokken is. Kan (zeg niet: is zo!) bij haar de suggestie opwekken dat je msn alleen maar 1 ding wil. Als het gewoon wat zoenen is, dan is het een ander verhaal en lijkt me daar niks mis mee. In dat laatste geval kan het zijn dat ze je gewoon niet leuk genoeg vind.



Oftewel: zou duidelijk aangegeven wat je hier zegt: ik voel me goed bij je en zou je graag vaker willen zien om te kijken of die klik blijft. En het dan van haar af laten hangen of ze contact initieert etc. En vooral niet "wachten", maar gewoon verder daten. In een later stadium is er tijd zat voor exclusiviteit.
Ow en @Snoopy: weet niet hoe oud je bent, maar doe jezelf een lol en laat alle berichten op fb los. Ken zat mensen die helemaal niks invullen op fb en al jarenlang een goede relatie hebben, en ook mensen die vrijgezel zijn (ik zelf) en niks invullen. Je moet pas uitkijken als er zaken komen te staan als: vrijgezel, week later relatie, week later het is ingewikkeld en weer week later relatie, etc.

Gewoon je eigen ding doen, niet googlen, niet zitten wachten totdat hij belt voor een afspraak of vrijhouden. En dan wel zien.
@ nadine, Ik had afgesproken in de stad terwijl ik de volgende dag vroeg op moest om te werken. Als ik op seks uitwas doe ik iets niet echt goed...



Het was behoorlijk heftig, maar ze heeft er zelf ook op aangestuurd. Ik ben niet onschuldig , maar de heftigheid bepaalde zij. Anyhow, ze geeft aan dat ze op dat moment er behoefte aan had, maar nu niet weet of ik het was of behoefte aan aanraking die het zover bracht.



Ik heb ongeveer aangegeven wat jij me aanraadde. Ik heb eigenlijk even geen zin om verder te zoeken. Komt vanzelf wel.



@ snoopy. Laat de andere kant los. Net zoals jij bepaald wie je leuk vind, doet de ander dat ook. En dat betekend weleens dat iemand je toch niet ziet zitten. Maar niemand kan binnen een paar weken/dates weten wat hij met je moet.



Maar ik denk dat die bevestiging jou een gevoel van controle geeft en dat je dat waarschijnlijk op meer punten in je leven hebt. Je moet leren dat je je eigen bron van bevestiging bent.
@Sybreed: ik probeer het van de vrouwelijke kant te bekijken ;) Dus zij weet niet dat jij niet op sex uit bent....
Alle reacties Link kopieren
@nadine_j : Oké ik heb hem wel gegoogled :P (gister). Hij zal vanzelf wel weer contacten als ie terug is. Zo niet, his loss.



Ik snap niet wat mijn leeftijd ermee te maken heeft? Ben 33.
Alle reacties Link kopieren
@Imo: heb je wel gelezen, wat lastig zeg! Volg je hart, zou ik zeggen! En weet dat er meer mannen zijn dan deze twee.



@sybreed: wat nadine zegt.

En: als jij voelt dat een vrouw zelf aanstuurt op heftig zoenen, kan het evengoed zijn dat het voor haar wel wat hard gaat, maar dat op dat moment niet door heeft. Je mag het dus ook bij haar checken, als je `t aanvoelt (tenminste als je meer wilt dan zoen/sex)



Ik heb niet zoveel gedate, maar ga even stoppen, merk dat ik gewoon geen zin heb, dus als ik hier even weg ben...
@ Qian, ik weet dat je dit niet letterlijk zo bedoeld, maar het lijkt nu alsof de man altijd verantwoordelijk is als een vrouw iets doet waar ze achteraf geen zin in had. En maar klagen dat je graag wilde maar de man te onzeker was... * neem deze opmerking niet te serieus, het is een plaagstoot *



Ik krijg de indruk van haar dat ze de verantwoordelijkheid bij zichzelf legt. Bovendien was de date in de stad en zijn er niet eens voorstellen geweest om naar iemands huis te gaan. Ik moest ook om half 11 in bed liggen voor mijn werk. Ik had vanaf de start geen mogelijkheid om op seks aan te sturen.



Ik denk ook dat er eigenlijk iets anders speelt. Ik weet dat ze uit een lange relatie met samenwonen komt. Niet hoe lang geleden, maar niet sinds vorige week en ook geen jaren geleden. Ik weet ook niet wie het uitmaakte, maar ik heb het gevoel dat ze misschien nog met ex in haar hoofd zit.
Alle reacties Link kopieren
Als het uiteindelijk maar niet op deze manier eindigt.



Lachen is gezond
Alle reacties Link kopieren
Tjeez sybreed wat zijn vrouwen toch mutsen af en toe. Te ver gaan, zoenen op tweede date. Daar was ze zelf bij.



Dit kan twee dingen betekenen: of ze vindt je juist leuk en wil daarom langzaam gaan en is bang dat jij haar te sletterig vindt en komt daarom met zo'n lulverhaal of ze vindt je bij nader inzien toch niet zo leuk en heeft spijt. Het enige dat jij kunt doen is gewoon eerlijk zijn. En zeggen wat je zelf schrijft. Als je haar leuk vindt, blijf af en toe een berichtje sturen. Sommige vrouwen zijn zo onzeker dat als je afwacht ze zoiets hebben van laat maar. Terwijl ze mss best willen.



Ik heb mn keuze gemaakt. Gisteren bij latter geweest en de nacht doorgebracht. Hele avond zitten praten en daarna vuurwerk. OMG dat heb ik wel gemist zeg. Zal niet in details treden (dit is niet de sex pijler tenslotte) maar het was lang vaak en veel. Zeg maar. Mijn jurk ligt serieus aan flarden... Hij heeft me ervan overtuigd dat ie echt weet wat ie heeft nu en niet meer zo lichtvaardig afstand kan en zal nemen als het bij hem niet meezit. Dat ie niet voor mij moet gaan denken, dat er een hele bijzondere connectie is (die bizarre sex klik is ook een symptoom daarvan, want ik heb nu wat meer ervaring met andere mannen en daar was het .. Zeg maar... Anders). Hij is altijd eerlijk geweest dus ook al is het een goede verkoper en een makkelijke prater, ik geloof wat hij zegt. En daarbij, nog belangrijker, voel ik het ook. Dus, welkswaar low profile - kids gaan we nog even niets vertellen en de buitenwereld behalve wat vrienden ook niet - ben ik dus weer in een relatie!!!! Met beide co ouderschap en wonend in een ander stad betekent dat wel dat we elkaar met moeite een keer per week kunnen zien maar ja.. gelukkig is er whatsapp.



Dit betekent wel dat ik deze week afscheid moet gaan nemen van down under man. Dat doet ergens wel pijn. Gelukkig ben ik eerlijk geweest en heb hem al verteld over de move van latter en mijn gevoel daarbij. Dus zal het niet als een donderslag komen. Maar hij was all over me, was ook extra stappen aan het zetten met zijn scheiding die al een jaar liep.



Ongelofelijk dat ik nee moet gaan zeggen tegen zo'n geweldige man. Overigens denk ik dat after all deze zomer periode met hoeren en sloeren en toch alleen zijn wel goed is geweest voor me. Ik ben duidelijk veranderd, zelfverzekerder geworden. Weet wat er te koop is. Das ook belangrijk in de relatie met latter, zal me minder voegen. Wat ik bijvoorbeeld merk, en dat was vroeger nooit of het viel me gewoon niet op. Als ik bijv. een kroeg binnenloop, dan zien alle mannen die daar zijn me binnenkomen. Ik ben niet opeens mooi geworden (word ook n jaartje ouder tenslotte), maar kennelijk doet uitstraling wat met je. In plaats van dat ik achter de kerels aanren, rennen zij nu achter mij aan. Dat is echt heel erg raar, om daar nu achter te komen.



Maar mss een les voor de dames (en heren, maar voor jullie liggen de zaken mss net anders, kan ik niet over oordelen) die hier nog zoekende zijn. Wees jezelf, vind jezelf, blijf rustig als je niet meteen vindt wat je zoekt en zie die exercitie op internet niet als een zoektocht naar de heilige graal (want dan vind je hem niet) maar als het openzetten van de deur zodat de heilige graal jou kan vinden. Er is niets mis met internet daten, alleen kan het mis zijn als je het verkeerd gebruikt. En dan nog steeds bedoel ik mis met hoe het voelt voor jou. De buitenwereld is onbelangrijk f$ck the world! En een gouwe ouwe: zolang je niet van jezelf houdt wordt het erg lastig voor een ander om van je te houden....



Dan nog even voor de heren. Wees eerlijk over je gevoelens, geef de dames aandacht. Maar weet wel dat als een dame echt geinteresseerd is, ze je aandacht terug zal geven. Doe moeite in een eerste bericht, want een one liner werkt niet. Alleen maar complimenten ook niet. Er moet een edge inzitten, iets dat interesse wekt. Lees haar profiel goed en als ze aangeeft op een bepaald type niet te vallen en jij bent dat type. Doe geen moeite. Een reply van haar is dan voornamelijk uit beleefdheid. Geef een beetje uitdaging maar maak het niet te ingewikkeld. Laat je gevoel zien en wees eerlijk. Maar kijk uit voor seksuele toespelingen, houd het veilig: liever: goh wat een gezellig gesprek, het lijkt me leuk om dat een keertje bij een biertje te doen want je lijkt me een leuk en fijn mens. Dan: jeetje ik vind je zo mooi en leuk en ik wil je heel graag ontmoeten (om je volledig af te naaien, denkt zo'n vrouw er dan meteen achteraan). Benoem dat je echt nog niet weet of iets wat gaat worden maar dat je de gezelligheid vooral apprecieert en vanuit daar wel ziet of het kansen biedt. Vraag of ze het ok vindt aan het einde van de date (eerste of tweede) om te zoenen, en als het antwoord niet negatief is: meteen actie, maar zacht. En vanaf daar ligt het volledig aan haar reactie. Als ze een keer ja heeft gezegd en daarna niet dat ze dat niet wil. Niet meer vragen en gewoon doen. Wees zelfverzekerd en ga niet vragen of ze wel kan vallen op iemand met een bierbuikje/kaal hoofd/ 165 cm etc etc. Zolang je foto's echt zijn en de info in je profiel staat op een normale manier en ze wil afspreken dan zijn dat triviale zaken en merk je het vanzelf. Niets knapt meer af dan een onzekere vent (bij mij dan). Behalve dan mss een vent die zichzelf helemaal het einde vindt. Tot slot. Wees grappig. Vent met leuke humor die tevreden is met zichzelf is altijd goed, en met humor kun je binnenkomen in haar inner circle. Dan heb je kans dat een vrouw toch te winnen valt. Ookal ben je niet perse haar type. Zolang je maar te vertrouwen bent.
@ imogen, Weer een succesverhaal! Maar nu via een omweg. Bedankt ook voor alle adviezen.



Ik ben tenminste van plan om twijfeldame binnenkort een bericht te sturen dat ik wel weer wil daten en dat zoenen niet verplicht is. Ik kijk wel hoe ze reageert.
Alle reacties Link kopieren
Hi sybreed, doe dat vandaag, lijkt me prima bericht. Wacht niet te lang, als iemand dat bij mij had gedaan had ik na 3 dagen gedacht laat maar. Misschien geen eens daten noemen maar gewoon afspreken. En idd dat alhoewel jij het erg fijn hebt gevonden zoenen echt niet verplicht is en dat het beste wat ze kan doen naar haar gevoel luisteren is. Dan zul je nooit spijt hebben. Je kunt dan hoogstens denken: goh dit doen we niet nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:sybreed schreef op 21 september 2014 @ 12:39:

Ik ben tenminste van plan om twijfeldame binnenkort een bericht te sturen dat ik wel weer wil daten en dat zoenen niet verplicht is. Ik kijk wel hoe ze reageert.Ja, goede insteek. Zo help je haar wel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog steeds niet bij welke site ik mij Full wil gaan aanmelden.

E-matching vind ik de mannen wel leuk maar heb daar eenmaal eerder betaald en daar kwam weinig uit want veel inactieve profielen.

Relatieplanet ken ik niet zo goed en daar kun je ook vrij weinig als je geen full member bent. Daar ga ik nu eens naar kijken en dan maar een keuze maken. Een maandje proberen kan altijd natuurlijk.



@Sybreed: Lijkt mij mooi plan en laat ook merken dat jij wel serieus bent. Ik zou dat zeker op prijs stellen.



@Imogen: Wat een verhaal en wat fijn dat het zo positief loopt nu. Geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
@imogen : heel veel geluk gewenst met latter, de toekomst zal uitwijzen hoe het lopen gaat, toch?



Ben hier vanalles aan t doen dus even wat minder met de heren bezig. Huishouden, dingen regelen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven