Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ineens veel over doorgaan met nr 2, en wil even een update geven over hoe het hier nu gaat. Ongeveer een maand geleden werden wij nummers 2 elkaars nummer 1. Mijn ex was volledig op de hoogte, maar het feit dat nr 2 zijn relatie ook verbroken had voor mij was toch teveel voor hem. Hij besloot de sloten te veranderen en ik kwam de deur niet meer in. Noodgedwongen heb ik toen meteen een week bij ex minnaar gewoond. Dag 1 was raar, dag 2 was prima, we hebben tot diep in de nacht gepraat, gelachen en gehuild. Maar ondertussen wel elke dag naar 'huis' om voor de kinderen te zorgen. Gelukkig is er nu rust, omdat ik in mijn eigen huisje ben getrokken en het co- ouderschap is ingegaan. Ex en ik hebben gepraat over de situatie en ook dat gaat nu gelukkig goed. Hij en inmiddels nummer 1 hebben elkaar ook ontmoet en paar uur gepraat. Was voor beide heftig, maar wel goed. Vrienden en familie zijn op de hoogte en er is dus niks stiekems meer aan, en dat voelt heerlijk! Ik had in het begin nooit verwacht dat het zo zou gaan lopen, maar vooralsnog geen seconde spijt gehad van de keuzes die we gemaakt hebben! Ook hebben we elkaars kinderen ontmoet, voor beiden was het belangrijk dat daar een klik zou zijn voordat ik ook maar verder wil nadenken over een serieuze relatie. Gelukkig ging ook dat prima! Wat ooit begon als een uitvlucht, later een nachtmerrie werd vanwege alle heftige gevoelens en emoties die erbij kwamen kijken lijkt nu veel op een sprookje. In de toekomst kan niemand kijken natuurlijk, maar ik heb er een heel goed gevoel bij, en ben heel blij dat ik mijn hart gevolgd heb uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lenabakker schreef op 20 september 2014 @ 20:14:Ook bij Bella weet je de reden niet.Klopt.

Al valt het mij al sinds het begin dat zij in dit topic schrijft op dat zij het vaak heeft over het behouden van haar dure hobbies etc.

Dat word moeilijk als zij door de scheiding financieel in de afgrond zit.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Hahahha High, dat wordt dus ordinair kantklossen voor bella



Miss, want fijn te lezen dat het goedgaat met jullie. Ik neem aan dat jullie wel apart blijven wonen, ook in verband met de kinderen? Wat goed dat je ex en nieuwe vriend ook gewoon normaal hebben kunnen praten, dat is vrij zeldzaam. Hoe zie je de toekomst nu voor je? Lattend?
Hint, ik weet ff niet wat ik op je verhaal moet zeggen maar wil het ook niet zomaar aan voorbij gaan. Tis natuurlijk enorm zwaar om te leven met een chronische ziekte en ik kan me goed voorstellen dat juist met SV je je dan even weer gewoon vrouw kan voelen, zonder ellende erbij.



De jaloezie op zijn vriendin is ergens ook wel te begrijpen. Want zij heeft hem dag en nacht ter beschikking staan en jij niet. Zou je eigenlijk meer van hem willen dat alleen maar dates of kan je je vinden in het idee van seksvrienden en meer niet?
Alle reacties Link kopieren
Lena,

Wat doet het met jou dat jouw 'partner' elke nacht in één bed met zijn echtgenote ligt?



Hint, jij hebt toch jouw eigen echte partner dag en nacht ter beschikking?

Jij hebt jouw sv toch alleen voor een fetish?



Er is niets leuks op tv!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ja, voorlopig wonen we zeker apart. Kinderen zijn dus wel op de hoogte en af en toe samen eten, avondje samen is geen probleem. Van de week vroegen ze zelfs of hij wilde blijven slapen en hij mee wilde ze naar school brengen de volgende dag. Hij heeft geen co - ouderschap, maar ziet zijn dochter om het weekend. Er is dus ruimte genoeg. Nieuwe vriend vond het belangrijk dat hij met mijn ex door één deur kan, met name vanwege de kinderen en heeft dus zelf toenadering gezocht naar ex, was toen ook zo trots op hem! En gelukkig zag ex het nut er ook van in. Zeldzaam geval zijn we inderdaad wel zo met zijn allen denk ik.

Het lastigste vind ik nu soms het opboxen tegen de buitenwereld die het toch vooral raar vindt dat ik alweer aan iets nieuws begin. Ze hebben geen idee van de hele geschiedenis en misschien maar beter ook, toch is dat lastig. De betere vrienden en uiteraard familie weten hoe de vork in de steel zit en de meningen zijn wisselend. Meeste mensen blijven me steunen, maar vooral de gezamenlijke vrienden kiezen toch partij voor ex. Heel logisch, maar toch vind ik dat soms moeilijk. Ach...We zullen nog wel meer obstakels moeten overwinnen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Miss, het is idd bijzonder dat jij geen tijd neemt voor jezelf (en jouw kinderen) alleen om te acclimatiseren na alles wat er is gebeurd met jouw ex en in plaats daarvan direct overstapt in een relatie met een volgende instabiel overkomende man.

Ik ben benieuwd of jullie alle obstakels gaan overwinnen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 20 september 2014 @ 20:49:

Lena,

Wat doet het met jou dat jouw 'partner' elke nacht in één bed met zijn echtgenote ligt?



Er is niets leuks op tv!

Leuke vraag. Eerlijk gezegd, ik ken teveel details om daar jaloers op te zijn. En natuurlijk heb ik hem liever naast mij in bed maar ik weet dat de intimiteit echt bij hen afwezig is (en dan bedoel ik echte intimiteit, knuffelen, kussen, lief zijn voor elkaar) en dat hij romantischere en intiemere moment met zijn pizza beleeft dan met haar.



Gewoon online tv kijken high! Download je oude afleveringen van highlander ofzo. Methos was altijd mijn favoriet. ;)
Miss, vergeet niet dat het nogal wat is en dat er geen haast bij is, he? Neem de tijd en doe lekker rustig aan met opbouwen. Het komt op mij over alsof het allemaal wel heel snel gaat en de vraag is of dat op de lange termijn goed uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Lena, ik heb een periode gekend waarin ik meer wilde. Een verlangen. Dit is destijds besproken maar hij kiest gezinstrouw te zijn, ik zag ergens dat woord bij iemand anders staan, haha. Mijn jaloezie is complex. Ik ben gestopt met dromen en zie hem als een lekker hapje. We delen dezelfde voorkeuren op fetisj vlak, wat ik niet bij mijn eigen vriend kwijt kan. Het woord seksvriend gebruik ik omdat het precies aangeeft hoe ik hem zie. Een vriend waar ik seks mee heb.



Alle reacties Link kopieren
Lena, online tv kijken terwijl ik hier kan lezen dat jouw minnaar het doet met pizza?



Wat betreft een serieuze relatie opbouwen neem ik ook liever de langzame route.

Naar mijn idee is die wel duurzaam.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Haha, pizza love...
Alle reacties Link kopieren
Het punt is dat ik al een jaar of twee geleden besloten heb dat mijn huwelijk niet meer te redden is. Helaas heb ik toen ik op het punt stond het te beëindigen me laten beïnvloeden door alle goedbedoelde adviezen en ben ik toch gebleven. Een jaar daarna kom ik nr 2 tegen en begint er zo zoetjes aan iets te broeien. Ik ben emotioneel gezien een stuk verder dan de buitenwereld inderdaad. Ik had alles al afgesloten, twee jaar geleden al, alleen had ik dat niet alleen in mij hart, maar ook in het echt moeten doen, zoveel is me wel duidelijk, dan was alles anders geweest. Maar achteraf praten is altijd makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel logisch miss!
Alle reacties Link kopieren
Miss, als jij zo makkelijk te beïnvloeden bent door anderen waak jij er dan voor dat jij nu niet teveel onder de invloed van jouw nieuwe vriend raakt?

Probeer sterker in jouw schoenen te (leren) staan.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist veel minder beïnvloedbaar dan eerst. Dit is mijn eigen keus, waar veel mensen het niet meteen mee eens zijn, maar die ik toch gemaakt heb. Het op de hoogte stellen van vooral mensen die mij en mijn ex na aan het hart staan was erg moeilijk omdat ik wel wat bang was voor de reacties. Maar juist omdat ik me niet meer wil laten beïnvloeden door wat iedereen denkt heb ik het meteen out in the open gegooid. Hun mening en ideeën erover hoor ik aan, en doe ermee wat ik ermee wil doen. Maar laat me zeker niet meer ompraten iets te doen waar ik het eigenlijk niet mee eens ben. Dus ik sta sterker in mijn schoenen dan ooit. En mijn nieuwe lief laat me juist vrij, met hem kan ik praten over alles, iets wat compleet nieuw voor me is aangezien er bij ex niks bespreekbaar was, op alle vlakken was zijn wil wet. Kom er nu juist achter dat het hel anders kan.
Alle reacties Link kopieren
Nr2 zal het vanavond niet zeggen, dat verwacht ik ook niet. Hij doet het wanneer hij het zelf tijd vind. Maar hij maakte duidelijk van het zeer snel te willen doen.



De afspraken met mijn man zijn gemaakt. Voorlopig woon ik nog thuis voor de zorg van de kinderen.
Nell, ik heb de indruk dat die datum van Het Gesprek steeds weer opgeschoven wordt. Of vergis ik me?
Precies wat ik ook dacht toen ik de post van Nell las.

Zou hij het ooit gaan vertellen of gaat hij haar nog heel lang aan het lijntje houden?

Er is altijd wel een reden waarom het op dat moment nog niet goed uitkomt om het te vertellen. Ziekte in de familie, drukte op werk, zakenreis, stress om iets anders... Altijd iets te vinden om het maar weer uit te stellen. Ben benieuwd hoeveel van die ietsen we nog gaan horen.
Ik heb even teruggelezen, en je zei eerder dat hij het na zijn zakenreis zou vertellen thuis. Hij is nu terug. Nu zegt hij dat hij het doet wanneer hij het moment geschikt vindt. Echt opschuiven is dat misschien niet, maar wat Puzzled zegt: wanneer is het ooit een geschikt moment? Dat moment moet je zelf nemen.



Eerder schreef je dat hij haast wilde maken met de gesprekken thuis. Dat is dus in elk geval al niet gebeurd.



Al met al komt het op mij over dat hij de boel traineert.
@miss; Jij bent misschien al twee jaar mee bezig waardoor deze stap goed voelt , ik vind het persoonlijk veel te ingrijpend voor jouw kinderen.

En dan fantaseren om nu al samen de kinderen naar school te brengen ? Jij bent verliefd en ineens assertief maar zet je kinderen voorop, die hebben nergens om gevraagd.
@leen: hebben ze nog wel seks ? Of is dat niet van belang? Lijkt me best ingewikkeld als jullie band zo intensief is.
@nell : Het lijkt idd beetje op een klassiek minnaar verhaal , wel smachten naar elkaar maar nooit spijkers met koppen slaan. Aan de andere kant is scheiden een complex proces waarin meerdere belangen spelen, het kost dus tijd.
Roodkapje,



Ja, eens in de zoveel tijd wel ja.

Ik had een heel verhaal getypt maar vind het ergens toch te privé.



Zowel hij als zij vertellen hetzelfde erover.



Ze hebben nog wel eens seks eens in het kwartaal maar nee voor mij is het totaal niet relevant omdat ik weet dat zij hem een verplicht nummertje vindt en het een grote liefdeloze gebeurtenis is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven