Lijf & Lijn alle pijlers

Eet jezelf mooi, slank en gelukkig (4)

05-03-2013 03:42 3559 berichten
Alle reacties Link kopieren
‘Eet jezelf mooi, slank en gelukkig’ is de titel van het eerste boek van Amber Albarda. Het boek is een aanrader voor iedereen die van het goede leven houdt. Met dit boek hebben wij, schrijvers in de vorige topics over deze methode, ons Food-IQ opgevijzeld: we weten hoe we voedsel vóór ons kunnen laten werken in plaats van tegen ons. We weten welke voedingsmiddelen onze eetlust onder controle houden, ons geheugen verbeteren, ons een vitaler en gezonder lichaam geven, ons gewicht onder controle houden (of er juist voor zorgen dat we afvallen), onze energie doen toenemen, onze weerstand tegen infecties verbeteren, serieuze aandoeningen als hart- en vaatziekten en diabetes kunnen helpen voorkomen, ons leven kunnen verlengen en ons gelukgsgevoel vergroten. We blijven gezond, slank en gelukkig, en dat alles zonder één calorie te hoeven tellen!



Het geheim? We proberen zo puur en onbewerkt mogelijk te eten en voelen ons daar super bij! We eten veel groenten (het liefst rauw), kiezen liever voor spelt of quinoa dan voor tarwe of aardappelen, we eten eiwitten bij iedere maaltijd, we eten genoeg gezonde vetten uit bijvoorbeeld kokosolie, noten en avocado’s en vermijden suiker en geraffineerde koolhydraten. En voor de chocoholics onder ons is er goed nieuws: zelfs chocolade hoeft niet te ontbreken in een gezond eetpatroon!



Het beste nieuws is dat naast al dat gezonde eten ook kunt blijven genieten van af en toe een frietje of een koekje bij de koffie. Als je basis maar goed is en je weet wat je doet mag je best smokkelen. Dat maakt – en houdt – het leuk. Geen diëten, geen calorieën of punten tellen, gewoon je Food-IQ verhogen.



Dit klinkt natuurlijk allemaal als een vreselijk fout en overdreven reclamepraatje, maar het werkt echt. Echt! Neem gerust een kijkje in het eerste topic, waar we al heel veel tips en ervaringen hebben uitgewisseld, in het tweede topic over hetzelfde onderwerp of in het vorige topic met dezelfde titel. Daarnaast is er een apart topic met alle AA- en rawfoodrecepten die we in de loop der tijd hebben verzameld.



In dit vierde topic gaan we natuurlijk gewoon door met tips en ervaringen uitwisselen. Wil je meeschrijven, schroom dan niet: iedereen die geïnteresseerd is in dit eetpatroon is welkom!
Thx girls!



Mmm pompoen... begin al uit te kijken naar Halloween!



Ik heb deze middag trouwens pitta gemaakt van amandelmeel. Lekkerder dan de echte!



Oh heb jij een paard raw?! Hier een mede Mega paardenfreak

Wat voor 1? En wat rij je? Recreatief, dressuur, springen,...?
Alle reacties Link kopieren
Zo lekker zeg Annelore pitta met amandelmeel ! Ik heb altijd paarden gehad ja, dressuur en heerlijke bosritten.... sportpaarden en een super haflinger die de piaffe kan! Nu door "ander leven", sportpaard naar andere lieve eigenaresse en haflinger heeft de tijd van haar leven in een kudde, vrijheid blijheid... . Maar paarden zijn mijn alles, mijn leermeesters .

En jij?
Alle reacties Link kopieren
Ladies.... .... fijn eet weekendje... .
Alle reacties Link kopieren
stoofpeertjes (zelf gestoofd natuurlijk) door de havermoutpap is hier nu echt een grote hit!

Havermout verwarm ik gewoon en dan doe ik de stoofpeertjes er koud doorheen.



Jij ook een fijn weekend rawfoodje!
---- wordt vervolgd...
Alle reacties Link kopieren
Beste Blurred,



We willen je vragen om een nieuw topic te openen aangezien dit topic al ruim over de 4000 postings zit. Doordat topics meer dat 3000 postings hebben wordt het forum langzamer en dit willen we natuurlijk voorkomen. Graag zouden wij een bericht willen krijgen zodra je een nieuw topic geopend hebt zodat wij dit topic kunnen sluiten.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nou, aan wie de eer?

En gaan we nou niet voor: mooi, GEZOND en gelukkig, want daar draait het toch om?
Alle reacties Link kopieren
Lekker zeg Rozijn, warme havermout met stoofpeertjes , een weldaad voor lichaam en geest.. ..Annelore...

Wie oh wie maakt een nieuw TOPIC girls.. ..............?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem de "eer" wel even op me:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven