problemen door kinderen

20-09-2014 09:46 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Ik schrijf en lees hier al een hele tijd mee, dit wil ik echter liever anoniem bespreken. Ik zit ontzettend in de knoop.



Ik weet trouwens niet of ik dit niet beter had kunnen plaatsen onder 'relaties' maar goed.



De situatie is als volgt. Mijn man heeft drie kinderen uit een eerder huwelijk. Ze zijn echt lief, ik heb opzich een goede band met ze. Maar inderdaad, op zich. Door de reactie van zowel hun moeder als hun vader zijn ze erg geneigd om te liegen. Ik ken dit niet van mijn eigen kinderen. En ik heb hier grote moeite mee. Dit gaat van kleine dingen zoals 'heb je een schone onderbroek aan gedaan?' tot, wie heeft dit behang kapot gekrabd? Ze hebben, heel triest, altijd op hun kop gekregen, ontzettend, waardoor ze niet meer eerlijk durven te zijn. Helaas is de keerzijde dat ik ze niet meer vertrouw. Dat ik dan geen 'vieze' onderbroek in de was kon vinden, nog een keer navraag deed, weer jokken, ik had op een gegeven moment zoiets van: 'joh, dan niet. Ik maak me hier niet meer druk om'. Waar ik me wel druk om maak zijn dingen die echt kapot zijn, zoals het behang. Maargoed. Ik weet niet hoe daarmee om te gaan maar dat is eigenlijk niet waarom ik dit topic open.



Het begint al een lang verhaal te worden. Waar ik me het aller meest aan stoor is dat ik het gevoel heb dat de hele zorg op mij neerkomt. Vandaar mijn twijfel over, hoort dit bij kinderen of bij relaties. Vader is in mijn optiek veels te gemakzuchtig. Ik doe de boodschappen als ze komen, ik kook, ik was af. Al heel vaak discussies gehad over dat ik vind dat hij dan moet helpen. Dat doet hij niet. Ik moet hem er elke keer bij roepen, wat ik vervelend vind want ik voel me echt een zeur-vrouw. Hij hangt op de bank, niet eens met hen bezig maar op zijn ipad, onder het mom van: 'ik zie ze zo weinig'. Ik voel me een sloof. We hebben hier al heel veel woorden over gehad, de situatie verandert niet. Voor mijn gevoel blijf ik de sloof. Daarnaast is het ook nog zo dat zijn ex totaal niet toegeeft, zij is een harde tante, als ik het zo mag stellen. Maar ik begin dat ook te worden.



Ik weet niet meer goed wat te doen. Ik heb echt de neiging om te zeggen, ik wil niet meer dat je hier komt met je kinderen want ik vind je dan echt niet leuk en het levert mij enkel heel veel extra werk op (het zijn er drie) en ook nog een boel centen. Maar ik laat hem dan voor mijn gevoel ook in de steek en de kindjes ook. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon niet meer de sloof zijn. Hij is gewoon een luie man, dat durf ik wel te stellen. Heel graag advies.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik hoop dat je nu de politie aan het bellen bent.
Life is short. Eat dessert first.
TO?
Alle reacties Link kopieren
TO, ik hoop dat je veilig bent.



Alle reacties Link kopieren
Je vindt jezelf en dat sujet belangrijker dan je kinderen. Niet te geloven
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft zijn ware aard laten zien.

Ik hoop dat je het laat weten als je weer veilig bent.
Lieve TO,

Zorg voor jezelf! Ik hoop dat hij inmiddels vertrokken is. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen kinderen gaan (al heel lang) over het algemeen naar hun vader. Dat is zo afgesproken. Met daarbij de afspraak, het hoeft niet. Als ze geen zin hebben, wat dan ook, dan mogen ze hier blijven.



Het is allemaal helaas wel echt en ik heb hem heel dringend gevraagd weg te gaan (hij heeft de kinderen ook om het weekend, het is zijn kinderloze weekend) en hij weigert. Hij heeft geen eigen woning. Maar dan gaat hij lekker naar zijn ouders of wat dan ook, ik wil hem niet meer hier.
Alle reacties Link kopieren
We zijn dit weekend met zijn 2en. Dus er zijn nu geen kinderen getuige, die van mij niet en die van hem niet. Hij is echt te ver gegaan en ligt ook niet in mijn bed nu. Maar hij is wel hier in huis en dat vind ik al niet fijn



Dank voor alle reacties, dat opent mij wel nog meer de ogen. De kinderen krijgen er weinig van mee doordat ik dan de lieve vrede bewaar en ze voelen wel te vaak de spanning, dat zeker. Ik heb geloof ik het moeder Theresa gevoel. door hun moeder haar gedrag zijn ze al bekend bij jeugdzorg, ik had ze graag een soort van veilige haven willen bieden maar ik kan die zorg inderdaad niet op me nemen. Zeker niet als het op deze manier gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen kinderen zijn al wat ouder, nogmaals, dit weekend zijn ze naar eigen keuze bij hun vader. Waar het mij om gaat dan, of ging, is dat ik weiger ze te dwingen om te gaan. Het is al een hele tijd gewoon een keuze voor ze. Waarvan hij in het begin een dwang wilde maken. Daar ben ik het niet mee eens. Dat is ook uitgevochten. Dat doe ik niet meer.



Als zij morgen terug komen wil ik inderdaad dat hij weg is. Maar liever zonder politie, liever gewoon dat hij luistert. Als hij dat morgen overdags nog niet doet, dan kan ik altijd die stap nog zetten.
Anoniem, alsjeblieft bel de politie!

Wacht niet tot hij je zo toetakelt dat je niet meer kán bellen.

Dit is níet acceptabel, op heen enkele manier.

Slaapt meneer nu? Misschien durf je dan te bellen?

Heb je anders een vriendin die het voor je kan doen?

Doe alsjeblieft iets!
quote:Als zij morgen terug komen wil ik inderdaad dat hij weg is. Maar liever zonder politie, liever gewoon dat hij luistert. Als hij dat morgen overdags nog niet doet, dan kan ik altijd die stap nog zetten.



Kom op, nú handelen.

'Liever' gaat niet op hier, als jij accepteert dat hij z'n wil door blijft drammen staat hij volgend weekend weer bij je binnen.
Alle reacties Link kopieren
Wtf! Alle meningen zijn al gegeven en mijn mening is dan ook een herhaling, maar waar is je zelfrespect???



Bel eens even heel snel de politie! TO, deze situatoe is NU gevaarlijk geworden!
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je verwondingen, heb je geen medische hulp nodig?
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Als je niet kan slapen, kijk dan even hier.

http://www.vooreenveiligt ... selijkgeweld/steunpunten/

Kijk eigenlijk ook maar als je wel kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Je noemt hem je man. Jullie zijn toch niet getrouwd?



Hij ligt niet bij je in bed, maar hij is ergens anders aan het slapen.

Waar is je handtas (met je portemonnee, sleutels en paspoort erin)? Toch niet bij hem in de buurt?

Hij moet echt alle sleutels van je huis (en eventueel auto) teruggeven.



Is het zo dat je je schaamt voor je situatie? Ben je bang dat de buren geschreeuw gaan horen of de politieauto voor de deur zien staan? Jouw veiligheid is belangrijker.



Samen sta je sterker. Samen met politie, je broer, je buurman.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je kinderen ervoor kiezen naar hun eigen vader te gaan in de weekenden dat de kinderen van je vriend er zijn.

Maar zoals ik het lees vraag ik mij af of het echt hun eigen vrije keuze is geweest.

Je vriend heeft hier een strijd over gevoerd dus ze voelen echt wel aan dat ze niet écht welkom zijn in hun eigen huis.

Daarbij, ze krijgen 3 kinderen van hem erbij die ook nog eens spullen kapot maken, liegen en wat al niet meer. Dit betekent drukte, inleveren op ruimte en privacy en daarnaast moeten ze jouw aandacht delen. Is het wel eerlijk om het dan nog hun eigen keus te noemen?



Verder geef je aan dat vriend officieel niet bij jou woont. Hij zal dus niet ingeschreven staan. Maar je schrijft er wel bij dat hij geen eigen woonruimte heeft en heel vaak bij jou is.

Ik schat zo in dat hij dus eigenlijk gewoon bij jou woont. En ik denk ook dat dit dan de reden is dat jij het moeilijk vindt om echt op je strepen te gaan staan en aan te geven dat hij met de kinderen in het weekend dat zij bij hem zijn niet langer bij jou thuis mogen verblijven. Want waar kunnen ze dan heen? Hij heeft geen huis! Jeugdzorg is al in beeld, dus wat voor gevolgen kan het weigeren van verblijf bij jou voor consequenties krijgen?

Ik kan me zo voorstellen dat dit allemaal dingen zijn die in jouw achterhoofd meespelen. Zeker omdat je het tot nu toe allemaal hebt geaccepteerd zal het moeilijker voor jou zijn om ineens die grens aan te geven.



En waar komen jouw blauwe kin en gescheurde wenkbauw vandaan? Ik gok erop dat hij in de ruzie gisteravond 'los is gegaan'.

Is dit gedrag er al eerder ingeslopen en dat het nu hij zich ineens in het nauw gedreven voelt geëscaleerd?

Voelde je al eerder angst of dreiging waardoor je misschien eerder je grenzen niet hebt durven stellen en met betrekking tot zijn kinderen meer hebt toegegeven dan jij wilde?

Gedrag als dit verander je niet zomaar. Ik hoop dat je dat zelf ook in kunt zien. Ik wil je echt adviseren om vandaag direct aangifte te doen als hij je inderdaad heeft mishandeld en dat je de politie hem uit je huis laat verwijderen. En direct een slotenmaker laten komen om een ander slot op de deur te laten zetten. Stel familie en vrienden op de hoogte van wat is gebeurd zodat ze je kunnen ondersteunen en een extra oogje in het zeil kunnen houden.

Dit alles is denk ik nodig om je eigen kinderen weer een eigen en veilig thuis te bieden. Daar hoort ook een moeder bij die veilig is zodat ze zich niet ook nog eens om jou zorgen hoeven te maken.

En hoe vervelend het ook is, want zijn kinderen kunnen er niets aan doen, maar zijn kinderen zijn niet jouw prioriteit. Nu eerst voor je eigen kinderen en jezelf gaan zorgen!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Mijn god zeg waarom heb je de politie niet gebeld om die mafkees je huis uit te flikkeren?

Wegwezen met die randdebiel en elke keer als hij weer aan de deur komt de politie weer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu TO?

Mishandelde hij je al langer fysiek of is dat nu begonnen. Break-ups zijn risico momenten in gewelddadige relaties. Kan je niet naar een vriendin of familie en terugkomen met politie/knokploeg om hem de deur uit te bonjouren?



Maak foto's van je verwondingen, pak je belangrijke papieren alvast.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem1970 schreef op 21 september 2014 @ 04:32:

Mijn eigen kinderen zijn al wat ouder, nogmaals, dit weekend zijn ze naar eigen keuze bij hun vader. Waar het mij om gaat dan, of ging, is dat ik weiger ze te dwingen om te gaan. Het is al een hele tijd gewoon een keuze voor ze. Waarvan hij in het begin een dwang wilde maken. Daar ben ik het niet mee eens. Dat is ook uitgevochten. Dat doe ik niet meer.



Als zij morgen terug komen wil ik inderdaad dat hij weg is. Maar liever zonder politie, liever gewoon dat hij luistert. Als hij dat morgen overdags nog niet doet, dan kan ik altijd die stap nog zetten.

Ik sta echt paf anoniem1970.



Je hebt liever dat hij gewoon luistert?! Waar in dit hele verhaal heeft hij ook maar een beetje de indruk gewekt dat hij dat gaat doen? De realiteit ziet er niet uit zoals jij dat wil. Tijd om hem te behandelen n.a.v. wat hij doet in plaats van n.a.v. het ideaalplaatje in je hoofd.



Of denk je dat al die bezorgde reacties hier voor de grap zijn? Of overdreven?
What a nuanced anxiety
Als er nu geen kinderen in huis zijn, zou ik met mijn belangrijke spullen (paspoort, portemonnee, sleutels etc) het huis uit gaan en elders de politie bellen om dat stuk vuil te laten verwijderen. Je hebt jezelf wel 'n klaploper uitgezocht zeg! Niet eens 'n eigen woning: tsss! Dat ie dan lekker oprot naar familie ofzo met z'n koters.
En jouw kinderen hebben vrije keus? Natuurlijk niet! Die vluchten alleen jouw huis uit zodra die klaploper met z'n jong bij jou komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je vandaag de kracht om hem buiten te zetten.



Hij heeft lang genoeg van jou en je gastvrijheid geprofiteerd. Tijd dat hij vertrekt.



*Het klinkt als een verwend jongetje die man, alles krijgen en dan dus nog meer gaan eisen*
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 21 september 2014 @ 07:47:

En jouw kinderen hebben vrije keus? Natuurlijk niet! Die vluchten alleen jouw huis uit zodra die klaploper met z'n jong bij jou komt.Toegegeven je hebt je kinderen goed opgevoed. Die kiezen wel voor hun eigen rust en veiligheid zo snel als de druiloor verschijnt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven