Trouwen op verjaardag?

20-09-2014 22:01 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een half jaar bezig met plannen van trouwtoestanden.



We hadden eigenlijk al dit jaar willen trouwen maar door allerlei zaken wordt het toch pas komend voorjaar.

De meest logische datum is mijn verjaardag.

Die datum komt het beste uit, het is in het voorjaar, op de dag dat wij willen trouwen ook nog.



Alleen ik twijfel of ik het niet raar vind, trouwen op je verjaardag.

Ik zou sowieso dit jaar mijn verjaardag willen vieren want ik word dertig volgend jaar. Als ik niet trouw op mijn verjaardag ga ik waarschijnlijk toch mijn verjaardag niet echt vieren want ik ga niet op twee weken tijd iedereen twee keer uitnodigen....



Alternatief is nog eens één of anderhalve maand later trouwen, maar dan schuif je het nog verder op de lange baan.



Wat vinden jullie? Is dat raar, trouwen op je verjaardag?

Zouden jullie het doen of nooit doen?

IK kom er niet goed uit
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Het is in die zin wel relevant omdat je de barbecue als uitgangspunt neemt en in een ander post schrijf je dat als jullie niet voor een barbecue hadden gekozen, je de bruiloft wel in december zou vieren. Daar maakte ik uit op dat de invulling mede de datum/seizoen bepaalt. Ik probeer te achterhalen wat het struikelblok is om je verjaardag en je bruiloft apart te vieren.
Bbq blijft altijd een risico factor qua weer.



(maar mijn leukste feestje was een bbq in januari, met sneeuw (en lange onderbroek die ik van gast vrouw mocht lenen
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 20 september 2014 @ 23:38:

Het is in die zin wel relevant omdat je de barbecue als uitgangspunt neemt en in een ander post schrijf je dat als jullie niet voor een barbecue hadden gekozen, je de bruiloft wel in december zou vieren. Daar maakte ik uit op dat de invulling mede de datum/seizoen bepaalt. Ik probeer te achterhalen wat het struikelblok is om je verjaardag en je bruiloft apart te vieren.



Dat heb ik al in tig posts vermeldt, wat het struikelblok is;

Dat ik niet twee feesten kort na elkaar wil vieren. Omdat ik mijn familie niet dubbel wil laten opdraven en omdat dat ook een nogal duur grapje wordt.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 20 september 2014 @ 23:42:

Bbq blijft altijd een risico factor qua weer.



(maar mijn leukste feestje was een bbq in januari, met sneeuw (en lange onderbroek die ik van gast vrouw mocht lenen



Daar is op zich wel over na gedacht



We willen vooral graag een informeel feest en dus vinden we dit gewoon het leukste.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Dan is het of een half jaar uitstellen of inderdaad op één dag. Maar ik las dat je er al min of meer uit was;
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Is niks mis mee hoor.

En als je ervan uit gaat dat je over een aantal jaar een slechte herinnering hebt aan je verjaardag, kun je beter niet trouwen. (kulargument dus).



Vrienden van mij zijn ook op haar verjaardag getrouwd. En nee, ze kreeg geen cadeaus voor haar verjaardag. Maar die avond tijdens het feest hebben we wel voor haar gezongen. En nu feliciteren we haar op die dag, en dan ook met hun trouwdag. Vind zij leuk, en de vriendengroep vind dat ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
En tuurlijk wordt die datum gewoon herhaald, ook als je vraagt het niet te doen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een leuk idee. Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:tof schreef op 20 september 2014 @ 22:08:

Ik zou het niet doen, omdat ik m'n trouwdag graag als aparte herinneringsmoment wil houden. M'n man (en ikzelf ook omgekeerd) mag een beetje extra moeite doen voor mij, en samen denken we terug aan die mooie, fijne dag dat we getrouwd zijn. Ik zou dat niet graag gemengd willen zien met mijn verjaardag en de gasten die speciaal daarvoor komen ieder jaar.+1
Alle reacties Link kopieren
Iets doen elk jaar op zijn trouwdag gaat ie toch niet doen, kan ik je nu al verzekeren.



Kan het beter mijn verjaardag zijn ook dan heb ik nog kans dat ik iets krijg
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Marels, ik had daar over heen gelezen (de datum niet quoten) dus excuus. Ik haal het weg. Je had het me ook gewoon direct kunnen vragen hé? Die facepalm is nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
De datum die je noemt is in 2015 de populairste dag om te trouwen. Dat betekent dat je veel minder keuze zult hebben in locatie, fotograaf, muziek etc. Merendeel is al volgeboekt voor die dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:hangplant schreef op 21 september 2014 @ 00:07:

De datum die je noemt is in 2015 de populairste dag om te trouwen. Dat betekent dat je veel minder keuze zult hebben in locatie, fotograaf, muziek etc. Merendeel is al volgeboekt voor die dag!Da's allemaal geen probleem
668, the neighbour of the Beast
Als het de populairste datum van het jaar is loop je kans dat het bij de gemeente extra duur is en wat ik van jou heb gelezen moet het low budget zijn. Je vraag of je op je verjaardag moet trouwen? Ik zou het niet doen. O.a. om de reden dat, als je uit elkaar gaat, je wellicht later met een kater zit.
Ik zou niet precies op mijn verjaardag trouwen, maar bijvoorbeeld 1 of 2 later of vroeger en dan m'n verjaardag een hele poos later uitgebreid vieren.
Ik zou voor mijn partner het met name niet doen. Je hebt een dag voor je zelf(verjaardag) en je trouwdag is voor jullie samen. Mijn man zou er waarschijnlijk geen bewaar tegen hebben gehad maar het is dan meer voor mijn eigen gevoel.



Een romantisch diner op je trouwdag, dan ben jij dus het meest feestelijk, 12,5 jaar huwelijk en er gaat extra aandacht aar jou want jij bent die dag ook jarig.Een huwelijk doe je samen, wat nu praktisch lijkt voor toevallig dit ene jaar kan wel eens minder worden in de komende 50 jaar dat je getrouwd bent.
Ik zou het niet doen. Ten eerste omdat ik het niet leuk zou vinden voor mijn partner. Heb je je huwelijksdag, krijg je allemaal familie over de vloer ipv met je vrouw een leuke dag samen te hebben. Daarbij: Nu zit je met je trouwen en je 30e verjaardag. Over 10 jaar zit je met je 10-jarig huwelijk en je 40e verjaardag die je dan natuurlijk ook groots wil vieren. Die twee vieringen zullen altijd samenvallen en dat is niet leuk.



Ik zou die verjaardag even vergeten en trouwen op 8 of 1 mei. En dan je verjaardag voor deze keer in het najaar vieren. Die verjaardag lijkt me toch minder boeiend dan je trouwdag (en voor de meeste van je familie en vrienden ook).
Alle reacties Link kopieren
De 12,5 jaar huwelijk valt dan niet op haar verjaardag hoor.
Ik zou dat 30ste verjaardagfeest dus gewoon skipper of in het najaar doen. Eerlijk: de meeste mensen vinden de verjaardag van een ander echt niet zo interessant.



Ik herken het trouwens wel. Wij hebben ivm 1. Regenseizoen bestemming huwelijksreis, 2. Overlijdensdag schoonmoeder en 3. Ramadan ook flink moeten puzzelen met de datum. Uiteindelijk toch gekozen om het midden in de zomervakantie te doen en mensen vroeg op de hoogte te stellen van de datum. Wie er dan graag bij wil zijn kan daar rekening mee houden met de vakantieplanning en als mensen toch dan op vakantie gaan en dus niet op onze bruiloft komen is het voor ons ook prima.
quote:hangplant schreef op 21 september 2014 @ 01:56:

De 12,5 jaar huwelijk valt dan niet op haar verjaardag hoor. Gut ja, slechtste voorbeeld wat er is
Ik zou een verjaardagsfeest ook skippen als ik een maand later alweer op moet komen draven voor 'n trouwerij. Maar misschien heb jij wel 'n feestgrage vriendenkring die alles aangrijpt om te willen feesten, zelfs al zit er maar 'n week tussen.



Ik zou vooral zitten met die datum in mijn trouwring wegens dat de meeste huwelijken anno nu toch niet voor altijd zijn en je de rest van je leven op je verjaardag blijft geconfronteerd worden met een voormalig huwelijk.



Wat betreft je bbq-wens. Als dat echt moet, dan moet je ook 'n locatie hebben waar het kan bij slecht weer. En dan maakt 't seizoen niet zoveel uit. Ze kunnen het ook op de veranda klaarmaken en binnen opeten. Zul je ook moeten als er in mei nog winterse buien zijn tenslotte.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 21 september 2014 @ 07:45:

Ik zou een verjaardagsfeest ook skippen als ik een maand later alweer op moet komen draven voor 'n trouwerij. Maar misschien heb jij wel 'n feestgrage vriendenkring die alles aangrijpt om te willen feesten, zelfs al zit er maar 'n week tussen.



Ik zou vooral zitten met die datum in mijn trouwring wegens dat de meeste huwelijken anno nu toch niet voor altijd zijn en je de rest van je leven op je verjaardag blijft geconfronteerd worden met een voormalig huwelijk.



Wat betreft je bbq-wens. Als dat echt moet, dan moet je ook 'n locatie hebben waar het kan bij slecht weer. En dan maakt 't seizoen niet zoveel uit. Ze kunnen het ook op de veranda klaarmaken en binnen opeten. Zul je ook moeten als er in mei nog winterse buien zijn tenslotte.



Niet de meeste huwelijken zijn niet voor altijd. De meeste huwelijken zijn nog steeds wel voor altijd.



Ik zou 't niet doen. Je wil je verjaardag echt vieren, doe dat dan. 365 dagen in een jaar, moet toch wel mogelijk zijn om twee datums te kiezen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me juist wel leuk om op je 30e verjaardag te trouwen.



Verwacht alleen niet dat de gasten die dag zien als je 30e verjaardag. Voor hen is het jullie bruiloft en ze zullen niet heel veel aandacht schenken aan het feit dat jij jarig bent.



En hou er rekening mee, dat als je gaat scheiden, of als je man overlijdt, jouw verjaardag altijd een beetje beladen zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen!

Mijn tante gaat trouwen op haar 50ste verjaardag juist omdat ze dat een mooi idee vind. Iedereen bij elkaar voor beide gebeurtenissen.



Enne die datum is ook nog eens een mooie datum! Toevallig trouwen wij ook die dag. Hou er wel rekening mee dat het voor locaties een datum is die geliefd is. Ik heb de locatie al in mei vastgelegd en toen waren er al meerdere locaties die geen plek meer hadden.



Succes met je beslissing!
anoniem_111782 wijzigde dit bericht op 21-09-2014 11:30
Reden: op verzoek van topicstarter
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je je bruiloft viert op je verjaardag, zal die dag voornamelijk de bruiloft worden gevierd. Dus dan vier je je verjaardag eigenlijk helemaal niet. Wat dat betreft kun je dus beter de bruiloft 1 week eerder/later vieren, dan heb je later geen gedoe dat het op dezelfde dag valt en voor dit jaar maakt het niet echt uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven