Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 20 september 2014 @ 11:25:

Ik heb het over zwarte pietje



Ik heb een mooie ZP avatar

De eerste pepernoten zijn weer gesignaleerd in de winkels dus ik dacht.................. Hup het kan weer.



Mijn persoonlijke mening is dat een gedeelte van de Marokkaanse ouders totaal ongeschikt is om op de voeden, de meisjes doen ze een hoofddoek om en houden ze binnen en de jongens voeden ze op met een wereldbeeld "de man is superieur" kortom een prutsopvoeding.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 20 september 2014 @ 17:15:

[...]



Mijn persoonlijke mening is dat een gedeelte van de Marokkaanse ouders totaal ongeschikt is om op de voeden, de meisjes doen ze een hoofddoek om en houden ze binnen en de jongens voeden ze op met een wereldbeeld "de man is superieur" kortom een prutsopvoeding.

Zou ik aan willen toevoegen:

Joden moeten dood, homo's ook, westerse vrouwen zijn hoeren en ongelovigen komen allemaal in de hel.



Oh. En als het het misgaat is het de schuld van rassiesten, discriminazi's, GeenStijl, Wilders en riegierien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 20 september 2014 @ 18:05:

[...]



Zou ik aan willen toevoegen:

Joden moeten dood, homo's ook, westerse vrouwen zijn hoeren en ongelovigen komen allemaal in de hel.



Oh. En als het het misgaat is het de schuld van rassiesten, discriminazi's, GeenStijl, Wilders en riegierien.Grandioos
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ghe
quote:fashionvictim schreef op 19 september 2014 @ 19:19:

[...]





Hoe ga je dat met meisjes doen, dan? En met jongeren die nog geen 16 zijn?



Eerst gesloten internaat in. Dan handjes uit de mouwen. Meisjes gewoon hetzelfde. Geen onderscheid maken hoor.

Ze krijgen op die bouwplaatsen natuurlijk wel gescheiden kleedruimte.
Alle reacties Link kopieren
Bij zulke gevallen denk ik altijd: als het mijn zoon was liet ik hem alle hoeken van de kamer van het huis zien, daarna die van de kelder en daar zijn héél wat hoeken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 20 september 2014 @ 12:23:

[...]





Eens.



BNN/NPO heeft van de week zelfs een 'documentaire' uitgezonden over één exemplaar van dit soort walgelijke types, Tim Zom. Een stuk van de 'documentaire' werd niet getoond wegens een rechtzaak, aangespannen door de slachtoffers van dit stuk vreten. De makers van de documentaire hebben vrolijk staan filmen bij hun mishandeling en vonden dit blijkbaar een goed idee om te gebruiken voor hun 'documentaire' in plaats van de beelden meteen te overhandigen aan de politie. De slachtoffers hebben een stokje moeten steken voor het uitzenden van hun mishandeling op een publieke omroep.



De beelden van de mishandeling zijn niet herkenbaar getoond, maar niettemin is er wel aandacht aanbesteed in de 'documentaire. En van pogingen tot inbraken, wapenverheerlijking en een oma die verteld dat het zo'n lieve jongen is en dat het de schuld is van de overheid dat ie uit stelen moest gaan, zolang ze haar met rust laten. En zijn arme moedertje die er toch ook allemaal niets aan kon doen.



Maar ook bij het blanke gajes zijn de smoesjes dus exact hetzelfde als bij het Marokkaanse gajes, het is de schuld van de overheid maar niet van de lieve kindertjes en opvoeders uiteraard. Ben je gek!



Blijkbaar heeft dit soort gajes een cultstatus en is dit waarnaar onze jeugd kijkt op TV, mede mogelijk gemaakt door belastinggeld. Tja, dan moet je er niet van staan kijken dat er meer van dat gajes ook hun five minutes of fame willen zoals hun culthelden.

Ik heb de docu net gekeken maar werd er écht heel naar van. Zijn moeder geeft ook eigenlijk toe dat hij vanaf zijn 4e al de baas in huis was



En dan zegt ze dat ze achteraf gezien eigenlijk geen kinderen had moeten nemen. No shit.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Wilders zaait écht wel haat. Delen van wat hij zegt zijn waar maar de manier waarop en de generalisering, bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 20 september 2014 @ 20:18:

Oh en Wilders zaait écht wel haat. Delen van wat hij zegt zijn waar maar de manier waarop en de generalisering, bah.



De problemen met slecht opvoedende Marokkaanse ouders waren er al ver voor Wilders hun producten maken nu de straten onveilig.



Van mij mag Wilders haat zaaien, lig er niet meer wakker van, als hij de zaken maar op orde brengt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
@soep, Wat zei Wilders dan over deze zaak?
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 september 2014 @ 19:19:

[...]





Hoe ga je dat met meisjes doen, dan? En met jongeren die nog geen 16 zijn?





Mogen meisjes dan niet in de bouw werken ?

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:hollebollegijs schreef op 20 september 2014 @ 20:24:

[...]





De problemen met slecht opvoedende Marokkaanse ouders waren er al ver voor Wilders hun producten maken nu de straten onveilig.



Van mij mag Wilders haat zaaien, lig er niet meer wakker van.

Wilders zaait zeker geen haat, hij benoemt alles zo als het is.

Wilders zijn opmerkingen "zijn het gevolg van" en niet "de oorzaak". Ga eerst eens naar de oorzaak kijken waarom Wilders dit soort dingen zegt. Waarom snappen heel veel mensen dat niet? Dat vraag ik me tot op de dag van vandaag nog steeds af. Zoveel domheid en de boel verdraaien. Lees de kranten maar, er is nu een aanslag verijdeld bij het EP in Belgie. Het is helaas niet uit te roeien. Het is net een ongeneeslijke ziekte die niet te behandelen is en het gaat maar door en door. Angstig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep, 9 minuten geleden





Ik heb de docu net gekeken maar werd er écht heel naar van. Zijn moeder geeft ook eigenlijk toe dat hij vanaf zijn 4e al de baas in huis was



En dan zegt ze dat ze achteraf gezien eigenlijk geen kinderen had moeten nemen. No shit.



Had ze ook niet. Totaal ongeschikt. Ze bleef maar in haar slachtofferrol en hoe moeilijk het voor haar was, blablabla. Ze bracht hem naar school en hij was eerder thuis dan haar en maar lachen.



Die oma was echt wel het toppunt, vraag me af of zij ze wel allemaal op een rijtje had. De schuld van de overheid dat haar schatje uit stelen moest, flikker toch op.



Ik denk wel dat het een mooi voorbeeld is van hoe kinderen ontsporen, volledig incompetente opvoeders die hun eigen incompetentie niet zien, gebroken gezin/afwezige vader, externe locus of control en de overheid/maatschappij/politie heeft het gedaan. En dat lees je hier ook weer, het ligt niet aan de bloedjes van kinderen en hun ouders, het is allemaal de schuld van de grote, boze, Nederlandse samenleving. Yeah right.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:jo-elise schreef op 20 september 2014 @ 20:38:

[...]



Wilders zaait zeker geen haat, hij benoemt alles zo als het is.

Wilders zijn opmerkingen "zijn het gevolg van" en niet "de oorzaak". Ga eerst eens naar de oorzaak kijken waarom Wilders dit soort dingen zegt. Waarom snappen heel veel mensen dat niet? Dat vraag ik me tot op de dag van vandaag nog steeds af. Zoveel domheid en de boel verdraaien. Lees de kranten maar, er is nu een aanslag verijdeld bij het EP in Belgie. Het is helaas niet uit te roeien. Het is net een ongeneeslijke ziekte die niet te behandelen is en het gaat maar door en door. Angstig allemaal. Nou ja, hij provoceert gewoon wel eens. Hij zaait dan haat bij de mensen die zijn uitspraken serieus nemen. Ik begrijp allebei de partijen niet: de mensen die zijn uitspraken voor waar aannemen en de mensen die boos worden door zijn uitspraken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 september 2014 @ 18:51:

[...]





Die zijn er overigens meer dan genoeg, probleemChinezen. Maar inderdaad, daar wordt dat niet over gezegd.

Het verschil is dat de "buitenwereld" absoluut geen last heeft van Chinese criminaliteit. In Groningen komen hoe langer hoe meer Chinezen en niemand die er last van heeft. De fietsenwinkels zijn dolblij, die verkopen massa's 26" fietsen. Ik hoor hen er allemaal over dat die fietsen niet aan te slepen zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 20 september 2014 @ 17:15:

[...]





Ik heb een mooie ZP avatar

De eerste pepernoten zijn weer gesignaleerd in de winkels dus ik dacht.................. Hup het kan weer.Ik wacht tot de beste man is aangekomen in Nederland.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als ik de filmpjes bekijk dan hoor ik de magere jongen wat roepen naar omstanders en naar dat meisje, maar ik kan er echt niet uithalen dat hij iets roept in de richting van "nu zijn het klappen de volgende keer neuk ik je". Horen jullie hem dat wel zeggen.

Verder vraag ik me wel af wat eraan vooraf gaat, in beide filmpjes lijkt duidelijk geknipt te zijn. Ik ben gewoon benieuwd naar wat er eerst gezegd werd over en weer.

Niet dat het iets zou rechtvaardigen, absoluut niet, ik vind het verschrikkelijk!



En ja, tot een jaar of 5 geleden was ik, (opgegegroeid in een middelgrote stad tussen de eerste groep kinderen van de eerste gastarbeiders die hier kwamen voor gezinshereniging eind jaren '70, jaren '80) altijd zeer tollerant en werd ik verdrietig van discriminerende opmerkingen, ging er tegenin. Nu, enkele jaren later ben ik door dit soort zaken -helaas- veranderd. Ook ik ben nu iemand geworden die denkt "alweer die k..-marrokkaantjes natuurlijk". En eigenlijk ben ik daar niet blij mee, maar helaas kan ik voor mezelf niet meer ontkennen dat dit toch wel echt de realiteit is nu. Verder betrap ik mezelf erop dat ik steeds meer en meer moeite heb met vrouwen met hoofddoeken. Van de oudjes kon ik het nog begrijpen, maar bij jonge meiden die er (zo beweren ze ten minste massaal) zelf voor kiezen begrijp ik dasr gewoon absoluut geen ene snars van. In mijn ogen creeren ze zo zelf een grotere afstand tot de maatschappij.



Verder vind ik het erg opvallend dat de telefoon van het meisje bij de eerste klap uit haar hand vliegt en de 2de dader daar direct op duikt en deze in zijn zak laat verdwijnen. Typisch...
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 20 september 2014 @ 20:18:

Oh en Wilders zaait écht wel haat. Delen van wat hij zegt zijn waar maar de manier waarop en de generalisering, bah.Die "haat" hebben ze zelf gezaait en helemaal alleen aan zich zelf te danken.

Wilders durft als een van de weinigen de problemen te benoemen. Dat gaat ten koste van zijn veiligheid. Zolang als er mensen zijn die dan Wilders veroordelen omdat wat hij zegt, zolang zullen de raddraaiers zich gesterkt voelen om door te gaan.



Die mishandeling van dat meisje is NIET te danken aan Wilders, maar aan de daders, en eigenlijk ook aan iedereen die niet "ho stop met die terreur" heeft gezegd maar aangifte heeft gedaan tegen de man die wel "ho stop, dit moet minder" heeft gezegd.



Helaas heeft Wilders dit "minder-minder-minder" ook erg dom 'gebracht' anders was hij zeker de held geworden. Jammer. Want de softy aanpak van de politie is "zachte-heelmeesters-maken-stinkende-wonden"
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 20 september 2014 @ 21:13:

..................



En eigenlijk ben ik daar niet blij mee, maar helaas kan ik voor mezelf niet meer ontkennen dat dit toch wel echt de realiteit is nu. Verder betrap ik mezelf erop dat ik steeds meer en meer moeite heb met vrouwen met hoofddoeken. Van de oudjes kon ik het nog begrijpen, maar bij jonge meiden die er (zo beweren ze ten minste massaal) zelf voor kiezen begrijp ik dasr gewoon absoluut geen ene snars van. In mijn ogen creeren ze zo zelf een grotere afstand tot de maatschappij.



Verder vind ik het erg opvallend dat de telefoon van het meisje bij de eerste klap uit haar hand vliegt en de 2de dader daar direct op duikt en deze in zijn zak laat verdwijnen. Typisch...Mee eens. Ik heb ook steeds meer moeite met die hoofddoek, niet vanwege die doek maar "het onderscheid maken" en het provoceren.Alsof iemand met "blote haren" niet goed is.



Ik zag eens op hyves een jonge grietmoslimma met hoofddoek en zwaar opgemaakt. Ze keek op een manier zoals dames in de playboy kijken en de tekst onder haar foto dat mannen niet hoefden te reageren, dat was onnodig want ze zou niet terug reageren. Misschien was er niet één man die iets van haar zou willen maar ze maakte het er wel van. Die verwaande-air, die arrogantie, die 'ik-ben-veel-te-goed-voor-jou' air, die "ik ben een parel-air" , die "ik-ben-veel beter dan de westerse meisjes en iedereen zou me graag willen boven alle andere mooie westerse meisjes maar ik ben veel te goed voor jullie wereld-air". Het uitdagen en dan het onschuldige-o-nee-ik-niet-meisje uithangen. Al haar vrienden schreven lovende woorden dat ze zo mooi was maar ze was helemaal niet mooi. Ze was een opgeblazen-kikker, die kikker kan nog wel mooi zijn maar dat laatste stukje wat dan nog mooi kon zijn deed ze teniet door haar zelfingenomen-verwaandheid.Verschrikkelijk. Dus zie ik een griet met rode opgespoten-lippen-zware-mascara-en-hoofddoek moet ik aan die verwaande-griet denken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 20 september 2014 @ 20:38:

[...]



Wilders zaait zeker geen haat, hij benoemt alles zo als het is.

Wilders zijn opmerkingen "zijn het gevolg van" en niet "de oorzaak". Ga eerst eens naar de oorzaak kijken waarom Wilders dit soort dingen zegt. Waarom snappen heel veel mensen dat niet? Dat vraag ik me tot op de dag van vandaag nog steeds af. Zoveel domheid en de boel verdraaien. Lees de kranten maar, er is nu een aanslag verijdeld bij het EP in Belgie. Het is helaas niet uit te roeien. Het is net een ongeneeslijke ziekte die niet te behandelen is en het gaat maar door en door. Angstig allemaal. +10
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Speciaal opgehaald voor rdvv omdat ze niet begrijpt dat mensen de uitspraken van Wilders voor "waar" aannemen.



https://www.youtube.com/watch?v=UDG91P3o2qA 2007 Terreur in Nederland



http://youtu.be/qdOkcOk41IY 2009 Marokkaan vernederd Jood Deel 1



http://youtu.be/COyxc_L6PO0 2009 Marokkaan vernederd Jood Deel 2



http://youtu.be/MJ_TNL9mAmk 2010



http://youtu.be/OVH0aU95cew 2012



http://youtu.be/GML3wGkmgXI 2012: Vooral eens naar deze directeur en schooljeugd luisteren. Daar ga je toch van over je nek.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 21 september 2014 @ 00:28:

[...]





Mee eens. Ik heb ook steeds meer moeite met die hoofddoek, niet vanwege die doek maar "het onderscheid maken" en het provoceren.Alsof iemand met "blote haren" niet goed is.



Ik zag eens op hyves een jonge grietmoslimma met hoofddoek en zwaar opgemaakt. Ze keek op een manier zoals dames in de playboy kijken en de tekst onder haar foto dat mannen niet hoefden te reageren, dat was onnodig want ze zou niet terug reageren. Misschien was er niet één man die iets van haar zou willen maar ze maakte het er wel van. Die verwaande-air, die arrogantie, die 'ik-ben-veel-te-goed-voor-jou' air, die "ik ben een parel-air" , die "ik-ben-veel beter dan de westerse meisjes en iedereen zou me graag willen boven alle andere mooie westerse meisjes maar ik ben veel te goed voor jullie wereld-air". Het uitdagen en dan het onschuldige-o-nee-ik-niet-meisje uithangen. Al haar vrienden schreven lovende woorden dat ze zo mooi was maar ze was helemaal niet mooi. Ze was een opgeblazen-kikker, die kikker kan nog wel mooi zijn maar dat laatste stukje wat dan nog mooi kon zijn deed ze teniet door haar zelfingenomen-verwaandheid.Verschrikkelijk. Dus zie ik een griet met rode opgespoten-lippen-zware-mascara-en-hoofddoek moet ik aan die verwaande-griet denken. Die air van: ik doe net alsof ik nederig ben, maar in mijn hart voel ik me ver verheven boven alle gewone (ongelovige) stervelingen, is iets wat je helaas vaak ziet bij ware gelovigen, van welk geloof dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 21 september 2014 @ 00:28:

[...]



[fgcolor=#153C8F]Mee eens. Ik heb ook steeds meer moeite met die hoofddoek, niet vanwege die doek maar "het onderscheid maken" en het provoceren.Alsof iemand met "blote haren" niet goed is.





Ja, daar heb je gelijk in, ik ga helemaal akkoord met je beschrijving. Ik heb zelf totaal geen problemen met tulbanden van sikhs, sari's of salwar kameezen van Indische vrouwen, of kleurige jurken van Afrikaanse vrouwen. Je ziet dat het gewoon een deeltje is van hun traditie, ze voelen zich er niet verheven door, en het is ook iets dat als mooi wordt beschouwd bij henzelf. Het staat hen vaak ook nog mooi.



Hoofddoeken zijn eigenlijk gewoon bedoeld om je lelijk te maken. Bij oudere vrouwen stoort het me ook minder, omdat je ziet dat het nog iets is van hun jonge jaren toen ze waarschijnlijk nog in een dorp in de outback van Turkije woonden. Maar die jonge moslima's, pfffew. De arrogantie à la 'ik ben beter' spat er vaak vanaf.



In het Midden-Oosten maak je dat ook vaak mee. Jonge gesluierde vrouwen kunnen je daar echt nijdig en minachtend aankijken, alsof je één of andere worm bent omdat je rondloopt met onbedekte haren.



Ik moet altijd een beetje lachen wanneer ze het over racistische discriminatie hebben, alsof ze er zelf vrij van zijn. De keren dat ik door moslims in binnen- en buitenland openlijk racistisch ben behandeld (type: een blanke vrouw => slet / I wanna fuck you) zijn niet meer te tellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:seringetje schreef op 21 september 2014 @ 09:07:

[...]



De keren dat ik door moslims in binnen- en buitenland openlijk racistisch ben behandeld (type: een blanke vrouw => slet / I wanna fuck you) zijn niet meer te tellen.

Yep. Dus dat.

Inderdaad zijn ook westerse vrouwen in westerse steden niet meer veilig. Zie ook de docu "Femmes de la Rue".

Dit kan regelrecht gelinkt worden aan de opleving van de Joden- en homohaat. Allemaal keurmerk koranistische haat.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 19 september 2014 @ 09:23:

Als we dan toch bezig gaan, wil ook graag even benoemen dat veel Hollandse kinderen worden opgevoed met een flinke portie haat richting klasgenoten met een andere culturele achtergrond.Je hebt best wel gelijk als ik terug denk aan vroeger. Ik heb een Nederlandse moeder en een Hongaarse vader, en had een vriendinnetje op de lagere school als ik met haar mee ging naar huis mocht ik niet bij haar binnen en dat is al heel lang geleden. Terwijl andere klasgenootjes wel naar binen mochten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven