De silent treatment

21-09-2014 00:07 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht 5 jaar geleden dat ik hier van af was. 5 jaar geleden leerde ik mijn huidige partner kennen. Hij leerde mij om de silent treatment niet meer toe te passen. Het was duidelijk beter om erover te praten ipv bijvoorbeeld 5 dagen hem te negeren en niet uitpraten.



Nu, 5 jaar later.. na een grote ruzie, heb ik al 2 dagen niet tegen mijn partner gepraat. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van mijn vriend. We hebben buiten dit om een goede relatie.



De ruzie ging ook om iets wat voor ''onze'' tijd is gebeurd. Je zou zeggen wat een onzin om daar ruzie over te maken maar als ik ergens echt een bloedhekel aan heb, dan is het liegen!



Wat vinden jullie van de silent treament?
The world is not what it seems....
quote:ana_isabel schreef op 21 september 2014 @ 01:20:

[...]





Sorry, je hebt gelijk. Helemaal overheen gelezen.Geen probleem
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 21 september 2014 @ 01:16:

[...]





Waar lees jij dat?



Ik ben mopsie niet maar ik kan me wel vinden in wat ze zegt.

Wanneer je iemand negeert, geef je toch wel een signaal af dat je diegene zo zat bent dat je niet verder met hem wilt. Dat kan tijdelijk zijn maar als je in een relatie tot staat bent om iemand zolang te negeren dan is er wel degelijk een gedachte in je hoofd dat die ander erin kan stikken en je niet verder wil met die relatie.

Prima dat je die gedachte hebt maar er naar handelen is toch echt wel een stukje verder waarin het je koud laat op dat moment of de relatie wel of niet door gaat.

Als je echt waarde zou hechten aan die ander en aan de relatie zou je jezelf zo niet gedragen maar praten en zorgen dat je eruit komt samen.
quote:Mopsie41 schreef op 21 september 2014 @ 01:20:

[...]



Weten wij veel, je wil niet eens zeggen waar het over gaat.Ik begrijp jouw nieuwsgierigheid (heb ik ook😊) maar wij kunnen voor to niet invullen Hoe erg een leugen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het graag met jullie willen delen maar helaas kan ik dat niet om persoonlijke redenen.



Ik stel jullie eerlijkheid op prijs.



Buiten dat dit gedrag raar en kinderachtig verbaast het me wel dat ik de enige ben...
The world is not what it seems....
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:21:

[...]





Nee, ik bedoel in onze relatie. Ik kan nooit weten of hij in deze 5 jaar heeft gelogen en waarover dan. Als ik het hem vraag dan zal die me geen eerlijk antwoord geven. Logisch, na die uitbarsting en daarna de silent treatment van mij..Dus je weet helemaal niet of hij gelogen heeft? Dat vind ik wel een beetje apart van je 😱
quote:romyro schreef op 21 september 2014 @ 01:21:

[...]





Ik ben mopsie niet maar ik kan me wel vinden in wat ze zegt.

Wanneer je iemand negeert, geef je toch wel een signaal af dat je diegene zo zat bent dat je niet verder met hem wilt. Dat kan tijdelijk zijn maar als je in een relatie tot staat bent om iemand zolang te negeren dan is er wel degelijk een gedachte in je hoofd dat die ander erin kan stikken en je niet verder wil met die relatie.

Prima dat je die gedachte hebt maar er naar handelen is toch echt wel een stukje verder waarin het je koud laat op dat moment of de relatie wel of niet door gaat.

Als je echt waarde zou hechten aan die ander en aan de relatie zou je jezelf zo niet gedragen maar praten en zorgen dat je eruit komt samen.Toen ik het las, dacht ik er ook zo over.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op zondag 21 september 2014 01:24 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mientje070 in "De silent treatment"" class="messagelink">mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:21</a>:</b>

[...]





Nee, ik bedoel in onze relatie. Ik kan nooit weten of hij in deze 5 jaar heeft gelogen en waarover dan. Als ik het hem vraag dan zal die me geen eerlijk antwoord geven. Logisch, na die uitbarsting en daarna de silent treatment van mij..</div></blockquote>Dus je weet helemaal niet of hij gelogen heeft? Dat vind ik wel een beetje apart van je 😱



Het word een beetje verwarrend.

Hij heeft gelogen. Hij heeft het zelf toegegeven.



Ik trek nu alles wat er zich heeft afgespeeld de afgelopen 5 jaar in twijfel.
The world is not what it seems....
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:23:

Ik zou het graag met jullie willen delen maar helaas kan ik dat niet om persoonlijke redenen.



Ik stel jullie eerlijkheid op prijs.



Buiten dat dit gedrag raar en kinderachtig verbaast het me wel dat ik de enige ben...Ik heb het zelf wel eens twee keer wíllen doen bij iemand toen ik heel boos was, echt compleet negeren, maar ik kon (en kan) het niet.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:23:

Ik zou het graag met jullie willen delen maar helaas kan ik dat niet om persoonlijke redenen.



Ik stel jullie eerlijkheid op prijs.



Buiten dat dit gedrag raar en kinderachtig verbaast het me wel dat ik de enige ben...

De enige die de silent treatment inzet?

Tja... veel mensen kiezen er toch voor om te blijven communiceren. Of ze zien het alleen vanuit het oogpunt dat ze niet willen dat hen hen overkomt. Dat kan natuurlijk ook. Jij zou het ook niet waarderen toch?
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:21:

[...]





Nee, ik bedoel in onze relatie. Ik kan nooit weten of hij in deze 5 jaar heeft gelogen en waarover dan. Als ik het hem vraag dan zal die me geen eerlijk antwoord geven. Logisch, na die uitbarsting en daarna de silent treatment van mij..

Dat weet je van niemand. En weinig mensen zijn compleet goudeerlijk over zaken die voor "jullie" tijd zich hebben afgespeeld. Sommige dingen gaan een ander ook niet aan.

Als jouw conclusie is, dat hij dan altijd wel zal liegen, kun je beter een ander zoeken.

Je bent een beetje spijkers op laag water aan het zoeken, en volgens mij ben je die relatie gewoon zat.
quote:rdvv schreef op 21 september 2014 @ 01:24:

[...]



Dus je weet helemaal niet of hij gelogen heeft? Dat vind ik wel een beetje apart van je 😱zijn leugen over vroeger heeft haar aan het denken gezet. Ze is te ver Door aan het denken.
quote:ana_isabel schreef op 21 september 2014 @ 01:22:

[...]





Ik begrijp jouw nieuwsgierigheid (heb ik ook😊) maar wij kunnen voor to niet invullen Hoe erg een leugen is.

Nee, maar wel invullen of het terecht is om daar zo'n drastische treatment op los te laten.

Maargoed ze wil het niet zeggen, dus klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op zondag 21 september 2014 01:28 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="rdvv in "De silent treatment"" class="messagelink">rdvv schreef op 21 september 2014 @ 01:24</a>:</b>

[...]



Dus je weet helemaal niet of hij gelogen heeft? Dat vind ik wel een beetje apart van je 😱</div></blockquote>zijn leugen over vroeger heeft haar aan het denken gezet. Ze is te ver Door aan het denken. Precies. Heel slecht, want als ik eenmaal begin.. Is er geen stoppen meer aan.
The world is not what it seems....
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:26:

[...]





Het word een beetje verwarrend.

Hij heeft gelogen. Hij heeft het zelf toegegeven.



Ik trek nu alles wat er zich heeft afgespeeld de afgelopen 5 jaar in twijfel.Eigenlijk ben je je eigen relatie aan het saboteren. Hij kan in jouw ogen geen goed meer doen. Door het gesprek niet meer aan te gaan blijf je alleen maar met jezelf in gesprek ... en je bent op dit moment niet je beste raadgever.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:26:

[...]





Het word een beetje verwarrend.

Hij heeft gelogen. Hij heeft het zelf toegegeven.



Ik trek nu alles wat er zich heeft afgespeeld de afgelopen 5 jaar in twijfel.En dat los je op door hem dood te zwijgen. Nou, bravo. Alsof dat zo'n goede eigenschap is.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:30:

[...]





Precies. Heel slecht, want als ik eenmaal begin.. Is er geen stoppen meer aan.Wat zielig voor je vriend. En dan vind jij dat liegen het allerergste is???
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op zondag 21 september 2014 01:30 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mientje070 in "De silent treatment"" class="messagelink">mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:26</a>:</b>

[...]





Het word een beetje verwarrend.

Hij heeft gelogen. Hij heeft het zelf toegegeven.



Ik trek nu alles wat er zich heeft afgespeeld de afgelopen 5 jaar in twijfel.</div></blockquote>Eigenlijk ben je je eigen relatie aan het saboteren. Hij kan in jouw ogen geen goed meer doen. Door het gesprek niet meer aan te gaan blijf je alleen maar met jezelf in gesprek ... en je bent op dit moment niet je beste raadgever. Dat zou goed kunnen. Maar ik denk dan: als hij het zo erg vindt allemaal, dan was bij wel begonnen met praten. Waarschijnlijk vindt hij het wel lekker rustig in huis zo.
The world is not what it seems....
Ik ga slapen.. praat het uit..echt..wat nu je leven is kan binnen een fractie van een seconde veranderd zijn.

Trust dames!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op zondag 21 september 2014 01:33 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mientje070 in "De silent treatment"" class="messagelink">mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:26</a>:</b>

[...]





Het word een beetje verwarrend.

Hij heeft gelogen. Hij heeft het zelf toegegeven.



Ik trek nu alles wat er zich heeft afgespeeld de afgelopen 5 jaar in twijfel.</div></blockquote>En dat los je op door hem dood te zwijgen. Nou, bravo. Alsof dat zo'n goede eigenschap is. Ik heb nooit gezegd dat dat een goede eigenschap is.
The world is not what it seems....
quote:ana_isabel schreef op 21 september 2014 @ 01:35:

Ik ga slapen.. praat het uit..echt..wat nu je leven is kan binnen een fractie van een seconde veranderd zijn.

Trust dames!Ik haak ook af. Welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Trusten dames! Thanks voor jullie reacties.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
Eens met Mopsie; dit klinkt als spijkers op laag water zoeken. De leugen zelf lijkt niet het probleem, maar de conclusie die jij nu over hém en de relatie trekt is het probleem. Het hele fundament is wat jou betreft weg en de vraag is of dat het waard is (die leugen over iets wat voor jullie tijd samen speelde). Als je zo op eerlijkheid gebrand bent, dan ben je ook eerlijk naar hem en zet je hem niet 2 dagen buitenspel. Dat is oneerlijk en ik vraag me af wat erger is: dat iemand tegen me liegt of dat iemand me negeert.



Je verwijt hem een tekortkoming (liegen) en je wilt het rechtzetten met jouw tekortkoming (negeren). Als het fundament zo snel onder je voeten vandaan te slaan is door een leugen, vraag jezelf dan af of een volwaardige relatie wel voor je weggelegd is op dit moment.
Dit deed ik toen ik 16 was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op zondag 21 september 2014 01:38 Eens met Mopsie; dit klinkt als spijkers op laag water zoeken. De leugen zelf lijkt niet het probleem, maar de conclusie die jij nu over hém en de relatie trekt is het probleem. Het hele fundament is wat jou betreft weg en de vraag is of dat het waard is (die leugen over iets wat voor jullie tijd samen speelde). Als je zo op eerlijkheid gebrand bent, dan ben je ook eerlijk naar hem en zet je hem niet 2 dagen buitenspel. Dat is oneerlijk en ik vraag me af wat erger is: dat iemand tegen me liegt of dat iemand me negeert.



Je verwijt hem een tekortkoming (liegen) en je wilt het rechtzetten met jouw tekortkoming (negeren). Als het fundament zo snel onder je voeten vandaan te slaan is door een leugen, vraag jezelf dan af of een volwaardige relatie wel voor je weggelegd is op dit moment. Precies dat! Ik zou graag eerlijk willen zijn tegen hem maar ik weet zelf ook niet zo goed wat ik wil. Doorgaan of gewoon de relatie verbreken. Dat is de reden dat ik nog geen actie heb ondernomen.
The world is not what it seems....
Wees dan een grote meid. Zeg hem gewoon dat je het even niet meer weet. Als mijn vriend me zo zou negeren had ik het waarschijnlijk zelf al uitgemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven