Wie ook trouwen in 2015?

11-09-2014 21:07 230 berichten
Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Gr. Mattie
Alle reacties Link kopieren
WIj trouwen hier :http://www.devlaamscheschuur.nl/



hier is ook aansluitend het taart eten en foto's maken, aansluitend vertrekken we naar een restaurant/feestlocatie voor het eten/receptie en feest!

zo hebben we maar 2 locaties, laatste locatie is 5 minuutjes van ons huis, hetgeen wat ideaal is omdat onze uk dan nog maar een half jaartje oud is <3
Mooie locatie sylviej! Wij gaan de foto's juist voor de ceremonie doen, en dan na de ceremonie foto's met onze gasten.
@matroesjka, een lang weekend is een optie. Momenteel zou ik dat nog te lang vinden hoor zonder kind, maar volgens jaar is ze 2,5 en denk ik er misschien anders over.

Daarnaast is een huwelijksreis voor mij wel echt zon zee strand en niet eigen land, dus wie weet gaan we tocht als gezin. We zijn voornamelijk bezig met de dag regelen, huwelijksreis komt t.z.t wel.



@sylvie, blijft jullie kindje dan thuis op de huwelijksdag?

Ons kindje en de andere kinderen blijven net als de daggasten slapen op de locatie, we willen ze er graag allemaal bij hebben. Al onze oppassen zijn op het feest dus we proberen een soort van nanny te regelen die tijdens het avondfeest oppast op die familiekamer.
Foto's maken...wij hebben dat nu in de middag na de lunch gepland.

Matroesjka, waarom kiezen jullie om dat voor de ceremonie te doen? Heb ik nooit over nagedacht eigenlijk.
@wappie omdat ik niet nog na de ceremonie weg wil van de gasten voor de foto's (vind ik niet netjes en is ook niet handig want we trouwen laat in de middag), de fotolocatie die ik nu in gedachten heb praktischer is om voor de ceremonie te doen (vlak bij mijn moeders huis waar ik de nacht voor hethuwelijk ga slapen en misschien een henna-avond organiseer) en dan je haar en make-up nog helemaal goed zit
Net een offerte binnengekregen die heeeel wat beter bij ons budget past We houden nu zelfs over ;)



We leggen nog niets vast, alles op ons in laten werken en in december, wanneer we de gemeente hebben kunnen regelen, gaan we knopen doorhakken.



Wel erg fijn om nu te zien dat wat we willen ook gewoon mogelijk is. En dat op een mooie locatie, in het bos, in een goed hotel-restaurant. Wat natuurlijk ook komt door het seizoen/ maand waarin we willen trouwen. Niet echt een gewilde datum/maand ;)



Qua foto's gaat mijn voorkeur uit naar de oplossing van Mat. Zo min mogelijk de gasten alleen laten, dus vooraf de foto's met z'n twee en daarna enkele foto's met het gezelschap overdag.
-
anoniem_100594 wijzigde dit bericht op 18-09-2014 15:58
Reden: dubbel
% gewijzigd
Chantilly, jullie trouwdatum is wel echt een voordeel, geeft je ook ruimte om te onderhandelen over de prijs. In het trouwseizoen is het met dat soort locaties vaak 'voor jou 10 anderen'.



Ik wil idd de gasten zo min mogelijk 'alleen' laten. Ze komen immers voor ons.
Maar het is jouw dag, en die gasten kunnen zich ook wel ene uurtje vermaken met een borrel en een hapje ;)



Zo zie ik het tenminste voor me..



Eerst trouwen op locatie -> Vriendlief mag me pas voor het eerst zien bij het altaar

Champagne met daggasten

Foto's terwijl de gasten nog ene borreluurtje hebben

Eten met de daggasten

Feesten



Vriendlief vindt het allemaal maar best :P
Wij maken foto's op dezelfde locatie als waar de dag plaatsvindt, dus waar de gasten ondertussen ook borrelen. Om deze locatie zit een park vandaar...en zijn we dus dichtbij. Handige daarvan vinden wij dat mensen die op de foto moeten zo naar ons toe kunnen lopen.



Wij hebben bewust gekozen om in de ochtend te trouwen (tussen 10.30-11.00) zodat we een hele dag hebben. Als je 's middags pas trouwt is de dag helemaal zo voorbij, en we willen er graag een hele dag van maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig Wappie. Wij zijn pas getrouwd en hebben juist gekozen voor een bruiloft in de namiddag, omdat we een hele dag erg lang vonden. We wilden graag dat onze gasten lang bij de avond zouden zijn.



Mijn advies: Blijf trouw aan wat jullie willen en wat bij jullie past. Onze dag was daardoor heel erg geslaagd. En door onze leuke familie en vrienden.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft je huwelijksreis: zou je iemand (familielid of vriend(in)) mee kunnen nemen die als oppas voor jullie kind fungeert. En daar wellicht ook een kamer mee deelt. Dan heb je wel de vrijheid om te gaan en staan waar je wil en toch ook tijd met je kind door te brengen. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.
I choose happy!
Ja natuurlijk is het onze dag, maar ik vind dat weg gaan van de gasten echt een beetje not-done Maar snap wel dat anderen het anders doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook voor gekozen om eerst foto's te maken en daarna de ceremonie te doen. Dan kunnen wij de dag rustig starten (niet voor dag en dauw opstaan) en foto's maken en hoeven de gasten ook niet heel vroeg te verschijnen. We willen nog wel na de ceremonie en bij het restaurant wat foto's met de gasten maken. Daarom zoeken we ook een restaurant met een leuke omgeving voor de foto's.
Nou, we hebben zowaar een voorlopige, vrijblijvende, optie op een locatie, met een zeer goed restaurant, mooie feestzaal en, nog belangrijker, met kapel om te trouwen! En dat in de gemeente waar ik ben opgegroeid



Begin 2015 gaan we langs om een en ander te bespreken, de offerte hebben we met verbazing doorgenomen ;) Gelijk maar gevraagd of we een optie konden nemen op deze dag, mogelijk dat we toch nog wat schuiven met datum, maar dat was voor hen geen probleem Erg leuk dit!
Leuk chantilly
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Chantilly!



Een vraag: Wie van jullie huurt een band in voor het feest? En heeft iemand misschien tips voor een goede band?



Ik ben nu aan het rondkijken op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer
Lastig procne. Kun je niet in je omgeving navraag doen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik hier mee kom schrijven wil ik wel een tabel hoor....
668, the neighbour of the Beast
Neeeeeeee





of nja, dan mag iemand anders een nieuw topic openen want ik vind tabellen overrated en ben te lui om ze bij te houden
Alle reacties Link kopieren
Ja maar.... hoe kan ik nou bij een kliekje zonder tabel?
668, the neighbour of the Beast
Change is good
Nee zonder dollen. Ik vind een tabel prima maar geen zin om hem bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ja tabel, leuk! (Zegt degene die hem niet hoeft bij te houden )
Alle reacties Link kopieren
:bye:



Ik vind dus ook dat we een tabel moeten.

Zo veel bijhouden is er toch niet aan?



Ben trouwens druk aan het plannen.

Grootste probleem; getuigen. Ik twijfel zoooo wie ik moet vragen.



En nog eens vraagje trouwens, wat doen jullie met een fotograaf? Een prof of niet?

En zo ja, wat zijn jullie daar voor kwijt?
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven