Gezondheid alle pijlers

Een beetje ongerust..

18-09-2014 17:07 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Eerst even voorstellen; Ik ben een 18 jarige knul die qua ziektes of gezondheid 0 kennis heeft.



Eigenlijk ben ik ook "nooit" ziek..



Vorige week begon het. Enorme steken rechts van mijn navel. Daarbij kwam dat ik al een tijdje constant aan het zweten was, ik ontzettend veel moest gapen soms wel 4 a 5 keer per minuut. Ik erg afwezig was, het gevoel hebbende dat alles een seconde later pas binnen kwam.. En dat ik zomaar uit het niets ontzettend wit van gezichtskleur werd.



Nu gisteren met een "spoedafspraak" naar de dokter geweest. Ik had zulke erge steken in mijn buik dat ik amper nog kon lopen. Zij heeft toen gevoeld en zij dat het er niet op leek dat het mijn blinde darm was. En dat ik de volgende dag even bloed moest gaan prikken.



Dit vanmorgen gedaan, hier werd mij verteld dat ik maandag de uitslag zou krijgen. Echter werd ik een uur geleden teruggebeld of ik morgen gelijk om 8:00 bij de dokter kan zijn...



Een beetje angstig, ik ben een groentje op dit gebied en heb geen idee wat me te wachten staat.....
Net thuis en meteen ff gekeken. Maar geen nieuws dus. Hopelijk is geen nieuws, goed nieuws.
Cliffhanger...
Ik heb Jimboboy even geloept. Hoop dat het wel allemaal waar is wat hij schrijft. Want ik kijk hier steeds en leef oprecht met hem mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat dan? Zit op Phone, ben bang dat het iets ergs is! Zit al de hele dag te kijken voor een update.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook maar te wachten op een update..
Alle reacties Link kopieren
Nog niets?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het Jimbo?
Alle reacties Link kopieren
Dat is gek...
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
quote:tjjjjjemig, 4 minuten geleden

Dat is gek...Welnee, het gebeurt toch heel regelmatig dat er geen update meer gegeven wordt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-09-2014 13:15
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de mensen die geen update geven mensen zijn die niet zo vaak op een forum of op dit forum komen zijn en dat ze zijn vergeten dat ze een topic hebben geopend.



(al blijf ik hier af en toe wel stiekem spieken of hij per ongeluk toch niet langs is geweest)
Alle reacties Link kopieren
Het zal allemaal wel mee vallen!

Dan toch geen update meer...................



Als zijn bloedwaarde ernstig afwijkend waren dan had hij meteen dezelfde middag nog moeten komen,en dat was niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Of juist niet. Toen mijn vader een terminale ziekte bleek te hebben hoefde hij ook niet dezelfde dag terug te komen hoor. En ik kan me zomaar voorstellen dat als TO iets ernstigs onder de leden heeft, dat hij dan met z'n hoofd wel ergens anders is dan bij een update geven op VF.



Ik ga er maar vanuit dat hij ons gewoon vergeten is, maar ik vind het niet 'geruststellend', nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op 21 september 2014 @ 12:53:

Of juist niet. Toen mijn vader een terminale ziekte bleek te hebben hoefde hij ook niet dezelfde dag terug te komen hoor. En ik kan me zomaar voorstellen dat als TO iets ernstigs onder de leden heeft, dat hij dan met z'n hoofd wel ergens anders is dan bij een update geven op VF.



Ik ga er maar vanuit dat hij ons gewoon vergeten is, maar ik vind het niet 'geruststellend', nee.Zie een paar berichten hier boven,toen mijn neefje van 13 ernstige afwijkende bloedwaarde had moest hij dezelfde dag nog komen en door naar het ziekenhuis,lijkt me ook de normaalste zaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy47 schreef op 21 september 2014 @ 15:03:

[...]





Zie een paar berichten hier boven,toen mijn neefje van 13 ernstige afwijkende bloedwaarde had moest hij dezelfde dag nog komen en door naar het ziekenhuis,lijkt me ook de normaalste zaak.Ja en ik zeg dat dat bij mijn vader anders ging. En nu? Kan dus volgens mij nog altijd 2 kanten op.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was de uitslag?
Alle reacties Link kopieren
quote:amy47 schreef op 21 september 2014 @ 15:03:

[...]





Zie een paar berichten hier boven,toen mijn neefje van 13 ernstige afwijkende bloedwaarde had moest hij dezelfde dag nog komen en door naar het ziekenhuis,lijkt me ook de normaalste zaak.



Maar dat is niet altijd het geval bij ernstige ziekte.

Soms maakt 2 dagen wachten met eventuele behandeling niet uit. Maar dat zegt nog niets over de ernst van een ziekte.



Hopelijk viel de uitslag bij TO mee.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
quote:amy47 schreef op 21 september 2014 @ 15:03:

[...]





Zie een paar berichten hier boven,toen mijn neefje van 13 ernstige afwijkende bloedwaarde had moest hij dezelfde dag nog komen en door naar het ziekenhuis,lijkt me ook de normaalste zaak.Je bent heel erg stellig, maar zo gaat het echt niet altijd. Ik ken meerdere gevallen waarbij mensen een dag later terug moesten komen en het toch ernstig was. Bijv acute leukemie.
Alle reacties Link kopieren
Heeft niet met stellig te maken ,dat zijn de verhalen van zeer naaste die ik ken, ik verzin het niet.

Deze ervaring en meerdere keren in omgeving wbtft ernstige situatie's en dan heb ik het echt over levens bedreigend wordt je dezelfde dag nog gebeld om te komen.



Maar goed daar zal ook gradatie in zitten blijkbaar....





Het verhaal wbtft mijn neefje ,zijn bloed was al aan het indikken en werden meteen gebeld meteen naar academische ziekenhuis maar konden hem al niet eens meer prikken.......
Je brengt het als feit, dat dat altijd zo is. Dat is dus niet zo. Er kan wel degelijk iets heel ernstigs aan de hand zijn als je 'pas' de dag erna hoeft te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy47 schreef op 21 september 2014 @ 20:09:

Heeft niet met stellig te maken ,dat zijn de verhalen van zeer naaste die ik ken, ik verzin het niet.

Deze ervaring en meerdere keren in omgeving wbtft ernstige situatie's en dan heb ik het echt over levens bedreigend wordt je dezelfde dag nog gebeld om te komen.



Maar goed daar zal ook gradatie in zitten blijkbaar....





Het verhaal wbtft mijn neefje ,zijn bloed was al aan het indikken en werden meteen gebeld meteen naar academische ziekenhuis maar konden hem al niet eens meer prikken.......Mijn vader was 11 maanden na zijn diagnose dood. Niemand die er iets aan had kunnen doen. Toch hoefde hij niet dezelfde dag nog terug te komen. Maar kennelijk was zijn ziekte niet super super mega ernstig en echt levensbedreigend al is hij eraan overleden, volgens jouw logica. Komt een beetje lullig over, snap je?
Alle reacties Link kopieren
Jee zeg val mij even aan zeg pfffffff !

Kind van m"n broer 13 jaar ! was de volgende dag dood ........

Met MIJ logica tssss
Alle reacties Link kopieren
En dat is heel erg voor jou en voor je broer zijn vriendin/vrouw en het kind. Verschrikkelijk! Maar dat maakt niet dat er geen slecht nieuws bestaat als je de volgende dag moet komen.



Jouw neefje had kennelijk een zeer acuut, zeer levensbedreigend probleem, mijn vader had een zeer levensbedreigend, maar niet acuut probleem. Dan laten ze je namelijk pas later komen, zodat de zeer acuut zeer levensbedreigende problemen eerst kunnen.



Maar dat maakt het niet minder dodelijk. Ik wil je niet aanvallen, ik wil je alleen uitleggen dat het ook erg is als je na een paar maanden doodgaat, of uiteindelijk wel beter wordt maar een ernstige ziekte hebt (gehad), waarmee je moet leren leven. Dat is ook ernstig, maar daar hoef je niet altijd nog dezelfde dag voor terug te komen. En dat je dus niet kunt zeggen dat het niet 'erg' is als je niet dezelfde dag nog terug moet komen. Dat kan het wel degelijk zijn, ook al moest jouw neefje wel dezelfde dag terugkomen.



Niet elke ziekte is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Daarom zeg ik ook post hier boven dat er dan waarschijnlijk ook gradatie is zit wbtft hoe slecht of hoe acuut .



Kwam bij mij een beetje aanvallend over omdat je zegt met jou logica ,het was meer vd personen in mij omgeving waarbij iets ernstigs was en die meteen nog dezelfde dag moesten komen.



Natuurlijk is niet iedere ziekte hetzelfde dat weet ik echt wel.

En in jouw vaders geval neemt niet weg dat ik het ook vreselijk vind .



Maar goed ff on topic ,helaas reageert hij niet meer en natuurlijk neemt het niet weg en hoop ik dat het meegevallen is de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik ook niet, dat je dat wilde zeggen, ik probeerde je alleen te laten zien dat wat je zei een beetje bot kon overkomen. Ik ging er vanuit dat dat onbedoeld was



En inderdaad, wb TO moeten we maar gewoon hopen dat het niks ernstigs was en dat hij ons daarom is vergeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven